ροή ειδήσεων

Αιτία διαζυγίου τα αποθεματικά

Τα «δόντια» του δείχνει το μνημόνιο και στην Εκκλησία, αφού η σκληρή οικονομική πολιτική φαίνεται να επιβάλλει την «αφαίμαξη» από τα παγκάρια...
ακόμη και του οβολού που εισπράττουν οι ναοί. Οι ιεράρχες αντιδρούν έντονα σ' αυτή την προοπτική θεωρώντας ότι υποκρύπτεται σχέδιο διαχωρισμού Εκκλησίας και Κράτους. Η Τράπεζα της Ελλάδος έχει αποφασίσει να βάλει «χέρι» στα αποθεματικά των ναών, των μοναστηριών, των μητροπόλεων και των εκκλησιαστικών ιδρυμάτων σε ολόκληρη τη χώρα, ακόμα και στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα, που έχουν διαφορετικό εκκλησιαστικό καθεστώς, παρακρατώντας ένα μεγάλο ποσοστό από τους λογαριασμούς τους. Με αυτό τον τρόπο η Εκκλησία θα μείνει ουσιαστικά χωρίς ρευστό, ανίκανη να κάνει και στοιχειώδεις οικονομικούς προγραμματισμούς, πολύ δε περισσότερο έργα και φιλόδοξες φιλανθρωπικές κινήσεις.
Πρόκειται για την εφαρμογή του νόμου 1611/1950 και του νόμου 2216/1994 που «δεσμεύουν» τους λογαριασμούς των καταθέσεων των ΝΠΔΔ και τους παρέχουν τη δυνατότητα να αποσύρουν μόνο το τμήμα των χρημάτων που απαιτείται για μισθοδοσία και πληρωμή των στοιχειωδών αναγκών σε φως, νερό και τηλέφωνο. Σε αντάλλαγμα η Εκκλησία θα παίρνει ομόλογα του Δημοσίου και θα εισπράττει τόκο.
Η εφαρμογή των εν λόγω νόμων γίνεται για πρώτη φορά, καθώς μέχρι τώρα οι παραπάνω διατάξεις ήταν ανενεργές. Τα αποθεματικά υπολογίζονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων της κεντρικής οικονομικής υπηρεσίας της Εκκλησίας, που ανέρχονται σε περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ.
Ολα ξεκίνησαν το περασμένο φθινόπωρο, όταν οι τράπεζες άρχισαν να στέλνουν ειδοποιήσεις ότι η Τράπεζα της Ελλάδος τους ζητεί τα αποθεματικά, σε εφαρμογή των συγκεκριμένων νόμων. Οι μητροπολίτες αναστατώθηκαν καθώς όπως ισχυρίζονται τινάζεται στον αέρα το φιλανθρωπικό τους έργο, ενώ, δεν θα μπορούν να προγραμματίσουν ακόμη και επισκευή των κτιρίων τους. Κι αυτό γιατί η εκταμίευση χρημάτων από τα αποθεματικά, πέραν των τρεχόντων εξόδων και της μισθοδοσίας, συνεπάγεται ειδική άδεια της Τράπεζας της Ελλάδος που είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα.
Η Ιερά Σύνοδος έστειλε επτασέλιδη επιστολή στον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας Γ. Προβόπουλο, που έχει στα χέρια της η «Κ.Ε.», ζητώντας την εξαίρεση της Εκκλησίας από την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου. Σύμφωνα με την επιστολή οι ιεράρχες θεωρούν ότι τα εκκλησιαστικά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου είναι «προδήλως εξαιρετέα» από τους δύο νόμους του 1950 και του 1994. Κι αυτό γιατί είναι «πρόσωπα διάφορα του κράτους, από το οποίο είναι εντελώς ανεξάρτητα». Υπενθυμίζουν ότι αυτή την ερμηνεία έχει δώσει και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στο οποίο είχαν προσφύγει για περιουσιακούς λόγους, παλαιότερα, ορισμένα μοναστήρια. Οι ιεράρχες υπογραμμίζουν ότι τα ΝΠΔΔ της Εκκλησίας δεν διαχειρίζονται κρατικής προέλευσης περιουσία και δεν επιχορηγούνται από το κράτος. Είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου θρησκευτικού και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, αυτοχρηματοδοτούμενα, τα οποία εκπληρούν κοινωφελείς, φιλανθρωπικούς και πολιτιστικούς σκοπούς .
Υπενθυμίζουν ακόμα ότι «η Εκκλησία της Ελλάδος είναι και κατά το Σύνταγμα αυτοκέφαλη και αυτοδιοικούμενη, ενώ ο επίσκοπος αποτελεί και για τα περιουσιακά ζητήματα το ανώτερο όργανο της τοπικής Εκκλησίας. Ολα τα γεγονότα ρύθμισης της εκκλησιαστικής ζωής είτε τελούνται από τον ίδιο είτε εξαρτώνται πάλι από τον ίδιο». Κατά συνέπεια -καταλήγει η επιστολή- «θεωρούμε ότι τα εκκλησιαστικά ΝΠΔΔ δεν εμπίπτουν στην εφαρμογή του αναγκαστικού νόμου».
Η Τράπεζα της Ελλάδος μόλις έλαβε την επιστολή την παρέπεμψε στη νομική της υπηρεσία για να αποφανθεί σχετικά και μόλις πριν από λίγες ημέρες ο Γ. Προβόπουλος απάντησε ότι σύμφωνα με τους νομικούς της Τράπεζας δεν εξαιρείται η Εκκλησία, αλλά καλώς εφαρμόζονται οι νόμοι του 1950 και του 1994.
Το μόνο περιθώριο που έδωσε είναι μία μικρή χρονική περίοδος προσαρμογής. «Δεν μας αφήνουν περιθώρια ακόμη και για έκτακτες ή επείγουσες ανάγκες των ναών ή των μοναστηριών μας. Δεν θα έχουμε ούτε για να αγοράσουμε κερί», επισημαίνει ιεράρχης. «Μήπως μας ζητούν να παρανομήσουμε, ανοίγοντας προσωπικούς λογαριασμούς στις τράπεζες για να αντεπεξέλθουμε στο έργο μας;».

@enet

Σχόλια

  1. Ανώνυμος18/4/11 10:21

    egw lew na min rixnoyme se kanena pagkari oute oi men oute oi den .........xaaxaxa akou ekei an den rikseis den pairneis keri sto xwro tis agapis kai tou theou pou ipostirizoyn!!
    etsi bazw pagkari k spiti moy an ine

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος18/4/11 10:50

    Εγώ λέω σε όσους πιστούς απέμειναν και πάνε στην εκκλησία να περνούν πρώτα με ένα δοχείο τουλάχιστο 5 λίτρων από κανένα βενζινάδικο για V POWER SUPER PLUS, να αδειάζουν δε με προσοχή το περιεχόμενο στην υποδοχή μακριά από τα κεριά προς ΘΕΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος18/4/11 12:25

    Οτι ριχνουμε στο παγκαρι θα μας κοβουν αποδειξη...εχετε σκεφτει ποσα δις ευρω ειναι? Αποδειξη κυριοι..ολοι να πληρωσουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος18/4/11 12:35

    Καλά θα ήταν ο κάθε πάπας να είχε μαζί του και ένα παπαδάκι με την ταμειακή.
    Πάντως προσωπικά ο παπάς που φώναξα πριν κάτι χρονιά για ένα τρισάγιο μου ζήτησε όχι μόνο τον αριθμό τηλέφωνου αλλά και το Α.Φ.Μ του μακαρίτη του πατέρα μου, όποτε καταλαβαίνεται ότι έχασα την υπομονή μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος18/4/11 16:08

    Από τους βασικότερους "οργανισμούς" που το κράτος θα πρέπει να πάρει χρήμα είναι η εκκλησία και ας μουρμουράνε οι παπάδες. Στο κάτω κάτω έτσι όπως έχει καταντήσει το κράτος για φιλανθρωπία είναι. Ας μη ξεχάσουμε και το σκάνδαλο του Βατοπεδίου.
    Είδατε να τιμωρείται κανένας; Μαζεύουνε μαζεύουνε και τα κάνουνε μασούρια. Έλεος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος18/4/11 16:22

    Τους παπάδες τους πληρώνουμε ΕΜΕΊΣ , είναι δημόσιοι υπάλληλοι, ας τους πληρώσει επιτέλους η εκκλησια.

    E δεν αντέχουμε άλλο να δουλεύουνε 1 εκατομμύριο και να ταΐζουμε 10 εκατομμύρια ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος18/4/11 18:11

    Πιστεύω εις έναν φραπέ,
    αφρώδη, παγοκράτορα,
    ρουφηχτόν εκ καλάμου σπαστής,
    εις στομάχους πάντων ερριμένον.

    Και εις ένα αφρόγαλα, λευκόν, πηχτόν,
    του καφέ συνοδό, και λιπογενές
    το δια τον καφέ ποιηθέντα προ πάντων καπουτσίνο,
    milk εκ βοδώς,
    αφρόν αληθινόν, εκ μιξερός ηλεκτρικού,
    χτυπηθέντα, ού γεννηθέντα,
    ομοχρήσιμου του φραπέ,
    δι ου το μάτι ορθάνοιξε.

    Τον δι’ ημάς τους ανθρώπους
    και δια την ημετέραν εργασίαν,
    φυτροθέντα εν καφεοδένδρων
    και μαζευθέντα εξ άρρενος εργάτου
    και αγοράσθη εξ εταιρείας
    και εσυσκευάσθηκε.

    Αγορασθέντα τε υπό ημών,
    εντός μικρής σακουλίτσας,
    ή κουτιού ή βαζακίου

    Και ετοιμάσθη τας πρώτας ώρας
    κατά τας πρωινάς.

    Και εισέπεσε εντός ποτηριού
    και ζαχαρώθηκε εκ κουταλιάς του γλυκού.

    Και πάλιν άφρισε μετά δόξης,
    τσίτα κάνων κοιμητούς,
    ώστε χουζουρίου έλθη το τέλος.

    Και εις το ρεύμα το πάγιον,
    το χρήσιμον, το μιξεροκινόν,
    το εκ της δεής επαραγόμενον,
    το συν ψυγείου και θηκών συνεργαζόμενο,
    ώστε παρασκευαζόμενο,
    παγακίων και υδάτων ψυχρών.

    Εις μίαν, καφετερίαν, ομαδικήν και φιλικήν φραπεδοποσίαν,
    ομολογώ εν τσίμπημα εις μπισκότου εκ του μπολ,
    προσδοκώ τασάκι καθαρόν
    και να είναι η ζάχαρη λιωμένη.

    Αμήν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος18/4/11 18:39

    ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΟΓΙΑ
    ΚΥΡΙΕ ΚΑΘΗΓΗΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *