ροή ειδήσεων

Τουρισμός: Εκστρατεία ενημέρωσης από τη Βρετανική Κυβέρνηση

Τη Ζάκυνθο είχε ως δεύτερο σταθμό η εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης από τη Βρετανική Πρεσβεία για ασφαλείς διακοπές... των νεαρών Αγγλων στην Ελλάδα. Ο αναπληρωτής Πρέσβης στην Αθήνα κ. Αντριου Στόντον επισκέφτηκε το νησί μας και παραβρέθηκε σε Ημερίδα, με στόχο την προώθηση της εκστρατείας “Holidays Hangover” και την παρουσίασή της σε τοπικούς φορείς και υπηρεσίες.
Από το 2013, πραγματοποιείται η συγκεκριμένη καμπάνια που αφορά τον νεανικό τουρισμό και την αφύπνιση των νεαρών Βρετανών, ώστε να περιοριστούν τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, την απρόσεχτη οδήγηση κλπ.
Στο επίκεντρο της επίσκεψής του ήταν ο νεανικός τουρισμός, αφού είναι γνωστά τα ζητήματα που αναδεικνύονται κάθε καλοκαίρι, όταν νεαροί τουρίστες εκτρέπονται σε ακραίες καταστάσεις στους δρόμους και τις ακτές του νησιού.
Ουσιαστικά, έδωσε το στίγμα του καθώς επιθυμία του είναι να συνδράμει το έργο των αιρετών και των δημοσίων υπαλλήλων που ασχολούνται με τους ελέγχους στις τουριστικές περιοχές του νησιού μας και ιδιαίτερα στο Λαγανά, που κάθε χρόνο συγκεντρώνει χιλιάδες νεαρούς Βρετανούς. Έστειλε το μήνυμα πως οι νεαροί Άγγλοι χρειάζονται χαλάρωση και διασκέδαση αρκεί αυτό να γίνεται μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας.
Ο κ. Στόντον είχε μία σειρά σημαντικών επαφών με τις τοπικές αρχές και υπηρεσίες όπως την ΕΛΑΣ, την Πυροσβεστική, το Λιμενικό, τη Δημοτική Αρχή και τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού. Προηγουμένως, όμως, είχε φροντίσει να επισκεφθεί το Λαγανά κατά τις νυχτερινές ώρες προκειμένου ναι διαμορφώσει προσωπική άποψη.
Οι ερωτήσεις του στρεφόταν κυρίως γύρω από το θέμα με τον τρόπο διασκέδασης των Βρετανών τουριστών στον Λαγανά και κοινό συμπέρασμα ήταν πως η κατάσταση έχει βελτιωθεί, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Η διαβεβαίωση πάντως που έλαβε από τον κ. Κολύρη ήταν πως καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την ευημερία, την υγεία και την ασφάλεια των νεαρών επισκεπτών του νησιού μας.
Όλα έδειξαν, λοιπόν, πως η συνάντηση δεν είχε μόνο εθιμοτυπικό χαρακτήρα, αλλά συναποφασίστηκαν και ενέργειες για το εγγύς μέλλον. Το μόνο που απομένει να δούμε είναι το εάν αυτές θα υλοποιηθούν.

Πέρυσι στα Μάλια
Είναι η δεύτερη φορά που πραγματοποιείται η συγκεκριμένη Ημερίδα. Η πρώτη έγινε πριν έναν ακριβώς χρόνο στα Μάλια της Κρήτης, τοποθεσία που μαζί με το Φαληράκι στη Ρόδο, τα Καρδάμενα στην Κω, τον Κάβο στην Κέρκυρα και φυσικά το Λαγανά, αποτελούν αγαπημένους προορισμούς για τους νεαρούς βρετανούς αλλά και θέατρο σοβαρών επεισοδίων σε τακτική βάση, στα οποία κάποιες φορές θρηνούμε θύματα. Η καμπάνια Holidays Hangover πραγματοποιείται με πρωτοβουλία της Βρετανικής Πρεσβείες με τους συγκεκριμένους Δήμους και τις τοπικές αρχές, όπως την Αστυνομία, το Λιμενικό, την Πυροσβεστική και τους φορείς Υγείας, με τις σχέσεις μεταξύ τους να είναι άριστες.

Η επίμαχη ηλικία
Η εκστρατεία Holidays Hangover απευθύνεται κυρίως σε νεαρά άτομα, ηλικίας 16 – 30 ετών που ταξιδεύουν συχνά στη χώρα μας για να… ξεσαλώσουν: ατελείωτο ξενύχτι με χαλαρό ωράριο, άφθονο ποτό, συχνά χρήση ουσιών, κολύμπι σε υπέροχες παραλίες και μαύρισμα σε χρυσαφένιες αμμουδιές, οδήγηση δικύκλων και γενικά ό,τι άλλο μπορούν με στόχο να ζήσουν το «μύθο των νεανικών διακοπών» (youth holidays). Οι νεαροί αυτοί παραθεριστές συνήθως ταξιδεύουν σε παρέες του ίδιου φύλου και κάθε βράδυ φαίνεται πως βάζουν στοίχημα ποιος θα καταφέρει να θέσει τον εαυτό του σε μεγαλύτερο κίνδυνο….
Αυτό που καταφέρνουν τελικά είναι να εμπλέκονται συχνά σε καβγάδες στους οποίους οδηγούνται συνήθως λόγω υπερβολικής δόσης αλκοόλ (συχνά αφού καταναλώσουν νοθευμένα ποτά «μπόμπες») ή σε τροχαία ατυχήματα, ιδιαίτερα όταν οδηγούν δίτροχα η τετράτροχα (γουρούνες), τα οποία αν και μικρού κυβισμού γίνονται εξαιρετικά επικίνδυνα, αφού οι νεαροί Βρετανοί συνήθως δεν τα έχουν οδηγήσει ξανά πριν. Την περσινή τουριστική περίοδο οι προξενικές αρχές στην Ελλάδα βοήθησαν σε 37 υποθέσεις που αφορούσαν σωματική βία (συμπεριλαμβανομένης και της σεξουαλικής), 15 βιασμούς, 267 εισαγωγές σε νοσοκομεία εξαιτίας ακραίων συμπεριφορών (π.χ. τραυματισμοί από πτώσεις, τροχαία κ.ά.), 236 απώλειες ή κλοπές διαβατηρίων ή άλλων σημαντικών ταξιδιωτικών εγγράφων, 63 συλλήψεις και, δυστυχώς, 90 θανάτους.

Οι στόχοι
Βασικός στόχος της καμπάνιας Holidays Hangover είναι οι ασφαλείς, ευχάριστες και διασκεδαστικές διακοπές των νεαρών Βρετανών παραθεριστών στην Ελλάδα. Ετσι, ήταν απαραίτητο να οργανωθεί μια δράση που να ανταποκρίνεται άμεσα στην απαιτητική αυτή ηλικιακή ομάδα και να γίνει άμεσα εύληπτη και ενδιαφέρουσα από αυτή. Οι νεαροί ταξιδιώτες έπρεπε να γνωρίσουν τα βασικά ήθη και τις συνήθειες των χωρών που επισκέπτονται και κυρίως, να τα σέβονται, να μην προκαλούν και να μην θέτουν τους εαυτούς τους και τους γύρω τους σε κίνδυνο. Επίσης έπρεπε να μάθουν ποιες από τις συμπεριφορές τους θεωρούνται επιλήψιμες, προσβλητικές, ακόμη και παράνομες, ώστε να τις αποφύγουν: οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, χρήση ναρκωτικών, επίθεση και πρόκληση σωματικής βλάβης κ.ά.
Υπολογίζεται ότι με τη σωστή ενημέρωση ένας μεγάλος αριθμός δυσάρεστων περιστατικών θα είχε αποφευχθεί.

Μοντέρνα προσέγγιση
Τα μέσα της προσέγγισης των ηλικιών αυτών είναι μοντέρνα, άμεσα και αποτελεσματικά: χρωματιστά βραχιολάκια και κορδόνια για τα κινητά, σουβέρ για το ποτό, αφίσες. Σε όλα αναγράφονται πανέξυπνα μηνύματα αποτροπής επικίνδυνων συμπεριφορών που μπορούν να βάλουν σε μπελάδες τους νεαρούς τουρίστες, καθώς και το τριψήφιο νούμερο 112 στο οποίο μπορούν να καλέσουν σε περίπτωση οποιασδήποτε ανάγκης.
Από τα μέσα προσέγγισης δεν θα μπορούσε να λείπει το διαδίκτυο. Η σελίδα της Βρετανικής Πρεσβείας στο Facebook και ο λογαριασμός @hangovergreece στο tweeter είναι χαρακτηριστικά. Πρόκειται για μέσα κοινωνικής δικτύωσης ιδιαίτερα δημοφιλή και διαδομένα στις επίμαχες ηλικίες και μέσω αυτών μπορούν να παρέχονται άμεσα συνοπτικές και εύστοχες συμβουλές.
Οι διακοπές πρέπει να είναι μια διασκεδαστική εμπειρία για έναν ταξιδιώτη. Με πρωτοβουλίες σαν αυτές, άψογα οργανωμένες και με σωστή μελάτη και προετοιμασία, είναι βέβαιο ότι το αποτέλεσμα θα είναι άμεσο και θεαματικό ενώ θα έχει εξίσου θετικό αντίκτυπο και στη φήμη του νησιού μας.

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΛΥΡΗΣ – ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
“Οι επαφές μας με τη Βρετανική Πρεσβεία είναι συνεχείς και από κοινού φροντίζουμε για την ευημερία, την υγεία και την ασφάλεια των νεαρών –κυρίως- που επισκέπτονται το νησί και που αποτελούν ένα μεγάλο μέρος των επισκεπτών του νησιού μας. Η φετινή εικόνα είναι ιδιαίτερα θετική. Οι αφίξεις των νεαρών Βρετανών έχουν ήδη ξεκινήσει, με την κορύφωσή τους να αναμένεται όπως κάθε χρόνο τον Ιούλιο. Ο Δήμος βρίσκεται διαρκώς σε μόνιμη συνεργασία με τις υπηρεσίες και φορείς της Ζακύνθου. Πρόσφατα έγινε συνάντηση με τον Αστυνομικό Διευθυντή και το Τμήμα Ασφαλείας, με τον Διοικητή των Ιονίων Νήσων, με τη Διοίκηση του Νοσοκομείου. Ολοι είναι σε ετοιμότητα για οποιοδήποτε γεγονός απαιτήσει άμεση αντιμετώπιση, κάτι που απευχόμαστε και που δεν μας έχει άλλωστε συμβεί, πλην του ατυχέστατου γεγονότος του 2011”.

ANDREW STAUNTON – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΟΣ ΠΡΕΣΒΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
“Καταρχήν είναι ευχαρίστησή μου να βρίσκομαι στη Ζάκυνθο στην οποία έφθασα χθες. Το νησί έχει θαυμάσιο κλίμα, υπέροχη φυσική ομορφιά και για αυτό έρχονται οι τουρίστες. Αντιλήφθηκα ότι υπάρχει πλούσια ποικιλία δραστηριοτήτων για τους παραθεριστές. Είχα την τιμή να υποδεχτώ τον Αντιδήμαρχο τουρισμού στην Πρεσβεία μας στην Αθήνα, το Δεκέμβριο και να συζητήσουμε θέματα που σχετίζονται με τον νεανικό τουρισμό. Πολλοί Βρετανοί έρχονται στην Ελλάδα. Δύο εκατομμύρια ήρθαν πέρυσι, με τη συντριπτική πλειοψηφία τους να είναι νεαροί. Ετσι, αυτό που θέλουμε να κάνουμε μέσα από την εκστρατεία Holiday Hangover είναι να ευαισθητοποιήσουμε αυτούς τους ανθρώπους. Θέλουμε να διασκεδάσουν, να βιώσουν όλα όσα μπορεί να τους προσφέρει η Ελλάδα αλλά θέλουμε να το κάνουν με έναν τρόπο ώστε να κατανοήσουν τις συνέπειες που θα έχουν εάν βρεθούν μπλεγμένοι”.

Ο Λαγανάς και το… Μουντιάλ
“Χθες βράδυ ήμουν στο Λαγανά και βρέθηκα στον επάνω όροφο του μπαρ Resque, παρακολουθώντας τι γίνεται χαμηλά. Υπήρχε αληθινό πάθος στην ατμόσφαιρα λόγω του ποδοσφαιρικού αγώνα του Μουντιάλ όπου έπαιζε η Αγγλία αλλά και απογοήτευση, πρώτον γιατί χάσαμε και δεύτερον γιατί έβρεχε πολύ, κάτι που, όπως μού είπαν, δεν έχει ξαναγίνει στο Λαγανά τέτοια εποχή. Εντυπωσιάστηκα. Είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Είδα δρόμους ανοιχτούς και ατμόσφαιρα χαλαρή. Διασκέδαση σε περιβάλλον φιλικό, ασφαλές και ελεγχόμενο. Σε αυτό βοηθούν και οι δυο καμπάνιες ενημέρωσης των συμπατριωτών μου. Μια πριν αναχωρήσουν από τη Μεγάλη Βρετανία και μια ενώ βρίσκονται στην Ελλάδα. Πρέπει να γνωρίζουν για το νομικό καθεστώς που ισχύει στη χώρα που επισκέπτονται και αν ευαισθητοποιηθούν στο να σέβονται τους κανόνες ασφάλειας, τα ήθη και τα έθιμα, τον πολιτισμό και την κουλτούρα”.

“Know before you go”
“Η βρετανική κυβέρνηση διεξάγει μια ανάλογη εκστρατεία που λέγεται ‘Know before you go’ ώστε οι νεαροί τουρίστες να γνωρίζουν ό,τι χρειάζεται σχετικά με τη χώρα που θα επισκεφτούν. Φέτος μάλιστα επεκτείνουμε την εκστρατεία μας με το λογαριασμό @hangovergreece, στο tweeter και σε συνεργασία με τους ανάλογους tour operators που φέρνουν εδώ τους Βρετανούς μοιραζόμαστε και ανταλλάσσουμε πληροφορίες, ώστε οι νεαροί να γνωρίζουν πριν έρθουν εδώ, ό,τι χρειάζεται να ξέρουν για τη συμπεριφορά τους στις περιοχές διακοπών τους στη Ελλάδα, όπως η Ζάκυνθος και συγκεκριμένα ο Λαγανάς”.

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *