Το νεό τουριστικό λιμάνι μπορεί να γίνει και πράσινο; Δείτε σχετικό θέμα :
Την μετατροπή του Πειραιά σε λιμάνι Πρασίνου με φυτά ελληνικής και μεσογειακής χλωρίδας, ανήγειλε...
ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΛ Γιώργος Ανωμερίτης, σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου. Παράλληλα ετοιμάζεται η μετατροπή του σε λιμάνι Πράσινης Ενέργειας με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού και ηλιακού θερμικού πάρκου, περιμετρικά του λιμανιού, ενώ με παρεμβάσεις διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης θα μετατραπεί στο πιο καθαρό λιμάνι της Μεσογείου.
Με αυτές τις παρεμβάσεις εντός του 2010 θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες απόκτησης σήμανσης περιβαλλοντικής ποιότητας στα πλαίσια του ευρωπαϊκού σχεδίου ECOPORT.
Α. Πρόγραμμα αναβάθμισης του πράσινου στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.
Η προσέγγιση του πρασίνου βασίζεται στη μελέτη φυτοτεχνικών διαμορφώσεων του συνόλου της λιμενικής ζώνης του Ο.Λ.Π. η οποία συντάχθηκε από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Eργαστήριο Aνθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Tοπίου).
Με βάση την πιο πάνω μελέτη αξιολογήθηκε η υφιστάμενη βλάστηση και διατυπώθηκαν επιπλέον προτάσεις για την ανάδειξη και ανάπλαση των υφιστάμενων χώρων πρασίνου, καθώς και για την δημιουργία νέων, όπου υπάρχει ελεύθερος χώρος.
Στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση της συνοχής του πρασίνου και η ανάδειξη ενός ιδιαίτερου ύφους που να προσαρμόζεται στις βιοκλιματικές συνθήκες του λιμανιού.
Β.Πρόγραμμα εγκατάστασης Φωτοβολταϊκού Πάρκου.
Στόχος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. είναι να δημιουργηθεί ένα ενιαίο φωτοβολταϊκό πάρκο (α) περιμετρικά του κεντρικού λιμένα (β) στον εμπορικό λιμένα με τη δημιουργία ηλιακού θερμικού πάρκου και (γ) με τη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στην ευρύτερη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και το Σχιστό. Η άμεση εκκίνηση εντός του 2010 γίνεται σε επίπεδο εφαρμογής με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη Νότια πλευρά του κεντρικού λιμένα.
Ήδη το πρώτο φωτοβολταϊκό πάρκο 510,83 KWp είναι πραγματικότητα. Σημειωτέον ότι με την ολοκλήρωσή του στον κεντρικό λιμένα θα ανέλθει σε 3 MWp.
Η μελέτη η οποία εγκρίθηκε από το Δ.Σ. του Ο.Λ.Π. Α.Ε., δείχνει ότι η επιστροφή κεφαλαίου θα γίνει εντός 2,6 έως 3,5 έτη, το περιβαλλοντικό όφελος αντιστοιχεί μόνο για το νότιο τμήμα σε συνολική μέση ετήσια μείωση εκπομπών CO2 ίση με 550,9 τόνους CO2 /έτος. Η συνολική επένδυση του νότιου φωτοβολταϊκού πάρκου ανέρχεται σε 1.673.313 ευρώ.
Δ. Άμεσες περιβαλλοντικές δράσεις.
Επίκειται άμεσα η εγκατάσταση ευκολιών παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στα ελλιμενιζόμενα πλοία ώστε να αποφεύγεται η κατανάλωση καυσίμων και η παραγωγή αερίων ρύπων στο λιμάνι.
Προς το σκοπό αυτό σχεδιάζεται ένα πλήρες σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων και των αποβλήτων των χρηστών με την:
- Συλλογή και παράδοση κάτω από αυστηρούς υγειονομικούς, αλλά και οικολογικούς/ ποσοτικούς κανόνες.
- Προώθηση της διαλογής στην πηγή και της προχωρημένης ανακύκλωσης των εμπορεύσιμων κλασμάτων.
- Συμβολή του κανόνα «ο ρυπαίνων πληρώνει» μαζί με το αντίστοιχο του «ο ανακυκλώνων αμείβεται» με τιμολόγηση των ακαθάρτων απορριμμάτων και τη βράβευση των καθαρών και ανακυκλώσιμων.
Το σύστημα θα ξεκινήσει μέσα στο 2010 με τη συμμετοχή των υπηρεσιών του ΟΛΠ, των πελατών του λιμένα και εταιρειών διαχείρισης αποβλήτων.
Σχεδιάζεται επίσης σύστημα ανακύκλωσης και καθαρισμού του έρματος των πλοίων ώστε ο ελληνικός θαλάσσιος χώρος να απαλλαγεί από την βιολογική του ρύπανση, δηλαδή την εισαγωγή ξένων θαλάσσιων ειδών και παρασίτων επιβαρυντικών για το θαλάσσιο οικοσύστημα. Εκτιμάται ότι ο σχεδιασμός του συστήματος θα ολοκληρωθεί εντός του 2010.
Τέλος σχεδιάζεται η κατάργηση των 2 δεξαμενών εντός του κεντρικού λιμένα λόγω παλαίωσης αλλά και πρόκλησης ρύπανσης και η αντικατάστασή τους με πλωτές δεξαμενές. Αυτό θα συνδυαστεί με την λειτουργία της νέας θυγατρικής εταιρίας «ΝΑΥΣΟΛΠ», με τεχνολογική συνεργασία των εταιρειών της COSCO GROUP.
Οι αποφάσεις αυτές θα έχουν τεράστιες επιπτώσεις στην Πόλη του Πειραιά και αυτός είναι ένας κύριος επιδιωκόμενος στόχος, αφού το συνολικό αναπτυξιακό σχέδιο θεωρεί ότι Πόλη και Λιμάνι είναι αδιαίρετα.
ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΛ Γιώργος Ανωμερίτης, σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου. Παράλληλα ετοιμάζεται η μετατροπή του σε λιμάνι Πράσινης Ενέργειας με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού και ηλιακού θερμικού πάρκου, περιμετρικά του λιμανιού, ενώ με παρεμβάσεις διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης θα μετατραπεί στο πιο καθαρό λιμάνι της Μεσογείου.
Με αυτές τις παρεμβάσεις εντός του 2010 θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες απόκτησης σήμανσης περιβαλλοντικής ποιότητας στα πλαίσια του ευρωπαϊκού σχεδίου ECOPORT.
Α. Πρόγραμμα αναβάθμισης του πράσινου στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.
Η προσέγγιση του πρασίνου βασίζεται στη μελέτη φυτοτεχνικών διαμορφώσεων του συνόλου της λιμενικής ζώνης του Ο.Λ.Π. η οποία συντάχθηκε από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Eργαστήριο Aνθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Tοπίου).
Με βάση την πιο πάνω μελέτη αξιολογήθηκε η υφιστάμενη βλάστηση και διατυπώθηκαν επιπλέον προτάσεις για την ανάδειξη και ανάπλαση των υφιστάμενων χώρων πρασίνου, καθώς και για την δημιουργία νέων, όπου υπάρχει ελεύθερος χώρος.
Στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση της συνοχής του πρασίνου και η ανάδειξη ενός ιδιαίτερου ύφους που να προσαρμόζεται στις βιοκλιματικές συνθήκες του λιμανιού.
Β.Πρόγραμμα εγκατάστασης Φωτοβολταϊκού Πάρκου.
Στόχος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. είναι να δημιουργηθεί ένα ενιαίο φωτοβολταϊκό πάρκο (α) περιμετρικά του κεντρικού λιμένα (β) στον εμπορικό λιμένα με τη δημιουργία ηλιακού θερμικού πάρκου και (γ) με τη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στην ευρύτερη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και το Σχιστό. Η άμεση εκκίνηση εντός του 2010 γίνεται σε επίπεδο εφαρμογής με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη Νότια πλευρά του κεντρικού λιμένα.
Ήδη το πρώτο φωτοβολταϊκό πάρκο 510,83 KWp είναι πραγματικότητα. Σημειωτέον ότι με την ολοκλήρωσή του στον κεντρικό λιμένα θα ανέλθει σε 3 MWp.
Η μελέτη η οποία εγκρίθηκε από το Δ.Σ. του Ο.Λ.Π. Α.Ε., δείχνει ότι η επιστροφή κεφαλαίου θα γίνει εντός 2,6 έως 3,5 έτη, το περιβαλλοντικό όφελος αντιστοιχεί μόνο για το νότιο τμήμα σε συνολική μέση ετήσια μείωση εκπομπών CO2 ίση με 550,9 τόνους CO2 /έτος. Η συνολική επένδυση του νότιου φωτοβολταϊκού πάρκου ανέρχεται σε 1.673.313 ευρώ.
Δ. Άμεσες περιβαλλοντικές δράσεις.
Επίκειται άμεσα η εγκατάσταση ευκολιών παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στα ελλιμενιζόμενα πλοία ώστε να αποφεύγεται η κατανάλωση καυσίμων και η παραγωγή αερίων ρύπων στο λιμάνι.
Προς το σκοπό αυτό σχεδιάζεται ένα πλήρες σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων και των αποβλήτων των χρηστών με την:
- Συλλογή και παράδοση κάτω από αυστηρούς υγειονομικούς, αλλά και οικολογικούς/ ποσοτικούς κανόνες.
- Προώθηση της διαλογής στην πηγή και της προχωρημένης ανακύκλωσης των εμπορεύσιμων κλασμάτων.
- Συμβολή του κανόνα «ο ρυπαίνων πληρώνει» μαζί με το αντίστοιχο του «ο ανακυκλώνων αμείβεται» με τιμολόγηση των ακαθάρτων απορριμμάτων και τη βράβευση των καθαρών και ανακυκλώσιμων.
Το σύστημα θα ξεκινήσει μέσα στο 2010 με τη συμμετοχή των υπηρεσιών του ΟΛΠ, των πελατών του λιμένα και εταιρειών διαχείρισης αποβλήτων.
Σχεδιάζεται επίσης σύστημα ανακύκλωσης και καθαρισμού του έρματος των πλοίων ώστε ο ελληνικός θαλάσσιος χώρος να απαλλαγεί από την βιολογική του ρύπανση, δηλαδή την εισαγωγή ξένων θαλάσσιων ειδών και παρασίτων επιβαρυντικών για το θαλάσσιο οικοσύστημα. Εκτιμάται ότι ο σχεδιασμός του συστήματος θα ολοκληρωθεί εντός του 2010.
Τέλος σχεδιάζεται η κατάργηση των 2 δεξαμενών εντός του κεντρικού λιμένα λόγω παλαίωσης αλλά και πρόκλησης ρύπανσης και η αντικατάστασή τους με πλωτές δεξαμενές. Αυτό θα συνδυαστεί με την λειτουργία της νέας θυγατρικής εταιρίας «ΝΑΥΣΟΛΠ», με τεχνολογική συνεργασία των εταιρειών της COSCO GROUP.
Οι αποφάσεις αυτές θα έχουν τεράστιες επιπτώσεις στην Πόλη του Πειραιά και αυτός είναι ένας κύριος επιδιωκόμενος στόχος, αφού το συνολικό αναπτυξιακό σχέδιο θεωρεί ότι Πόλη και Λιμάνι είναι αδιαίρετα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.