ροή ειδήσεων

Διέξοδος από την κρίση με... ορθοπεταλιές!

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι τα τελευταία χρόνια η αύξηση των ποδηλάτων που διατρέχουν τις ελληνικές πόλεις. Πρόκειται για παγιωμένη πλέον εξέλιξη με διαρκή άνοδο, μια πραγματικότητα που διαπιστώνουν καθημερινά οι πολίτες από την Ξάνθη έως το Ηράκλειο της Κρήτης και από την Κέρκυρα έως τη Ρόδο....

Συνειδητή επιλογή που εξυπηρετεί τόσο τις υποχρεωτικές μετακινήσεις από και προς τους χώρους εργασίας, όσο και τις ανάγκες για αναψυχή και διέξοδο από τις ολοένα και πιο πιεστικές απαιτήσεις της καθημερινότητας, η χρήση του ποδηλάτου ευνοείται και από τις γενικά ήπιες καιρικές συνθήκες της χώρας μας.

«Η άνοδος της αγοράς ποδηλάτου είχε ξεκινήσει πριν από την κρίση, αλλά οι επιπτώσεις των τριών τελευταίων ετών τής έδωσαν ακόμα μεγαλύτερη ώθηση. Υπάρχουν πελάτες που δεν μπορούν να συντηρήσουν αυτοκίνητο και έρχονται σχεδόν αναγκαστικά στο ποδήλατο.

Μεγάλη είναι, όμως, και η αύξηση του ενδιαφέροντος στο επίπεδο του χόμπι. Τα σωματικά και ψυχικά οφέλη ακόμα και της περιστασιακής ποδηλασίας είναι άμεσα αναγνωρίσιμα.

Οι άνθρωποι περνούν καλά όταν ποδηλατούν και έτσι έχουν κάθε λόγο να συνεχίσουν», εξηγεί στο «Εθνος» ο κ. Φρειδερίκος Φιλιππούσης, ιδιοκτήτης γνωστής, παλαιάς εμπορικής επιχείρησης στην Αθήνα. Νέα ποδηλατάδικα εμφανίζονται συνεχώς ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες γειτονιές της πρωτεύουσας, γεγονός που έχει τη δική του ξεχωριστή σημασία στο μέσον της παρατεταμένης κρίσης που έχει ως αποτέλεσμα τα πολλαπλά «λουκέτα» εμπορικών επιχειρήσεων σχεδόν όλων των κλάδων.

Ο κ. Φιλιππούσης περιγράφει στο «Εθνος» την πορεία της ποδηλατικής αγοράς τις τελευταίες δεκαετίες: «Τη δεκαετία του '80 που μπήκα στο επάγγελμα, οι υποψήφιοι αγοραστές ήταν κυρίως έφηβοι που αγόραζαν κυρίως ποδήλατα δρόμου, τα γνωστά μας κουρσάκια.

Στις αρχές της δεκαετίας του '90 ήρθε η εποχή της ανάπτυξης του ποδήλατου βουνού, του γνωστού μας μάουντεν μπάικ. Πλέον αγοράζουν ποδήλατο άνθρωποι όλων των ηλικιών που δεν το βλέπουν μόνο ως μέσο μετακίνησης, αλλά και ως δραστηριότητα ελευθέρου χρόνου. Παράλληλα και σταδιακά, το κοινό αρχίζει να ενδιαφέρεται περισσότερο για τα διάφορα σπορ που διεξάγονται στη φύση, επομένως και για τις διάφορες μορφές ποδηλασίας.

Ολο αυτό το διάστημα, η αγορά καταγράφει συνεχή άνοδο και έτσι φτάνουμε στη θεαματική εξέλιξη των τελευταίων ετών, όπου τα ποδήλατα κυριολεκτικά κατακλύζουν τις πόλεις». Στην Αθήνα, μεγάλη ώθηση έδωσαν οι διάφορες συγκεντρώσεις ποδηλατών που διεκδικούσαν πρόσβαση στα ΜΜΜ. Σε πολλές από αυτές μαζεύονταν έως και 5.000 ποδήλατα.

Σημαντική υπήρξε και η συνεισφορά των διαφόρων αστικών εκδρομών, όπως η περιβόητη πλέον freeday που γίνεται κάθε Παρασκευή βράδυ, στην οποία έχουν συμμετάσχει έως και 8.000 ποδηλάτες.

Ανοδο σε σχέση με τα παραδοσιακά μηχανοκίνητα μέσα καταγράφει το ποδήλατο και στις, εκ των πραγμάτων, περισσότερο προηγμένες ευρωπαϊκές αγορές. Πρόσφατη ειδησεογραφία από τη Γαλλία, που φιλοξενήθηκε στις σελίδες της έγκριτης εφημερίδας «Φιγκαρό», επιβεβαιώνει τη γενικότερη τάση.

Σύμφωνα με τα σχετικά δημοσιεύματα, η χρήση ποδηλάτου ξεπέρασε αυτήν της μοτοσικλέτας, ενώ το 5,3 % των Γάλλων χρησιμοποιεί πλέον το ποδήλατο για να μεταβεί στην εργασία του. Με μοτοσικλέτα πηγαίνει στη δουλειά μόλις το 3,4% των πολιτών. Ποσοστά 14,4% και 69,5% αντιστοιχούν στις δημόσιες συγκοινωνίες και στο ιδιωτικό αυτοκίνητο. Επιπλέον, το 2012 πουλήθηκαν στη Γαλλία περισσότερα ποδήλατα (3 εκατ.) από αυτοκίνητα (2,25 εκατ.).

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ - IDEAL Bikes
Αύξηση 10% στις πωλήσεις καταγράφεται κάθε χρόνο

Τα στατιστικά είναι εντυπωσιακά. Με τη σειρά του ο κ. Δημήτρης Αλεξίου, εμπορικός διευθυντής της ελληνικής εταιρείας Ideal Bikes, υπογραμμίζει: «Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μέση αύξηση στις πωλήσεις ποδηλάτων της τάξης του 8%-10%. Μετά τον Ιούνιο του 2012 παρατηρήθηκε ωστόσο πτώση. Εμπορικά το 2011 ήταν η κορύφωση της πενταετίας 2007-2012. Περίπου 300.000 ποδήλατα, όλων των κατηγοριών, από τα παιδικά έως τα κορυφαία αγωνιστικά, πωλούνται κάθε χρόνο στη Ελλάδα. Η εταιρεία μας εξάγει ποδήλατα σε είκοσι χώρες. Το 60% των εξαγωγών μας απορροφά η Γερμανία, ενώ ένα περίπου 10% διοχετεύεται στη Σουηδία. Σημαντική παρουσία έχει και η θυγατρική μας στη Ρουμανία. Το 2011 διαθέσαμε στην εγχώρια αγορά 55.000 ποδήλατα».

Στο επίπεδο της χρήσης, οι εκτιμήσεις είναι εξίσου ενθαρρυντικές. «Η μέση χρήση ποδηλάτου έχει αυξηθεί κατά 30% και συνεχίζει να αυξάνεται, γεγονός που έχει με τη σειρά του σημαντικές επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό και σε θέματα που αφορούν στη δημόσια υγεία» τονίζει ο κ. Αλεξίου. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι πολίτες που ποδηλατούν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα στην Αθήνα ανέρχονται περίπου σε 10.000. «Τουλάχιστον 50 νέα ποδηλατάδικα έχουν ανοίξει στην Αττική τα τελευταία χρόνια. Κατά το ίδιο διάστημα, περίπου 15 καταστήματα λιανικής πώλησης ποδηλάτων έχουν εμφανισθεί στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, ενώ σε πανελλαδικό επίπεδο θα έλεγα ότι άνοιξαν σχεδόν 180 νέα καταστήματα. Στις αρνητικές εξελίξεις που έχει επιβάλει η αυξανόμενη οικονομική δυσπραγία συμπεριλαμβάνεται η υποχρεωτική στροφή του κοινού στο φθηνότερο ποδήλατο, με χαμηλότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά και, επομένως, μικρότερη αξιοπιστία» καταλήγει ο κ. Αλεξίου. Νέα καταστήματα λιανικής πώλησης ποδηλάτων εμφανίζονται διαρκώς στις ελληνικές πόλεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Καλαμάτα λειτουργούν περισσότερα από δέκα εξειδικευμένα μαγαζιά ενώ στη Λάρισα υπάρχουν περίπου είκοσι ποδηλατάδικα.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ - FIDUSA
«Ο κόσμος χρησιμοποιεί πλέον συνειδητά το ποδήλατο»

Η εταιρεία Fidusa του κ. Γιώργου Βογιατζή με έδρα τη Ρόδο είναι η μοναδική στην Ελλάδα που κατασκευάζει ποδήλατα custom, δηλαδή «κομμένα και ραμμένα» στα μέτρα και στις επιθυμίες του αναβάτη. Τα χειροποίητα ποδήλατα Fidusa κατασκευάζονται από το 1985 και εξάγονται σε πολλές χώρες της Ευρώπης, στο Ισραήλ και στις ΗΠΑ. Πολλά αθλητικά σωματεία και αθλητές όπως οι Κανελλόπουλος, Χει?ωνέτος και Τα?ουρίδης, που άφησαν εποχή στο σπορ, έχουν κατά καιρούς εμπιστευθεί τα ποδήλατα του ροδίτικου οίκου,τα οποία κατασκευάζονται όχι στα συνηθισμένα στάνταρ μεγέθη, αλλά σύμφωνα ?ε τις σωματικές διαστάσεις, τις ανατομικές ιδιαιτερότητες και τις εξειδικευμένες επιθυμίες των υποψήφιων πελατών.

«Παρατηρείται πράγματι αύξηση της χρήσης ποδηλάτου στη Ρόδο τα τελευταία χρόνια. Ο κόσμος χρησιμοποιεί πλέον συνειδητά το ποδήλατο. Στο μεταξύ, όσο περισσότερο φαίνονται οι ποδηλάτες στον δρόμο, τόσο περισσότερος κόσμος έρχεται στο ποδήλατο. Με τις μεγάλες κοινές βόλτες που διοργανώνονται κάθε Παρασκευή βράδυ, οι άνθρωποι ξεπερνούν τους φόβους τους σε ό,τι αφορά την αστική μετακίνηση με ποδήλατο. Παράλληλα, οι οδηγοί αυτοκινήτων προσαρμόζονται με την αυξανόμενη παρουσία των ποδηλατών στον δρόμο, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ευρύτερης κυκλοφοριακής αγωγής και παιδείας», υπογραμμίζει στο «Εθνος» ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Fidusa.

Εξειδικευμένες υπηρεσίες
«Η εταιρεία μας προσφέρει απολύτως εξειδικευμένες υπηρεσίες και έτσι απευθυνόμαστε εκ των πραγμάτων σε περιορισμένο μερίδιο αγοράς. Το σπουδαιότερο πράγμα σ' ένα ποδήλατο είναι το σωστό μέγεθος του σκελετού, ανάλογα με τα σωματικά χαρακτηριστικά του ποδηλάτη, αλλά το ευρύ κοινό δεν γνωρίζει καν ότι μπορεί να παραγγείλει σκελετό στα μέτρα του. Εμείς συνεχίζουμε στην κατεύθυνση της εξειδίκευσης και της υψηλής ποιότητας. Αυτή ακριβώς άλλωστε είναι και η φιλοσοφία της Fidusa», καταλήγει ο κ. Βογιατζής.

ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΥΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ερχονται τα κοινόχρηστα ποδήλατα στην Αθήνα

Στην τελική ευθεία μπαίνει το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων στην πρωτεύουσα, το οποίο εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει εντός του έτους με 85 βάσεις σε όλο το εμπορικό και ιστορικό κέντρο της πόλης.

Αρχικά θα διατεθούν 1.000 ποδήλατα, τα οποία -όπως προβλέπει σχετική μελέτη του Δήμου Αθηναίων- θα εγκατασταθούν σε σταθμούς του μετρό, όπως Ομόνοια, Μοναστηράκι και Σύνταγμα, καθώς και σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και πανεπιστήμια.

Η δημοτική αρχή, που επεξεργάζεται τον τελευταίο χρόνο το πρόγραμμα, το κατέθεσε προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η διαδικασία του διαγωνισμού. Στόχος του δήμου είναι με την ανάδειξη του αναδόχου το σύστημα να λειτουργήσει άμεσα.

Η μελέτη που έχει επεξεργαστεί ο δήμος βασίζεται στο τρίπτυχο: χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, περπάτημα και ποδήλατο.

«Μέλημά μας είναι η μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου στο κέντρο, γεγονός που έχει σε μεγάλο βαθμό επιτευχθεί εξαιτίας της οικονομικής κρίσης», τονίζει στο «Εθνος» ο Β. Βαβάκος, ειδικός σύμβουλος του Γ. Καμίνη για συγκοινωνιακά ζητήματα.

Η δημοτική αρχή προσανατολίζεται σε πρώτη φάση τα 1.000 κοινόχρηστα ποδήλατα να βρίσκονται σχεδόν σε όλο το κέντρο για την εξυπηρέτηση εργαζομένων, φοιτητών και τουριστών.

Το επικρατέστερο μοντέλο χρέωσης για τη χρήση των κοινόχρηστων ποδηλάτων περιλαμβάνει μια συνδρομή (εγγραφή για ετήσια ή εβδομαδιαία ή ημερήσια χρήση).

Το κόστος ενοικίασης είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τους αρμοδίους του δήμου, οι οποίοι προσανατολίζονται σε μία τιμολογιακή πολιτική που να μην είναι αποτρεπτική για τους πολίτες και ταυτόχρονα να εξασφαλίζει την επιστροφή του ποδηλάτου στη βάση του.

Βάσει αυτών προκρίνει η πρώτη μισή ώρα να είναι δωρεάν (επιτρέπει τη μετακίνηση μέχρι 5 χλμ.). Η χρέωση θα αυξάνεται κλιμακωτά μέχρι τις δύο ώρες, με μέγιστη επιτρεπόμενη χρήση τις 24 ώρες.

Ενδεικτικά, στη μελέτη του δήμου αναφέρεται ότι τα τελευταία χρόνια από το 2005 έως το 2011 έχουν εγκατασταθεί πάνω από 375 ανάλογα συστήματα σε περίπου 33 χώρες στον κόσμο.

Το 2013 λειτούργησαν πέντε συστήματα στο Λεκανοπέδιο και συνολικά 13 στην Ελλάδα.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ
Τα συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων κάνουν πλέον την εμφάνισή τους σε όλη την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα οι Δήμοι Καρδίτσας, Κομοτηνής, Διδυμοτείχου, Καβάλας, Δραπετσώνας, Ανατολικής Μάνης, Ναυπακτίας, Αιγιαλείας, Ακτίου-Βόνιτσας, Αρχαίας Ολυμπίας, Ναυπλιέων και Συκυωνίων μαζί με 5 δήμους της Αττικής, τους Δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νέας Σμύρνης, Αμαρουσίου, Μοσχάτου-Ταύρου και Μαραθώνα θα παρέχουν σύντομα ποδήλατα στους δημότες για τις μετακινήσεις τους.

Το σχέδιο κοινόχρηστων ποδηλάτων Easy Bike που εγκαταστάθηκε στους περισσότερους από τους παραπάνω δήμους εκπονήθηκε και υλοποιήθηκε από τις ελληνικές εταιρείες «BrainBox Πληροφορική ΕΠΕ» και τη «Νίκος Μανιατόπουλος ΑΕ» (εταιρεία παραγωγής ποδηλάτων IDEAL).

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΡΙΜΑΛΗ
ethnos.gr


Parapona-Rodou

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *