Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για νέο ρεκόρ στον τουρισμό κατά τη φετινή τουριστική σεζόν και τον αριθμό των αφίξεων.... στα κατά τόπους αεροδρόμια να είναι ήδη ενισχυμένος, οι επενδύσεις σε αερομεταφορές και αεροπορικές υποδομές βρίσκονται ξανά στο προσκήνιο.
Η δημιουργία βάσης, εξάλλου, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» από τη Ryanair καταδεικνύει τις σοβαρές προοπτικές του ελληνικού τουρισμού στον οποίο «ψήφο εμπιστοσύνης» παρέχουν όχι μόνο σημαντικός αριθμός αερομεταφορέων του εξωτερικού (Transavia, Norwegian, Easyjet, Brussels Airlines κ.α.). Αλλά και η Aegean η οποία φέτος προσθέτει 17 νέους προορισμούς προς πέντε νέες χώρες, ενισχύοντας το στόλο της με πέντε νέα αεροσκάφη. Συνολικά, οι διαθέσιμές θέσεις που θα προσφέρει η εισηγμένη φέτος ανέρχονται στα 13 εκατομμύρια και είναι αυξημένες κατά 1,5 εκατ., συγκριτικά με πέρυσι.
Νέες επενδύσεις
Έστω και με σημαντική καθυστέρηση, η ελληνική πολιτεία προχωρά στην υλοποίηση των απαιτούμενων έργων αναβάθμισης των υφιστάμενων αεροπορικών υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό, πριν από μερικές εβδομάδες το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξήγγειλε ότι θα προχωρήσει εντός των επόμενων εβδομάδων στη δημοπράτηση του αεροδρομίου στο Καστέλι. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019 και θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα «Νίκος Καζαντζάκης», του οποίου η χωρητικότητα είναι πεπερασμένη.
«Φέτος ενώ η αύξηση σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας ξεπερνάει το 30%, στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, η αύξηση είναι πολύ μικρότερη εξαιτίας της έλλειψης δυνατότητας να φιλοξενήσει περαιτέρω πτήσεις» είχε σημειώσει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Ωστόσο, εωσότου αποπερατωθεί το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το αρμόδιο υπουργείο σχεδιάζει την επέκταση της δυνατότητας του «Νίκου Καζαντζάκη» να φιλοξενεί μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών.
Ο προϋπολογισμός του νέου αεροδρομίου τοποθετείται περίπου στα 700 εκατ. ευρώ, ενώ η ακριβής αξία του θα προσδιοριστεί όταν το έργο συμβασιοποιηθεί.
Ταυτόχρονα, εργασίες αναβάθμισης, προϋπολογισμού της τάξης των 400 εκατ. ευρώ, πραγματοποιούνται στα αεροδρόμια Μακεδονία, Χανίων, Ιωαννίνων, Σκιάθου, Πάρου και Σητείας.
Περιφερειακά αεροδρόμια
Σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων για τα οποία ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει 11 σχήματα.
Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ -Zurich Airport, Fraport – Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporacion America, Global Liman Isletmeleti - Flughafen Munchen, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η τουρκική TAV, η γαλλική Aeroports De La Cote d Azur, η κροατική Agrokor Novaport Development, η Engelinvest Israel Ltd και η αμερικανική Advent International. Σύμφωνα με πληροφορίες, ως ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί η Παρασκευή 6 Ιουνίου, ενώ σημαντικό είναι το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση.
Στη διεθνή αγορά έχουν βγει δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
dimitris.delevegos@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Παράπονα Ρόδου
Με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για νέο ρεκόρ στον τουρισμό κατά τη φετινή τουριστική σεζόν και τον αριθμό των αφίξεων.... στα κατά τόπους αεροδρόμια να είναι ήδη ενισχυμένος, οι επενδύσεις σε αερομεταφορές και αεροπορικές υποδομές βρίσκονται ξανά στο προσκήνιο.
Η δημιουργία βάσης, εξάλλου, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» από τη Ryanair καταδεικνύει τις σοβαρές προοπτικές του ελληνικού τουρισμού στον οποίο «ψήφο εμπιστοσύνης» παρέχουν όχι μόνο σημαντικός αριθμός αερομεταφορέων του εξωτερικού (Transavia, Norwegian, Easyjet, Brussels Airlines κ.α.). Αλλά και η Aegean η οποία φέτος προσθέτει 17 νέους προορισμούς προς πέντε νέες χώρες, ενισχύοντας το στόλο της με πέντε νέα αεροσκάφη. Συνολικά, οι διαθέσιμές θέσεις που θα προσφέρει η εισηγμένη φέτος ανέρχονται στα 13 εκατομμύρια και είναι αυξημένες κατά 1,5 εκατ., συγκριτικά με πέρυσι.
Νέες επενδύσεις
Έστω και με σημαντική καθυστέρηση, η ελληνική πολιτεία προχωρά στην υλοποίηση των απαιτούμενων έργων αναβάθμισης των υφιστάμενων αεροπορικών υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό, πριν από μερικές εβδομάδες το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξήγγειλε ότι θα προχωρήσει εντός των επόμενων εβδομάδων στη δημοπράτηση του αεροδρομίου στο Καστέλι. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019 και θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα «Νίκος Καζαντζάκης», του οποίου η χωρητικότητα είναι πεπερασμένη.
«Φέτος ενώ η αύξηση σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας ξεπερνάει το 30%, στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, η αύξηση είναι πολύ μικρότερη εξαιτίας της έλλειψης δυνατότητας να φιλοξενήσει περαιτέρω πτήσεις» είχε σημειώσει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Ωστόσο, εωσότου αποπερατωθεί το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το αρμόδιο υπουργείο σχεδιάζει την επέκταση της δυνατότητας του «Νίκου Καζαντζάκη» να φιλοξενεί μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών.
Ο προϋπολογισμός του νέου αεροδρομίου τοποθετείται περίπου στα 700 εκατ. ευρώ, ενώ η ακριβής αξία του θα προσδιοριστεί όταν το έργο συμβασιοποιηθεί.
Ταυτόχρονα, εργασίες αναβάθμισης, προϋπολογισμού της τάξης των 400 εκατ. ευρώ, πραγματοποιούνται στα αεροδρόμια Μακεδονία, Χανίων, Ιωαννίνων, Σκιάθου, Πάρου και Σητείας.
Περιφερειακά αεροδρόμια
Σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων για τα οποία ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει 11 σχήματα.
Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ -Zurich Airport, Fraport – Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporacion America, Global Liman Isletmeleti - Flughafen Munchen, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η τουρκική TAV, η γαλλική Aeroports De La Cote d Azur, η κροατική Agrokor Novaport Development, η Engelinvest Israel Ltd και η αμερικανική Advent International. Σύμφωνα με πληροφορίες, ως ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί η Παρασκευή 6 Ιουνίου, ενώ σημαντικό είναι το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση.
Στη διεθνή αγορά έχουν βγει δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
dimitris.delevegos@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Παράπονα Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.