ροή ειδήσεων

Λιάσκος - Καραχάλιος: Σημαντικά μέτρα για την στήριξη του Τουρισμού

- Επιδοτήσεις για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Μάρτιο, Απρίλιο στην απασχόληση στα ξενοδοχεία, και μείωση τελών αεροδρομίων
- Παρεμβάσεις του υπουργείου Τουρισμού στις τράπεζες για ρευστότητα και δάνεια
- Μείωση κόστους θεωρήσεων visa...


Επιδότηση της απασχόλησης για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την λειτουργία των ξενοδοχείων στα άκρα της τουριστικής περιόδου (Οκτώβριο, Νοέμβριο, Μάρτιο, Απρίλιο), παρέμβαση προς τις τράπεζες για την παροχή ρευστότητας στα ξενοδοχεία εξέταση του ενδεχομένου μείωσης του κόστους των θεωρήσεων visa, εξήγγειλε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Τουρισμού κ. Αναστάσιος Λιάσκος, ο οποίος μαζί με τον γενικό γραμματέα του Ε.Ο.Τ. κ. Ν. Καραχάλιο, πραγματοποιούν επίσκεψη εργασίας στη Ρόδο, σε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου. Παράλληλα, ο γενικός γραμματέας του Ε.Ο.Τ. κ. Νίκος Καραχάλιος,
Καλοσωρίζοντας τους καλεσμένους ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης, τόνισε ότι γνώμονας των δράσεων της Ε.Ξ.Ρ., είναι η υποβολή αξιόπιστων και εποικοδομητικών προτάσεων προς την κεντρική κυβέρνηση, πέρα από μεμψιμοιρίες και γκρίνιες.
Ο πρόεδρος της Ε.Ξ.Ρ., παρουσία σύσσωμου του διοικητικού συμβουλίου, του επιτίμου πρόεδρου Βάσου Μηναϊδη και των τέως αντιπροέδρων,
αφού συνεχάρη το Νίκο Καραχάλιο για τον διορισμό του στη θέση του γ.γ. του ΕΟΤ, και υπογράμμισε ότι "είναι η πρώτη φορά που δύο Γενικοί Γραμματείς του Τουρισμού επισκέπτονται την Ε.Ξ.Ρ., γεγονός που εμείς ως Διοίκηση το εισπράττουμε ως ενθάρρυνση των προσπαθειών μας, για το καλό του Ροδίτικου τουρισμού.
Μεταξύ φίλων λοιπόν, τα λόγια πρέπει να είναι απλά και καθαρά. Πάνω στο καράβι, που λέγεται ελληνικός τουρισμός, είμαστε όλοι μαζί. Ή όλοι μαζί θα βουλιάξουμε, ή όλοι μαζί θα σωθούμε. Εδώ στη Ρόδο, στη ιστορική ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού, θέλουμε να είμαστε αισιόδοξοι. Θέλουμε να πιστεύουμε πως ενώνοντας ιδέες και δυνάμεις, θα τα καταφέρουμε.
Για αυτό και ως Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου είμαστε στην πρώτη γραμμή δράσεων και πρωτοβουλιών, για την τουριστική ανάπτυξη.
Παρά τις δυσκολίες, δεν το βάζουμε κάτω.
Επιμένουμε να σχεδιάζουμε το μέλλον, αλλά ταυτόχρονα να ανταποκρινόμαστε με αποτελεσματικό και πρακτικό τρόπο, στις προκλήσεις του σήμερα.
Αγαπάμε τον τόπο μας.
Ναι, είμαστε τοπικιστές, και δεν το κρύβουμε.
Ναι, είμαστε διεκδικητικοί, εκεί που πρέπει, και όπως πρέπει. Όμως η κριτική μας δεν είναι γκρίνια και μεμψιμοιρία. Υπό την έννοια αυτή, βασικός μας στόχος είναι να είμαστε ένας εποικοδομητικός και αξιόπιστος συνομιλητής της πολιτικής ηγεσίας, στον τομέα του τουρισμού. Θεωρούμε αναπόσπαστο μέρος της αποστολής μας, να συνεισφέρουμε με τις εμπειρίες και τις ιδέες μας, στην επιτυχία της τουριστικής πολιτικής.
Αυτό θα σημαίνει, πως θα έχουμε επιτύχει όλοι. Ένα από τα μείζονα προβλήματα αυτής της χώρας, είναι ο φθόνος. Το γνωστό «γιατί εσύ, και όχι εγώ;». Ελπίζω μέσα στη δίνη της κρίσης, να μπορέσουμε να γίνουμε όλοι ωριμότεροι και σοφότεροι, αναγνωρίζοντας πως μπορούμε να πάμε μπροστά, μόνο αν απαλλαγούμε από την τροχοπέδη, του φθόνου. Το λέει άλλωστε και η σοφή ελληνική γλώσσα: Α-φθονία. Όταν εκλείπει ο φθόνος, έρχεται η αφθονία. Άρα λοιπόν το ζητούμενο είναι, να χτίσουμε μια συνεργατική σχέση. Μια σχέση με όρους αμοιβαιότητας. Κυβέρνηση και ιδιώτες, φορείς και επιχειρήσεις του τουρισμού. Και χαίρομαι πραγματικά, διότι είδα μια πρόσφατη ομιλία του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ, στην οποία τόνιζε με έμφαση, τις αξίες της συνέχειας και της συνέργειας".

Και συνέχισε αναφερόμενος στις προτεραιότητες λέγοντας:
"Κι έρχομαι έτσι, στην έννοια–κλειδί για τον ελληνικό τουρισμό, που είναι η έννοια της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ.
Όλοι μιλούν για ξένες επενδύσεις.
Εγώ θα βάλω όμως 4 άλλες διαστάσεις στην έννοια της επένδυσης:

Πρώτον (1), Επένδυση στην εικόνα. Το ξέρουμε και το βιώνουμε όλοι. Έχουμε ανάγκη από ένα εθνικό rebranding, που θα επανατοποθετεί συνολικά την εικόνα της χώρας, στα μάτια της διεθνούς κοινής γνώμης. Αναμφίβολα δεν είναι ούτε κάτι απλό, ούτε κάτι εύκολο. Απαιτεί έναν μακρόπνοο εθνικό σχεδιασμό. Είναι πρωτίστως θέμα πολιτικής, και όχι διαφήμισης, όπως κάποιοι λανθασμένα θέλουν να πιστεύουν. Ωστόσο, επιμέρους τομείς όπως ο τουρισμός, απαιτείται να ενισχύσουν την προβολή τους. Ο τουρισμός πληρώνει τα σπασμένα άλλων. Και όλων των άλλων. Απειλείται από μια ύφεση, για την οποία δεν είναι ο ίδιος υπόλογος, αλλά είναι θύμα του ευρύτερου οικονομικού περιβάλλοντος, και της ιδιοτελούς δυσφήμισης, της χώρας. Τώρα, τη δύσκολη ώρα, ο τουρισμός έχει ανάγκη από εντατικότερη και καλύτερη προβολή. Είναι ευτυχής συγκυρία, να βρίσκεται στο τιμόνι του ΕΟΤ, ένας άνθρωπος της επικοινωνίας, που αντιλαμβάνεται τη σημασία και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη της εικόνας. Εδώ, χρειάζεται ξεκάθαρη πολιτική βούληση. Διότι η οικονομική ανταποδοτικότητα είναι δεδομένη. Η επένδυση αυτή αποδίδει, και έχει αποδειχθεί αυτό. Την περίοδο που ήμουν στο Δ.Σ. του ΕΟΤ, πέσανε λεφτά και φέρανε αποτελέσματα. Ό,τι κριτική και να κάνει κανείς, έπεσαν λεφτά. Να πέσουνε λεφτά και τώρα. Από το τίποτα δεν μπορείς να περιμένεις τίποτα. Κι εμείς εδώ σε τοπικό επίπεδο, παρά τα προβλήματα, προσπαθούμε αξιοποιώντας κάθε περιθώριο, και κάθε δυνατότητα, για να βελτιώσουμε την προβολή της Ρόδου, και αναπτύσσουμε πρωτοβουλίες, για την ισχυροποίηση της Ρόδου, ως πόλου έλξης τουριστών. Αλλά, υπερβαίνει κατά πολύ τις δικές μας δυνάμεις, το να καλύψουμε το εθνικό κενό. Πιστεύουμε λοιπόν, πως η επένδυση στην εικόνα του ελληνικού τουρισμού, θα πρέπει να τύχει υποστήριξης. Με πράξεις, και όχι στα λόγια. Όπου όλοι, παραδέχονται πως αν έχει η ελληνική οικονομία κάποιες ελπίδες, τις πιο πολλές τις χρωστάει στον τουρισμό.

Δεύτερον (2), Επένδυση στην προσβασιμότητα. Ο τουρισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος, με τη διευκόλυνση της πρόσβασης, στον προορισμό. Δυστυχώς για νησιωτικούς προορισμούς όπως η Ρόδος, και ειδικά εκτός σεζόν, αυτό δεν είναι ούτε κάτι αυτονόητο, ούτε κάτι δεδομένο. Κάναμε κάποιες τοπικές προσπάθειες, υπήρξαν κάποιες δυσάρεστες εμπειρίες, τώρα είναι η ώρα, να δούμε κατάματα την αλήθεια. Οι τοπικοί σχεδιασμοί, παρά τις όποιες καλές τους προθέσεις, δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε δυσθεώρητα κόστη. Το κράτος οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του, προσφέροντας πόρους, τεχνογνωσία και κεντρικό σχέδιο. Ακούσαμε λοιπόν με μεγάλη ανακούφιση, την εξαγγελία από την Υπουργό Τουρισμού κ. Κεφαλογιάννη, για μια ολοκληρωμένη Εθνική Πολιτική Αερομεταφορών. Περιμένουμε να δούμε πως θα μεταφραστεί, αυτή η εξαγγελία, σε υλοποιημένο και λειτουργικό σχεδιασμό. Όμως το θέμα δεν εξαντλείται μόνο, στο μείζον θέμα των αερομεταφορών. Υπάρχουν κι άλλα ζητήματα που πρέπει να εξεταστούν, καθώς επηρεάζουν τα τουριστικά κόστη. Αναφέρω ως παράδειγμα την πρόταση, για χαμηλότερα τέλη αεροδρομίων το χειμώνα.

Τρίτον (3), Επένδυση στην ποιότητα. Είναι το όχημα που μας πάει στο μέλλον. Και έχει δύο (2), εξίσου σημαντικά μέρη. Το ένα αφορά στις υποδομές, και το άλλο αφορά στις υπηρεσίες. Σε ότι αφορά τις υποδομές, από τη δική μας πλευρά έχουμε πραγματικά κάθε λόγο να είμαστε περήφανοι, για τους ξενοδόχους της Ρόδου. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, στις ξενοδοχειακές υποδομές μας. Ήδη ο αριθμός των κλινών έχει αυξηθεί κατά 30%, τα πεντάστερα ξενοδοχεία ανέρχονται πλέον σε περίπου 60, ραγδαία αύξηση, αν αναλογιστεί κανείς πως πριν 15 χρόνια ήταν μόνον 15, έχοντας δηλαδή προσθέσει 25.000 νέες πολυτελέστατες, εξαιρετικές κλίνες στο δυναμικό του. Και έχοντας φθάσει σε 130.000 κρεβάτια, ολοκαίνουργια ή πλήρως ανακαινισμένα, υψηλότατων προδιαγραφών, που καλύπτουν κάθε επιλογή και κάθε βαλάντιο. Τώρα είναι η σειρά της πολιτείας, να αξιοποιήσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες, που υπάρχουν και τους ευρωπαϊκούς πόρους, ώστε να δημιουργηθούν υποδομές αναγκαίες, για την επιδιωκόμενη ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού. Οι υποδομές είναι το κλειδί, για να φτάσει η Ρόδος, στο απόγειο των δυνατοτήτων της. Ως Ένωση έχουμε θέσεις, βασισμένες στην γνώση της τουριστικής πραγματικότητας στο νησί, τις έχουμε βάλει στο τραπέζι, κι από εκεί και πέρα το αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί, από τη συνολικότερη επιτυχία των προσπαθειών της ελληνικής κυβέρνησης, για ιδιωτικοποιήσεις, προέλκυση επενδύσεων και αποτελεσματική επιτέλους αξιοποίηση, των ευρωπαϊκών πόρων. Επένδυση στην ποιότητα όπως προείπα, σημαίνει και επένδυση σε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Εδώ το καταλυτικό στοιχείο είναι η εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού. Χαιρόμαστε, διότι κι εδώ η Ρόδος πρωτοπορεί. Το προσωπικό μας είναι άρτια εκπαιδευμένο, και οι υπηρεσίες του συνιστούν πραγματικά, την επιτομή της ποιοτικής εξυπηρέτησης. Εδώ βεβαίως έχουμε την έδρα της ΑΣΤΕΡ, η οποία είναι η εξειδικευμένη δημόσια σχολή, παροχής τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, στην Ελλάδα. Η τουριστική εκπαίδευση θέλει τη μέριμνα της πολιτείας. Για να αναβαθμιστεί, για να καταστεί πόλος έλξης των νέων μας, για να διασφαλίζει ικανούς και καταρτισμένους επαγγελματίες, σε όλο το φάσμα της τουριστικής οικονομίας.

Τέταρτον (4), και πλέον σημαντικό, Επένδυση στο να μείνουν ζωντανές οι τουριστικές επιχειρήσεις. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ρευστότητα, σημαίνει διευκόλυνση, σημαίνει λιγότερα βάρη. Διότι μπορεί στα λόγια να συμφωνούμε πως ο τουρισμός πρέπει να είναι «η» προτεραιότητα, αλλά, στην πράξη βιώνουμε τον μαρασμό και τα λουκέτα. Καθώς ο ξενοδόχος, αντί να αναλώνει τον χρόνο του δημιουργικά, στην ανάπτυξη της επιχείρησής του, τρέχει όλη μέρα να αντιμετωπίσει χαράτσια και υποχρεώσεις, με ανύπαρκτη ρευστότητα. Εδώ χρειάζονται τολμηρές και πρακτικές δράσεις. Αναμφίβολα οι συναρμοδιότητες που υπάρχουν, μεταξύ των Υπουργείων, δημιουργούν δυσκολίες. Δεν μπορεί όμως να λειτουργούν ως άλλοθι.
Μια τουριστική επιχείρηση, εύκολα κλείνει και δύσκολα ανοίγει.
Αυτή είναι η σημερινή κατάσταση και πρέπει να αντιστραφεί.
Κάποτε θα πρέπει, ως χώρα, να πάρουμε μια στρατηγική απόφαση.
Είμαστε φιλική ή εχθρική χώρα στον τουρισμό;
Το ερώτημα δεν είναι καθόλου ρητορικό. Είναι ερώτημα ωμού ρεαλισμού, θα έλεγα. Και ζητάει απάντηση, εδώ και τώρα.

Και κατέληξε λέγοντας: "Εύχομαι στους φίλους Γενικούς Γραμματείς, κάθε επιτυχία στο έργο τους. Όταν έρθει η ώρα του απολογισμού, είναι σημαντικό και για τους ίδιους, αλλά και για όλους μας, το πρόσημο στην πολιτική για τον τουρισμό να είναι θετικό. Εμάς πάντως, θα μας έχετε και θα μας αισθάνεστε συνεχώς και αδιαλείπτως, στο πλευρό σας. Αρωγούς, σύμμαχους και συναγωνιστές, στην μάχη για ένα καλύτερο αύριο, του Ροδιακού και του Ελληνικού Τουρισμού".

Παίρνοντας το λόγο ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης κ. Βάσος Μηναϊδης, τόνισε την ανάγκη άμεσων δράσεων για την ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων, ενώ πρότεινε σειρά άμεσων μέτρων, εύκολων στην λήψη που θα επιτρέψουν σε χιλιάδες τουρίστες να έρθουν στην χώρα μας. χαρακτηριστικά ζήτησε την κατάργηση των θεωρήσεων visa από Τουρκία για διάστημα 10 ημερών, ώστε να προσελκύσουμε Τούρκους τουρίστες που εχουν ενδιαφέρον να έρθουν στη χώρα μας, αλλά αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη visa.

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος κ. Άρης Σουλούνιας τόνισε την σημασία του Τουρισμού στην εθνική οικονομία και ζήτησε την βοήθεια των ταγών της Πολιτείας ώστε να σταματήσει η δυσφήμιση του κλάδου.
http://money-tourism.blogspot.gr

parapona-rodou.blogspot.com

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *