ροή ειδήσεων

900 καταγγελίες-παράπονα το μήνα δέχεται το ΚΕΠΚΑ

Δείτε με πόσα χρήματα αποζημιώθηκαν οι καταναλωτές
Toυς πρώτους οκτώ μήνες του 2012, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 6.970 καταγγελίες και παράπονα Καταναλωτών, περίπου 900 το μήνα...


Μάλιστα τα μέλη του ΚΕΠΚΑ αποζημιώθηκαν με 544.668,17€ με τη μεσολάβηση του Κέντρου, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα. Όπως αναφέρει το ΚΕΠΚΑ, στα ποσά αυτά, δε συνυπολογίζουν τα χρήματα, που γλιτώνουν, κάθε χρόνο, οι καταναλωτές, από το χαράτσι της Χαλκιδικής, που υπολογίζονται, σε 3.000.000€, ανά έτος.

Διαβάστε αναλυτικά το δελτίο τύπου του ΚΕΠΚΑ, για τις καταγγελίες και τα ποσά:

Το οχτάμηνο του 2012 ήταν και πάλι, κυριολεκτικά «αφιερωμένο», στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Έτσι, τα παράπονα, οι καταγγελίες, τα αιτήματα, για συμβουλές και οι διαμαρτυρίες συνέχισαν να βρίσκονται, στην πρώτη θέση του καταλόγου του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας:

• 3.410 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα μας ή στους λογαριασμούς μας, στο facebook και στο twitter.

• 369 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. Όλοι αυτοί παρέλαβαν ενημερωτικό υλικό και αιτήσεις, για τις τράπεζες, ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία.

• 357 καταναλωτές κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους.

• 345 καταναλωτές συναντήθηκαν, με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. και προετοιμάστηκαν οι προτάσεις, προς τις τράπεζες.

• 330 φάκελοι απεστάλησαν, προς τις τράπεζες. Πρέπει να επισημάνουμε ότι κάθε φάκελος αφορά ένα ή και περισσότερους καταναλωτές (οικογένεια), μία έως και 13 τράπεζες, ένα έως και πενήντα δύο χρηματοδοτικά προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι 330 φάκελοι, που απεστάλησαν, στις τράπεζες, αντιστοιχούν, σε 1.168 σχέδια ρύθμισης οφειλών.

-Μεγάλη νίκη του ΚΕ.Π.ΚΑ. αποτελεί το χαράτσι της Χαλκιδικής. Οι πιέσεις μας έφεραν αποτέλεσμα. Από 1η Ιανουαρίου 2008, το χαράτσι καταργήθηκε. Εάν το ΚΕ.Π.ΚΑ. δεν αναλάμβανε δράση, 55.000 οικογένειες θα πλήρωναν, κάθε χρόνο, στο διηνεκές, το παράνομο και αντισυνταγματικό χαράτσι. Το ποσό που «γλιτώνουν» οι καταναλωτές υπολογίζεται, πάνω από 3.000.000 ευρώ το χρόνο. Συγχρόνως, όσα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ακολούθησαν τις οδηγίες μας και κατέθεσαν ατομικές προσφυγές, τις οποίες το ΚΕ.Π.ΚΑ. ετοίμαζε, ανέξοδα, για τα μέλη του, δικαιώνονται, στα διοικητικά δικαστήρια, και απαλλάσσονται και για τις χρεώσεις, που αντιστοιχούν, στα έτη 2000-2007. Επίσης, τον Ιανουάριο του 2011, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε το χαράτσι, ως μη ανταποδοτικό τέλος και την απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Χαλκιδικής, με την οποία αυτό επιβλήθηκε, «ανίσχυρη». Με βάση αυτήν την απόφαση, το Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, αποφάσισε, στις 24 Φεβρουαρίου 2011, την επιστροφή του χαρατσιού, σε όσα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ το είχαν, ήδη, πληρώσει και είχαν υποβάλλει ατομικές προσφυγές, όπως τους είχε συμβουλεύσει το ΚΕ.Π.ΚΑ.

-Στα 768 παράπονα-καταγγελίες, για τις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, περιλαμβάνονται 408 παράπονα – καταγγελίες, για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 86 παράπονα – καταγγελίες , για τη ΔΕΗ, 68 παράπονα – καταγγελίες, για το φυσικό αέριο, 62 παράπονα – καταγγελίες, για τις αστικές συγκοινωνίες, τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, 10 παράπονα – καταγγελίες, για την Ε.Υ.Α.Θ. και 134, για τους ιδιώτες-παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας. Τα παράπονα – καταγγελίες, για τους λοιπούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, αφορούν τη ξαφνική παύση λειτουργίας των δύο εταιρειών (ENERGA και HELLAS POWER). Οι καταναλωτές αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα, όπως απώλεια εγγύησης αρχικής σύνδεσης, καταβολή, στις εταιρείες αυτές, της πρώτης δόσης του φόρου ακίνητης περιουσίας, που δεν αναγνωρίζει η Δ.Ε.Η. καθώς και κίνδυνο διακοπής της σύνδεσης, ενώ είχαν πληρωθεί οι λογαριασμοί, ή οι καταναλωτές επιθυμούσαν να τους πληρώσουν.

-Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, με τα ελαττωματικά προϊόντα και τις εγγυήσεις. Με βάση τη νομοθεσία ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει, ανάμεσα στη διόρθωση, στην αντικατάσταση, στη μείωση τιμής και στην επιστροφή των χρημάτων του, από τον πωλητή, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Δυστυχώς, οι πωλητές δεν επιτρέπουν, στον καταναλωτή να επιλέξει, αλλά του επιβάλλουν τη διόρθωση του προϊόντος. Επίσης, δεν εφαρμόζουν τη νομοθεσία, που προβλέπει ότι ελάττωμα, που παρουσιάστηκε, εντός 6 μηνών, από την αγορά, θεωρείται ότι προϋπήρχε. Τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για ελαττωματικά προϊόντα, ανήλθαν σε 612.

-Τα 348 παράπονα και καταγγελίες των καταναλωτών, για τις τράπεζες, αφορούν παράνομες και καταχρηστικές χρεώσεις, που επιμένουν να επιβάλλουν, τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια της καταναλωτικής πίστης, την άρνησή τους να μειώσουν τα επιτόκιά τους, σύμφωνα με τις μειώσεις των επιτοκίων Ε.Κ.Τ. και Euribor καθώς και τη νέα τους πρακτική να επιβάλλουν πρόστιμα, σε όσους καθυστερούν να πληρώσουν δόσεις. Σ’ αυτές τις κατηγορίες, που παρουσιάζονται, για χρόνια, προστέθηκαν, φέτος και οι αυθαίρετες παρακρατήσεις μισθών, συντάξεων, δώρων, επιδομάτων ανεργίας, πολυτέκνων κ.λπ., από λογαριασμούς καταθέσεων, λόγω οφειλών σε δάνεια, ή κάρτες, υπερβολικές αυξήσεις ενοικίασης θυρίδων κ.λπ.

-Τα παράπονα – καταγγελίες, για τις Δημόσιες Υπηρεσίες – ΟΤΑ, ανέρχονται, σε 304 και αφορούσαν, κατά κύριο λόγο, την αύξηση της φορολογίας, την επιβολή του Ειδικού Τέλους Ακινήτων, μέσω του λογαριασμού της Δ.Ε.Η., τις ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας), μέσω του λογαριασμού της Δ.Ε.Η., όσον αφορά τη νομιμότητά τους, τη μη έκδοση αποδείξεων, από επιχειρήσεις, τις αυξήσεις, στα πάγια ύδρευσης των δημοτικών επιχειρήσεων, κ.λπ.

-Τα παράπονα - καταγγελίες των καταναλωτών, για τις τουριστικές υπηρεσίες, ανήλθαν, σε 212. Τα παράπονα αφορούσαν, κατά κύριο λόγο, ξενοδοχεία και καταλύματα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρίες, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, οργανωμένα ταξίδια, υπερβολικές χρεώσεις σε καφέ, ξαπλώστρες, ποτά, νερά, αναψυκτικά, παραβίαση Αγορανομικών Διατάξεων, ακατάλληλα προϊόντα σε χώρους εστίασης κ.λπ.

-Οι 126 καταγγελίες-παράπονα, για παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, αφορούσαν τις μπάλες πλυσίματος, τις συσκευές οζονοθεραπείας και τις συσκευές εξοικονόμησης ηλεκτρικού ρεύματος, που αποδείχθηκαν «μαϊμού», την προσφορά δώρων, για να αναγκαστεί ο καταναλωτής να αγοράσει άλλα προϊόντα, την έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων, σε προϊόντα, που δεν ανταποκρίνονταν, στα όσα είχαν υποσχεθεί οι πωλητές τους κ.λπ.

-Τα 106 παράπονα και καταγγελίες, για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αφορούν αθέτηση υποχρεώσεων, από μαραγκούς, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, φωτογράφους, κλειδαράδες, συνεργεία επισκευής ηλεκτρονικών συσκευών, εταιρίες κοινοχρήστων, καθαριστήρια, συνεργεία αυτοκινήτων κ.λπ. Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν αναλυτική προσφορά, πριν αναθέσουν οποιαδήποτε εργασία κατασκευής, ή συντήρησης. Επίσης, πρέπει να ζητούν αποδείξεις, για όλα τα χρήματα, που καταβάλλουν (προκαταβολές, τμηματικές πληρωμές, εξόφληση).

-Οι 106 καταγγελίες-παράπονα, για τα τρόφιμα, αφορούσαν ξένα σώματα και ζωύφια, σε τρόφιμα, μουχλιασμένα τρόφιμα, τρόφιμα με αλλοιωμένη γεύση, ληγμένα τρόφιμα, χυμούς με περίεργη γεύση, κ.λπ.

-Τα 82 παράπονα - καταγγελίες, για τις ασφαλιστικές εταιρίες, αφορούσαν, κυρίως, μακροχρόνιες καθυστερήσεις και διαφορές, για ποσά, στην εξαγορά ασφαλιστήριων συμβολαίων, παράνομη παρακράτηση παλαιότητας αυτοκινήτου, σε αποζημιώσεις ατυχημάτων, άρνηση κάλυψης εξόδων, για ζημίες στο σπίτι, λόγω παλαιότητας, μειώσεις αποζημιώσεων, σε συμβόλαια ακινήτων.

-Τα 70 παράπονα - καταγγελίες, για τα ινστιτούτα – γυμναστήρια, αφορούσαν την άρνηση των εταιριών να εφαρμόσουν τη νομοθεσία, για υπαναχώρηση ή/και ακύρωση προγραμμάτων.

-Οι 42 καταγγελίες-παράπονα, για τα σούπερ μάρκετ, αφορούσαν μεγάλες αυξήσεις, σε μικρό διάστημα, διαφορά τιμής, από το ράφι, στο ταμείο, ακατάλληλες συνθήκες υγιεινής, σπάσιμο συσκευασιών προσφοράς, χρέωση κανονικής τιμής, για είδη σε προσφορά κ.λπ.

Από το σύνολο των 6.970 περιπτώσεων, που ασχολήθηκε το ΚΕ.Π.ΚΑ., 1.004 ήταν καταγγελίες, 3.377 ερωτήματα και 2.589 παράπονα.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.


Οι Καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 544.668,17 ευρώ.

Αναλυτικά από:

Χρέη, που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείων: 418.576,93 ευρώ

Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 57.014,52 ευρώ

Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 31.026,00 ευρώ

Αντιλογισμούς χρεώσεων τραπεζών: 20.476,98 ευρώ

Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 7.866,94 ευρώ

Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες-ΟΤΑ : 3.873,60 ευρώ

Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 2.596,00 ευρώ

Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, εκτός εμπορικού καταστήματος: 1.484,00 ευρώ

Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 893,20 ευρώ

Αποζημιώσεις, από σούπερ μάρκετ: 380,00 ευρώ

Αποζημιώσεις, από κακή εξυπηρέτηση, από ελεύθερους επαγγελματίες: 300,00 ευρώ

Επιστροφές προκαταβολών: 100,00 ευρώ

Αποζημιώσεις, από επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος: 80,00 ευρώ
thestival.gr



parapona-rodou.blogspot.com

Σχόλια

  1. Ανώνυμος3/10/12 22:42

    Μπράβο σας πολύ σημαντικό έργο και πάλι μπράβο σας , καλή συνεχεία !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *