Υπό διωγμό βρίσκονται τα ελληνικά πλοιάρια που εκτελούν ημερήσιες εκδρομές, ενώ παράλληλα στο λιμάνι του Μαντρακίου δεν τηρούνται τα προβλεπόμενα...
Η κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο και, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, πλοιοκτήτες που θίγονται τα συμφέροντα τους ετοιμάζουν επιστολή διαμαρτυρίας-καταγγελίας προς τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος.
Το όλο θέμα έχει ως εξής. Στο λιμάνι του Μαντρακίου έχουν δικαίωμα να στήσουν ένα σταντ και να πωλούν εισιτήρια για ημερήσιες εκδρομές, όσα από τα πλοία ελλιμενίζονται και ξεκινούν από το Μαντράκι. Κατ’ εξαίρεση έχει δοθεί άδεια και σε πλοία που αναχωρούν από την Κολώνα. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και πωλούν εισιτήρια για εκδρομές προς Τουρκία πλοίου με τουρκική σημαία που έρχεται και παίρνει κόσμο εκεί. Είναι γνωστό ότι οι δύο κυβερνήσεις έχουν υπογράψει ελληνοτουρκική συμφωνία για τις θαλάσσιες μεταφορές, η οποία στηρίζεται στην αμοιβαιότητα. Με βάση αυτή τη συμφωνία μπορούν τα πλοία των δύο χωρών να δρομολογούν ταξίδια μίας κατεύθυνσης, ή κυκλικής εκδρομής, αλλά με τόπο επιβίβασης την χώρα της οποίας φέρει τη σημαία. Το προεδρικό διάταγμα 344/2003, που αντικατέστησε το άρθρο 165 του Ν.Δ. 187/1973, αναφέρει σχετικά ότι «το δικαίωμα παραλαβής επιβατών από ελληνικά λιμάνια για περιήγηση σε ελληνικά λιμάνια ανήκει στα ελληνικά επιβατηγά πλοία. Τούτο ισχύει και στην περίπτωση προέκτασης της περιηγήσεως σε λιμάνια της αλλοδαπής, εφόσον ο λιμένας της οριστικής αποβίβασης είναι ελληνικός». Τι σημαίνουν τώρα όλα αυτά, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς. Τα δύο κράτη έχουν διαφορετικό επίπεδο ζωής, με διαφορετικούς μισθούς. Για το ίδιο δρομολόγιο, με τα ίδια πλοία, που έχουν διαφορετική σημαία, το κόστος σε προσωπικό και ασφάλεια πλοίου είναι σχεδόν το διπλάσιο για το ελληνικό πλοίο. Ο ανταγωνισμός λοιπόν, εάν δεν προστατευτούν τα υπό ελληνική σημαία πλοία, είναι αθέμιτος και ασύμφορος. Κάτι τέτοιο έχει αναγκάσει πλοιοκτήτη να σταματήσει τα δικά ου δρομολόγια και να πρακτορεύει πλοίο με τούρκικη σημαία για τις ίδιες εκδρομές που έκανε και πριν. Στην προκειμένη περίπτωση η αμοιβαιότητα πάει περίπατο, αφού στη Ρόδο ισχύουν οι ίδιες τιμές φόρων, ελλιμενισμού, κλπ, αλλά στην Τουρκία τα ελληνικά πλοία έχουν ακριβότερη τιμολόγηση. Υπάρχει, δηλαδή, παντελής έλλειψη προστασίας των ελληνικών πλοίων, γεγονός το οποίο αναγκάζει τους Ρόδιους πλοιοκτήτες να προβούν σε πρώτη φάση σε διαμαρτυρία- καταγγελία προς τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα νησιά Κως, Χίος, Σάμος και Μυτιλήνη τα Λιμεναρχεία τήρησαν τις διατάξεις του άρθρου 3 του ΠΔ 344/2003 που προαναφέραμε και επέβαλαν πρόστιμο 5000€ σε όσα πλοία με ξένη σημαία επιδίωξαν να πραγματοποιήσουν εκδρομές κυκλικές. Αντίθετα στη Ρόδο, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις προς τον Λιμενάρχη κ. Αργυρίου , οι εκδρομές συνεχίζονται κανονικά χωρίς κανένα πρόστιμο, οδηγώντας τα ελληνικά πλοία σε μαρασμό και τους ιδιοκτήτες τους στη σκέψη να αλλάξουν σημαία. Μαζί με αυτή τη διαμαρτυρία, οι πλοιοκτήτες καταγγέλλουν και την μη τήρηση της συμφωνίας για τα σταντ που πουλούν εισιτήρια για πλοία που δεν αναχωρούν από το λιμάνι του Μαντρακίου.
Η κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο και, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, πλοιοκτήτες που θίγονται τα συμφέροντα τους ετοιμάζουν επιστολή διαμαρτυρίας-καταγγελίας προς τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος.
Το όλο θέμα έχει ως εξής. Στο λιμάνι του Μαντρακίου έχουν δικαίωμα να στήσουν ένα σταντ και να πωλούν εισιτήρια για ημερήσιες εκδρομές, όσα από τα πλοία ελλιμενίζονται και ξεκινούν από το Μαντράκι. Κατ’ εξαίρεση έχει δοθεί άδεια και σε πλοία που αναχωρούν από την Κολώνα. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και πωλούν εισιτήρια για εκδρομές προς Τουρκία πλοίου με τουρκική σημαία που έρχεται και παίρνει κόσμο εκεί. Είναι γνωστό ότι οι δύο κυβερνήσεις έχουν υπογράψει ελληνοτουρκική συμφωνία για τις θαλάσσιες μεταφορές, η οποία στηρίζεται στην αμοιβαιότητα. Με βάση αυτή τη συμφωνία μπορούν τα πλοία των δύο χωρών να δρομολογούν ταξίδια μίας κατεύθυνσης, ή κυκλικής εκδρομής, αλλά με τόπο επιβίβασης την χώρα της οποίας φέρει τη σημαία. Το προεδρικό διάταγμα 344/2003, που αντικατέστησε το άρθρο 165 του Ν.Δ. 187/1973, αναφέρει σχετικά ότι «το δικαίωμα παραλαβής επιβατών από ελληνικά λιμάνια για περιήγηση σε ελληνικά λιμάνια ανήκει στα ελληνικά επιβατηγά πλοία. Τούτο ισχύει και στην περίπτωση προέκτασης της περιηγήσεως σε λιμάνια της αλλοδαπής, εφόσον ο λιμένας της οριστικής αποβίβασης είναι ελληνικός». Τι σημαίνουν τώρα όλα αυτά, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς. Τα δύο κράτη έχουν διαφορετικό επίπεδο ζωής, με διαφορετικούς μισθούς. Για το ίδιο δρομολόγιο, με τα ίδια πλοία, που έχουν διαφορετική σημαία, το κόστος σε προσωπικό και ασφάλεια πλοίου είναι σχεδόν το διπλάσιο για το ελληνικό πλοίο. Ο ανταγωνισμός λοιπόν, εάν δεν προστατευτούν τα υπό ελληνική σημαία πλοία, είναι αθέμιτος και ασύμφορος. Κάτι τέτοιο έχει αναγκάσει πλοιοκτήτη να σταματήσει τα δικά ου δρομολόγια και να πρακτορεύει πλοίο με τούρκικη σημαία για τις ίδιες εκδρομές που έκανε και πριν. Στην προκειμένη περίπτωση η αμοιβαιότητα πάει περίπατο, αφού στη Ρόδο ισχύουν οι ίδιες τιμές φόρων, ελλιμενισμού, κλπ, αλλά στην Τουρκία τα ελληνικά πλοία έχουν ακριβότερη τιμολόγηση. Υπάρχει, δηλαδή, παντελής έλλειψη προστασίας των ελληνικών πλοίων, γεγονός το οποίο αναγκάζει τους Ρόδιους πλοιοκτήτες να προβούν σε πρώτη φάση σε διαμαρτυρία- καταγγελία προς τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα νησιά Κως, Χίος, Σάμος και Μυτιλήνη τα Λιμεναρχεία τήρησαν τις διατάξεις του άρθρου 3 του ΠΔ 344/2003 που προαναφέραμε και επέβαλαν πρόστιμο 5000€ σε όσα πλοία με ξένη σημαία επιδίωξαν να πραγματοποιήσουν εκδρομές κυκλικές. Αντίθετα στη Ρόδο, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις προς τον Λιμενάρχη κ. Αργυρίου , οι εκδρομές συνεχίζονται κανονικά χωρίς κανένα πρόστιμο, οδηγώντας τα ελληνικά πλοία σε μαρασμό και τους ιδιοκτήτες τους στη σκέψη να αλλάξουν σημαία. Μαζί με αυτή τη διαμαρτυρία, οι πλοιοκτήτες καταγγέλλουν και την μη τήρηση της συμφωνίας για τα σταντ που πουλούν εισιτήρια για πλοία που δεν αναχωρούν από το λιμάνι του Μαντρακίου.
gnominews.gr
Δεν ειναι λιμεναρχης αυτος που εχουμε!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΞυπνατε!!!!!!
Ναι ενω οδημαρχος πεταει. Ειναι ωραιο να πληρωνεσε για πηνεις καφε και κουραστικο
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος λιμενάρχης ρε παιδιά ο παρτάκιας !! μέρες μετραει
ΑπάντησηΔιαγραφή