Μειωμένη στο 50% είναι φέτος η διαθεσιμότητα των πυροσβεστικών αεροσκαφών...
Από τα 21 Canadair της Πολεμικής Αεροπορίας, σχεδόν τα μισά βρίσκονται εκτός λειτουργίας λόγω βλαβών.
Ενδεικτικά, νωρίς το πρωί της Πέμπτης, οπότε μαίνονταν ακόμα οι πυρκαγιές σε Χανιά και Αχαΐα, διαθέσιμα από την Πολεμική Αεροπορία ήταν μόλις τα 9 από τα 21 πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου Canadair.
Παρόμοια ήταν η εικόνα την Τετάρτη, οπότε υπεβλήθη αίτημα για ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης.
Από τα 21 Canadair, τα πέντε είναι καθηλωμένα στο έδαφος από πέρυσι τον Οκτώβριο λόγω σοβαρών μηχανικών βλαβών.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η τεχνική συντήρησή τους, που ξεκίνησε μετά τη λήξη της προηγούμενης αντιπυρικής περιόδου δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, ωστόσο εκφράζεται αισιοδοξία ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχουν προστεθεί στον εθνικό εναέριο στόλο δύο ακόμα αεροσκάφη, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι αξιόμαχα στα τέλη Αυγούστου.
Πηγή του Επιτελείου απέδωσε το πρόβλημα σε «καθυστερήσεις στη ροή των ανταλλακτικών».
Λόγω παλαιότητας μάλιστα, η χρήση και συντήρηση των CL 215 είναι περισσότερο δαπανηρή από αυτή των πιο σύγχρονων CL 415.
Πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των 20 μικρών «ψεκαστικών» αεροπλάνων Pezetel (PZL), που είναι απαρχαιωμένα.
Ο ετήσιος προϋπολογισμός της Μονάδας Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημόσιων Υπηρεσιών (ΜΑΕΔΥ) στην οποία υπάγονται τα 20 αεροσκάφη ανερχόταν το 2008 σε 37 εκατ. ευρώ και φέτος φαίνεται να αγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ΓΕΑ πάντως, το κόστος ανά ώρα πτήσης των PZL ανέρχεται σε 2.500 ευρώ.
econews.gr
Από τα 21 Canadair της Πολεμικής Αεροπορίας, σχεδόν τα μισά βρίσκονται εκτός λειτουργίας λόγω βλαβών.
Ενδεικτικά, νωρίς το πρωί της Πέμπτης, οπότε μαίνονταν ακόμα οι πυρκαγιές σε Χανιά και Αχαΐα, διαθέσιμα από την Πολεμική Αεροπορία ήταν μόλις τα 9 από τα 21 πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου Canadair.
Παρόμοια ήταν η εικόνα την Τετάρτη, οπότε υπεβλήθη αίτημα για ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης.
Από τα 21 Canadair, τα πέντε είναι καθηλωμένα στο έδαφος από πέρυσι τον Οκτώβριο λόγω σοβαρών μηχανικών βλαβών.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η τεχνική συντήρησή τους, που ξεκίνησε μετά τη λήξη της προηγούμενης αντιπυρικής περιόδου δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, ωστόσο εκφράζεται αισιοδοξία ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχουν προστεθεί στον εθνικό εναέριο στόλο δύο ακόμα αεροσκάφη, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι αξιόμαχα στα τέλη Αυγούστου.
Πηγή του Επιτελείου απέδωσε το πρόβλημα σε «καθυστερήσεις στη ροή των ανταλλακτικών».
Λόγω παλαιότητας μάλιστα, η χρήση και συντήρηση των CL 215 είναι περισσότερο δαπανηρή από αυτή των πιο σύγχρονων CL 415.
Πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των 20 μικρών «ψεκαστικών» αεροπλάνων Pezetel (PZL), που είναι απαρχαιωμένα.
Ο ετήσιος προϋπολογισμός της Μονάδας Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημόσιων Υπηρεσιών (ΜΑΕΔΥ) στην οποία υπάγονται τα 20 αεροσκάφη ανερχόταν το 2008 σε 37 εκατ. ευρώ και φέτος φαίνεται να αγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ΓΕΑ πάντως, το κόστος ανά ώρα πτήσης των PZL ανέρχεται σε 2.500 ευρώ.
econews.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.