ροή ειδήσεων

EKTAKTO: Έφυγε από την ζωή ο Θόδωρος Αγγελόπουλος

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 27 Απριλίου 1935 και έχασε τη μάχη με τη ζωή πριν λίγο, μετά από ατύχημα που είχε στη περιφερειακή οδό της δραπετσώνας με μοτοσυκλέτα που οδηγούσε αστυνομικός...

Έκανε νομικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τις οποίες εγκατέλειψε πριν πάρει το πτυχίο του. Το 1961 έφυγε στο Παρίσι, όπου αρχικά παρακολούθησε στη Σορβόννη μαθήματα γαλλικής φιλολογίας και φιλμογραφίας, καθώς και μαθήματα εθνολογίας και στη συνέχεια μαθήματακινηματογράφου στη Σχολή Κινηματογράφου IDHEC και στο Musée de l' homme. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα το 1964 και μέχρι το 1967 εργάστηκε ως κριτικός κινηματογράφου στην εφημερίδα Δημοκρατική Αλλαγή, μαζί με τον Βασίλη Ραφαηλίδη και την Τώνια Μαρκετάκη. Με τον κινηματογράφο άρχισε να ασχολείται το 1965 και το 1968 παρουσίασε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία, Εκπομπή, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το 1970, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, Αναπαράσταση, κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, καθώς και άλλες διακρίσεις στο εξωτερικό, και σηματοδότησε την αυγή του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου. Έκτοτε, οι ταινίες του έχουν συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ και έχει κερδίσει πολλά βραβεία, τα οποία τον καθιέρωσαν παγκοσμίως ως έναν από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες του σύγχρονου κινηματογράφου. Πολλά αφιερώματα που τιμούν τη δουλειά του Θόδωρου Αγγελόπουλου έχουν πραγματοποιηθεί σ' όλο τον κόσμο. Έχει αναγορευθεί επίτιμος διδάκτορας των Πανεπιστημίου των Βρυξελλών, του Πανεπιστημίου X Ναντέρ (Nanterre) στοΠαρίσι και του Πανεπιστημίου του Έσσεξ (Essex). Μαζί με τον Βασίλη Ραφαηλίδη υπήρξε συνιδρυτής του περιοδικού Σύγχρονος Κινηματογράφος. Στις 24 Ιανουαρίου 2012, όντας πεζός, τραυματίστηκε σοβαρά από διερχόμενη μοτοσυκλέτα στον περιφερειακό δρόμο της Δραπετσώνας.[1] και υπέκηψε λιγες ωρες μετα απο τα σοβαρα τραυματαΦιλμογραφία [Επεξεργασία]
1968: Η Εκπομπή, μικρού μήκους
1970: Αναπαράσταση
1972: Μέρες του ’36
1975: Ο θίασος
1977: Οι Κυνηγοί
1980: Ο Μεγαλέξανδρος
1983: Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη
1984: Ταξίδι στα Κύθηρα
1986: Ο Μελισσοκόμος
1988: Τοπίο στην Ομίχλη
1991: Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού
1995: Το βλέμμα του Οδυσσέα
1998: Μια αιωνιότητα και μια μέρα
2003: Τριλογία - Ι. Το λιβάδι που δακρύζει
2008: Τριλογία - ΙΙ. H σκόνη του χρόνου
Βραβεία [Επεξεργασία]
Η Εκπομπή, βραβείο κριτικών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1968
Αναπαράσταση, Α' βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1970, βραβείο Ζωρζ Σαντούλ (Γαλλία, 1971), καλύτερης ξένης ταινίας στο Φεστιβάλ Hyères (1971), ειδική μνεία της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου(1971)
Μέρες του `36, Βραβείο σκηνοθεσίας και φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1972, βραβείο της FIPRESCI στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου (1972)
Ο Θίασος, Καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, Α' αντρικού και Α' γυναικείου ρόλου, Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1975, καλύτερη ταινία της δεκαετίας 1970-1980 από την Ένωση Κριτικών της Ιταλίας
Οι Κυνηγοί, Βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ του Σικάγο (1977), βραβείο της Ένωσης Τούρκων κριτικών (1977), επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ των Καννών
Ο Μεγαλέξανδρος έλαβε το Χρυσό Λιοντάρι το 1980 στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας.
Ταξίδι στα Κύθηρα, βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ των Καννών (1984), κρατικά βραβεία καλύτερης ταινίας, σεναρίου, α΄ ανδρικού ρόλου, α' γυναικείου ρόλου,σκηνογραφίας, βραβείο κριτικών στο Φεστιβάλ Ρίο ντε Τζανέϊρο (1984),
Τοπίο στην Ομίχλη έλαβε (μοιράστηκε) το Αργυρό Λιοντάρι Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας, βραβείο Φελίξ καλύτερης Ευρωπαϊκής ταινίας (1988).
Το Βλέμμα του Οδυσσέα έλαβε το Μεγάλο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών, βραβείο της FIPRESCI (1995). Επίσης, οι κριτικοί του περιοδικού Time το ψήφισαν στις 100 καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.[2]
Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών (1998).
Τριλογία - Το Λιβάδι που Δακρύζει κέρδισε βραβείο της FIPRESCI (2004).
Xρυσό μετάλλιο του ιδρύματος Circulo de Bellas Artes (Mαδρίτη, 2008) για το σύνολο του έργου του.



tromaktiko.gr

Σχόλια

  1. Ανώνυμος25/1/12 00:42

    Χαιρετάμε ακόμα ένα ΜΕΓΑΛΟ Έλληνα μέσα στα δύσχτα χρόνια της Κρίσης.

    Τώρα που ένας, ένας οι μεγάλοι χάνονται απροσδόκητα άλλοι και άλλοι μοιραίοι είναι όχι μόνον καιρός αλλά και επιτακτική ανάγκη η γέννησης αξιών αντικαταστατών, νέων γεναίων μπορστάριδων σε όλα .

    Ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει, καλό σου ταξίδι Άγγελε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος25/1/12 01:05

    Βρε ΒΛΑΚΕΣ τα Πέτρινα Χρόνια που έχετε στο βιντεάκι είναι του Παντελή Βούλγαρη! Κάνετε που κάνετε copy paste, τσεκάρετε και αυτά που αντιγράφετε από το Wikipedia !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος25/1/12 08:46

      einai poly blimata autoi oi admins...

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος25/1/12 08:46

      Σωστός ο φίλος!Γελοίοι!

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος25/1/12 11:44

      Χαχαχαχαχαχα πάλι καλά που δεν έβαλαν το Ρολδα τσάντα και κοπάνα!

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος25/1/12 12:53

      Χαμπαριάσανε και το αλλάξανε τα γίδια. Πάλι καλά!

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος25/1/12 15:34

      θα σας βαλω και σως να γλιστραει
      γιατι δεν θα σας μεινει διαφημηση σε λιγο
      πουλημενοι και προσκηνημενοι

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος25/1/12 08:49

    ΡΕ ΧΑΜΕΝΟΙ , ΤΟΝ ΕΚΘΕΙΑΖΕΤΕ ΤΩΡΑ (ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΤΕ) ΑΛΛΑ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΣΑΣ ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΗ! ΔΕΝ ΠΑΛΕΥΟΤΑΝ Ο ΤΥΠΟΣ. ΠΟΛΥ ΠΛΗΞΗ ΚΑΙ ΒΑΡΕΜΑΡΑ ΜΙΛΑΜΕ.ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟ ΦΟΙΝΙΚΑ ΤΟΥ ΤΟΝ ΕΔΩΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΞΕΦΟΡΤΩΘΟΥΝ,ΕΙΧΑΝ ΒΑΡΕΘΕΙ ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος25/1/12 09:56

      ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΕΤΣΙ ΑΥΤΟΣ ΔΟΞΑΣΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΕΣΥ ΚΑΘΕΣΕ ΣΤΟΝ ΚΑΝΑΠΕ ΣΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΧΟΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος25/1/12 12:31

      καλα εσυ βλεπεις τα τουρκικα 10:49 που να καταλαβεις

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος25/1/12 10:23

    ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΚΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ, ΚΑΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος25/1/12 11:02

    10.49 ειναι κριτικος κινηματογραφου ? .η ήταν στην επιτροπή που έδωσε το βραβειο στον μεγαλο Ε΄΄ηνα σκηνοθετη και ξερει φαινεται λεπτομερειες.
    ειναι ο κλασικος τυπους του συγχρονου Ελληνα που ολα τα ισοπεδωνει ολα του βρωμανε κανει κριτικη σε ολα εχει αποψη πανω απ ολα ,ειναι και γιατρος και δικηγορος και σκηνοθετης και αρχιτεκτονασ και δημαρχος και πολιτικος και απ όλα
    αλλα
    ποτε
    δεν σηκωνεται απο την οθονη του τυπολογιστη και της καφετεριας
    για να κανει κατι για τον τοπο του στην πραξη


    και αν τολμησει καποιος και του απαντησει εχει την απαντηση ηδη ετοιμη στο τσεπακι του απλα γιατι τα ξερει ολα και δεν σηκωνει κουβεντα


    τολμαει και μιλαει για εναν απο τους μεγαλυτερους Ελληνες Σκηνοθετες ετσι απλα λες και ηταν η σαπουνοπερα που βλεπει στις τηλεορασεις τις ιδωτικες που κατεστρεψαν πολλα πραγματα
    εχει δικαιωμα να μην του αρεσουν οι ταινιες
    του Αγγελοπουλου αλλα

    να μας πει που βρηκε το διακιωμα να μιλαει ετσι και να κρινει

    και να πουμε κι εμεις στην Επιτροπη να του απονειμουν το βραβειο του αισχρου ανικανου ξερολα ηλιθιου δεν θα πω ελληνα αλλα Ανθελληνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος25/1/12 11:43

    Εγώ είμαι πολύ υπερήφανος που η Ελλάδα έβγαλε έναν τόσο σημαντικό σκηνοθέτη. Όταν μιλάμε για τον Αγγελόπουλο, δεν μιλάμε για Ελληνικό κινηματογράφο αλλά για παγκόσμιο. Όσοι δεν νοίωθουν, ας μην κάνουν ηλίθια σχόλια και ας περιμένουν να έρθει το βράδυ για να δουν τους "βασιλιάδες"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος25/1/12 14:20

    Εντάξει ηταν τι ηταν, αλλά ηταν βραδυκίνητες οι ταινίες του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος25/1/12 16:40

    ολοι οι σινεφιλ και κριτικοι του κινηματογραφου ειναι εδω μαζεμενοι,, αραγε στην κινηματογραφικη λεσχη καθε παρασκευη πηγαινουν ?
    οτι εχει σχεση με τον Πολιτιστικο γιγνεσθαι του τοπου μας το στηριζουν? πολλα λογια ακουω και εργα μηδεν. ολοι εχουν αποψη για τα παντα.ολοι ειναι ξαφνικα ετοιμοι ετσι με λεξη που τους ξεφευγει απο την γλωσσα τους με τετοια ελαφροτηττα να συγκρινουν τα σκουπιδια με την Τεχνη.

    για καποιους ειναι το ιδιο να βλεπεις τηλεοραση σιριαλ με τον κινηματογραφο , το αν αρεσει σε καποιον η σχολη του Αγγελοπουλου γιατι αφησε πισω του μια σχολη ενα ρευμα ειναι προσωπικο θεμα αλλα

    ειμαστε τελικα πολυ μικροι και αθλιοι και οποισδηποτε ξεχωριζει και κανει υπερβασεις εξω απο τον τοπο του κοιταμε να τον ξεφτιλισουμε, αφου δεν μπορουμε εμεις να καταλαβουμε τι εινα αυτα που λεει και κανει.
    Η πολιτιστικη παρακμη σε εναν τοπο δεν εναι τυχαιο πραγμα.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος25/1/12 16:40

    ολοι οι σινεφιλ και κριτικοι του κινηματογραφου ειναι εδω μαζεμενοι,, αραγε στην κινηματογραφικη λεσχη καθε παρασκευη πηγαινουν ?
    οτι εχει σχεση με τον Πολιτιστικο γιγνεσθαι του τοπου μας το στηριζουν? πολλα λογια ακουω και εργα μηδεν. ολοι εχουν αποψη για τα παντα.ολοι ειναι ξαφνικα ετοιμοι ετσι με λεξη που τους ξεφευγει απο την γλωσσα τους με τετοια ελαφροτηττα να συγκρινουν τα σκουπιδια με την Τεχνη.

    για καποιους ειναι το ιδιο να βλεπεις τηλεοραση σιριαλ με τον κινηματογραφο , το αν αρεσει σε καποιον η σχολη του Αγγελοπουλου γιατι αφησε πισω του μια σχολη ενα ρευμα ειναι προσωπικο θεμα αλλα

    ειμαστε τελικα πολυ μικροι και αθλιοι και οποισδηποτε ξεχωριζει και κανει υπερβασεις εξω απο τον τοπο του κοιταμε να τον ξεφτιλισουμε, αφου δεν μπορουμε εμεις να καταλαβουμε τι εινα αυτα που λεει και κανει.
    Η πολιτιστικη παρακμη σε εναν τοπο δεν εναι τυχαιο πραγμα.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος25/1/12 17:08

    απαντηση σε οσους νομιζουν πως η τεχνη ειναι μπαρ καφετερια σουβλακι τηλεοραση ταινια δρασης και σεξ.......................


    Τον γύρο του κόσμου κάνει η είδηση του θανάτου του Θόδωρου Αγγελόπουλου

    Την είδηση της τραγικής απώλειας του Θ.Αγγελόπουλου μεταδίδει η βρετανική εφημερίδα The Guardian, μιλώντας για έναν «βραβευμένο Έλληνα κινηματογραφιστή, γνωστό για το αργό και ονειρικό του στυλ σαν σκηνοθέτη».

    «Ο Αγγελόπουλος κέρδισε μεγάλο αριθμό βραβείων για τις ταινίες του, τα περισσότερα σε ευρωπαϊκά κινηματογραφικά Φεστιβάλ, στη διάρκεια μιας καριέρας που εκτεινόταν περισσότερα από 40 χρόνια» αναφέρει το περιοδικό Time.

    «Ο Αγγελόπουλος υπήρξε εμβληματική φιγούρα του ελληνικού σινεμά, ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1970» αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

    Το Γαλλικό Πρακτορείο σχολιάζει ότι η μελαγχολία ήταν πάντοτε εμφανής στα τοπία στις ταινίες του, που ουδεμία σχέση είχαν με τα κλισέ για την Ελλάδα του τουρισμού, της γαλάζιας θάλασσας και του ήλιου.

    «Ήταν διάσημος για ένα στυλ ταινιών που περιλάμβανε μακρές, προσεκτικά χορογραφημένες σκηνές, ενώ εξέταζε πολιτικά και ιστορικά θέματα της σύγχρονης Ελλάδας» γράφει το BBC.

    Ο Θ.Αγγελόπουλος, που είχε εργαστεί στην εφημερίδα Δημοκρατική Αλλαγή ως δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου, έως ότου την έκλεισε η χούντα των συνταγματαρχών, δήλωνε υπερήφανος που δεν έκανε ποτέ κάποια «εμπορική» ταινία.

    «Οι κινηματογραφιστές στο Χόλιγουντ κάνουν ταινίες υποθέτοντας ότι ο κόσμος είναι αμερικάνικος και σκέφτεται όπως εκείνοι, κάτι που δεν ισχύει» είπε πει, σημειώνει το Γερμανικό Πρακτορείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος25/1/12 17:08

    απαντηση σε οσους νομιζουν πως η τεχνη ειναι μπαρ καφετερια σουβλακι τηλεοραση ταινια δρασης και σεξ.......................


    Τον γύρο του κόσμου κάνει η είδηση του θανάτου του Θόδωρου Αγγελόπουλου

    Την είδηση της τραγικής απώλειας του Θ.Αγγελόπουλου μεταδίδει η βρετανική εφημερίδα The Guardian, μιλώντας για έναν «βραβευμένο Έλληνα κινηματογραφιστή, γνωστό για το αργό και ονειρικό του στυλ σαν σκηνοθέτη».

    «Ο Αγγελόπουλος κέρδισε μεγάλο αριθμό βραβείων για τις ταινίες του, τα περισσότερα σε ευρωπαϊκά κινηματογραφικά Φεστιβάλ, στη διάρκεια μιας καριέρας που εκτεινόταν περισσότερα από 40 χρόνια» αναφέρει το περιοδικό Time.

    «Ο Αγγελόπουλος υπήρξε εμβληματική φιγούρα του ελληνικού σινεμά, ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1970» αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

    Το Γαλλικό Πρακτορείο σχολιάζει ότι η μελαγχολία ήταν πάντοτε εμφανής στα τοπία στις ταινίες του, που ουδεμία σχέση είχαν με τα κλισέ για την Ελλάδα του τουρισμού, της γαλάζιας θάλασσας και του ήλιου.

    «Ήταν διάσημος για ένα στυλ ταινιών που περιλάμβανε μακρές, προσεκτικά χορογραφημένες σκηνές, ενώ εξέταζε πολιτικά και ιστορικά θέματα της σύγχρονης Ελλάδας» γράφει το BBC.

    Ο Θ.Αγγελόπουλος, που είχε εργαστεί στην εφημερίδα Δημοκρατική Αλλαγή ως δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου, έως ότου την έκλεισε η χούντα των συνταγματαρχών, δήλωνε υπερήφανος που δεν έκανε ποτέ κάποια «εμπορική» ταινία.

    «Οι κινηματογραφιστές στο Χόλιγουντ κάνουν ταινίες υποθέτοντας ότι ο κόσμος είναι αμερικάνικος και σκέφτεται όπως εκείνοι, κάτι που δεν ισχύει» είπε πει, σημειώνει το Γερμανικό Πρακτορείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος26/1/12 13:57

    Η ΓΙΑΝΝΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΕ ΧΗΡΑ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ; ΘΑ ΞΑΝΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος26/1/12 17:06

    ασχετε , δεν ειναι η γυναικα του, ασχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος27/1/12 08:49

      φιλε σε δουλευει ειναι ο γνωστος μακακας του μπλογκ

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *