ροή ειδήσεων

Πύρινο άρθρο του Economist για το Ελ. Βενιζέλος - Οι ζητιάνοι δεν έχουν επιλογές

Σκληρή κριτική για τον τρόπο διαχείρισης του «Ελ. Βενιζέλος» ασκεί ο Economist λέγοντας ότι το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας κινδυνεύει να μοιάσει με το ΟΑΚΑ που αν και τελείωσε το 2004 σήμερα δείχνει σε χειρότερη κατάσταση από τον Παρθενώνα.

«To Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας άνοιξε με κάθε επισημότητα πριν από 12 χρόνια. Αλλά φαίνεται ήδη...
σαν να έχει δει καλύτερες μέρες. Κατσκευασμένο για να εξυπηρετήσει 21 εκατ. επιβάτες το χρόνο, έχει υποστεί μια απότομη πτώση στην κυκλοφορία μετά την έναρξη της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Πλέον στο αεροδρόμιο κυκλοφορούν μόλις 12 εκατ. επιβάτες ετησίως, 25% λιγότεροι από ό, τι το 2007. Ο αριθμός αυτός είναι πιθανό να μειωθεί και πάλι το 2013. Από τις 24 γέφυρες του αεροδρομίου, μόνο 10 είναι πλέον σε κανονική χρήση ενώ για να εξοικονομήσει πόρους ο κλιματισμός δεν λειτουργεί πριν τον Ιούνιο» αναφέρει ο αρθρογράφος που υπογράφει ως «Γκιούλιβερ» τη στήλη για τα επαγγελματικά ταξίδια.

«Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες έχουν εγκαταλείψει το αεροδρόμιο της Αθήνας. Η Delta σταμάτησε τις χειμερινές πτήσεις προς τη Νέα Υόρκη το περασμένο έτος, αφήνοντας την Ελλάδα χωρίς άμεση σύνδεση με τις ΗΠΑ για πρώτη φορά μέσα σε 70 χρόνια. Η United Airlines, η Thai Airways, η Gulf Air και η Czech Airlines, εγκατέλειψαν και εκείνες. Πέρυσι η Singapore Airlines μετέφερε την περιφερειακή λειτουργία της στην Κωνσταντινούπολη. Η κατάσταση της Olympic Air με την πτώχευση και την ιδιωτικοποίηση στέρησε από την εταιρεία μακρινούς προορισμούς του δικτύου της, συμπεριλαμβανομένων των δρομολογίων σε Ντουμπάι, Νέα Υόρκη και Γιοχάνεσμπουργκ. Οι ανταποκρίσεις της Intercontinental είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση από ό, τι σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια της νότιας Ευρώπης, όπως της Μαδρίτης και της Ρώμης. Παρά το γεγονός ότι οι πλήρους μεγέθους διάδρομοι του αεροδρομίου είναι σε θέση να δεχθούν τα Airbus A380, το 59% της κίνησης του αεροδρομίου ασκείται πλέον μέσω αεροσκαφών στενής ατράκτου και turboprops που εξυπηρετούν εσωτερικούς προορισμούς.

Η ανεπάρκεια ταμειακών διαθεσίμων της ελληνικής κυβέρνηση είναι τέτοια που δεν μπορεί να αποτρέψει το υπερμεγέθης αεροδρόμιο από το να γίνει ένας ”λευκός ελέφαντας”. Ελπίζει ότι τα κινέζικα χρήματα θα βοηθήσουν. Σε μια επίσκεψη στο Πεκίνο τον Μάιο, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς υποσχέθηκε να ξετυλίξουν το κόκκινο χαλί για τους Κινέζους επενδυτές, οι οποίοι τρέχουν ήδη μέρος του λιμανιού του Πειραιά και οι οποίοι σχεδιάζουν να ανακατασκευάσουν ένα μεγάλο, εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο στο κέντρο της Αθήνας. Οι Κινέζοι τουρίστες είναι επίσης όλο και πιο εξοικειωμένοι σε δημοφιλή θέρετρα, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος. Ο αριθμός τους έχει διπλασιαστεί μέσα σε τρία χρόνια και μια νέα διαφημιστική καμπάνια για την κινεζική τηλεόραση έχει ως στόχο να προσελκύσει περισσότερους.

Για να παγιώσει αυτές τις συνδέσεις, η κυβέρνηση θέλει η Αθήνα να έχει απευθείας πτήσεις προς το Πεκίνο. “Θα είναι η πύλη σας στην Ευρώπη”, είπε ο κ. Σαμαράς. Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του Ελ. Βενιζέλος αφήνει στις αεροπορικές Κίνας και της Νοτιοανατολικής Ασίας με αρκετό χώρο για περαιτέρω συνδέσεις σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, λέει. Η κυβέρνηση έχει υποβάλει προτάσεις για την ανάπτυξη διαδρομών σε αρκετές κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, αν και η εφημερίδα ”Καθημερινή” ισχυρίζεται ότι η Air China και η Hainan Airlines είναι αδιάφορες.

Στην πραγματικότητα, το να στηρίζεται κανείς στα άστατα επιχειρηματικά σχέδια ξένων αεροπορικών εταιρειών σπάνια είναι μια έξυπνη κίνηση. Η κυβέρνηση χάρηκε τον περασμένο Νοέμβριο, όταν Qatar Airways ανακοίνωσε τα σχέδιά της να ξεκινήσει καθημερινές πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης, φέρνοτνας ενδεχομένως τα A380 στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Αλλά το Κατάρ εγκατέλειψε τα σχέδια του τον Απρίλιο. Πολλοί ψηφοφόροι έθεσαν ανοικτά το ερώτημα αν η Ελλάδα η οποία ξεκινά μια μεγάλη πώληση των κρατικών περιουσιακών στοιχείων της, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών αεροδρομίων και ξενοδοχείων, μπορεί να εμπιστευθεί ότι οι μη Ευρωπαίοι εταίροι θα τηρήσουν τις υποσχέσεις τους.

Στην πραγματικότητα, οι ζητιάνοι δεν μπορούν να επιλέγουν. Η τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί το ένα τέταρτο του ΑΕΠ της, χρειάζεται απεγνωσμένα στήριξη από ξένες αεροπορικές εταιρείες και τους επενδυτές. Έτσι, η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει επίσης μια μακρά παράδοση της προστασίας των εγχώριων αερομεταφορέων από τον ξένο ανταγωνισμό. Σε κάποιο βαθμό, το σχέδιο έχει πετύχει: Η Delta έχει επαναφέρει τα εποχιακά δρομολόγια στη Νέα Υόρκη αυτό το καλοκαίρι, και η Air Canada θα εξυπηρετήσει την Αθήνα με τη νέα χαμηλού κόστους θυγατρική της, την Air Canada Rouge, αντί να ελλατώσει συνολικά της πτήσεις της.

Όταν ο Γκιούλιβερ αναχώρησε απρόθυμα από τον ελληνικό ήλιο αυτή την εβδομάδα, υπήρχαν λιγότερα από μια ντουζίνα αεροπλάνα στην πίστα, και δεν υπάρχει ουρά για απογείωση. Θα χρειαστεί μια αποφασιστική προσπάθεια από την κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν θα έχει την ίδια τύχη με το κοντινό Ολυμπιακό Πάρκο της πόλης, που ολοκληρώθηκε το 2004, αλλά τώρα φαίνεται σχεδόν καταστραμμένο, όπως ο Παρθενώνας».
πηγή


Parapona-Rodou

Σχόλια

  1. Ανώνυμος11/6/13 22:03

    O Σα(χλα)μαρας μαζι με Μπενυ και τον αλλο βλακα εχουν κανει την Ελλαδα
    μπανανια.Success story του κωλου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος12/6/13 02:34

    πολυ ωραιο το αρθρο να διορθωσω κατι.... η QATAR ειχε σκοπο να πηγαινει Νεα Υορκη με σταση στην Αθηνα με τα καινουργια της αεροσκαφοι, Boeing 787 και οχι Α380. Το θεμα ειναι οτι οντως το Ελ. Βενιζελος βουλιαζει. Οπως, να σημειωσω οτι και η US Airways κανει εποχιακα δρομολογια απο Φιλαδελφια για Αθηνα. Απο Καναδα επισης πεταει και η Air Transat. Θυμαμαι πριν μερικα χρονια ειχαμε 6 υπερατλαντικες πτησεις, οταν ακομα εκανε αυτο το δρομολογιο η ΟΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *