ροή ειδήσεων

Μαρίνες: Στο μάτι των ξένων funds

Πράσινο φως για την αξιοποίηση τους δίνει το νέο χωροταξικό. Στο παιχνίδι και εταιρείες κρουαζιέρας

Το δικό τους... «λιμάνι» στις ελληνικές μαρίνες αναζητούν όλο και πιο εντατικά το τελευταίο διάστημα ξένοι επενδυτές, προσβλέποντας... σε υπεραξίες από την ανάκαμψη των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού και όχι μόνο. Με δεδομένο, μάλιστα, πως οι προσπάθειες εστιάζονται όχι μόνο στην αύξηση των αφίξεων και των εισπράξεων, αλλά και στην προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερου επιπέδου, υπάρχει βάσιμη προσδοκία ότι η βελτίωση των ποιοτικών μεγεθών του τουρισμού θα είναι διατηρήσιμη και θα ωφελήσει σημαντικά τις εξειδικευμένες υποδομές που απευθύνονται στην... τουριστική ελίτ.

Στο πλαίσιο αυτό εντείνεται η κινητικότητα και «ανάβει» το ενδιαφέρον για την εκμετάλλευση των τουριστικών λιμένων. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Κ», ήδη βρισκόμαστε πολύ κοντά σε συμφωνία για την παραχώρηση σε εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων της νέας μαρίνας της Ρόδου στον Ζέφυρο, συνολικής δυναμικής 450 θέσεων/Οπως ορίζει η τροποποιημένη σύμβαση, η ανάδοχος εταιρεία που κατασκευάζει τη νέα μαρίνας στον Ζέφυρο, Μαρίνες Ρόδου Α.Ε. - ΑΕΓΕΚ, υποχρεούται να αποπερατώσει το έργο μέχρι τις 13/6/2014.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα υπό κατασκευή έργα υποδομής αυτήν τη στιγμή στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αναμένεται να δώσει στη Ρόδο ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού, με στόχο την προσέλκυση τουριστών υψηλού επιπέδου.

Τις εξελίξεις αναφορικά με τις δυνατότητες που ανοίγονται στην αξιοποίηση των τουριστικών λιμένων εξακολουθεί να παρακολουθεί στενά και ο Dogus Holding A.S., ένας από τους μεγαλύτερους τουρκικούς ομίλους στον τραπεζικό, βιομηχανικό, κατασκευαστικό και τουριστικό τομέα.

Μετά τη «συμμαχία» του με τη Lamda, μέσω της οποίας απέκτησε το 50% της μαρίνας του Φλοίσβου, ο όμιλος έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για αγορά 4 μαρίνων σε Κέρκυρα, Λευκάδα και Πελοπόννησο, μια επένδυση αξίας κοντά στα 20 εκατ. ευρώ.

Στο παιχνίδι της αξιοποίησης μπαίνουν, όμως, και διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας. Το ενδιαφέρον του αμερικανικού κολοσσού κρουαζιέρας Carnival Corporation παραμένει ζωηρό, ενώ είναι πολύ πιθανό να έχουμε στο προσεχές διάστημα εξελίξεις στο θέμα διαχείρισης των μαρίνων από εταιρείες όπως οι Camper & Nicholsons Marinas, D-Marin και Marinas Group.

Τρέχουν οι διαγωνισμοί
Την ώρα που τα ξένα funds «γλυκοκοιτάζουν» τις ελληνικές θέσεις, στη μάχη ρίχνονται τα 11 επενδυτικά σχήματα που συνεχίζουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για τη λειτουργία, τη διαχείριση και την εκμετάλλευση της πρώτης ομάδας τουριστικών λιμένων, η οποία απαρτίζεται από τη μαρίνα Αλίμου, το τουριστικό αγκυροβόλιο Νέας Επιδαύρου, μέρος του λιμέ-να΄Υδρας και μέρος του λιμένα και του τουριστικού καταφυγίου του Πόρου.

Το Έργο Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων προβλέπει την αξιοποίηση με παραχώρηση 46 τουριστικών λιμένων ανά την ελληνική επικράτεια.

Να θυμίσουμε πως το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων έχει ανακοινώσει επίσης την έναρξη δύο δημόσιων διεθνών διαγωνισμών για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης (με μακροχρόνιες μισθώσεις) της μαρίνας και τμήματος του λιμένα Πύλου και της μαρίνας και τμήματος του λιμένα Χίου.

Αναμένονται ακόμη οι διαγωνισμοί για τους τουριστικούς λιμένες Αργοστολίου (luxury marina), Λαυρίου (mega yacht marina) και Αρετσού Καλαμαριάς. Η αξιοποίηση θα γίνει με μορφή παραχώρησης και μακροχρόνιας μίσθωσης διάρκειας σαράντα ετών.

Νέο περιβάλλον
Η ρύθμιση, εξάλλου, πολλών εκκρεμοτήτων αναφορικά με τη λειτουργία των μαρίνων από το σχετικό νομοσχέδιο του υπ. Τουρισμού αναμένεται να αναζωπυρώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον των ξένων funds, δεδομένου πως αντιμετωπίζονται προβλήματα χωροθέτησης, ενώ προβλέπεται πιο «ορθολογική» οργάνωση κάθε επιμέρους δραστηριότητας επί του λιμένα.

Επίσης, ρυθμίζονται ειδικά ζητήματα κατασκευής και λειτουργίας τουριστικών λιμένων, όπως κανονισμοί ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής.

Από τα σημαντικά του νέου περιβάλλοντος για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης και λειτουργίας τουριστικών λιμένων και την παροχή σύγχρονων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες συμπεριλαμβάνεται και η δυνατότητα που θα παρέχεται τα εμπορικά καταστήματα εντός της χερσαίας ζώνης τουριστικού λιμένα να λειτουργούν τις Κυριακές και τις αργίες.

Τα «luxury hub»
Η μαρίνα του Λαυρίου υπολογίζεται ότι θα διαθέτει 65 θέσεις για mega yacht, ενώ θα χρησιμοποιείται και ως hub. Η καθαρή παρούσα αξία της υπολογίζεται, μάλιστα, ότι θα φτάσει τα 22,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που θα χρειαστούν υπολογίζονται στα 4 εκατ. ευρώ.

Στο πρόγραμμα μπαίνουν και δύο luxury μαρίνες: η πρώτη θα κατασκευαστεί στη Μύκονο, με αξία στα 22,8 εκατ. ευρώ και προϋπολογισμό έργων στα 4 εκατ. Η δεύτερη σχεδιάζεται να γίνει στο Αργοστόλι και η αξία των έργων υπολογίζεται στα 5,2 εκατ. ευρώ.

Η ελληνική δυναμική
Το σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού σκαφών όλων των κατηγοριών που έχουν χωροθετηθεί σε πανελλαδικό επίπεδο, με εξαίρεση τα εμπορικά λιμάνια, τα αλιευτικά καταφύγια και λιμενίσκους ναυταθλητικών ομίλων, ανέρχεται σε 19.269 θέσεις, οι οποίες αντιστοιχούν σε 128 λιμένες. Οι εν λειτουργία τουριστικοί λιμένες, αγκυροβόλια και καταφύγια είναι 55 με το σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού να ανέρχεται σε 10.015. Κατά κατηγορία, οι μαρίνες συγκεντρώνουν το 80,7% του συνόλου των εν λειτουργία θέσεων.
capital.gr


Parapona-Rodou

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *