ροή ειδήσεων

Γιώργος Ζερβός: Ένας "ρετρό" Καλύμνιος "ταξιδιάρης" της μουσικής



δική του "ιδιόμορφη" πορεία, κυρίως μέσα στον "μυστήριο" χώρο του retro.... Όπως δηλώνει ο ίδιος η μουσική των περασμένων δεκαετιών, κυρίως η αμερικάνικη του 50', που είναι αυτή που τον εκφράζει περισσότερο, ενώ κινείται στις μουσικές "εποχές" ανάμεσα στο 20' και το 60'.


Διαβάζοντας μια πρόσφατη συνέντευξή του Γιώργου Ζερβού στην σελίδα "Andro.gr", σκεφτήκαμε πως τον έχουμε "αδικήσει" και πως είναι καιρός να του αφιερώσουμε "δυο αράδες", για να μάθουμε κι εμείς εδώ την πορεία ενός δικού μας παιδιού, που πορεύεται στην "άγρια πιάτσα" του θεάματος και τα καταφέρνει ... μια χαρά!

Με μουσική αφετηρία τους Led Zeppelin, τον Frank Zappa και τα blues βέβαια, αλλά με μια ιδιαίτερη αδυναμία στην παραδοσιακή μουσική της Καλύμνου και κυρίως στην τσαμπούνα, έχει διαμορφώσει το δικό του στυλ και πορεύεται ψάχνοντας ανάμεσα στον Hendrix, τον JJ Cale, τον Jack White και το rock and roll αλλά χωρίς να μένει προσκολλημένος κάπου. Σαν την πλέον καθοριστική στιγμή του, θεωρεί την συνεργασία του με Adam Levy, έναν εκπληκτικός μουσικός, κιθαρίστας και συνθέτης, γνωστός από τις συνεργασίες του με κορυφαία ονόματα της παγκόσμιας δισκογραφίας.

Τον έχουμε ζήσει από κοντά σε εμφανίσεις που έκανε στο νησί, μαζί με την Πένυ Μπαλτατζή και το swing / jazz συγκρότημά τους Penny and the Swinging Cats. Είχαμε την τύχη να μας τον "συστήσει" μουσικά ο σύλλογος "Το Αμόνι" και να γνωρίσουμε από κοντά την "ιδιαίτερη" αυτή μουσική και το στυλ του κυρίως τουswing, άγνωστο στους πιο πολλούς από εμάς, μια μουσική από την μακρινή, αλλά και τόσο πανομοιότυπη με τις μέρες που ζούμε, εποχή του παγκόσμιου οικονομικού κραχ της δεκαετίας του 30'.

Ακολουθεί η συνέντευξη στην σελίδα " Andro.gr"

Με τι ασχολείστε;
Με τη μουσική σε διάφορα επίπεδα. Παίζω live, γράφω μουσική, τραγουδάω και διδάσκω.
Τι σημαίνει για εσάς στυλ;
Κάτι προσωπικό, μοναδικό. Αισθητικός αντικατοπτρισμός της μοναδικότητας του καθενός ως πνευματικής οντότητας.
Πώς υπερασπίζεστε την αισθητική στη ζωή σας και στην κοινωνία μας;Πράττοντας αυτό το οποίο επιθυμώ και θεωρώ δίκαιο.
Τι είναι, ή τι θα έπρεπε να είναι, για εσάς το σύγχρονο ελληνικό ύφος;
Είμαι γενικώς της τοποθέτησης “ότι λέει η καρδούλα σου”. Και σε αυτήν την περίπτωση, ο καθείς να ψάξει τον εαυτό και να τον ανακαλύψει, χωρίς να ακολουθεί αυτό που υπαγορεύεται από λογιών-λογιών ειδικούς.
Τι είναι για εσάς κακό γούστο;
Οτιδήποτε δεν μου ταιριάξει στο μάτι την πρώτη φορά που το αντικρίζω.
Ποιες κακογουστιές σας αρέσουν;
Αυτές που φτάνουν ή και ξεπερνούν τα όρια του cult. Αν ο άλλος το πιστεύει και το υποστηρίζει έξυπνα, γουστάρω κιόλας.
Ποιο είναι το βασικό γνώρισμα του δικού σας στυλ;
Έχω περάσει διάφορες φάσεις. Κοινή συνισταμένη των έως τώρα ενδυματολογικών επιλογών μου θα έλεγα ότι αποτελεί το γεγονός ότι, όταν διαλέγω ένα ρούχο, ενεργώ γοργά, σχεδόν ενστικτωδώς.
Τι εκτιμάτε περισσότερο στο στυλ των φίλων σας;
Όταν ο άλλος επιλέγει να φορέσει αυτό που τον αντιπροσωπεύει και τον κάνει να νιώθει άνετα, είτε το εγκρίνουν οι άλλοι είτε όχι.
Ποια εμφανισιακή αρετή ξεχωρίζετε σε έναν άνδρα;
Την αποφασιστικότητα και τη σιγουριά που μπορεί να αποπνέει το βάδισμα ή το βλέμμα.
Ποιες κακογουστιές σας αρέσουν;
Αυτές που φτάνουν ή και ξεπερνούν τα όρια του cult. Αν ο άλλος το πιστεύει και το υποστηρίζει έξυπνα, γουστάρω κιόλας.
Ποια εμφανισιακή αρετή προτιμάτε σε μια γυναίκα;
Δεν θα περιγράψω συγκεκριμένα σωματικά σημεία ή εμφανισιακά χαρακτηριστικά. Με ελκύει αυτή η διέγερση που σου προκαλεί, για κάποιον ανεξήγητο λόγο, την πρώτη φορά που τη συναντάς. Το άρωμα, η ματιά, μια φράση που θα έχει να σου πει…
Ποιο μειονέκτημά σας σαρκάζετε;
Την ξεροκεφαλιά μου. Πολλές φορές το σκέφτομαι και γελάω μόνος μου.
Αν δεν ήσασταν ο εαυτός σας, ποιος θα θέλατε να είστε;
Έχω ακόμα να μάθω πολλά για μένα, ώστε να θέλω να είμαι άλλος.
Σε ποια άλλη εποχή θα επιθυμούσατε να ζείτε;
Στην Αμερική της δεκαετίας του ’50. Μουσικές αγάπες είναι αυτές, δεν ξεπερνιόνται εύκολα…
Ποιο είναι το αγαπημένο σας χρώμα;
Πώς το έχετε βάλει στη ζωή σας; Αγαπώ πολύ το κόκκινο, όπως και την κόκκινη κιθάρα μου.
Ποια είναι η αγαπημένη σας πόλη του κόσμου και γιατί την έχετε αγαπήσει; Κάτσε να βολτάρουμε λίγο περισσότερο και θα σου πω. Δεν έχω πάει σε πολλές.Αλλά η πιο αγαπημένη;
Παντού θα βρεις κάτι φρέσκο και ξεχωριστό να θυμάσαι. Θα ήθελα να μπορώ να ζωγραφίζω. Δεν έχω κανένα ταλέντο στο πινέλο, όμως! Μακάρι να μπορούσα, ωραία θα ήταν.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας ελληνικό νησί και πώς περνάτε εκεί, όταν είστε χαλαρός και γήινος;
Η πατρίδα μου, η Κάλυμνος. Μπανάκια, παρεάκι και περισυλλογή.
Πώς μοιάζει το σπίτι σας εσωτερικά;
Άδειο ….Πρόσφατα μετακόμισα και πρέπει να το γεμίσω. Έχω πράγματα κατά νου. Θέλω να συνδυάσω μοντέρνα γραμμή με vintage στοιχεία, αλλά η ζωή μου να μη στερείται πρακτικότητας. Όχι βαριά πράγματα, καθετί να έχει τη θέση του, ώστε να διευκολύνεται η αναγκαστική και επίπονη διαδικασία της φασίνας…
Στα έργα ποιου ζωγράφου ταιριάζει καλύτερα ή δική σας κοσμοαντίληψη;
Σε αυτά του Salvador Dali.
Ποιος κινηματογραφικός ήρωας σας έχει επηρεάσει;
Μακράν ο πράκτωρ ΘουΒου περισσότερο από κάθε άλλον…
Με ποιες ιστορικές προσωπικότητες νιώθετε μια πνευματική συγγένεια;
Με τον Μαχάτμα Γκάντι και τον Στρατηγό Σιάτλ. -
Με ποιο έμφυτο ταλέντο θα θέλατε να είστε προικισμένος;
Θα ήθελα να μπορώ να ζωγραφίζω. Δεν έχω κανένα ταλέντο στο πινέλο, όμως! Μακάρι να μπορούσα, ωραία θα ήταν.
Ποια είναι η φθηνότερη και ποια η ακριβότερη επένδυση που έχετε κάνει στην εμφάνισή σας;
Φθηνότερη, ένα μαύρο παντελόνι αξίας €10, το οποίο με είχε βολέψει όσο κανένα άλλο για πάρα πολύ καιρό. Ήταν άνετο, με ωραία γραμμή και το φόρεσα μέχρι να λειώσει. Ακριβότερη, ένα δερμάτινο jacket που μου κόστισε €300, για το οποίο δεν έχω μετανιώσει καθόλου, μιας και είναι το πρακτικότερο ρούχο που έχω αγοράσει ποτέ. Ούτε κρυώνω ούτε ζεσταίνομαι και μ’ αρέσει. Χαίρομαι να το φοράω.Αποκαλύψτε μας μια απο τις μυστικές διευθύνσεις σας όπου αγοράζετε όμορφα πράγματα.
Καλή διάθεση και μάτια ανοικτά όταν βολτάρεις στο δρόμο. Μπορείς να βρεις τα καλύτερα, σε μέρη που δεν το περιμένεις.
Τι φοράτε από τον πατέρα σας ή τον παππού σας, έχει σπάνια συναισθηματική αξία και θέλετε μια μέρα να κληροδοτήσετε με τη σειρά σας;
Η αίσθηση της υπερηφάνειας, από την οποία διακατέχομαι όταν σκέφτομαι ότι είμαι γόνος τους. Μακάρι να αισθάνονται το ίδιο περήφανοι για μένα, όπως εγώ για τον πατέρα μου. Το θεωρώ το πολυτιμότερο κληροδότημα.
Πώς θα επιθυμούσατε να θαφτείτε;
Όρθιος, κάνοντας βουτιά στο πέλαγος.

"ΠΑΛΜΟΣ της ΚΑΛΥΜΝΟΥ"

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *