Τέλος στην αναστάτωση που προκάλεσε στους επιχειρηματίες του τουρισμού η πρόταση....
για απομάκρυνση από το μοντέλο του all inclusive, την οποία είχε καταθέσει πριν από τις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ, έβαλε χτες με δηλώσεις της η αναπληρωτής υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, προαναγγέλλοντας μάλιστα την αναβάθμιση του συγκεκριμένου τουριστικού προϊόντος, προκειμένου να υπάρξει όφελος και για τις τοπικές οικονομίες.
Αν και τα δημοφιλή πλέον πακέτα με τα «βραχιολάκια» έχουν ουκ ολίγες φορές κατηγορηθεί πως πλήττουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στους δημοφιλείς προορισμούς, εντούτοις η αποδυνάμωση του all illusive ήταν εξαρχής - όπως επισημαίνουν φορείς της ξενοδοχειακής αγοράς- μια εξαγγελία σε λάθος κατεύθυνση που θα αποδυνάμωνε σε μεγάλο βαθμό τον ελληνικό τουρισμό, δεδομένου πως και έσοδα φέρνει στη χώρα, και ζήτηση έχει στις ξένες αγορές, αλλά και προωθείται ιδιαίτερα από τους μεγάλους tour operators, κυρίως σε Γερμανία, Αγγλία και Ρωσία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των tour operators, υπολογίζεται ότι 6 στους 10 τουρίστες στην Ευρώπη, με μέση ταξιδιωτική δαπάνη περίπου στα 1.000 ευρώ ανά άτομο, επιλέγουν τα πακέτα all inclusive, ενώ εκτιμάται πως πάνω από 30% του ελληνικού ξενοδοχειακού δυναμικού προσφέρει τέτοια πακέτα. Η παρούσα κυβέρνηση είχε σε αντίθεση προτείνει ένα νέο μοντέλο που θα οδηγήσει σε μικρότερο αριθμό all-inclusive πακέτων ή σε διακοπή των παροχών που περιλαμβάνουν τα πακέτα και έχουν αρνητικά αποτελέσματα για τις τοπικές μικρές επιχειρήσεις (για παράδειγμα την πλήρη διατροφή).
Ενδεικτική είναι η πρόσφατη μελέτη που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα πως η πώληση προϊόντων all inclusive δίνει στην ελληνική οικονομία έσοδα που αγγίζουν τα δύο δισ. ευρώ. Η μελέτη έδειξε ακόμη πως οι πελάτες all inclusive πραγματοποιούν 10,2% έως 11,8% του συνόλου των διανυκτερεύσεων της χώρας και η συνήθης διαμονή τους είναι 7 έως 14 ημέρες, καταρρίπτοντας ταυτόχρονα το «μύθο» πως οι τουρίστες μένουν κλεισμένοι στα ξενοδοχεία. Σύμφωνα με την έρευνα, τα χρήματα που αφήνουν στην τοπική αγορά για αγορές δεν είναι λιγότερα από αυτά που ξοδεύουν οι επισκέπτες που έρχονται μεμονωμένα, ενώ η κατανάλωση για εστίαση εκτός ξενοδοχείου είναι εξίσου σημαντική.
Σε περίπτωση πάντως που προχωρούσε η πρόταση για απομάκρυνση από το all inclusive, οι ξένοι tour operators φαίνεται να είχαν έτοιμη την απάντησή τους. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα πακέτα θα συνεχίζονταν να πωλούνται κανονικά, αλλά σε άλλους προορισμούς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως ολόκληροι προορισμοί σε Τουρκία και Ισπανία στηρίζονται αποκλειστικά στο μοντέλο αυτό.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
Vicky.kouribini@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Παράπονα Ρόδου
Αν με την έννοια ταξιδιωτικη δαπάνη εννοούμε το τι θα πληρώσιε ο τουρίστας μαζί με εισιτήρια, διαμονή και φαγητό, εεεε δεν μένουν και πολλά για την υπόλοιπη αγορά. Μόνο οι ξενοδόχοι α κερδίσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος στην αναστάτωση που προκάλεσε στους επιχειρηματίες του τουρισμού η πρόταση....
ΑπάντησηΔιαγραφήγια απομάκρυνση από το μοντέλο του all inclusive, την οποία είχε καταθέσει πριν από τις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ, έβαλε χτες με δηλώσεις της η αναπληρωτής υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, προαναγγέλλοντας μάλιστα την αναβάθμιση του συγκεκριμένου τουριστικού προϊόντος
Na lipon i proti geri kolotoumpa tis neas kivernisis. prin tis ekloges elegan an to katargisoun meta tis ekloges tha to anavathmisoun kiolas.
erxete o touristas kleidonete mesa sto ksenodoxeio ksodevei kai ta 200-300 evro sta katastimata tou ksenodoxeiou kai stin 1 ekdromi pou tous pane kai ta magazia ekso peinane kai to xrima to mazevei to praktorio me ton ksenodoxo. mpravo sas ti oraia ta katafernete