ροή ειδήσεων

Η Μαρία Ρεπούση προκαλεί για να κερδίσει λίγα λεπτά στην τηλεόραση


Η κυρία Ρεπούση έχει ένα σοβαρό μειονέκτημα. Δε διδάσκεται από τα λάθη της. Επιμένει σε δημόσιες τοποθετήσεις που ρίχνουν λάδι στη φωτιά...
χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος. Προσπαθεί να καταστήσει αντικείμενα πολιτικής αντιπαράθεσης ζητήματα που αφορούν σε σημαντικά ιστορικά θέματα ή διάφορους παιδαγωγικούς προβληματισμούς.

Το μόνο που πετυχαίνει είναι να εξασφαλίζει λίγα λεπτά τηλεοπτικής δημοσιότητας, να προκαλεί ανούσιες διαμάχες και να ευνοεί αυτούς που την περιμένουν «στη γωνία» για να αρπάξουν την ευκαιρία προς όφελός τους. Κι εξηγούμαι.

Στο παρελθόν, μας απασχόλησε ο περιβόητος «συνωστισμός» στην αποβάθρα της Σμύρνης την ημέρα της καταστροφής. Η κυρία Ρεπούση πάσχιζε να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα, υποστηρίζοντας ότι στην πραγματικότητα χρησιμοποιήθηκε το ρήμα της λέξης αυτής και μάλιστα, παραδέχτηκε ότι επρόκειτο για μια ατυχή φράση, η οποία διορθώθηκε αμέσως.

Αργότερα, καταπιάστηκε με το Ζάλογγο. Με λίγα λόγια αμφισβήτησε την ύπαρξη αυτού του περιστατικού περιγράφοντάς το ως εθνικό μύθο. Και πάλι, όμως, υπέπεσε σε σοβαρό σφάλμα. Μετέτρεψε ένα ευαίσθητο ιστορικό θέμα σε άνευ ουσίας πολιτική κόντρα. Διότι είναι αδύνατο να μιλήσει κανείς συγκροτημένα και με επιστημονικά τεκμήρια σε ένα τηλεοπτικό πάνελ ή στο Κοινοβούλιο σχετικά με ένα πρόβλημα που απαιτεί έρευνα, μελέτη και κριτική των πηγών με επιστημοσύνη κι όχι με μπακαλίστικη λογική.

Πάντως, στο μεγαλύτερο μέρος της βιβλιογραφίας θεωρείται υπαρκτό το γεγονός της πτώσης στο γκρεμό το 1803, και επισημαίνεται ότι η εξιδανίκευση (ή αλλιώς το εθνικό αφήγημα σύμφωνα με τη Ρεπούση) αφορά στο χορό και στο τραγούδι που γράφτηκε το 1908.

Και φτάνουμε στο σήμερα. Τις προάλλες προτάθηκε από την ίδια η αντικατάσταση του μαθήματος των Θρησκευτικών από ένα μάθημα Θρησκειολογίας. Επίσης, λίγο αργότερα, χαρακτήρισε τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά νεκρές γλώσσες.

Για το πρώτο ζήτημα: Επιθυμεί οι μαθητές να διδάσκονται μαζί με τα χριστιανικά αφηγήματα και λίγο από Βουδισμό, λίγο από τις Βέδδες κ.λπ., να μαθαίνουν για τους θρησκευτικούς πολέμους που ταλάνισαν την Ευρώπη κι άλλα τέτοια.

Καμία αντίρρηση. Όμως, το τι θα διδάσκεται και πόσο δεν καθορίζεται από την κυρία Ρεπούση. Υπάρχει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κι άλλοι ειδικοί φορείς που το αποφασίζουν. Δεν είναι αρμοδιότητα του Κοινοβουλίου. Και επειδή ζούμε σε μια δημοκρατική χώρα, όποιος δεν γουστάρει το μάθημα όπως είναι, προβλέπεται ότι με μια υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα του μαθητή ή του ιδίου αν είναι ενήλικος, ο μαθητής απαλλάσσεται.

Σχετικά με το δεύτερο ζήτημα: Όντως τα αρχαία ελληνικά είναι νεκρή γλώσσα. Υπό την έννοια ότι δεν υπάρχουν ζωντανοί ομιλητές της. Παρ’ ολ’ αυτά βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία μεταξύ της αρχαίας και της νέας ελληνικής. Μπορούμε να μιλήσουμε, δηλαδή, για γλωσσική συνέχεια; Νομίζω ότι και οι δυο όροι (νεκρές γλώσσες, γλωσσική συνέχεια) είναι ιδεολογικά φορτισμένοι. Έτσι, λοιπόν, καλύτερα θα ήταν να πούμε ότι το γλωσσικό παρόν διασώζει όλα εκείνα τα στοιχεία του γλωσσικού παρελθόντος που θεωρεί απαραίτητα για την επικοινωνιακή διαδικασία.

Για τα λατινικά, πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ακόμα και σήμερα μιλιούνται στο Βατικανό. Επομένως, δε μπορεί να θεωρηθεί νεκρή γλώσσα, σύμφωνα με τον αρχικό ορισμό που δώσαμε.

Και πάλι, όμως, η κυρία Ρεπούση βρίσκεται σε θέση οφ σάιντ. Τις δυο αυτές γλώσσες τα παιδιά δε τις μαθαίνουν στο σχολείο όπως πχ. μαθαίνουν την αγγλική. Ασχολούνται με την κριτική και το σχολιασμό των κειμένων. Κι έχουμε να κάνουμε με κείμενα, που είναι φορείς ενός λόγου πιο ζωντανού από κάθε άλλο.

Για όλα αυτά, θα της συνιστούσα να αλλάξει σχεδιασμό στην πολιτική τακτική που ακολουθεί. Ή καλύτερα να πάψει να ασχολείται με το σχεδιασμό της επόμενης τηλεοπτικής της εμφάνισης και να αφοσιωθεί σε μια πραγματική πολιτική ρητορική.
ΑΙΧΜΗ


Parapona-Rodou

Σχόλια

  1. Ανώνυμος17/9/13 23:52

    Η κυρία Ρεπούση βρίσκει "καυτά" θέματα να ασχοληθεί σαν επιστήμονας που είναι και απ ότι διαβασα συμμετέχει και σπουδαία διεθνή συνέδρια (βλ. τουρκικών πανεπιστημίων)
    δηλαδή ,με την μικρασιατική καταστροφή , τον χορό του Ζαλόγγου, τα αρχαία ελληνικά κλπ κλπ και να χτυπήσει στην ρίζα τους βαθιές έννοιες, που εμείς οι κουτοέλληνες λάθος πιστεύαμε και καμμιά φορά αισθανόμαστε και υπερήφανοι γι αυτές.
    Στο κάτω κάτω μας φέρνει στην σκληρή πραγματικότητα ότι δεν είμαστε παρά μια φυλή άχρηστη, χωρίς ιστορία, χωρίς ιδανικά με μιά παλιόγλωσσα που έδωσε σχεδόν όλη την ορολογία στην παγκόσμια ιατρική, έ και λοιπόν?
    Το να αυτοκτονεί αυτός ο λαός είναι λεπτομέρειες , το να πεινάνε τα παιδιά μας είναι φυσιολογικό και άνευ σημασίας, το να μας κάτσει στο λαιμό η ντόπια ξενόδουλη νομνκλατούρα είναι απολύτως αναμενόμενο και πρέπει να μένει ασχολίαστο από την καλή μας "καθηγήτρια".
    Ξυπνάτε βρέ παλιόρατσα, πρέπει να σας τα λέει η κ. Ρεπούση για να τα καταλάβετε?
    Ούτε ήρωες έχετε , ούτε ιστορία ούτε παλιόγλωσσα.
    Παρακαλούμε την αγαπητή κα Ρεπούση να συνεχίσει να μας δίνει μαθήματα που με λαχτάρα περιμένουμε.
    Το επόμενο που της προτείνω να είναι η απάντηση στο κρίσιμο ερώτημα.
    Ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος Έλληνας ή Σλαύος?
    Φιλιά στον κο Σόρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος17/9/13 23:54

    Κάπου είχα διαβάσει σε ένα άρθρο ότι η Ρεπούση έχει ρίζες Εβραϊκές.... λες να............

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *