ροή ειδήσεων

Η παγκόσμια κρουαζιέρα πιάνει Ελλάδα και το 2015



Λιγότεροι προορισμοί αλλά περισσότερα πλοία, εταιρείες και αφίξεις, προβλέπονται για το 2015... από τα κρουαζιερόπλοια των μεγαλύτερων εταιρειών της παγκόσμιας κρουαζιέρας αλλά και νέοι προορισμοί αναδεικνύονται μέσα από την έρευνα που πραγματοποίησε το TheSeaNation.gr για το 2015.

Συνολικά 2.370 προσεγγίσεις σε 36 ελληνικούς προορισμούς θα πραγματοποιήσουν τα 71 πλοία των εταιρειών κρουαζιέρας, κατά τη διάρκεια όλου του έτους. Από αυτές η πρώτη δεκάδα συγκεντρώνει το 87,89% των συνολικών ετήσιων προσεγγίσεων, ενώ η δεύτερη δεκάδα συγκεντρώνει μόλις το 8,1 %.

Οι σημαντικότεροι μήνες για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα είναι ο Σεπτέμβριος με 16% (391), του συνόλου των ετήσιων προσεγγίσεων, ο Ιούνιος, ο Ιούλιος και ο Οκτώβριος με 15%, έκαστος, (354, 348 και 356 αντίστοιχα). Ακολουθεί ο Αύγουστος με 14%, 321 προσεγγίσεις.

Συνολικά στο πεντάμηνο Ιούνιος –Οκτώβριος θα πραγματοποιηθούν το 75% (1770) των συνολικών προσεγγίσεων, δηλαδή 354 προσεγγίσεις μηνιαίως, κατά μέσο όρο.

Αναλυτικότερα, το 16,62 % (394) των συνολικών προσεγγίσεων θα γίνουν στον Πειραιά (μείωση σε σχέση με το 2014), το 15,70% (372) στη Σαντορίνη (αύξηση σε σχέση με το 2014) και το 14,05% (333) στη Μύκονο (αύξηση σε σχέση με το 2014). Ακολουθούν, χωρίς αξιοσημείωτες μεταβολές, η Κέρκυρα με 11,39 % (270), το Κατάκολο με 8,61% (204), η Ρόδος με 6,75% (160) και το Ηράκλειο με 5,15 % (122). Τη πρώτη δεκάδα κλείνουν η Πάτμος (4,56% -108), η Κεφαλονιά (3,25% -77) και τα Χανιά (1,81% -43), τα οποία επιστρέφουν στην πρώτη δεκάδα παίρνοντας τη θέση από τον Άγιο Νικόλαο, ο οποίος θα βρεθεί στη 12η θέση.

Οι κερδισμένοι και Χαμένοι

Έτσι λοιπόν, οι κορυφαίοι 10 ελληνικοί προορισμοί για το 2014 παραμένουν και φέτος στην ίδια σειρά, με εξαίρεση τον Άγιο Νικόλαο. Από κει και κάτω παρατηρούνται πολλές αλλαγές καθώς ανεβαίνουν στις προτιμήσεις των εταιρειών άλλοι νησιωτικοί προορισμοί.

Οι αλλαγές αυτές οφείλονται στα νέα πλάνα της CELESTYAL CRUISES (πρώην LOUIS CRUISES) και στην ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποια νησιά προκαλούν αυτές τις αλλαγές στη δεύτερη δεκάδα.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως προορισμοί όπως η Ίος (25η θέση), Μήλος (24η θέση), η Σύρος (22η θέση), η Σύμη (17η θέση), η Πάτρα (36η θέση) και η Σάμος (21η θέση) διατηρούνται στο χάρτη της ελληνικής κρουαζιέρας, επειδή από τις 24 εταιρείες η ελληνική CELESTYAL CRUISES στηρίζει εναλλακτικούς ελληνικούς προορισμούς προσφέροντας στους επιβάτες ένα διαφορετικό από τα καθιερωμένα πακέτο κρουαζιέρας. Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι 20 σημαντικότεροι προορισμοί για τα 3 έτη της έρευνας.


ΚΑΤΑΤΑΞΗ
2015
2014
2013
1
Πειραιά
Πειραιά
Πειραιά
2
Σαντορίνη
Σαντορίνη
Σαντορίνη
3
Μύκονος
Μύκονος
Μύκονος
4
Κέρκυρα
Κέρκυρα
Κέρκυρα
5
Κατάκολο
Κατάκολο
Κατάκολο
6
Ρόδο
Ρόδο
Ρόδο
7
Ηράκλειο
Ηράκλειο
Ηράκλειο
8
Πάτμος
Πάτμος
Πάτμος
9
Κεφαλονιά
Κεφαλονιά
Κεφαλονιά
10
Χανιά
Άγιος Νικόλαος
Χανιά
11
Καλαμάτα
Μυτιλήνη
Ζάκυνθος
12
Άγιος Νικόλαος
Κως
Γύθειο
13
Ναύπλιο
Σύμη
Μυτιλήνη
14
Βόλος
Σάμος
Σάμος
15
Χίος
Χίος
Άγιος Νικόλαος
16
Μυτιλήνη
Σύρος
Κως
17
Σύμη
Βόλος
Ναύπλιο
18
Μονεμβασιά
Χανιά
Ηγουμενίτσα
19
Κως
Μήλο
Χίος
20
Λήμνος
Μονεμβασιά
Λήμνος


Σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα, οι μεγάλες αλλαγές εμφανίζονται στη δεύτερη δεκάδα των προορισμών. Συγκεκριμένα, το λιμάνι της Καλαμάτας ανεβαίνει στην 11η θέση (35η το 2014) με 26 περισσότερες κρουαζιέρες καθώς περισσότερες εταιρείες την επιλέγουν να την εντάξουν στα δρομολόγια τους. Ακολουθεί το Ναύπλιο, το οποίο από την 22η θέση το 2014 (9 προσεγγίσεις) ανεβαίνει στη 13η θέση το 2015 (25 προσεγγίσεις).

Ο Βόλος και η Μονεμβασιά συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία. Συγκεκριμένα ο Βόλος το 2015 θα βρεθεί στη 14η θέση από την 17η θέση το 2014 και την 24η το 2013. Η Μονεμβασιά από την 20η θέση το 2014 φέτος θα ανέβει στην 18η θέση με μόλις μία παραπάνω προσέγγιση (13) από το 2014. Τέλος, η Λήμνος κλείνει την 20άδα. Η SEABOURN CRUISES φέρνει τη Λήμνο, ξανά μετά το 2013, στην 20η θέση μετά το 2013.

Η Χίος διατηρείται στην 15η θέση ενώ η Μυτιλήνη χάνει 5 θέσεις και θα βρεθεί στη 16η θέση με 11 λιγότερες προσεγγίσεις (από 30 σε 19 προσεγγίσεις).

Η Σύμη παραμένει στην πρώτη εικοσάδα, αλλά υποχωρεί στην 17η από την 13η θέση. Την ίδια πορεία ακολουθεί και η Κως, η οποία κατεβαίνει 7 θέσεις (19η το 2015 από 12η θέση) με 11 λιγότερες κρουαζιέρες, καθώς η COSTA CROCIERE δε θα πραγματοποιήσει τις περσινές εβδομαδιαίες κρουαζιέρες στο νησί.

Πέραν της εικοσάδας, Σάμος και Σύρος θα βρεθούν στην 21η θέση με 10 προσεγγίσεις, έκαστη. Ακολουθούν Δελφοί (Ιτέα), Μήλος, Ίος και Λευκάδα με 9 προσεγγίσεις έκαστη. Πρέπει να σημειωθεί πως η SEABOURN CRUISES δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στη Λήμνο, στη Λευκάδα και στις Σπέτσες.

Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην 27η θέση με 8 προσεγγίσεις και στην 28η θέση είναι η Κόρινθος, η Καβάλα και το Γύθειο με 6 προσεγγίσεις, έκαστο. Στους χαμένους συγκαταλέγονται η Ηγουμενίτσα και η Ζάκυνθος με μόλις 2 προσεγγίσεις, η κάθε μία, από HOLLAND AMERICA, P&O, REGENT και OCEANIA.

Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται Σκιάθος, Ύδρα, Σπέτσες και Πάτρα με 2 ή 1 προσέγγιση, η κάθε μία.

Βασικοί επισκέπτες αυτών των προορισμών είναι AZAMARA, CELESTYAL και OCEANIA CRUISES.

Επίσης, θα διατηρηθούν στο χάρτη προορισμοί που πρωτοεμφανίστηκαν το 2014, π.χ. η Σύρος, η Σύμη, η Ίος, και η Καλαμάτα.

Οι μεγάλοι χαμένοι από τα νέα δρομολόγια των 22 εταιρειών είναι η Πάρος, το Ρέθυμνο, η Πύλος, η Πρέβεζα, η Σίφνος, η Ιθάκη και η Πάργα, αφού κανένα πλοίο των παραπάνω εταιρειών δε θα επισκεφτούν τους παραπάνω προορισμούς.

Σύγκριση με τα προηγούμενα έτη

Το ασταθές περιβάλλον στη Βόρεια Αφρική, στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και στη Μαύρη Θάλασσα λόγω Κριμαίας δείχνει να ευνοεί τους ελληνικούς προορισμούς που εμφανίζουν αύξηση, ως προς τον αριθμό των προσεγγίσεων, σε σχέση με το 2015. Σύμφωνα με τα στοιχεία, παρουσιάζεται μείωση των ελληνικών προορισμών που θα προσεγγίσουν οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας, από 38 (το 2014) σε 35 (φέτος), ωστόσο είναι περισσότεροι από το 2013 (31).

Επίσης, φέτος αναμένονται 2.370 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικούς προορισμούς. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 5% (2.264 προσεγγίσεις το 2014). Επίσης αναμένεται να επισκεφτούν τη χώρα μας 71 πλοία, δηλαδή 4 περισσότερα σε σχέση με πέρσι και 2 περισσότερα σε με το 2013.

Στον παρακάτω πίνακα γίνεται σύγκριση του 2015 με τις δύο προηγούμενες χρονιές.



2015
2014
2013
ΛΙΜΑΝΙΑ
35
38
31
ΠΛΟΙΑ
71
67
69
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
22
21
23
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
2370
2264
2548



Η CARNIVAL έχει αποχωρήσει από το 2014 από την Ευρώπη ενώ η ROYAL CARIBBEAN CRUISE LINE δε θα δρομολογήσει μόνιμα κάποιο 300μετρο πλοίο της στην Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης, εκτός από την απουσία της CARNIVAL, το 2015 δε θα μας επισκεφτεί η DISNEY CRUISES. Παράλληλα έκλεισε η IBERO CRUISES, του ίδιου ομίλου, ενώ δε θα μας επισκεφτεί και κάποιο πλοίο της PULLMANTUR, του ομίλου της RCI, συνεπώς οι εταιρείες. Ωστόσο, στη μελέτη συμπεριλήφθηκε και μια νέα εταιρεία με μεσαίου μεγέθους, νεότευκτα, πολυτελή πλοία, η VIKING CRUISES με το κ/ζ VIKING STAR, έτσι οι εταιρείες θα αυξηθούν από 21 σε 22.

Η αύξηση των προσεγγίσεων αποτυπώνεται και στη "High Season" της ελληνικής κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, το πεντάμηνο Ιούνιο –Οκτώβριο θα πραγματοποιηθούν το 75% -1770 των συνολικών προσεγγίσεων, δηλαδή 354 προσεγγίσεις κατά μέσο όρο ανά μήνα, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014 πραγματοποιήθηκαν 1661 προσεγγίσεις (73% του έτους), δηλαδή 332 προσεγγίσεις κατά μέσο όρο ανά μήνα.

Άλλο ένα χαρακτηριστικό, που παρατηρείται, είναι ότι αν και ο Σεπτέμβριος παραδοσιακά ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους μήνες (16%), Ιούνιος, Ιούλιος και Οκτώβριος συγκεντρώνουν από 15% έκαστος του συνόλου των προσεγγίσεων (354, 348 και 356 προσεγγίσεις αντίστοιχα).

Οι νέοι παίχτες και νέα πλοία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εμφάνιση νέων προορισμών. Οι μεγάλοι όμιλοι όπως CARNIVAL, RCI και GENTING τοποθετούν τα μεγάλα πλοία τους στους παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς ενώ τα μικρότερα πλοία σε νέους προορισμούς ώστε να προσφέρουν νέα προϊόντα στο κοινό τους. Έτσι το 2015 θα αναδειχθούν νέοι προορισμοί, όπως η Κόρινθος, η Σκιάθος, η Λευκάδα, η Πάτρα και οι Σπέτσες.

Την Κόρινθο θα επισκεφτεί 6 φορές μέσα στο έτος μόνο το THOMSON CELEBRATION. Τη Σκιάθο θα επισκεφτούν από μία φορά τα NAUTICA της OCEANIA CRUISES και AZAMARA JOURNEY της AZAMARA CRUISES. Την Πάτρα θα επισκεφθεί 1 φορά το CELESTYAL CRISTAL στο πέρασμα του το φθινόπωρο από την Αδριατική και το Ιόνιο, ενώ τη Λευκάδα θα επισκεφθεί το SEABOURN ODYSSEY της SEABOURN CRUISES.

Εκτός από νέους προορισμούς θα έχουμε και νέα πλοία στα ελληνικά νερά. Στις νέες εμφανίσεις ξεχωρίζει το τρίτης γενιάς, νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο της RCCL, QUANTUM of the SEAS, το οποίο θα επισκεφτεί τον Πειραιά, τον Μάιο στο ταξίδι του προς την Κίνα, που θα εγκατασταθεί. Άλλα δύο νεότευκτα πλοία που θα επισκεφθεί την Ελλάδα πρώτη φορά είναι τα MEIN SCHIFF 3, της TUI CRUISES, και το VIKING STAR, της VIKING CRUISES. Επίσης, πρώτη φορά θα δρομολογηθεί στη Μεσόγειο και το ISLAND PRINCESS της PRINCESS CRUISES.

Με νέα σινιάλα θα δρομολογηθεί στο Αιγαίο και το νέο πλοίο της CELESTYAL CRUISES, το CELESTYAL ODYSSEY. Το πλοίο θα δρομολογηθεί τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο στη βασική κρουαζιέρα της εταιρείας μαζί με το CELESTYAL OLYMPIA (Λαύριο, Μύκονο, Κουσάντασι, Πάτμο, Ηράκλειο και Σαντορίνη) με λιμάνι αναχώρησης το Κουσάντασι.

Η Έρευνα –Στοιχεία

Η ομάδα του TheSeaNation, Πελαγία Δασκαλάκη και Φώτης Καρλής, συνεχίζοντας την τριετή έρευνα για τους ελληνικούς προορισμούς κρουαζιέρας ερεύνησε και φέτος τις 24 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου. Στην έρευνα συμπεριλήφθηκαν 10 εταιρείες του ομίλου Carnival (AIDA, PRINCESS, COSTA, CARNIVAL, P&O, SEABOURN, CUNARD, IBERO, HOLLAND AMERICA) και η DISNEY, 5 εταιρείες της RCI (ROYAL CARIBBEAN, CELEBRITY, AZAMARA, PULLMANTUR, CDF), η MSC, 3 εταιρείες του ομίλου GENTING (NCL, REGENT και OCEANIA), η TUI, η THOMSON, η CRYSTAL Cruises, και η Ελληνική CELESTYAL CRUISES (πρώην LOUIS CRUISES). Επίσης συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά και η νεοσύστατη VIKING CRUISES.

Όπως έχει προαναφερθεί, ερευνήθηκαν και εταιρείες που είτε πλοία τους δεν θα επισκεφτούν τη χώρα μας φέτος, είτε έκλεισαν αλλά είχαν ερευνηθεί στις δύο προηγούμενες έρευνες, π.χ. IBERO, PULLMANTUR, DISNEY

Στην έρευνα καταγράφηκαν όλες οι προσεγγίσεις των κρουαζιεροπλοίων των παραπάνω εταιρειών που ξεκίνησαν το δρομολόγιο τους μετά τη 1η Ιανουαρίου μέχρι τη 31/12. Δε καταγράφηκαν όσα δρομολόγια ξεκίνησαν εντός του 2014 ακόμη κι αν προσέγγισαν κάποιο ελληνικό λιμάνι εντός του 2015.

Επίσης, δε καταγράφηκαν οι προσεγγίσεις του 2016 αλλά μόνο αυτές που θα γίνουν μέσα στο 2015 και ας συμπεριλαμβάνονται στο ίδιο δρομολόγιο. Τα δρομολόγια που ερευνήθηκαν προέρχονται από τις επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών όπως έχουν ανακοινωθεί μέχρι την 1η Φεβρουαρίου. Τέλος, δεν καταγράφηκαν οι έκτακτες αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων που προέκυψαν για διάφορους λόγους, π.χ. κακές καιρικές συνθήκες.

Πελαγία Δασκαλάκη, Φώτης Καρλής από Theseanation

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *