ροή ειδήσεων

Σε δύο δόσεις η πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων

ΠΡΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΑ 22 ΑΠΟ ΤΑ 37
ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ 22 ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Εως τα τέλη Μαρτίου θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Αυτά θα χωριστούν σε δύο ομάδες ισοδύναμης επιβατικής κίνησης, οικονομικών επιδόσεων...
αλλά και γεωγραφικής θέσης. Τα περιφερειακά αεροδρόμια που θα ιδιωτικοποιηθούν δεν θα ξεπεράσουν τα 22 από τα συνολικώς 37.

Βάσει επιβατικής κίνησης, τα 22 αεροδρόμια είναι τα εξής: Ρόδος, Θεσσαλονίκη, Κως, Κέρκυρα και Χανιά (πρόβλεψη διακίνησης άνω του 1 εκατ. επιβατών έκαστο, για το 2013), Ζάκυνθος, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σάμος, Κεφαλλονιά, Ακτιο, Καβάλα (από 250.000 έως 1 εκατ. επιβάτες) και Σκιάθος, Αλεξανδρούπολη, Χίος, Κάρπαθος, Καλαμάτα, Λήμνος, Αγχίαλος, Ιωάννινα και Αραξος (από 75.000 έως 250.000 επιβάτες).

Οσον αφορά στα υπόλοιπα 15 αεροδρόμια που δεν θα ιδιωτικοποιηθούν, αυτά θα τα αναλάβει η Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας ελληνικού Δημοσίου, που είτε θα τα διαχειρίζεται η ίδια είτε θα εκχωρήσει το management σε τρίτο φορέα. Η προοπτική να εκχωρηθεί το management σε ιδιώτη συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό.

Από πλευράς ενδιαφέροντος, εξαιρετικά πιθανή θεωρείται η συμμετοχή των κατασκευαστικών εταιρειών Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&Ρ Αβαξ, Vinci, Hocthief και ACS και εταιρειών διαχείρισης αεροδρομίων, όπως του «Ελ. Βενιζέλος», της Fraport και της Aeroports de Paris.

Η αξιοποίηση, υπό τη μορφή παραχώρησης, είναι για 30-35 χρόνια, με το ελληνικό Δημόσιο να διατηρεί την ιδιοκτησία των αεροδρομίων αυτών, καθώς και την εποπτεία και τον έλεγχο.

Στο ΤΑΙΠΕΔ θα καταβάλλεται α) εφάπαξ τίμημα από μέρους του ιδιώτη και β) τακτικό έσοδο, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με την αποδοτικότητα του αεροδρομίου, πιθανώς με τα κέρδη ή και με τα έσοδα. Επιπρόσθετα, θα προκαθοριστεί η τιμολογιακή πολιτική, με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα του εκάστοτε αεροδρομίου.

Επενδύσεις 239 εκατ.

Η διαδικασία αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων θα διαρκέσει περίπου 9-12 μήνες και θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις. Για τα 3 πρώτα χρόνια της παραχώρησης θα απαιτηθούν επενδύσεις 239 εκατ. ευρώ σε υποδομές.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια συγκέντρωσαν, το 2011, το 50% της συνολικής επιβατικής κίνησης της χώρας, δηλαδή περίπου 19,3 εκατ. επιβάτες. Από το 2003 παρουσιάζουν ετήσια αύξηση μεγεθών κατά 1,9%, ενώ συγκεντρώνουν το 67% του συνολικού επιβατικού κοινού από και προς διεθνείς προορισμούς.

Για το 2013 εκτιμάται ότι τα αεροδρόμια Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας και Χανίων θα συγκεντρώσουν το 71% της συνολικής επιβατικής κίνησης των περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ το 21% τα αεροδρόμια Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυ
enet.gr



Parapona-Rodou

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *