ροή ειδήσεων

Χρυσός» μήνας για τον τουρισμό

Αυξημένη η κίνηση προς Κρήτη, Ρόδο, Κω και νησιά του Ιονίου. Οι τουρίστες αυτής της περιόδου είναι στην πλειοψηφία τους άτομα τρίτης ηλικίας και δαπανούν περισσότερα...
για εκδρομές, ξεναγήσεις και αγορές

Τρίτης ηλικίας και υψηλότερου οικονομικού επιπέδου είναι το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας τον Σεπτέμβριο
Πολύ καλός μήνας αποδεικνύεται ο Σεπτέμβριος για τον τουρισμό, καθώς κινείται δυναμικά, με τις αφίξεις να εμφανίζουν άνοδο σε σχέση με πέρυσι.
Αυξημένη είναι η τουριστική κίνηση προς την Κρήτη, τη Ρόδο, την Κω και τα νησιά του Ιονίου.
Οι τουρίστες του Σεπτεμβρίου έχουν ποιοτικό πλεονέκτημα, καθώς είναι στην πλειοψηφία τους άτομα τρίτης ηλικίας και δαπανούν περισσότερα για δραστηριότητες και αγορές.
Μάλιστα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η πρόεδρος των ξενοδόχων Ζακύνθου και μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Χριστίνα Τετράδη, ο τουρισμός του Σεπτεμβρίου ξεφεύγει από το κλασικό μοντέλο της οικογένειας που κάνει διακοπές Ιούλιο και Αύγουστο. Οι συγκεκριμένοι επισκέπτες ανήκουν στην κατηγορία εκείνων που κάνουν διακοπές δύο φορές τον χρόνο -Μάιο με αρχές Ιουνίου και Σεπτέμβριο με αρχές Οκτωβρίου- και, όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία, διαθέτουν υψηλότερο οικονομικό στάτους και δαπανούν περισσότερα χρήματα για δραστηριότητες εκτός ξενοδοχείου (εκδρομές, ξεναγήσεις κ.λπ.).

Η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη
Σε ό,τι αφορά τώρα τις αφίξεις, ο Σεπτέμβριος πάει καλύτερα -τόσο σε σχέση με πέρυσι, αλλά και σε σχέση με τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
«Οι άνθρωποι που επισκέπτονται τώρα την Ελλάδα είναι αυτοί που επέλεξαν συνειδητά τη χώρα ως προορισμό διακοπών και έκλεισαν τα πακέτα τους αφού είδαν ότι εξομαλύνθηκε το πολιτικό σκηνικό και όχι επειδή υπήρχαν φτηνά πακέτα.
Αντίθετα τον Ιούλιο και Αύγουστο πήραμε τον φτηνό τουρισμό που έκλεισε τις διακοπές του την τελευταία στιγμή, με γνώμονα τη χαμηλή τιμή», διευκρινίζει η κ. Τετράδη.


Τα έσοδα
Και μπορεί σε επίπεδο αφίξεων η χρονιά να κλείσει χωρίς απώλειες, δεν θα συμβεί το ίδιο και σε επίπεδο τουριστικών εσόδων.
Μάλιστα ο πόλεμος στις τιμές ξεκίνησε από τους μεγάλους του ξενοδοχειακού κλάδου. Είναι γνωστό ότι μεγαλοξενοδόχος (με περισσότερα από 10.000 κρεβάτια) ανακοίνωσε ότι πρόσφερε τα δωμάτιά του με έκπτωση 30%, στις ήδη μειωμένες τιμές των συμβολαίων, ενώ γνωστή αλυσίδα με ξενοδοχεία κυρίως 4 αστέρων -που αντιμετωπίζει προβλήματα- πούλησε πακέτα all inclusive προς 18 ευρώ το άτομο. Οι περισσότεροι ξενοδόχοι παραδέχονται ότι είχαν δώσει ρητή εντολή στους υπευθύνους πωλήσεων να «μη χάσουν κανέναν πελάτη, προσφέροντας ακόμα και επιπλέον εκπτώσεις στις ήδη μειωμένες τιμές».
Και όπως χαρακτηριστικά λέει η κ. Τετράδη, «δεν υπάρχουν κέρδη φέτος, όλοι κινήθηκαν με βάση τη λογική, μειώνω τη χασούρα, πληρώνω το προσωπικό και καλύπτω τους προμηθευτές με επιταγές».
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Μέτρα για την ανάπτυξη και την προσέλκυση επενδύσεων
Σε μέτρα για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και την προσέλκυση επενδύσεων προχωρά το υπουργείο Τουρισμού.
Η απόσυρση των παλαιών ξενοδοχείων, η σύσταση ειδικής υπηρεσίας για την προσέλκυση επενδύσεων και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι τρία από τα μέτρα που ανακοίνωσε η υπουργός Τουρισμού κ. Ολγα Κεφαλογιάννη. Συγκεκριμένα:
Για να αντιμετωπιστεί το χρόνιο πρόβλημα των παλαιών και εγκαταλελειμμένων τουριστικών καταλυμάτων σε περιοχές με φθίνουσα ζήτηση σε τουριστικά καταλύματα, αλλά αυξημένη ζήτηση σε παραθεριστική κατοικία, το υπουργείο έχει προβλέψει την επιβολή ειδικού τέλους επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.
Ακόμα, το υπουργείο Τουρισμού ολοκληρώνει άμεσα τις εκτελεστικές και διοικητικές πράξεις που απαιτούνται και σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, μέσα στον επόμενο μήνα θα ορίσει μία ή δύο περιοχές στις οποίες θα εφαρμοστεί πιλοτικά το μέτρο.
Δημιουργείται Ειδική Υπηρεσία Τουριστικών Επενδύσεων (one stop shop). Μάλιστα για την ενίσχυση του ρόλου του υπουργείου στον συντονισμό των θεμάτων των τουριστικών επενδύσεων ενσωματώθηκε η Γενική Γραμματεία Τουριστικών Επενδύσεων και Υποδομών στο υπουργείο, ώστε να υπάρχει μία ενιαία τουριστική πολιτική για τις επενδύσεις. Επίσης, το υπουργείο προωθεί μέτρα για την ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού, αρχής γενομένης από τον ιατρικό τουρισμό, για τον οποίο έχει εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον. Ειδικά για την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού, συμφωνήθηκε η εξέταση κοινών δράσεων, υπό το πρίσμα και της αναλυτικής πρότασης που είχε υποβάλει πέρυσι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, στο υπουργείο Παιδείας, σχετικά με τη θεσμοθέτηση περιόδου «σχολικής ανάπαυλας» τους χειμερινούς μήνες.
Εφη Καραγεώργου
efikar@pegasus.gr
ethnos.gr

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *