Με αίμα «βάφτηκαν» οι δρόμοι της Ευρώπης το 2012, καθώς περίπου 28.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους λόγω οδικών...
δυστυχημάτων κατά το προηγούμενο έτος, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία που παρουσίασε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν και αρμόδιος για τον τομέα των μεταφορών, Σιμ Κάλας, εγκαινιάζοντας τη διάσκεψη «Ευρωπαϊκή Ημέρα για την Οδική Ασφάλεια».
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 21% των θυμάτων ήταν πεζοί, το 7% ποδηλάτες και το 18% μοτοσικλετιστές ή μοτοποδηλάτες. Παράλληλα, το 70% των θανάτων πεζών οφείλεται σε τροχαία δυστυχήματα εντός αστικών περιοχών.
Πηγή ανησυχίας για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι το γεγονός ότι κατά την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των πεζών που έχασαν τη ζωή τους δεν μειώθηκε όσο ο συνολικός αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Σχεδόν στο ήμισυ του συνόλου των θανατηφόρων ατυχημάτων σε αστικές περιοχές εμπλέκεται πεζός ή ποδηλάτης.
Στους κινδύνους για τους πεζούς και τους ποδηλάτες σε αστικές περιοχές συγκαταλέγονται η έλλειψη χωριστών λωρίδων, η υψηλή ταχύτητα των οχημάτων και η επικίνδυνη συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτύου.
Τούτων όλων δοθέντων, η Κομισιόν εκπονεί νέους κανόνες που θα αυξήσουν την οδική ασφάλεια στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.
Στα εν λόγω μέτρα περιλαμβάνονται:
Οι νέοι κανόνες για τον σχεδιασμό των θαλάμων φορτηγών, οι οποίοι προβλέπουν, μεταξύ άλλων, βελτίωση του οπτικού πεδίου του οδηγού, σχήμα εκτροπής και ζώνη συρρίκνωσης στο εμπρόσθιο τμήμα του θαλάμου, που θα συμβάλλουν να σώζεται κάθε έτος η ζωή 300 έως 500 ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Η επικείμενη δέσμη για την αστική κινητικότητα, με διατάξεις για τον προγραμματισμό ασφαλών και βιώσιμων αστικών μεταφορών.
Η πρωτοβουλία «CIVITAS», με βάση την οποία δοκιμάζονται σε πόλεις καινοτόμα μέτρα για πιο βιώσιμη αστική κινητικότητα, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης ασφάλειας των ευάλωτων χρηστών
Εργασίες για την περαιτέρω ανάπτυξη των σύγχρονων τεχνολογιών και των συστημάτων ασφάλειας εντός των οχημάτων, λόγου χάρη συστήματα ανίχνευσης πεζών/πέδησης έκτακτης ανάγκης.
«Η Ε.Ε. έχει να επιδείξει εξαιρετικό ιστορικό οδικής ασφάλειας σε παγκόσμιο επίπεδο. Αλλά ακόμη και ένας θάνατος από τροχαίο πρέπει να αποφεύγεται. Οι πεζοί και οι ποδηλάτες αντιμετωπίζουν τους μεγαλύτερους κινδύνους στις αστικές περιοχές. Και οι εν λόγω κίνδυνοι πιθανότατα θα αυξηθούν αντί να μειωθούν, λόγω του συνεχώς αυξανόμενου όγκου της κυκλοφορίας στις διογκούμενες πόλεις μας.
»Για τον λόγο αυτό αντιμετωπίζουμε αυτό το ζήτημα προορατικά, με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας για την Οδική Ασφάλεια και της Παγκόσμιας Εβδομάδας για την Οδική Ασφάλεια που καθιέρωσε ο ΟΗΕ», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κάλας.
Πηγή: http://www.skai.gr
Parapona-Rodou
δυστυχημάτων κατά το προηγούμενο έτος, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία που παρουσίασε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν και αρμόδιος για τον τομέα των μεταφορών, Σιμ Κάλας, εγκαινιάζοντας τη διάσκεψη «Ευρωπαϊκή Ημέρα για την Οδική Ασφάλεια».
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 21% των θυμάτων ήταν πεζοί, το 7% ποδηλάτες και το 18% μοτοσικλετιστές ή μοτοποδηλάτες. Παράλληλα, το 70% των θανάτων πεζών οφείλεται σε τροχαία δυστυχήματα εντός αστικών περιοχών.
Πηγή ανησυχίας για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι το γεγονός ότι κατά την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των πεζών που έχασαν τη ζωή τους δεν μειώθηκε όσο ο συνολικός αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Σχεδόν στο ήμισυ του συνόλου των θανατηφόρων ατυχημάτων σε αστικές περιοχές εμπλέκεται πεζός ή ποδηλάτης.
Στους κινδύνους για τους πεζούς και τους ποδηλάτες σε αστικές περιοχές συγκαταλέγονται η έλλειψη χωριστών λωρίδων, η υψηλή ταχύτητα των οχημάτων και η επικίνδυνη συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτύου.
Τούτων όλων δοθέντων, η Κομισιόν εκπονεί νέους κανόνες που θα αυξήσουν την οδική ασφάλεια στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.
Στα εν λόγω μέτρα περιλαμβάνονται:
Οι νέοι κανόνες για τον σχεδιασμό των θαλάμων φορτηγών, οι οποίοι προβλέπουν, μεταξύ άλλων, βελτίωση του οπτικού πεδίου του οδηγού, σχήμα εκτροπής και ζώνη συρρίκνωσης στο εμπρόσθιο τμήμα του θαλάμου, που θα συμβάλλουν να σώζεται κάθε έτος η ζωή 300 έως 500 ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Η επικείμενη δέσμη για την αστική κινητικότητα, με διατάξεις για τον προγραμματισμό ασφαλών και βιώσιμων αστικών μεταφορών.
Η πρωτοβουλία «CIVITAS», με βάση την οποία δοκιμάζονται σε πόλεις καινοτόμα μέτρα για πιο βιώσιμη αστική κινητικότητα, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης ασφάλειας των ευάλωτων χρηστών
Εργασίες για την περαιτέρω ανάπτυξη των σύγχρονων τεχνολογιών και των συστημάτων ασφάλειας εντός των οχημάτων, λόγου χάρη συστήματα ανίχνευσης πεζών/πέδησης έκτακτης ανάγκης.
«Η Ε.Ε. έχει να επιδείξει εξαιρετικό ιστορικό οδικής ασφάλειας σε παγκόσμιο επίπεδο. Αλλά ακόμη και ένας θάνατος από τροχαίο πρέπει να αποφεύγεται. Οι πεζοί και οι ποδηλάτες αντιμετωπίζουν τους μεγαλύτερους κινδύνους στις αστικές περιοχές. Και οι εν λόγω κίνδυνοι πιθανότατα θα αυξηθούν αντί να μειωθούν, λόγω του συνεχώς αυξανόμενου όγκου της κυκλοφορίας στις διογκούμενες πόλεις μας.
»Για τον λόγο αυτό αντιμετωπίζουμε αυτό το ζήτημα προορατικά, με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας για την Οδική Ασφάλεια και της Παγκόσμιας Εβδομάδας για την Οδική Ασφάλεια που καθιέρωσε ο ΟΗΕ», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κάλας.
Πηγή: http://www.skai.gr
Parapona-Rodou
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.