Περισσότερο διαλλακτική εμφανίζεται η κυβέρνηση σχετικά με την αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων,.... όπως προκύπτει από όσα σημείωσε, πρόσφατα, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας σε συνέντευξή του στην γερμανική εφημερίδα Stern.
Μάλιστα, ο επικεφαλής της κυβέρνησης, αναφερόμενος για πρώτη φορά ο ίδιος στο ζήτημα της αποκρατικοποίησης των 14 αερολιμένων της περιφέρειας χαρακτήρισε εύλογο το τίμημα ύψους 1,2 δισ. ευρώ που προσφέρει ο προτιμητέος ανάδοχος Fraport-Slentel.
Η αποκρυπτογράφηση των δηλώσεων Τσίπρα φαίνεται να αναδεικνύει μία στροφή προς το ρεαλισμό για το μεγάλο αυτό έργο αποκρατικοποίησης, με τον πρωθυπουργό να σημειώνει ότι:
τα «αεροδρόμια αποτελούν μέρος της τουριστικής βιομηχανίας μας. Έτσι η Ελλάδα κερδίζει τα προς το ζην. Είναι κάτι που, επίσης, χρειάζεται να εξετάσουμε».
Όπως παρατηρούν παράγοντες της αγοράς, οι διατυπώσεις του κ. Τσίπρα απέχουν μίλια σε σχέσημε όσα ανέφερε στις 28 Ιανουαρίου ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης, ότι, δηλαδή, η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση δεν θα προχωρήσει.
Πέραν των φραστικών διατυπώσεων, το τι μέλλει γενέσθαι με τα περιφερειακά αεροδρόμια θα γίνει σαφές αφότου αποκατασταθούν οι σχέσεις της Ελλάδας με τους Ευρωπαίους ετέρους.
Σημαντικό το έργο για τη Fraport
Λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, η Fraport είχε παρουσιάσει το έργο της αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων στο πλαίσιο του 14ου διεθνούς επιχειρηματικού φόρουμ που έλαβε χώρα στην Φρανκφούρτη.
Σε αυτό είχαν παρουσιαστεί τα μεγέθη του έργου και η σημαντική συμβολή του στην ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της προσφοράς της, η κοινοπραξία Fraport-Slentel θα καταβάλει εφάπαξ τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ, σε ετήσια βάση, μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ και ποσό που αντιστοιχεί στο 28,6% του Ebitda.
Ακόμη το συνολικό ποσό που θα καταβάλει στο Δημόσιο για τα 40 έτη παραχώρησης είναι 10,048 δισ. ευρώ, έναντι 7,258 δισ. ευρώ της επόμενης προσφοράς (+ 2,79 δισ. ευρώ).
Όσον αφορά τα αεροναυτιλιακά τέλη που διαμορφώνονται σήμερα σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, θα διαμορφωθούν, μετά την ολοκλήρωση των έργων - 4 έτη μετά από την εκκίνηση της παραχώρησης- 18,5 ευρώ / επιβάτη από τα οποία 1 ευρώ (ανά επιβάτη) θα καταβάλλεται στο Δημόσιο.
Ωραία ρε, 30% πάνω θα πληρώνει το κοροϊδο ο επιβάτης ανά εισιτήριο μιας πτήσης, δηλαδή αν διακινούνται 10 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο, 55 εκατομμύρια κέρδος επιπλέον στην εταιρία. Πάνε περίπατο οι δεσμεύσεις για ακύρωση των συμβάσεων..... κολοτούμπα στην κολοτούμπα.. άλλωστε ο Πάγκαλος δεν είπε .... "όλοι τους είναι απατεώνες"
ΑπάντησηΔιαγραφή