Παρέμβαση του Γενικού Προξένου της Τουρκίας κ. Aydin Ilhan Durusoy για την αποκατάσταση της πρόσοψης του ιστορικού και διατηρητέου τεμένους Ρετζέπ Πασά στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου... που κατέρρευσε εξαιτίας της φθοράς που υπέστησαν στο χρόνο οι σκαλωσιές υποστήριξης και της διαχρονικής αδιαφορίας για την αποκατάστασή του, σημειώθηκε χθες.
Ο Γενικός Πρόξενος της Τουρκίας, με επιστολή του συγκεκριμένα προς τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιάννη Μαχαιρίδη, τον Δήμαρχο Ρόδου κ. Στ. Κουσουρνά, τον Αντιδήμαρχο κ. Μ. Σαββή και την Έφορο Βυζαντινών Αρχαιοτήτων κ. Μάνια Μιχαηλίδου, διαμαρτύρεται για την κατάσταση του μνημείου ξεχνώντας μάλλον την εγκατάλειψη και την βεβήλωση χριστιανικών εκκλησιών διαχρονικά στη «γείτονα».
Και η συγκεκριμένη πάντως παρέμβαση φέρεται να εντάσσεται στην προσπάθεια των Τούρκων να εγείρουν θέματα «Τουρκικής μειονότητας» στο νησί, αναδεικνύοντας συνεχώς θέματα του είδους.
Η κατάσταση του συγκεκριμένου τζαμιού είχε αποτελέσει, όπως έγραψε η «δ», αντικείμενο ελέγχου από «αποστολή» του Συμβουλίου της Ευρώπης με επικεφαλής τον Ελβετό βουλευτή Andreas Gross, μέλος της Επιτροπής Νομικών Υποθέσεων της Κοινοβουλευτικής (PACE) Συνέλευσης μετά από σχετικές διαμαρτυρίες.
Θυμίζουμε εξάλλου ότι υπήρξε πρόσφατα δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας "Ζαμάν", στο οποίο στοχοποιείται ο Δήμος Ρόδου ότι "βεβηλώνει" μνημεία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στο νησί. Σε ανακοίνωση της «Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Τούρκων Δυτικής Θράκης» συγκεκριμένα αναφέρθηκε ότι καταστρέφεται στη Ρόδο η κληρονομιά των Οθωμανικών μνημείων, ενώ γινόταν και λόγος για την ίδρυση κέντρου φιλαρμονικής στο τζαμί Μουράτ Ρέις!!
Εν πάση περιπτώσει στην επιστολή του Γενικού Προξένου αναφέρονται τα εξής:
«Η κατάρρευση ενός μέρους του τζαμιού Ρετζέπ Πασά που είναι ένα από τα πιο γνωστά μνημεία κοινής ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ρόδου αντιμετωπίστηκε με βαθιά θλίψη.
Είναι κατανοητό ότι η εγκατάλειψη στο έλεος των συνθηκών της φύσης σε αναμονή των αρμοδίων για οικονομικούς πόρους και μελέτες για ένα χρονικό διάστημα που ξεπερνάει τα 20 χρόνια, φέρει σημαντικό μερίδιο ευθύνης στην κατάρρευση που προκλήθηκε. Συνεπώς, αυτό το χρονικό διάστημα απραξίας έκανε αναπόφευκτη την σημερινή κατάσταση, όπου και στην ουσία την προκάλεσε.
Ευχόμαστε εγκάρδια αυτός ο χώρος ιστορικού και αρχιτεκτονικού κάλλους που είναι σε μία από τις πιο ξεχωριστές πλατείες της Ρόδου, να αναστηλωθεί σύντομα με τρόπο που να ταιριάζει στην ιστορική ιδιαιτερότητα και τα αυθεντικά χαρακτηριστικά του και να αποκτήσει ξανά την παλαιά του μορφή. Σε αυτό το θέμα πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι αρχές και οι οργανισμοί της Ρόδου και της Ελλάδας, θα πράξουν δεόντως».
Ο Γενικός Πρόξενος όφειλε τουλάχιστον να επιδείξει τις ίδιες ευαισθησίες για την τύχη του ναού του Αγίου Νικολάου Μύρων της Λυκίας, επισημαίνουν τοπικοί παράγοντες.
Ο ¶γιος Νικόλαος, ο αγαπημένος και προστάτης των θαλασσινών μας, αλλά και ανά τον κόσμο λαοφιλής και τιμώμενος, γεννήθηκε στα Πάταρα, ένα μικρό χωριό όπου δεν σώζεται σήμερα στην επαρχία της Λυκίας, στη Νοτιοδυτική Τουρκία (απέναντι από τη Ρόδο) και έζησε όλη του τη ζωή στα Μύρα μια κοντινή κωμόπολη (σήμερα την έχουν μετονομάσει «Καλέ»).
Ο ¶γιος κοιμήθηκε το 330 μ.Χ. και ετάφη στο χώρο της Επισκοπής των Μύρων. Στον τάφο του οι πιστοί έκτισαν παρεκκλήσι και αργότερα ανήγειραν μεγαλοπρεπή Ναό. Για τη Δυτική Ευρώπη ο ¶γιος Νικόλαος από τα Μύρα της Λυκίας θεωρείται η προτύπωση του σύγχρονου Αγίου Βασιλείου (Santa Claus).
Αλλά και για τις βεβηλωμένες εκκλησίες της Κωνσταντινούπολης καμία ευαισθησία δεν έχει επιδείξει εξάλλου ο κ. Πρόξενος.
Θυμίζουμε την περίφημη εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, πάνω στην οποία είναι κτισμένο ένα τζαμί. Το μοναστήρι Κωνσταντίνος Λιψ, που παραμένει ερειπωμένο. Το μοναστήρι του Μυρελαίου, της Θεοτόκου Παμμακάριστου, του Παντοκράτορα, εκκλησία 'Αγιοι Σέργιος και Βάκχος και το μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή που χρησιμοποιούνται σήμερα ως τζαμιά. Για την Αγία Σοφιά και τη σχολή της Χάλκης τι έχει να πει άραγε ο κ Πρόξενος;
http://ellinikh-odysseia.blogspot.com/
Ο Γενικός Πρόξενος της Τουρκίας, με επιστολή του συγκεκριμένα προς τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιάννη Μαχαιρίδη, τον Δήμαρχο Ρόδου κ. Στ. Κουσουρνά, τον Αντιδήμαρχο κ. Μ. Σαββή και την Έφορο Βυζαντινών Αρχαιοτήτων κ. Μάνια Μιχαηλίδου, διαμαρτύρεται για την κατάσταση του μνημείου ξεχνώντας μάλλον την εγκατάλειψη και την βεβήλωση χριστιανικών εκκλησιών διαχρονικά στη «γείτονα».
Και η συγκεκριμένη πάντως παρέμβαση φέρεται να εντάσσεται στην προσπάθεια των Τούρκων να εγείρουν θέματα «Τουρκικής μειονότητας» στο νησί, αναδεικνύοντας συνεχώς θέματα του είδους.
Η κατάσταση του συγκεκριμένου τζαμιού είχε αποτελέσει, όπως έγραψε η «δ», αντικείμενο ελέγχου από «αποστολή» του Συμβουλίου της Ευρώπης με επικεφαλής τον Ελβετό βουλευτή Andreas Gross, μέλος της Επιτροπής Νομικών Υποθέσεων της Κοινοβουλευτικής (PACE) Συνέλευσης μετά από σχετικές διαμαρτυρίες.
Θυμίζουμε εξάλλου ότι υπήρξε πρόσφατα δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας "Ζαμάν", στο οποίο στοχοποιείται ο Δήμος Ρόδου ότι "βεβηλώνει" μνημεία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στο νησί. Σε ανακοίνωση της «Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Τούρκων Δυτικής Θράκης» συγκεκριμένα αναφέρθηκε ότι καταστρέφεται στη Ρόδο η κληρονομιά των Οθωμανικών μνημείων, ενώ γινόταν και λόγος για την ίδρυση κέντρου φιλαρμονικής στο τζαμί Μουράτ Ρέις!!
Εν πάση περιπτώσει στην επιστολή του Γενικού Προξένου αναφέρονται τα εξής:
«Η κατάρρευση ενός μέρους του τζαμιού Ρετζέπ Πασά που είναι ένα από τα πιο γνωστά μνημεία κοινής ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ρόδου αντιμετωπίστηκε με βαθιά θλίψη.
Είναι κατανοητό ότι η εγκατάλειψη στο έλεος των συνθηκών της φύσης σε αναμονή των αρμοδίων για οικονομικούς πόρους και μελέτες για ένα χρονικό διάστημα που ξεπερνάει τα 20 χρόνια, φέρει σημαντικό μερίδιο ευθύνης στην κατάρρευση που προκλήθηκε. Συνεπώς, αυτό το χρονικό διάστημα απραξίας έκανε αναπόφευκτη την σημερινή κατάσταση, όπου και στην ουσία την προκάλεσε.
Ευχόμαστε εγκάρδια αυτός ο χώρος ιστορικού και αρχιτεκτονικού κάλλους που είναι σε μία από τις πιο ξεχωριστές πλατείες της Ρόδου, να αναστηλωθεί σύντομα με τρόπο που να ταιριάζει στην ιστορική ιδιαιτερότητα και τα αυθεντικά χαρακτηριστικά του και να αποκτήσει ξανά την παλαιά του μορφή. Σε αυτό το θέμα πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι αρχές και οι οργανισμοί της Ρόδου και της Ελλάδας, θα πράξουν δεόντως».
Ο Γενικός Πρόξενος όφειλε τουλάχιστον να επιδείξει τις ίδιες ευαισθησίες για την τύχη του ναού του Αγίου Νικολάου Μύρων της Λυκίας, επισημαίνουν τοπικοί παράγοντες.
Ο ¶γιος Νικόλαος, ο αγαπημένος και προστάτης των θαλασσινών μας, αλλά και ανά τον κόσμο λαοφιλής και τιμώμενος, γεννήθηκε στα Πάταρα, ένα μικρό χωριό όπου δεν σώζεται σήμερα στην επαρχία της Λυκίας, στη Νοτιοδυτική Τουρκία (απέναντι από τη Ρόδο) και έζησε όλη του τη ζωή στα Μύρα μια κοντινή κωμόπολη (σήμερα την έχουν μετονομάσει «Καλέ»).
Ο ¶γιος κοιμήθηκε το 330 μ.Χ. και ετάφη στο χώρο της Επισκοπής των Μύρων. Στον τάφο του οι πιστοί έκτισαν παρεκκλήσι και αργότερα ανήγειραν μεγαλοπρεπή Ναό. Για τη Δυτική Ευρώπη ο ¶γιος Νικόλαος από τα Μύρα της Λυκίας θεωρείται η προτύπωση του σύγχρονου Αγίου Βασιλείου (Santa Claus).
Αλλά και για τις βεβηλωμένες εκκλησίες της Κωνσταντινούπολης καμία ευαισθησία δεν έχει επιδείξει εξάλλου ο κ. Πρόξενος.
Θυμίζουμε την περίφημη εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, πάνω στην οποία είναι κτισμένο ένα τζαμί. Το μοναστήρι Κωνσταντίνος Λιψ, που παραμένει ερειπωμένο. Το μοναστήρι του Μυρελαίου, της Θεοτόκου Παμμακάριστου, του Παντοκράτορα, εκκλησία 'Αγιοι Σέργιος και Βάκχος και το μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή που χρησιμοποιούνται σήμερα ως τζαμιά. Για την Αγία Σοφιά και τη σχολή της Χάλκης τι έχει να πει άραγε ο κ Πρόξενος;
http://ellinikh-odysseia.blogspot.com/
δε μας χέζεις πρόξενε ???? εεεε ???
ΑπάντησηΔιαγραφήεσείς μας έχεετε ΓΑΜΗΣΕΙ-ΓΚΡΕΜΗΣΕΙ όλες τις εκκλησιές στη Μικρά Ασία και στον Πόντο ..για να μην πούμε πως ριμάξατε τιος εκκλησιές στην ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΚΥΠΡΟ !
και ΤΟΛΜΑΣ ΕΣΥ ΡΕ ΚΑΙ μιλάς για το τζαμί εδώ που το πληρώνουμε ΑΠ ΤΗ ΤΖΕΠΗ ΜΑΣ ΡΕ ΚΑΡΙΟΛΗ ΚΑΙ ΣΑΣ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΛΩΝΟΥΝΕ ?
Ρε κομάντος δεν κάνουμε κανά ντου να το αποτελειώσουμε το υπόλοιπο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι ρε φίλε δεν θα γίνουμε Τούρκοι, είμαστε Έλληνες απλά πρέπει και ο Πρόξενος να το καταλάβει και να μην δημιουργεί ανύπρκτα προβλήματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν έχει αντίριση πρίν μιλήσει ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙ τι κάνουν οι συμπατριώτες του στα δικά μας μνημία σε ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ, ΠΟΝΤΟ, ΚΥΠΡΟ !
Εμείς είμαστε Έλληνες
Έτσι και το αναστηλώσουμε θα είμαστε πολύ ξεφτίλες.
ΑπάντησηΔιαγραφήβρε εδω δεν εχουν λευτα θα αναστηλωνουμε κιολας σιγα σιγα made in greece
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΝΑΣΤΗΛΩΝΟΥΝ ΕΚΛΗΣΣΙΕΣ Η ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ. ΣΤΗ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΣΑ ΤΖΑΜΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΦΗΣΕΙ ΟΡΘΙΑ;
ΑπάντησηΔιαγραφήna kai o tourkos..! o epofeloumenos roditis tourkos... pou opou ton simferei dilwnei Ellinas kai opou den to simferei dilwnei Tourkos... Ti egeinei re file me tous armenious ti kako einai auto me tous galous tous pseftes??? Smyrni kai Kupro mou 8umizei i katastasi.. kai ekei kosmo sfaksate.. Ai sixtir mpountala!
ΑπάντησηΔιαγραφή08:58 ΤΙ ΛΕΣ ΡΕ ΦΙΛE; ΕΔΩ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΖΑΜΙΑ, ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΕ ΟΝΟΜΑΣΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟ; Η ΜΗΠΩΣ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ ΨΕΥΤΟΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΔΗΘΕΝ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ; ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΥΤΟ ΔΗΛΩΝΕΙ ΚΑΙ Η ΓΡΑΦΗ ΣΟΥ; ΟΣΗ ΑΞΙΑ ΔΙΝΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΞΙΑ ΔΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφή23/12/11 10:02 τρολακι σηκω φυγε γιατι εαν εισαι απο την ροδο καλα θα κανεις να προσεχεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεγάλη η χάρη σας υπερπατριώτες μου και υπερεθνικιστές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάθετε κάτι ομως.
Τα τζαμια και οι Χριστιανικοί ναοί και άλλα μνημεία, δεν ανήκουν σε σημερινές εθνιστικές ιδεολογίες, σε πολιτικούς ανταγωνισμούς και άλλες αντιπαλότητες.
Ειναι μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς του κάθε εθνους και της ανθρωπότητας.
Και η σκέψη ακόμα και οχι η πράξη, της εφαρμογής του "οδόντα αντί οδόντος" για αυτά ειναι μιά κατάπτυστη ενέργεια ανθρώπων που σκέπτονται έτσι και οπου και να ευρίσκονται.
Ανώνυμε 23/12/11 14:51 πάρε τηλέφωνο τον Προξενό σου να σου πει τον τραπεζικό λογαριασμό για να καταθέσεις χρήματα, σε εμάς τελειώσανε!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 23/12/11 19:27
ΑπάντησηΔιαγραφή΄Διάβασα την άποψή σου αν και δεν μπορώ να σε καταλάβω τι εννοείς, και ποιό ειναι το σκεπτικό σου στο ολο θέμα.
Θέλεις να γίνεις ποιό σαφής?