ροή ειδήσεων

Ο Καλλικράτης ΚΑΤΑΡΓΕΙ τις συγκοινωνίες του ΡΟΔΑ !


«Το Ν.Π.Ι.Δ. του Δήμου Ροδίων με την επωνυμία Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών «ΡΟΔΑ» (Δ.Ε.Σ. «ΡΟΔΑ») διατηρείται ως έχει και εξακολουθεί να ασκεί το συγκοινωνιακό του έργο στον τομέα ...

ευθύνης του και να προσφέρει τις υπηρεσίες του, διεπόμενο από τις οικείες διατάξεις περί «κοινωφελών επιχειρήσεων» σε συνδυασμό και με τις σχετικές διατάξεις του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων» ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ.



ΥΠΟΜΝΗΜΑ


ΙΣΤΟΡΙΚΟ – ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ «ΡΟΔΑ»


Στη διάρκεια της κατοχής του νησιού, είχε δημιουργηθεί η ΕΜSΑ, μια δημοτική υπηρεσία λεωφορείων, η οποία εξυπηρετούσε όλο το νησί της ΡΟΔΟΥ.


Το γεγονός της ύπαρξης της ΕΜSΑ το εκμεταλλεύθηκε θετικά ο Δήμος της ΡΟΔΟΥ. Αμέσως μετά την απελευθέρωση, ο Δήμος της ΡΟΔΟΥ καταβάλλοντας τότε 500.000 λιρέτες, πήρε στην ιδιοκτησία του όλο το ανθρώπινο και τροχαίο υλικό που υπήρχε, δηλαδή τα λεωφορεία, τα μηχανήματα, τα εξαρτήματα, τις εγκαταστάσεις και τους υπαλλήλους. Ήταν όμως δύσκολο στο Δήμο της ΡΟΔΟΥ με το συγκεντρωτικό διοικητικό σύστημα που υπήρχε τότε να ασκήσει διοίκηση και να αντεπεξέλθει στα διάφορα συγκοινωνιακά προβλήματα. Το έτος 1951 το Δημοτικό Συμβούλιο της ΡΟΔΟΥ αποφάσισε τη δημιουργία του ΡΟΔΙΑΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ από τον οποίο προήλθε ο μέχρι σήμερα υπάρχων τίτλος Ρ.Ο.Δ.Α.


Το 1955 το Δημοτικό Συμβούλιο ΡΟΔΟΥ αποφάσισε τη σύσταση της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών ΡΟΔΟΥ «ΡΟΔΑ», βάσει του πρώτου Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, και συγκεκριμένα των διατάξεων των άρθρων 214-221 του Ν.Δ. 2888)54(Φ.Ε.Κ. 139-Α-54).


Η σύσταση της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών «ΡΟΔΑ» το 1955, αποτελεί ιδιαίτερο και αξιοσημείωτο γεγονός, γιατί για πρώτη φορά στη χώρα μας δημιουργείται δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών, η οποία λειτουργούσε και λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές του ιδιωτικού δικαίου και της ιδιωτικής οικονομίας σαν Ν.Π.Ι.Δ., έχει δική της περιουσία, είναι ανεξάρτητη από τις άλλες δημοτικές επιχειρήσεως και οργανισμούς, διοικείται από ξεχωριστό συλλογικό όργανο που είναι το Διοικητικό της Συμβούλιο και γενικότερα είναι ένα αυτόνομο πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που δρα εντός του κύκλου της αρμοδιότητας της δημοτικής αρχής, διεπόμενη ως προς τη διοίκηση και λειτουργία της από τις διατάξεις του Δημοτικού & Κοινοτικού Κώδικα. Η μορφή αυτή έμεινε αναλλοίωτη για 55 συνεχή έτη δηλαδή από το 1955 μέχρι σήμερα.


Η Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών «ΡΟΔΑ», λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές του ιδιωτικού δικαίου και τις ιδιωτικής οικονομίας εντός του κύκλου και των αρμοδιοτήτων της δημοτικής αρχής, αφού δεν έχει απολέσει την ευαισθησία της, και την προσφορά της στο κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι, παρέχοντας τις υπηρεσίες της, όποτε κληθεί να συμμετέχει σε κοινωνικά, πολιτιστικά γεγονότα και εκδηλώσεις καθώς επίσης και σε κάθε έκτακτο συμβάν, στα πλαίσια των καταστατικών της σκοπών, που είναι πρωτίστως η παροχή κοινωνικών υπηρεσιών.


Στις 16.01.1952 με απόφαση του τότε Υπουργού των Συγκοινωνιών καθορίστηκε το συγκοινωνιακό έργο της «ΡΟΔΑ» που περιλάμβανε και περιλαμβάνει την εξυπηρέτηση του δυτικού τμήματος της νήσου Ρόδου και συγκεκριμένα:


την πόλη της ΡΟΔΟΥ, την περιαστική περιοχή στην οποία ανήκουν οι τότε Κοινότητες Κοσκινού, Ιαλυσός, Κρεμαστή, Παστίδα, Μαριτσά, Παραδείσι καθώς και την υπεραστική περιοχή στην οποία ανήκουν οι τότε Κοινότητες Θεολόγος, Σορωνή, Φάνες, Καλαβάρδα, Σάλακος, Έμπωνα, Αγ. Ισίδωρος, Σιάννα, Μονόλιθος, Διμυλιά, Αρχίπολη, Πλατάνια, Απόλλωνα, Δαματριά, Μανδρικό, Κρητηνία και το οποίο διατηρείται μέχρι σήμερα, όπως άλλωστε αναφέρεται και στις διατάξεις του άρθρου 2 & 6 του Ν. 2963/2001.


Στις διατάξεις του ανωτέρω νόμου, προβλέπεται επίσης ότι «ο κανονισμός της ΡΟΔΑ και των Δημοτικών επιχειρήσεων εκδίδεται σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται για τις Δημοτικές Επιχειρήσεις» (Αρθρο 14. Παρ.1). Ομοίως στα άρθρα 25 & 26 του ίδιου νόμου, αναφέρεται ότι το Δ.Σ. της ΡΟΔΑ και οι αρμοδιότητες αυτού εκλέγεται σύμφωνα με όσα ορίζει ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων.


Το έτος 1999 η «ΡΟΔΑ» αφού προηγουμένως υπήρξε σχετική τροποποίηση στο καταστατικό της συμμετείχε και στην εκτέλεση διαφόρων προγραμμάτων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων σχετικά με τη λειτουργία βρεφονηπιακών σταθμών, κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών καθώς και προγραμμάτων Κοινωνικής Μέριμνας, τα οποία στη συνέχεια περιήλθαν υπό την εποπτεία του δήμου Ροδίων.


Τον Δεκέμβριο του 2009, μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ροδίων, εγκρίθηκε η σχετική μελέτη που αφορά προσαρμογή της επιχείρησης στις διατάξεις του Νέου Δημοτικού & Κοινοτικού Κώδικα (Ν. 3463/2001) σαν κοινωφελής δημοτική επιχείρηση. Η μετατροπή όμως της επιχείρησης δεν έχει προχωρήσει, καθώς έχει συναντήσει δυσκολίες στην ερμηνεία της νομοθεσίας, λόγω της ιδιαιτερότητας του αντικειμένου της.


Στην επιχείρηση απασχολούνται περίπου 80 εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και οι οποίοι διέπονται από τις διατάξεις του Ν. 2190/94, οι οποίοι εκφράζουν την ανησυχία και τον προβληματισμό τους σχετικά με την τύχη της επιχείρησης και την εξασφάλιση της εργασιακής τους σχέσης και των δικαιωμάτων τους, ενόψει της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης.


ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ « ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»


Μετά την αναφορά στην ιστορικότητα και την ιδιαιτερότητα της Δ.Ε.Σ. «ΡΟΔΑ» θα θέλαμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας ενόψει της διοικητικής μεταρρύθμισης , αφού στα άρθρα του σχεδίου που αφορούν τις Δημοτικές Επιχειρήσεις δεν γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στις Δημοτικές Επιχειρήσεις με αντικείμενο τη συγκοινωνία. Ιδιαιτέρως δε, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρξει αποσαφήνιση που να αφορά τη Δ.Ε.Σ. «ΡΟΔΑ», καθώς αποτελεί ιδιόμορφη ιδιαίτερη και μοναδική περίπτωση δημοτικής επιχείρησης, λόγω έργου και αντικειμένου (συγκοινωνία).


Ο προβληματισμός κατατίθεται από μέρους μας, προκειμένου να αποσαφηνιστεί τι μέλλει γενέσθαι με αυτού του είδους την επιχείρηση και το προσωπικό της και να διευκρινισθεί εάν θα συνεχιστεί η δραστηριότητα που ασκείται και εάν θα συνεχίσει να το παρέχει και δεν θα απολεσθεί το συγκοινωνιακό της έργο.


Επίσης τίθεται το ερώτημα, σχετικά με την τύχη του προσωπικού που απασχολείται στην Επιχείρηση, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.






Το άλλο ερώτημα που θα θέλαμε να θέσουμε, αφορά την περίπτωση που η Δημοτική Επιχείρηση δεν μπορέσει να μετατραπεί σύμφωνα με τον Ν. 3463/2006 και παραμείνει αμιγής επιχείρηση. Σε αυτή την περίπτωση διαλύεται αυτοδίκαια; Και εάν διαλύεται, τι είδους πρόβλεψη υπάρχει σχετικά με το προσωπικό και το έργο της;






Με βάση το προσχέδιο του νομοσχεδίου, έχουμε τη γνώμη ότι η «ΡΟΔΑ» σαν δημοτική επιχείρηση θα πρέπει να λειτουργεί είτε εντασσόμενη στο πλαίσιο του νομικού προσώπου που θα λειτουργήσει στον νεοσύστατο δήμο, λαμβάνοντας υπόψη τα εκτεθέντα στο άρθρο 103 παρ. 3 του σχεδίου, στα οποία γίνεται ειδική αναφορά για τη διατήρηση νομικών προσώπων εκείνα των οποίων δικαιολογείται η δραστηριότητα τους από πλευράς ευρύτερης αναγνώρισης, εξειδικευμένου αντικειμένου, μακροχρόνιας απόδοσης έργου και γενικότερης καταξίωσης της προσφοράς τους.


Άλλως, θα πρέπει να ασκεί τη συγκοινωνιακή δραστηριότητά της, σαν ένα κομμάτι στις λειτουργίες και αρμοδιότητες σχήματος κοινωφελούς επιχείρησης που πιθανολογικά θα προκύψει από τη συγχώνευση που προβλέπεται στο άρθρο 109 του σχεδίου.





Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να εξετασθεί σε κεντρικό επίπεδο η ιδιαίτερη περίπτωση της δημοτικής επιχείρησης συγκοινωνιών « ΡΟΔΑ» και να υπάρχει η σχετική πρόβλεψη στις διατάξεις του νομοσχεδίου, για την τύχη αυτής, το συγκοινωνιακό έργο και το προσωπικό της, λαμβάνοντας υπόψη σας τα παραπάνω.






Με εκτίμηση


Η Διοίκηση της Επιχείρησης

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *