ροή ειδήσεων

Kαι οι Σκανδιναβοί έρχονται Ελλάδα!



Πάνω από 2 εκατομμύρια Σκανδιναβοί υπολογίζεται ότι θα επισκεφτούν μέχρι τη λήξη... της φετινής σεζόν την Ελλάδα, με βάση τουλάχιστον την τάση από τις αεροπορικές αφίξεις.

Ωστόσο, το πραγματικό δυναμικό της σκανδιναβικής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό είναι πολύ υψηλότερο και παραμένει προς το παρόν ανεκμετάλλευτο: οι δυνητικοί πελάτες από τα σκανδιναβικά κράτη εκτιμάται ότι ανέρχονται σε 8,1 εκατομμύρια, σε αριθμό πολύ υψηλότερο από τις τρέχουσες αφίξεις, γεγονός που ενδεχομένως εξηγείται από την εξής αντίφαση: παρότι η Ελλάδα είναι πασίγνωστη για το προϊόν της σε χώρες όπως η Σουηδία ή η Δανία (έβδομη μεταξύ 87 κρατών), κατατάσσεται μόλις 35η μεταξύ των ελκυστικών τουριστικών προορισμών για όσους Σκανδιναβούς δεν την έχουν επισκεφτεί.

Τα παραπάνω προκύπτουν από στοιχεία αεροπορικών αφίξεων και έρευνα της εταιρείας “Related” για λογαριασμό της “North Events”, την οποία παρουσίασε ο εκπρόσωπος τής δεύτερης, Λεωνίδας Μπαμπάνης, σε εκδήλωση της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ). Η North Events διοργανώνει στις 13-15 Φεβρουαρίου τη 2η έκθεση τουρισμού, γαστρονομίας και πολιτισμού GREKLAND PANORAMA, στη Στοκχόλμη.

Χαλκιδική: Από 70.000 μόλις 5.500

Για αρκετά χρόνια, οι Σκανδιναβοί είχαν γυρίσει "πλάτη" σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Χαλκιδική, όπου προ δεκαετίας καταγράφονταν 70.000 Σκανδιναβοί επισκέπτες ετησίως και φέτος μόλις 5500. Ωστόσο οι δρόμοι φαίνεται πως σταδιακά ξανανοίγουν, δημιουργώντας προϋποθέσεις και για την ανάδειξη πόλεων όπως οι Θεσσαλονίκη και Αθήνα σε προορισμούς ολιγοήμερου αστικού τουρισμού (city break).

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Scandinavian Airlines (SAS) για Ελλάδα και Κύπρο, Αλέξανδρο Αβερκιάδη, οι Σκανδιναβοί που επισκέφθηκαν την Ελλάδα μέχρι το τέλος Αυγούστου ήταν ήδη αυξημένοι κατά 25%-27%, γεγονός που αποτυπώνει την ανοδική τάση.

Ουρές για να ζήσουν ...όπως οι Έλληνες. Η Ελλάδα στο μεγαλύτερο θολωτό κτήριο του κόσμου

Προς την κατεύθυνση αυτή συντείνουν παράγοντες όπως η δρομολόγηση απευθείας πτήσεων από αερομεταφορείς (π.χ., SAS), αλλά και η διοργάνωση εκθεσιακών γεγονότων όπως το GREKLAND PANORAMA, η πρώτη διοργάνωση του οποίου -πέρυσι- έκανε πάνω από 7000 Σκανδιναβούς (σε δύο ημέρες) να σχηματίσουν ουρές στο εκθεσιακό κέντρο, μόνο και μόνο για να ...ζήσουν όπως οι Ελληνες για μια ημέρα.

Η φετινή διοργάνωση, που θα πραγματοποιηθεί στο Ericsson Globe, το μεγαλύτερο θολωτό κτήριο παγκοσμίως, με διπλάσιο αριθμό συμμετοχών σε σχέση με πέρυσι (όταν είχαν συμμετάσχει 120 εκθέτες), φιλοδοξεί να προσελκύσει 10.000-12.000 επισκέπτες.

Διοργανώσεις όπως αυτή, αλλά και γενικά οι μεγάλες τουριστικές εκθέσεις σε Σουηδία, Δανία, Νορβηγία και Φιλανδία, αποτελούν ένα από τα "κλειδιά" για την επαναφορά περιοχών όπως η Β. Ελλάδα στη "βιτρίνα" των δημοφιλών τουριστικών προορισμών για τους Σκανδιναβούς. Προς το παρόν, από την αυξητική τάση επωφελούνται περιοχές που ήδη έχουν επενδύσει στο εκθεσιακό κομμάτι, όπως τα Χανιά (500.000 Σκανδιναβοί ετησίως), το Ρέθυμνο (130.000-150.000) και η Ρόδος (400.000).

Τι ζητούν από τον προορισμό Ελλάδα οι νέοι

Αν η συμμετοχή σε εκθέσεις αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την προσέλκυση Σκανδιναβών τουριστών, ο σχεδιασμός "εμπειριών" για τους τουρίστες, υπό τη μορφή θεματικών πακέτων, είναι εξίσου καθοριστικός στην περίπτωση πχ, πόλεων όπως η Θεσσαλονίκη ή η Αθήνα. Οι Σκανδιναβοί δεν είναι ...τυχαίοι τουρίστες: δεν είναι λίγοι αυτοί που ταξιδεύουν στις ΗΠΑ ακόμη και για ένα τριήμερο στη Νέα Υόρκη, ενώ βάζουν το χέρι βαθιά στην "τσέπη" (μέση δαπάνη 1.381 ευρώ στον προορισμό).

Ο βαθμός ικανοποίησης όσων έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα είναι υψηλός. Το 45,8% του πληθυσμού των τεσσάρων χωρών έχει επισκεφθεί την Ελλάδα τουλάχιστον μία φορά και το 43,6% έχει θετική εμπειρία. Πιο δημοφιλής είναι η Ελλάδα στις μεγαλύτερες ηλικίες (50-64) και λιγότερο στους νεότερους (18-34 ετών). Για να αυξηθεί η δημοτικότητα στις μικρότερες ηλικίες θα πρέπει -σύμφωνα με την έρευνα- να δοθεί έμφαση στα City Breaks, τα διάφορα events (από κωπηλατικούς αγώνες μέχρι γαστρονομία) και στο προϊόν “καλή ζωή”.

Σύμφωνα με τον κ.Αβερκιάδη, η πληρότητα στις πτήσεις που συνδέουν τη Σουηδία και τη Δανία με τη Θεσσαλονίκη ξεπερνά το 100%. “Ακόμη και για τα Χριστούγεννα έχουν απομείνει ελάχιστες θέσεις”, σημείωσε, τονίζοντας ότι οι πτήσεις της SAS (σ.σ. σταματούν τον Οκτώβριο, με εξαίρεση κάποιες τα Χριστούγεννα) θα μπορούσαν να διατηρηθούν όλον τον χρόνο, αν υπήρχε ζήτηση. Με άλλα λόγια, αν οι επιχειρήσεις και φορείς του κλάδου στήριζαν τα δρομολόγια με επιθετική προβολή προορισμών, πχ, της Βόρειας Ελλάδας ή πρόσφεραν απευθείας οικονομική στήριξη των δρομολογίων της SAS.



Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *