ΒΑΣΕΙ συγκεκριμένης στρατηγικής για τη σταδιακή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου πρέπει να γίνει η διείσδυση των εταιριών χαμηλού κόστους στην ελληνική αγορά...
σύμφωνα με τους τουριστικούς φορείς. Συνολικά περισσότερες από 15 αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους (Low Cost Carriers – LCC) πετούν πλέον σε 22 ελληνικούς προορισμούς και τα δρομολόγια ήταν αυξημένα περίπου κατά 20% σε σχέση με το 2010. Μερίδιο από τους επιβάτες των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους διεκδικούν όλο και περισσότερες περιοχές από πέρυσι, με στόχο οι προσπάθειές τους να ενταθούν την τουριστική περίοδο του 2012.
Ωστόσο, πρόχειρη και απότομη ήταν κατά γενική ομολογία η πρώτη απόπειρα επέκτασης των πτήσεων της Ryanair προς Ρόδο και Κω και τους χειμερινούς μήνες, που έγινε πέρσι, με αποτέλεσμα η εταιρία να επικαλείται ζημίες περίπου 700.000 ευρώ για το 2010. Δεν ήμασταν έτοιμοι να υποδεχτούμε τουρίστες και τη χαμηλή τουριστική περίοδο, δηλώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Κω Μηνάς Χατζημιχαήλ και παραδέχεται ότι από την αρχή υπήρχαν επιφυλάξεις για την επέκταση της σύνδεσης. Oπως αποδείχτηκε, οι πληρότητες στις χειμερινές πτήσεις κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, ενώ στο νησί δεν υπήρχαν οι κατάλληλες υποδομές για να εξυπηρετήσουν την όποια ζήτηση, με αποτέλεσμα η Ryanair να θεωρεί ασύμφορη τη συνέχιση των δρομολογίων της και το 2011. Σε συνάντηση τουριστικών φορέων της Ρόδου και της Κω με στελέχη της Ryanair στο Δουβλίνο, η εταιρία εξέφρασε την επιθυμία να γίνει η επέκταση των δρομολογίων της τους χειμερινούς μήνες σε βάθος πενταετίας με τη σταδιακή προσθήκη μιας εβδομάδας πριν και μετά την καθιερωμένη τουριστική περίοδο, με στόχο η σύνδεση να γίνει ακόμα και 12μηνη. Oπως υπογραμμίζει ο κ.Χατζιμηχαήλ, παρ’ ότι αποδείχθηκαν μάταιες οι προσπάθειες της ελληνικής πλευράς για συνέχιση των δρομολογίων, η συνάντηση έληξε σε θετικό κλίμα, με τη Ryanair να δηλώνει ότι ενδιαφέρεται να συνεχίσει τα δρομολόγιά της από τον Απρίλιο του 2012 έως το τέλος Οκτωβρίου του έτους. Oπως αναφέρει ο διευθυντής του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννης Παπαδημήτρης, σε κάθε περίπτωση συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις και οι συζητήσεις και με άλλες εταιρίες.
Αποδεδειγμένα όσες εταιρίες έχουν ζημία απομακρύνονται και αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς, αναφέρει ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος. Ο κ.Τάσιος επισημαίνει ότι στην Χαλκιδική η αύξηση ήταν σημαντική σε επίπεδο αφίξεων, τη στιγμή που επιχειρείται άνοιγμα της περιοχής σε νέες αγορές μέσω των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, όπως η σκανδιναβική. Όπως τονίζει, με πρωτοβουλία του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης υλοποιήθηκε πέρυσι πρόγραμμα συνδιαφήμισης με τις εταιρίες Ryanair και EasyJet και από το 2012 αναλαμβάνει δράση ο Oργανισμός Tουριστικής Προβολής της Χαλκιδικής, ενώ επιβεβαιώνει ότι η Ryanair και η Wizz Air έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη δημιουργία αεροπορικής βάσης (hub) στον αερολιμένα Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι βασικό αίτημα των εν λόγω εταιριών είναι η μείωση του σπατοσήμου στα αεροδρόμια.
Ακόμα, σε Κέρκυρα και Ζάκυνθο διαπιστώθηκε ικανοποιητική αύξηση τουριστικής κίνησης λόγω της δραστηριοποίησης των εταιριών Ryanair και EasyJet. Ωστόσο, οι τουριστικοί φορείς διατηρούν τις επιφυλάξεις τους. Ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας Παναγιώτης Μπράμος σημειώνει ότι απαιτείται προγραμματισμός και οργάνωση για να αποδώσουν τα μέγιστα οι εταιρίες, ενώ η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του ΞΕΕ και πρόεδρος των ξενοδόχων Λαγανά Χριστίνα Τετράδη τονίζει ότι πολλοί από τους επιβάτες είναι φιλοξενούμενοι σε σπίτια ή διαμένουν σε κάμπινγκ, επομένως δεν ενισχύουν την τοπική κοινωνία ούτε επηρεάζουν τα έσοδα των ξενοδοχείων.
Στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος μέσω της προσέλκυσης αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους ποντάρει και η Κεφαλονιά τη νέα τουριστική περίοδο, υπογράφοντας συμφωνία συνεργασίας με την EasyJet για το 2012.
Πρότυπο στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που δημιουργεί η δρομολόγηση των εν λόγω εταιριών είναι και η Μαγνησία, με το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου να πολλαπλασιάζει τα ποσοστά διακίνησης επιβατών. Το ενδιαφέρον του Δήμου Βόλου στρέφεται στην προσέλκυση επισκεπτών από το Ισραήλ, τη Ρωσία και την Τουρκία, ενώ επιδιώκεται η καλύτερη δυνατή προβολή της περιοχής στη Γαλλία.
Express
σύμφωνα με τους τουριστικούς φορείς. Συνολικά περισσότερες από 15 αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους (Low Cost Carriers – LCC) πετούν πλέον σε 22 ελληνικούς προορισμούς και τα δρομολόγια ήταν αυξημένα περίπου κατά 20% σε σχέση με το 2010. Μερίδιο από τους επιβάτες των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους διεκδικούν όλο και περισσότερες περιοχές από πέρυσι, με στόχο οι προσπάθειές τους να ενταθούν την τουριστική περίοδο του 2012.
Ωστόσο, πρόχειρη και απότομη ήταν κατά γενική ομολογία η πρώτη απόπειρα επέκτασης των πτήσεων της Ryanair προς Ρόδο και Κω και τους χειμερινούς μήνες, που έγινε πέρσι, με αποτέλεσμα η εταιρία να επικαλείται ζημίες περίπου 700.000 ευρώ για το 2010. Δεν ήμασταν έτοιμοι να υποδεχτούμε τουρίστες και τη χαμηλή τουριστική περίοδο, δηλώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Κω Μηνάς Χατζημιχαήλ και παραδέχεται ότι από την αρχή υπήρχαν επιφυλάξεις για την επέκταση της σύνδεσης. Oπως αποδείχτηκε, οι πληρότητες στις χειμερινές πτήσεις κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, ενώ στο νησί δεν υπήρχαν οι κατάλληλες υποδομές για να εξυπηρετήσουν την όποια ζήτηση, με αποτέλεσμα η Ryanair να θεωρεί ασύμφορη τη συνέχιση των δρομολογίων της και το 2011. Σε συνάντηση τουριστικών φορέων της Ρόδου και της Κω με στελέχη της Ryanair στο Δουβλίνο, η εταιρία εξέφρασε την επιθυμία να γίνει η επέκταση των δρομολογίων της τους χειμερινούς μήνες σε βάθος πενταετίας με τη σταδιακή προσθήκη μιας εβδομάδας πριν και μετά την καθιερωμένη τουριστική περίοδο, με στόχο η σύνδεση να γίνει ακόμα και 12μηνη. Oπως υπογραμμίζει ο κ.Χατζιμηχαήλ, παρ’ ότι αποδείχθηκαν μάταιες οι προσπάθειες της ελληνικής πλευράς για συνέχιση των δρομολογίων, η συνάντηση έληξε σε θετικό κλίμα, με τη Ryanair να δηλώνει ότι ενδιαφέρεται να συνεχίσει τα δρομολόγιά της από τον Απρίλιο του 2012 έως το τέλος Οκτωβρίου του έτους. Oπως αναφέρει ο διευθυντής του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννης Παπαδημήτρης, σε κάθε περίπτωση συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις και οι συζητήσεις και με άλλες εταιρίες.
Αποδεδειγμένα όσες εταιρίες έχουν ζημία απομακρύνονται και αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς, αναφέρει ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος. Ο κ.Τάσιος επισημαίνει ότι στην Χαλκιδική η αύξηση ήταν σημαντική σε επίπεδο αφίξεων, τη στιγμή που επιχειρείται άνοιγμα της περιοχής σε νέες αγορές μέσω των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, όπως η σκανδιναβική. Όπως τονίζει, με πρωτοβουλία του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης υλοποιήθηκε πέρυσι πρόγραμμα συνδιαφήμισης με τις εταιρίες Ryanair και EasyJet και από το 2012 αναλαμβάνει δράση ο Oργανισμός Tουριστικής Προβολής της Χαλκιδικής, ενώ επιβεβαιώνει ότι η Ryanair και η Wizz Air έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη δημιουργία αεροπορικής βάσης (hub) στον αερολιμένα Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι βασικό αίτημα των εν λόγω εταιριών είναι η μείωση του σπατοσήμου στα αεροδρόμια.
Ακόμα, σε Κέρκυρα και Ζάκυνθο διαπιστώθηκε ικανοποιητική αύξηση τουριστικής κίνησης λόγω της δραστηριοποίησης των εταιριών Ryanair και EasyJet. Ωστόσο, οι τουριστικοί φορείς διατηρούν τις επιφυλάξεις τους. Ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας Παναγιώτης Μπράμος σημειώνει ότι απαιτείται προγραμματισμός και οργάνωση για να αποδώσουν τα μέγιστα οι εταιρίες, ενώ η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του ΞΕΕ και πρόεδρος των ξενοδόχων Λαγανά Χριστίνα Τετράδη τονίζει ότι πολλοί από τους επιβάτες είναι φιλοξενούμενοι σε σπίτια ή διαμένουν σε κάμπινγκ, επομένως δεν ενισχύουν την τοπική κοινωνία ούτε επηρεάζουν τα έσοδα των ξενοδοχείων.
Στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος μέσω της προσέλκυσης αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους ποντάρει και η Κεφαλονιά τη νέα τουριστική περίοδο, υπογράφοντας συμφωνία συνεργασίας με την EasyJet για το 2012.
Πρότυπο στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που δημιουργεί η δρομολόγηση των εν λόγω εταιριών είναι και η Μαγνησία, με το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου να πολλαπλασιάζει τα ποσοστά διακίνησης επιβατών. Το ενδιαφέρον του Δήμου Βόλου στρέφεται στην προσέλκυση επισκεπτών από το Ισραήλ, τη Ρωσία και την Τουρκία, ενώ επιδιώκεται η καλύτερη δυνατή προβολή της περιοχής στη Γαλλία.
Express
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.