ΙΔΡΥΘΗΚΕ Η ΠΡΩΤΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
«Ομολογώ ότι αν δεν ήμουν Ελληνας θα είχα εγκαταλείψει την προσπάθεια επένδυσης στην Πάτρα»... Ο κ. Αλκηβιάδης Θωμάς είναι ομογενής επιχειρηματίας από τη Γερμανία...
Χαμόγελα για τους οκτώ νέους επιστήμονες που επελέγησαν ανάμεσα σε 200, για να στελεχώσουν την πρώτη ιδιωτική εταιρεία αεροναυπηγικής στην Ελλάδα.
Η εταιρεία του με έδρα το Αμβούργο και παρακλάδια σε Ινδία και Πολωνία ειδικεύεται στην αεροναυπηγική και την αεροδιαστημική. Από τον περασμένο Οκτώβριο ξεκίνησε την προσπάθεια να... πατήσει πόδι και στην Ελλάδα, με σκοπό να δημιουργήσει την πρώτη ιδιωτική εταιρεία αεροναυπηγικής στη χώρα μας. «Πάντα ήθελα να κάνω κάτι στην Ελλάδα.
Το 2001 είχαμε ξεκινήσει την ίδρυση θυγατρικής στη Θεσσαλονίκη, αλλά ήρθε η τραγωδία των Δίδυμων Πύργων και τα σχέδια ναυάγησαν». Λίγο έλειψε η ιστορία να επαναληφθεί και σήμερα. Αλλά ως φάρσα. Στην προσπάθειά του να ιδρύσει την εταιρεία και να ενταχθεί στις ρυθμίσεις του αναπτυξιακού νόμου, ο κ. Θωμάς ήρθε -όπως λέει- αντιμέτωπος με γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.
«Ομολογώ πως όλο αυτό ήταν λίγο παράξενο. Οι υπάλληλοι έδειχναν πρόθυμοι να βοηθήσουν, αλλά η πολυνομία τους έβαζε εμπόδια», λέει σήμερα. Μετά από τρεις μήνες με ανταλλαγή εγγράφων, δικαιολογητικών και βεβαιώσεων οι προσπάθειες ευοδώθηκαν και η εταιρεία λειτουργεί από τον Ιανουάριο στο Επιστημονικό Πάρκο της Πάτρας.
«Ομολογώ ότι αν δεν ήμουν Ελληνας θα είχα εγκαταλείψει την προσπάθεια επένδυσης στην Πάτρα»... Ο κ. Αλκηβιάδης Θωμάς είναι ομογενής επιχειρηματίας από τη Γερμανία...
Χαμόγελα για τους οκτώ νέους επιστήμονες που επελέγησαν ανάμεσα σε 200, για να στελεχώσουν την πρώτη ιδιωτική εταιρεία αεροναυπηγικής στην Ελλάδα.
Η εταιρεία του με έδρα το Αμβούργο και παρακλάδια σε Ινδία και Πολωνία ειδικεύεται στην αεροναυπηγική και την αεροδιαστημική. Από τον περασμένο Οκτώβριο ξεκίνησε την προσπάθεια να... πατήσει πόδι και στην Ελλάδα, με σκοπό να δημιουργήσει την πρώτη ιδιωτική εταιρεία αεροναυπηγικής στη χώρα μας. «Πάντα ήθελα να κάνω κάτι στην Ελλάδα.
Το 2001 είχαμε ξεκινήσει την ίδρυση θυγατρικής στη Θεσσαλονίκη, αλλά ήρθε η τραγωδία των Δίδυμων Πύργων και τα σχέδια ναυάγησαν». Λίγο έλειψε η ιστορία να επαναληφθεί και σήμερα. Αλλά ως φάρσα. Στην προσπάθειά του να ιδρύσει την εταιρεία και να ενταχθεί στις ρυθμίσεις του αναπτυξιακού νόμου, ο κ. Θωμάς ήρθε -όπως λέει- αντιμέτωπος με γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.
«Ομολογώ πως όλο αυτό ήταν λίγο παράξενο. Οι υπάλληλοι έδειχναν πρόθυμοι να βοηθήσουν, αλλά η πολυνομία τους έβαζε εμπόδια», λέει σήμερα. Μετά από τρεις μήνες με ανταλλαγή εγγράφων, δικαιολογητικών και βεβαιώσεων οι προσπάθειες ευοδώθηκαν και η εταιρεία λειτουργεί από τον Ιανουάριο στο Επιστημονικό Πάρκο της Πάτρας.
Η μονάδα της Πάτρας θα προσφέρει υπηρεσίες και ελέγχους σε πολυεθνικούς πελάτες-κολοσσούς όπως η Αirbus
Ο ομογενής επιχειρηματίας ήθελε να επενδύσει στην Ελλάδα από τις αρχές του 2012 λόγω του «εξειδικευμένου και καλά εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού», όπως λέει.
Ερευνα
Μετά από 6μηνη έρευνα στα ελληνικά πανεπιστήμια που φιλοξενούν μηχανολογικές σχολές αποφάσισε την εγκατάσταση της εταιρείας στην Πάτρα, που διαθέτει το μοναδικό τμήμα αεροναυπηγικής στη χώρα. «Το επίπεδο στην Ελλάδα είναι πολύ καλό. Τα παιδιά έχουν καλές σπουδές και όρεξη για δουλειά», λέει ο κ. Θωμάς που γεννήθηκε στον Αγιο Βλάσιο Ηγουμενίτσας, αλλά από τα εννιά του χρόνια ζει στη Γερμανία. «Είναι κρίμα που δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας και οι νέοι επιστήμονες φεύγουν στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα υπάρχει καλό δυναμικό».
Η μονάδα της Πάτρας θα προσφέρει αρχικά σε πολυεθνικούς πελάτες-κολοσσούς (όπως π.χ. η airbus) ανάλυση τάσεων, ελέγχους και, σε δεύτερη φάση, υπολογιστική ρευστοδυναμική. Απασχολεί 8 μηχανικούς από την Αθήνα, την Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη. Ενδεικτικό είναι πως η εταιρεία συγκέντρωσε πάνω από 200 βιογραφικά.
Οπως εξηγεί η διευθύντρια της πατρινής μονάδας, Κατερίνα Γεωργιάδου, η εκπαίδευση των στελεχών θα διαρκέσει αρχικά πέντε μήνες. «Στις σημερινές κρίσιμες συνθήκες η Ελλάδα πρέπει να δώσει βάρος στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας, καθώς εκεί η χώρα διαθέτει πολύ καλό ανθρώπινο δυναμικό», εκτιμά η κ. Γεωργιάδου.
Γ. Σιάτρης
Εκπληρώνω εδώ το όνειρό μου
Ο 27χρονος Γιάννης Σιάτρης από την Αλεξανδρούπολη είναι μηχανολόγος ? μηχανικός, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Από μικρός, λέει, το όνειρό του ήταν να κατασκευάζει αεροπλάνα. «Αναζητούσα δουλειά στην αεροναυπηγική. Από μικρός ήταν το όνειρό μου. Είμαι πανευτυχής που μπόρεσα να το εκπληρώσω και μάλιστα στη χώρα μου. Είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται κάτι τέτοιο στην Ελλάδα και χαίρομαι ιδιαίτερα που είμαι μέλος της προσπάθειας». Ηταν έτοιμος να φύγει στο εξωτερικό, μας λέει. Σήμερα είναι ο ένας από τους οκτώ μηχανικούς της εταιρείας του κ. Θωμά στην Πάτρα. «Είναι απαραίτητο να διευκολυνθούν οι επενδύσεις στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό πιστεύουν πολύ στους Ελληνες μηχανικούς και στα πολυτεχνεία μας. Πολλοί Ελληνες μηχανικοί έχουν διαπρέψει στο εξωτερικό». Τι θα έλεγε στους συνομήλικούς του που ζουν τον εφιάλτη της ανεργίας; «Ο επιμένων νικά. Να μην το βάζουν κάτω».
Γ. Παναγιωτάκης
Ελπίδα η καινοτομία
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών σημειώνει: «Στην Ελλάδα έχουμε μεγάλη ανάγκη από επενδύσεις και μάλιστα επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας. Τέτοιου τύπου επενδύσεις μπορούν να στηριχτούν από το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, που χρειάζεται όμως και τη στήριξη του κράτους. Το πανεπιστήμιο κάνει έρευνα και μπορεί να γεννήσει καινοτομία. Κι αυτήν τη στιγμή η καινοτομία είναι κρίσιμος πυλώνας της ανάπτυξης και ίσως η τελευταία μας ελπίδα. Οι μηχανικοί της Ελλάδας είναι περιζήτητοι στο εξωτερικό. Τα πτυχία μας έχουν αντίκρισμα. Αρκεί να μη χάσουμε κι αυτό το τρένο»...
Γιάννης Φώσκολος
ethnos.gr
Parapona-Rodou
Ο ομογενής επιχειρηματίας ήθελε να επενδύσει στην Ελλάδα από τις αρχές του 2012 λόγω του «εξειδικευμένου και καλά εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού», όπως λέει.
Ερευνα
Μετά από 6μηνη έρευνα στα ελληνικά πανεπιστήμια που φιλοξενούν μηχανολογικές σχολές αποφάσισε την εγκατάσταση της εταιρείας στην Πάτρα, που διαθέτει το μοναδικό τμήμα αεροναυπηγικής στη χώρα. «Το επίπεδο στην Ελλάδα είναι πολύ καλό. Τα παιδιά έχουν καλές σπουδές και όρεξη για δουλειά», λέει ο κ. Θωμάς που γεννήθηκε στον Αγιο Βλάσιο Ηγουμενίτσας, αλλά από τα εννιά του χρόνια ζει στη Γερμανία. «Είναι κρίμα που δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας και οι νέοι επιστήμονες φεύγουν στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα υπάρχει καλό δυναμικό».
Η μονάδα της Πάτρας θα προσφέρει αρχικά σε πολυεθνικούς πελάτες-κολοσσούς (όπως π.χ. η airbus) ανάλυση τάσεων, ελέγχους και, σε δεύτερη φάση, υπολογιστική ρευστοδυναμική. Απασχολεί 8 μηχανικούς από την Αθήνα, την Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη. Ενδεικτικό είναι πως η εταιρεία συγκέντρωσε πάνω από 200 βιογραφικά.
Οπως εξηγεί η διευθύντρια της πατρινής μονάδας, Κατερίνα Γεωργιάδου, η εκπαίδευση των στελεχών θα διαρκέσει αρχικά πέντε μήνες. «Στις σημερινές κρίσιμες συνθήκες η Ελλάδα πρέπει να δώσει βάρος στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας, καθώς εκεί η χώρα διαθέτει πολύ καλό ανθρώπινο δυναμικό», εκτιμά η κ. Γεωργιάδου.
Γ. Σιάτρης
Εκπληρώνω εδώ το όνειρό μου
Ο 27χρονος Γιάννης Σιάτρης από την Αλεξανδρούπολη είναι μηχανολόγος ? μηχανικός, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Από μικρός, λέει, το όνειρό του ήταν να κατασκευάζει αεροπλάνα. «Αναζητούσα δουλειά στην αεροναυπηγική. Από μικρός ήταν το όνειρό μου. Είμαι πανευτυχής που μπόρεσα να το εκπληρώσω και μάλιστα στη χώρα μου. Είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται κάτι τέτοιο στην Ελλάδα και χαίρομαι ιδιαίτερα που είμαι μέλος της προσπάθειας». Ηταν έτοιμος να φύγει στο εξωτερικό, μας λέει. Σήμερα είναι ο ένας από τους οκτώ μηχανικούς της εταιρείας του κ. Θωμά στην Πάτρα. «Είναι απαραίτητο να διευκολυνθούν οι επενδύσεις στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό πιστεύουν πολύ στους Ελληνες μηχανικούς και στα πολυτεχνεία μας. Πολλοί Ελληνες μηχανικοί έχουν διαπρέψει στο εξωτερικό». Τι θα έλεγε στους συνομήλικούς του που ζουν τον εφιάλτη της ανεργίας; «Ο επιμένων νικά. Να μην το βάζουν κάτω».
Γ. Παναγιωτάκης
Ελπίδα η καινοτομία
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών σημειώνει: «Στην Ελλάδα έχουμε μεγάλη ανάγκη από επενδύσεις και μάλιστα επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας. Τέτοιου τύπου επενδύσεις μπορούν να στηριχτούν από το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, που χρειάζεται όμως και τη στήριξη του κράτους. Το πανεπιστήμιο κάνει έρευνα και μπορεί να γεννήσει καινοτομία. Κι αυτήν τη στιγμή η καινοτομία είναι κρίσιμος πυλώνας της ανάπτυξης και ίσως η τελευταία μας ελπίδα. Οι μηχανικοί της Ελλάδας είναι περιζήτητοι στο εξωτερικό. Τα πτυχία μας έχουν αντίκρισμα. Αρκεί να μη χάσουμε κι αυτό το τρένο»...
Γιάννης Φώσκολος
ethnos.gr
Parapona-Rodou
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.