ροή ειδήσεων

Αξιοποίηση των λιμανιών με συνένωση και εισαγωγή στο Χ.Α.

Του Νίκου Μπαρδούνια
Με «Καλλικράτη» στα λιμάνια επιχειρεί η κυβέρνηση να δημιουργήσει τις κατάλληλες...



προϋποθέσεις συνένωσης λιμένων προκειμένου να αξιοποιηθούν αποτελεσματικότερα, πετυχαίνοντας, παράλληλα, και οικονομίες κλίμακας στο πλαίσιο μείωσης των δημόσιων δαπανών. Αιχμή του λιμενικού «Καλλικράτη» θα αποτελέσει το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, στο οποίο θα ενταχθούν, υπό τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), τα λιμάνια της Ελευσίνας, του Λαυρίου και της Ραφήνας. Tα τέσσερα λιμάνια, κατά πληροφορίες, θα μετατραπούν σε μια εταιρεία συμμετοχών, με ενιαία διοίκηση και απώτερο στόχο την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο. Στην τελική του μορφή το μετοχικό κεφάλαιο του Αττικού Λιμενικού Συστήματος, κατά πληροφορίες, θα ανήκει σε ποσοστό 51% στο Ελληνικό Δημόσιο και σε ποσοστό 49% σε ιδιώτες επενδυτές. Πάντως, στην υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου καταγράφεται σημαντική καθυστέρηση, καθώς το θέμα χειριζόταν ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, Γιώργος Βλάχος, που εξαναγκάσθηκε σε παραίτηση λόγω των «κακών» σχέσεων που είχε με τον Γιάννη Διαμαντίδη. Κύκλοι του υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, από την πλευρά τους, υποστήριξαν στην «Κ» ότι το σχετικό νομοσχέδιο είναι έτοιμο και εντός του Μαΐου θα πάει στη Βουλή. Οι πρώτες σκέψεις για τη δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος είχαν γίνει επί υπουργίας Μανώλη Κεφαλογιάννη, αλλά για άγνωστους λόγους το θέμα δεν προχώρησε και παρέμεινε μόνο στα χαρτιά.

Λιμενικό Αττικό Σύστημα
O νέος Φορέας, όπως ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι του υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, θα μπορέσει να προγραμματίσει και να εκτελέσει τις αναγκαίες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και ανωδομές, να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον ιδιωτών, να επιτύχει βέλτιστες λύσεις για τους μετόχους του νέου σχήματος, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στους λιμένες και τις παραλιμένιες περιοχές και να αυξήσει τα δημόσια έσοδα.
Χρηματιστηριακοί κύκλοι υποστήριξαν στην «Κ» ότι η δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος απαιτεί συγκεκριμένες και προσεκτικές κινήσεις για να αποφευχθεί η κερδοσκοπία στις μετοχές του ΟΛΠ, λαμβανομένου υπόψη ότι ο ΟΛΠ είναι Ανώνυμη Εταιρεία, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, ενώ οι υπόλοιποι τρεις Οργανισμοί είναι Ανώνυμες εταιρείες που διαθέτουν μόνον μία μετοχή που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο. Κατά την άποψή τους απαιτείται να γίνει αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων των Οργανισμών Λιμένων Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας και να ακολουθήσει η δημιουργία του νέου σχήματος. Εφόσον, σύμφωνα με τις υπάρχουσες δηλώσεις, το νέο σχήμα θα λειτουργήσει με επικεφαλής τον ΟΛΠ, τότε πρέπει να ακολουθήσει η αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου και ο καθορισμός νέας τιμής των μετοχών.
«Το νέο σχήμα θα αντιμετωπίσει περισσότερο αποτελεσματικά τον αναμενόμενο κορεσμό του λιμένα Πειραιά, τον καλύτερο καταμερισμό δραστηριοτήτων των λιμένων και θα επιστρέψει τη διάθεση σημαντικού αριθμού μετοχών, μέσω Χρηματιστηρίου, γεγονός το οποίο θα επιφέρει σημαντικά έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο» αναφέρθηκε στην «Κ».

Αλλοι λιμενικοί φορείς
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι άλλοι τρεις λιμενικοί φορείς που σχεδιάζεται να δημιουργηθούν είναι:

- Λιμενικός Φορέας Βορείου Ελλάδας όπου υπό τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) θα ενταχθούν τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, ενώ για το λιμάνι του Βόλου, που αρχικώς είχε προγραμματισθεί να ενταχθεί στον Φορέα πιθανότατα να μείνει εκτός.

- Ο τρίτος λιμενικός φορέας είναι του Ιονίου Πελάγους με τα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας, των Πατρών και του Κατάκολου.

- Ο τέταρτος λιμενικός φορέας θα είναι του Αιγαίου, που θα συμπεριλάβει τα λιμάνια της Κρήτης, νησιών της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 800 λιμάνια που είναι “ορφανά”, δηλαδή ο καθένας μπορεί να μπει μέσα και να κάνει ό,τι θέλει χωρίς να πληρώσει ούτε ένα ευρώ. Αρα λοιπόν, πρέπει να μπει μία τάξη σε αυτά τα λιμάνια και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο δημιουργούμε τον “Λιμενικό Καλλικράτη”, που σημαίνει ότι βάζουμε σε μία τάξη τα λιμάνια σε τέσσερις άξονες» τόνισε, σε πρόσφατη δήλωσή του, ο υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης.

aktofylakas.blogspot.com

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *