ροή ειδήσεων

Στήνει «e- δίκτυ» για τους κακοπληρωτές η ΔΕΗ



Με τα ανεξόφλητα τιμολόγια της ΔΕΗ να χτυπούν κόκκινο φτάνοντας τα 1,9 δισ. ευρώ, έκανε πρεμιέρα χθες...



σε όλα τα καταστήματα το νέο ηλεκτρονικό δίκτυ της επιχείρησης με το οποίο ευελπιστεί μέχρι το τέλος του έτους να έχει αρχίσει να βελτιώνει την εισπραξιμότητά της.
Διασταυρώντας τα τετραγωνικά του ακινήτου με την κατανάλωση στο ρεύμα, το νέο πληροφοριακό σύστημα SAP θα επιτρέπει στη ΔΕΗ να απομονώσει τους έχοντες κακοπληρωτές, εκείνους δηλαδή που παρ’ ότι διαμένουν σε μεγάλα σπίτια και καίνε το ίδιο ακριβώς ρεύμα και προ κρίσης, εντούτοις έχουν γίνει εκ συστήματος μπαταχτσήδες.
Ολοι τους εύποροι, όλοι τους «μπαινόβγαιναν» τα τελευταία χρόνια σε διακανονισμούς χωρίς φυσικά να τους εφαρμόζουν, μέχρι που έπεφτε κάποιο τηλεφώνημα από πολιτικό «φίλο», το ρεύμα επανερχόταν και οι οφειλές συνέχιζαν να συσσωρεύονται.
Ετσι εξηγείται το αδιανόητο, πως υπάρχουν πελάτες με μεγάλες καταναλώσεις και πολύ υψηλά χρέη, που χρωστούν ακόμη και για πάνω από… χρόνο. Η νέα διοίκηση της ΔΕΗ έχει δεσμευτεί το καθεστώς αυτό να αλλάξει. Ιδωμεν.
Πρώτος στόχος λοιπόν οι πολλές δεκάδες χιλιάδες έχοντες, με παλαιές και μεγάλου ύψους οφειλές και όπλο το πληροφοριακό σύστημα SAP, το οποίο και λειτούργησε για πρώτη φορά χθες πανελλαδικά, και από τον Ιούλιο και μετά θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή.
Πως θα λειτουργεί ; Εστω, π.χ. ένας πελάτης που διαμένει σε μεγάλο σπίτι, που συνεχίζει να έχει μεγάλη κατανάλωση όπως και προκρίσης, αλλά τώρα δεν πληρώνει. Ακριβώς επειδή ο πελάτης δεν έχει μειώσει την κατανάλωσή του, δημιουργείται αυτόματα η υπόνοια ότι είναι εκ συστήματος και όχι εξ' ανάγκης κακοπληρωτής.

Δύο κατηγορίες
Το νέο λογισμικό κατηγοριοποιεί τους κακοπληρωτές με δύο κριτήρια που θα λειτουργούν συνδυαστικά, πρώτον με βάση το διάστημα της οφειλής, και δεύτερον με βάση το ύψος της.
Στην 1η κατηγορία, οι κακοπληρωτές χωρίζονται σε πέντε κλίμακες ανάλογα με την ωρίμανση της οφειλής τους. Από 0 έως 60 ημέρες, από 61 έως 120 ημέρες, από 121 έως 180 ημέρες, από 181 έως 360 ημέρες, και από το 1 έτος και πάνω.
Στη 2η κατηγορία οι κακοπληρωτές χωρίζονται ανάλογα με τα ποσά που χρωστούν. Εδώ θα γίνει διαχωρισμός μεταξύ οικιακών και επαγγελματικών.
Εν συνεχεία, ωρίμανση οφειλής και ύψος ποσού θα λειτουργούν συνδυαστικά. Πρώτοι θα δέχονται προειδοποίηση όσοι χρωστούν τα μεγαλύτερα ποσά και για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Ειδικά για τους επαγγελματίες καθιερώνονται πέντε κλίμακες ανάλογα με την οφειλή. Από 0 έως 3.000 ευρώ, από 3.001-10.000 ευρώ, από 10.001-50.000 ευρώ, από 50.001 έως 100.000 ευρώ, και από 100.001 ευρώ και πάνω.

Οικιακοί πελάτες
Ειδικά για τους οικιακούς πελάτες που έχουν αλλά δεν πληρώνουν, η ΔΕΗ θα συνδυάσει επιφάνεια κατοικίας και κατανάλωση ενέργειας. Για παράδειγμα, κάποιος που έχει να πληρώσει 1 χρόνο, διαμένει σε σπίτι 400 τ.μ., και καταναλώνει 17-18.000 κιλοβατώρες το τετράμηνο, όταν η μέση κατανάλωση για μια οικογένεια με δύο παιδιά είναι κάτω των 2.000 κιλοβατωρών, θα έχει πρόβλημα.

Καθεστώς διακανονισμών
Ταυτόχρονα, αλλάζει και το καθεστώς των διακανονισμών. Μέχρι σήμερα πλήρωνε κάποιος τη προκαταβολή, εντασσόταν σε ρύθμιση, μετά από μία –δύο δόσεις έπαυε να πληρώνει, «έχανε» τη ρύθμιση, αλλά υπέβαλε εκ νέου αίτημα, έμπαινε σε νέα ρύθμιση, κ.ο.κ. Ένας φαύλος κύκλος δηλαδή. Αυτό που από εδώ και πέρα αλλάζει, είναι ότι για να ενταχθεί κάποιος σε ρύθμιση, θα πρέπει πρώτα να ξεχρεώσει τις οφειλές που έχει από τη προηγούμενη. Διαφορετικά νέα ρύθμιση «δεν δίδομεν».

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

  1. Ανώνυμος10/6/15 17:33

    Η ΜΗ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΑΝΕΡΟ!! . ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΑΛΛΑ Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ !! ΚΑΙ ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ-Η , ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ. ΟΜΩΣ ...ΟΤΑΝ ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΜΕΤΡΗΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟ 9000 KWh , ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΖΕΙ ΣΤΙΣ 4000 KWh ΚΑΙ Η ΔΕΔΔΗΕ ΠΑΡ ΟΤΙ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙ ...Ε ΑΥΤΟ ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ ...ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *