ροή ειδήσεων

Μειωμένα κατά 22% τα γιορτινά έξοδα

Σε περικοπές των αγορών τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων θα προχωρήσουν οι Έλληνες καταναλωτές και εφέτος... καθώς η απαισιοδοξία τους όχι μόνο επιμένει, αλλά και επιδεινώνεται, σύμφωνα με την 14η ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte για τις καταναλωτικές συνήθειες κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο.

Η μελέτη καλύπτει συνολικά 18 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Κατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τέθηκαν ερωτήματα σε ένα ευρύ αντιπροσωπευτικό δείγμα καταναλωτών (18.354 άτομα), ηλικίας μεταξύ 18-65 ετών, προκειμένου να αξιολογηθεί ο τρόπος σκέψης τους και να καταγραφούν οι προγραμματισμένες δαπάνες σε δώρα, διασκέδαση εκτός σπιτιού και φαγητό για τα γιορτινά γεύματα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι οι πιο απογοητευμένοι καταναλωτές, σε σύγκριση με το υπόλοιπο δείγμα, σχετικά με την κατάσταση της οικονομίας, με το 92% να υποστηρίζει ότι η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και το 81% να δηλώνει ότι έχει περιοριστεί η αγοραστική του δύναμη.

Χρηστικά και φθηνά δώρα για φέτος

Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον θα οδηγήσει τους Έλληνες να προβούν σε περαιτέρω περικοπή του ήδη μειωμένου χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους κατά 22%. Σε αυτό το πλαίσιο, οι καταναλωτές στη χώρα μας θα είναι πιο συγκρατημένοι, προετοιμασμένοι να προσφέρουν δώρα σε μικρότερο αριθμό ατόμων, λιγότερο παρορμητικοί, αλλά και προσεκτικοί ως προς τις τιμές και τη χρηστικότητα των δώρων και των προϊόντων, που πρόκειται να αγοράσουν φέτος τα Χριστούγεννα.

Ειδικότερα, οι Έλληνες φαίνεται ότι θα περιορίσουν τη χρήση της πίστωσης, θα αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε έκπτωση και θα στραφούν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Την ίδια στιγμή, είναι προετοιμασμένοι να περικόψουν τις δαπάνες τους για ένδυση (87%), εξόδους για φαγητό (86%), οικιακά αγαθά, όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές, έπιπλα, (83%) και διασκέδαση (80%), ενώ λιγότερο διατεθειμένοι φαίνονται να περικόψουν τα έξοδά τους σε τρόφιμα.

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη ...

Το 2011, οι ευρωπαίοι καταναλωτές αναμένουν να διαθέσουν κατά μέσο όρο 587 ευρώ για τους εορτασμούς της χριστουγεννιάτικης περιόδου, σχεδόν 0,8% λιγότερο, σε σχέση με πέρυσι.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις παρατηρούνται ως προς τον προϋπολογισμό, που θα διατεθεί τα Χριστούγεννα, μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών, με την εμφάνιση τριών βασικών ομάδων:

Χώρες στις οποίες αναμένεται μείωση των συνολικών δαπανών κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, για δεύτερη συνεχή χρονιά είναι οι εξής: Ελλάδα (-21%), Ιρλανδία (-7.4%), Πορτογαλία (-7.9%), Ιταλία (-2.3%) και Ολλανδία (-2.9%).

Χώρες όπου υπάρχει μία μικρή αύξηση στο χριστουγεννιάτικο προϋπολογισμό είναι οι ακόλουθες: Ελβετία (+0.3%), Λουξεμβούργο (+0.8%), Γαλλία (+1.9%), Ισπανία (+1.9%) και Βέλγιο (+2.2%).

Τέλος, χώρες που παρουσιάζουν μία σχετικά σημαντική άνοδο στον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων είναι οι εξής: Τσεχία (+2.5%), Πολωνία (+4.1%), Γερμανία (4.3%), Σλοβακία (+6.6%) και Φινλανδία (+6.8%).

Οι χώρες στις οποίες παρατηρείται η πιο ραγδαία άνοδος είναι και πάλι η Ρωσία (+11%) και η Ουκρανία (+18.3%), ενώ εφέτος προστέθηκε και η Νότια Αφρική (+12.4%).

Σε γενικές γραμμές, οι ερωτώμενοι φαίνονται προβληματισμένοι, ειδικά σε σχέση με τις δυσμενείς εξελίξεις στην ευρωπαϊκή κρίση (61%), αλλά και με την πιθανότητα απώλειας της θέσης εργασίας τους (20%). Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές είναι πιθανόν να κάνουν κάποιες δαπάνες, που θα τους ευχαριστήσουν, έτσι ώστε να αποφύγουν τις σκέψεις σχετικά με την κρίση (39%). Επιπλέον, ενδέχεται να παρακινηθούν από ελκυστικές εκπτώσεις της περιόδου των Χριστουγέννων (30%), από τη στιγμή που η αναζήτηση της χαμηλότερης δυνατής τιμής παραμένει υψίστης σημασίας για τους καταναλωτές, που σχεδιάζουν να δαπανήσουν πιο συνετά.

Στην Ευρώπη, οι επιλογές δώρων τείνουν να υποκινούνται από το ενδιαφέρον για την προσωπική ευεξία.

Για πρώτη φορά εφέτος, τα αποτελέσματα της έρευνας χαρακτηρίζονται από μία ταύτιση των πιο επιθυμητών δώρων και των δώρων που τελικά θα αγοραστούν πιο πολύ. Όπως προκύπτει, τα βιβλία και τα μετρητά αποτελούν τα πιο επιθυμητά δώρα και τείνουν να γίνουν και αυτά που θα αγοραστούν πιο πολύ.

Τα καλλυντικά/αρώματα είναι τα δώρα που είναι πιο πιθανό να προσφερθούν, όπως έγινε και πέρυσι, ενώ ακολουθούν οι σοκολάτες.

Σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, οι καταναλωτές αναζητούν το καλύτερο προϊόν και την υψηλότερη ποιότητα στην καλύτερη τιμή. Αυτή η τάση επιβεβαιώνεται από την προτίμηση που δίνεται στο εκπαιδευτικό κομμάτι των παιχνιδιών, που προσφέρονται (64% των ευρωπαίων καταναλωτών): επιτραπέζια παιχνίδια, παζλ και βιβλία για τα μικρά παιδιά. Τα πιο δημοφιλή δώρα για εφήβους είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα μετρητά και τα βιβλία, με τα τελευταία να αποτελούν τα δώρα τα οποία θα προσφερθούν πιο πολύ στις περισσότερες χώρες, οι οποίες συμμετείχαν στην έρευνα.

Συμβατικά καταστήματα εναντίον του ίντερνετ

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνδυάζουν ήδη τα καταστήματα και το διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της αγοραστικής διαδικασίας. Οι προηγούμενες έρευνες υπογράμμιζαν την ανάδυση του διαδικτύου ως ένα κανάλι λιανικών αγορών από μόνο του για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο.

Προχωρώντας, πέραν από τον απλουστευτικό διαχωρισμό μεταξύ των αγορών μέσω διαδικτύου (online) και εκτός διαδικτύου, οι ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν αποφασίσει να κάνουν χρήση και των δύο καναλιών και στα τρία βήματα της αγοραστικής διαδικασίας: αναζήτηση, σύγκριση και αγορά.

Σύμφωνα με τη μελέτη, σχεδόν οι μισοί από τους ευρωπαίους καταναλωτές χρησιμοποιούν ήδη και τα συμβατικά καταστήματα και το διαδίκτυο, για να αναζητήσουν και να συγκρίνουν προϊόντα. Ένας στους τρεις καταναλωτές σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει εφέτος τόσο τα συμβατικά καταστήματα όσο και το ίντερνετ, προκειμένου να αγοράσει συγκεκριμένα προϊόντα ή δώρα.

Χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο, για να αναζητήσουν και να συγκρίνουν τα προϊόντα, οι καταναλωτές θα στραφούν, κυρίως, στις ιστοσελίδες των λιανεμπόρων, ενώ ακολουθούν οι μηχανές αναζήτησης και τα website των κατασκευαστών. Η σημαντική στροφή προς τα website των λιανεμπόρων και των κατασκευαστών αντανακλά την πραγματική αναγνώριση των προσπάθειών τους να επικεντρωθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η πλειοψηφία των ευρωπαίων καταναλωτών σχεδιάζει να ολοκληρώσει τις αγορές της σε συμβατικά καταστήματα. Μόνο οι Γερμανοί, οι Έλληνες, οι Πολωνοί και οι Τσέχοι καταναλωτές, ξεχωρίζουν, αναφέροντας ότι έχουν ήδη τη συνήθεια να ολοκληρώνουν τις άγορές τους τόσο μέσω ίντερνετ όσο και στα καταστήματα.

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *