ροή ειδήσεων

SOS για την Ακτοπλοϊα...

- Μόλις 5 ελληνικά πλοία απόμειναν στην Αδριατική από 22 το 2005 !!!
- 850 εκ. ευρώ συσσωρευμένες ζημιές για την Ακτοπλοϊα
Καύσιμα, μείωση Φ.Π.Α. και κρατήσεων υπέρ τρίτων... ευελιξία, και επιδοτήσεις εργοδοτικών εισφορών, είναι τα μείζονα θέματα για την επιβίωση της ελληνικής Ακτοπλοϊας, όπως τόνισε σε ομιλία του χθες στην γενική συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ο πρόεδρός του Μιχάλης Σακέλλης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σακέλλης "Οι συσσωρευμένες ζημιές των εταιρειών την περίοδο 2009 – 2012 θα ξεπεράσουν τα 850 εκ €. Μόνο για το 2012 υπολογίζονται ζημιές 200 εκ € οι οποίες για να καλυφθούν πρέπει να αυξηθεί η κίνηση κατά 40%, το οποίο βέβαια δεν θα συμβεί.
Αντίθετα διαπιστώνουμε σημαντική πτώση της κίνησης την χειμερινή περίοδο που διανύουμε ενώ οι προβλέψεις μας δεν είναι καθόλου θετικές για την υψηλή περίοδο λόγω της αναμενόμενης μείωσης του εσωτερικού τουρισμού.
Συνεπώς για να βγούμε από το αδιέξοδο είναι απαραίτητο να γίνουν πολλά και χρειάζονται συντονισμένες προσπάθειες σε πολλούς τομείς και από το σύνολο της Κυβέρνησης".

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ "Ο διπλασιασμός της τιμής των καυσίμων τα τρία τελευταία χρόνια ,ο στρεβλός μηχανισμός διαμόρφωσης του τελικού κόστους των καυσίμων, η πτώση της επιβατικής κίνησης μετά το 2009 κατά 22,5% στην Ακτοπλοΐα και 39% στην Αδριατική, είναι οι κύριες αιτίες των προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα ο Κλάδος. Στα παραπάνω προβλήματα πρέπει να προσθέσουμε την επιβάρυνση των εισιτηρίων με υψηλούς συντελεστές ΦΠΑ (τους υψηλότερους στην Ευρώπη σε Ακτοπλοϊκά εισιτήρια) και με κρατήσεις υπέρ τρίτων, την μη αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των ετήσιων συμβάσεων Δημόσιας Υπηρεσίας, την μη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος, και τέλος το αναχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο που επιβάλλει πλήθος υποχρεώσεων, προστίμων ποινικών διώξεων και άλλα περίεργα. Στην Αδριατική τα πλοία με Ευρωπαϊκές σημαίες επιδοτούνται από τις χώρες τους, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα Ελληνικά πλοία, τα οποία έχουν ανταγωνιστικό μειονέκτημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2005 στην Αδριατική ήταν δρομολογημένα 22 πλοία με Ελληνική σημαία και σήμερα μόλις 5. Το νέο υπουργείο και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μουσουρούλης κληρονόμησαν όλο το βάρος των προβλημάτων χωρίς να έχουν ευθύνες για την δημιουργία τους. Έχουν όμως την ευθύνη για την επίλυσή τους και βέβαια έχουν την ευθύνη συντονισμού του Κυβερνητικού έργου".

Όσον αφορά στις εργασιακές σχέσεις ο κ. Σακέλλης τόνισε: "Επειδή πρόσφατα έχουν εκφραστεί ανησυχίες σχετικά με τις εργασιακές παραμέτρους, πρέπει να επισημάνουμε ότι η εργασία δεν προστατεύεται με επιβολή υποχρεώσεων. Αν θέλουμε πράγματι να προστατεύσουμε την ναυτική εργασία οφείλουμε να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού πλοίου και να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της αποχώρησης πλοίων από τις γραμμές μας, η οποία δυστυχώς ήδη παρατηρείται. Αυτοί είναι οι πραγματικοί κίνδυνοι που πρέπει να αποτρέψουμε για να μη καταλήξουμε στην εξαφάνιση του Ελληνικού πλοίου, όπως συνέβη με την κρουαζιέρα.Τα αποτελέσματα της κρίσης στον κλάδο μας είναι ήδη ορατά. Μετά τον Σεπτέμβριο έχουν αποσυρθεί πλοία λόγω οικονομικών προβλημάτων, έχουν διακοπεί γραμμές, υπάρχουν πλοία σε επίσχεση εργασίας, ενώ δεν αποκλείεται να αντιμετωπιστούν προβλήματα στην επαναδρομολόγηση πλοίων που σήμερα βρίσκονται σε αργία λόγω ετήσιας επιθεώρησης".

Τέλος για την επιβίωση του κλάδου, των νησιών και του τουρισμού ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ ζήτησε: " Πάγια αιτήματα του Συνδέσμου μας είναι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού μας πλαισίου, η μείωση του ΦΠΑ και των κρατήσεων υπέρ τρίτων, οι επιδοτήσεις των εργοδοτικών εισφορών και ο επαναπροσδιορισμός των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας με βάση τα πραγματικά έξοδα των πλοίων. Οι παραπάνω παράγοντες είναι σημαντικοί αλλά αφορούν μόνο στο 30% των παραγόντων που διαμορφώνουν την σημερινή κρίση στον κλάδο μας. Το σημαντικότερο θέμα όλων είναι ό έλεγχος της τιμής των καυσίμων, καθώς το καύσιμο, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου, αποτελεί το 50-60% του κόστους εκμετάλλευσης. Τα πλοία μας καταναλώνουν περίπου 1 εκ τόνους ετησίως και κάθε € που κακώς χρεώνεται αποτελεί μία δυσβάστακτη επιβάρυνση. Είναι λοιπόν απαραίτητο πρώτον και άμεσα να ελεγχθούν οι μηχανισμοί και οι παράγοντες που διαμορφώνουν την τελική, πέραν της διεθνούς, τιμή των καυσίμων και δεύτερον να μας απασχολήσει και να βρεθούν οι πόροι για να καταστεί δυνατή η εγγύηση της ανώτατης τιμής των καυσίμων γεγονός που θα αποτελέσει και την οριστική λύση των προβλημάτων. Η Ακτοπλοΐα δικαιούται την Κρατική ενίσχυση γιατί επί της ουσίας επιβάλλεται Δημόσια Υπηρεσία σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας των Εταιρειών. Βασικές αρχές του επιχειρείν όπως η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα, είναι αδύνατον να εφαρμοστούν και ουσιαστικά είναι απαγορευμένες. Η αναδιάρθρωση των δρομολογίων για να αυξηθούν οι πληρότητες και να μειωθούν τα έξοδα συνήθως δεν είναι δυνατή για λόγους Δημοσίου συμφέροντος. Τους λόγους αυτούς μπορεί να τους κατανοούμε αλλά δεν κατανοούμε την επιβάρυνση των εταιρειών μας χωρίς την συμμετοχή του Δημοσίου. Επίσης είναι αδύνατη και δεν επιτρέπεται μείωση συντελεστών κόστους εκμετάλλευσης μέσω επιβολής συγκεκριμένων λειτουργικών υποχρεώσεων επάνδρωσης, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η προσαρμογή των υπηρεσιών στις ανάγκες της ζήτησης και να στερούνται οι επιβάτες επιλογών που θα διευκόλυνε το ταξίδι τους ενώ παράλληλα θα δημιουργούντο κίνητρα για την αύξηση της κίνησης. Το αποτέλεσμα όλων αυτών πολλές φορές είναι η αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων και η διαμόρφωση υψηλών τιμών εισιτηρίων, δυσβάσταχτων για τους επιβάτες με αρνητικές συνέπειες στο μεταφορικό έργο.
Επιπλέον, απαιτούμε ίση μεταχείριση με τα άλλα μέσα μεταφοράς τα οποία επιδοτούνται σε αντίθεση με την Ακτοπλοΐα που επιβαρύνεται με υποχρεώσεις.
Δεν είναι καθόλου υπερβολή να πούμε ότι τα εάν τα χρήματα που στοιχίζει ο ΟΣΕ στον Κρατικό προϋπολογισμό διατίθεντο για την Ακτοπλοΐα, τότε όχι μόνο θα ταξίδευαν δωρεάν όλοι οι επιβάτες και τα οχήματα αλλά θα υπήρχε δυνατότητα καταβολής σε κάθε επιβάτη 7 €. Τέλος είναι σημαντικό να πούμε ότι για παρθούν οι σωστές αποφάσεις πρέπει να γίνει κατανοητός ο ιδιωτικός χαρακτήρας των Ακτοπλοϊκών Εταιρειών διότι επικρατεί μεγάλη σύγχυση, με αποτέλεσμα οι Εταιρείες μας να αντιμετωπίζονται ως Δημόσιες όταν πρόκειται να επιβληθούν υποχρεώσεις, και ως ιδιωτικές όταν πρόκειται για επίλυση προβλημάτων. Εάν δεν γίνει κατανοητό ότι οι Ακτοπλοϊκές Υπηρεσίες προσφέρονται από ιδιωτικές εταιρείες είναι μοιραίο να οδηγούμαστε σε λανθασμένες αποφάσεις.
Οι εταιρείες μας έχουν ήδη ξεπεράσει αυτά τα οποία θα μπορούσαν να κάνουν και να αντέξουν. Καταφέραμε αυτό που πολλοί θεωρούσαν αδύνατο δηλαδή να ανανεώσουμε τον στόλο μας μέσα σε μία δεκαετία και να διατηρούμε αυτές τις υψηλές υπηρεσίες ακόμα και σήμερα μέσα σε μία πρωτοφανή όχι μόνο εσωτερική αλλά και εξωτερική κρίση, χωρίς να επιβαρύνουμε ποτέ τον Κρατικό προϋπολογισμό.
Έχουμε κάνει λοιπόν πολύ καλά την δουλειά μας και περιμένουμε το νέο ΥΝΑ να συνεχίσει και να ολοκληρώσει τις προσπάθειες που έχει ξεκινήσει , αλλά και να συντονίσει ακόμα καλύτερα το Κυβερνητικό έργο για να διασφαλιστεί η σημαντική προσφορά του κλάδου μας στην οικονομία, στην ανάπτυξη των νησιών μας και στην διαφύλαξη των Εθνικών μας συμφερόντων".

money-tourism


Parapona-Rodou

Σχόλια

  1. Ανώνυμος28/2/13 11:04

    Στην γραμμή Ρόδου-Μαρμαρίς,δεν έχει μείνει ούτε ένα Ελληνικό!!! Μόνο τούρκικα κάνουν την γραμμή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *