ροή ειδήσεων

Δεν πετάς κυρά Μαρία !



Αναγνώστης:
Δεν είχα σκοπό να απασχολήσω τους αναγνώστες... της εγκρίτου εφημερίδας σας, αλλά δεν μπορώ να παρακολουθώ αμέτοχος την παραπληροφόρηση των τελευταίων ημερών, σχετικά με τις βλάβες στο διάδρομο του διεθνούς αερολιμένα Ρόδου ‘’Διαγόρας¨. (Κ.Α.Ρ. ΄΄Διαγόρας¨).



Φαίνεται πως κάποιοι αδυνατούν να αντιληφθούν ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δεν είχε σκοπό να … ανακατασκευάσει, σε μία νύκτα ολόκληρη την πίστα του αεροδρομίου, αλλά να αποκαταστήσει άμεσα μια ζημιά που κινδύνευε να ταλαιπωρήσει χιλιάδες ταξιδιωτών και να προκαλέσει τεράστια δυσφήμηση του νησιού διεθνώς.

Θυμίζω ότι η κατασκευή του αεροδρομίου διήρκησε χρόνια και είναι τουλάχιστον ντροπή να συγκρίνεται με δύο επείγουσες επεμβάσεις που διήρκησαν και οι δύο μαζί δώδεκα ώρες, καταφέρνοντας να φτιάξουν τα κακώς κείμενα και να αποδώσουν το αεροδρόμιο σε λειτουργία, με ασφάλεια.



Σύντομο ιστορικό

Το αεροδρόμιο είχε κλείσει, στις 7:30 μ.μ., το απόγευμα της Τρίτης 22 Σεπτεμβρίου 2015, για λόγους ασφαλείας, καθώς από την ισχυρή βροχόπτωση δημιουργήθηκε βλάβη στο διάδρομο από-προσγειώσεων. Η βλάβη που προκλήθηκε εκτιμήθηκε μικρή γιατί ήταν σε βάθος δέκα εκατοστών. Στο σημείο της βλάβης υπήρχε παλαιότερη ρωγμή, η οποία είχε επισκευασθεί πριν από ένα χρόνο με ευθύνη της Υ.Π.Α., με διαστάσεις 8Χ4 μ.

Από τη Διοίκηση της Υ.Π.Α. βγήκε notam για τις πτήσεις να κατευθύνονται προς εναλλακτικά αεροδρόμια για την ασφαλή προσγείωση των αεροπλάνων, καθώς στο αεροδρόμιο της Ρόδου κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες (όπως έντονοι νότιοι πλευρικοί άνεμοι, ισχυρή βροχόπτωση, χαμηλή ορατότητα και τεχνική βλάβη στο διάδρομο) κρίθηκε απαραίτητο να αποκατασταθεί πρώτα η βλάβη και μετά να πραγματοποιηθούν πτήσεις.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ζήτησε την συνδρομή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, γύρω στις 8:30 μ.μ. προκειμένου να αποκατασταθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα η βλάβη και να επαναλειτουργήσει το αεροδρόμιο. Δεχθήκαμε, από τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργο Χατζημάρκο, την εντολή να μεταβούμε μαζί με τον εντεταλμένο σύμβουλο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Χρήστο Ευστρατίου, στο αεροδρόμιο και παραβλέποντας τις ακραίες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την ώρα, να δώσουμε άμεσα λύση, με στόχο την λειτουργία του Κ.Α.Ρ. ΄΄Διαγόρας¨, το πρωί της επομένης ημέρας και ως ότου οι καιρικές συνθήκες επιτρέψουν την επέμβαση της Υ.Π.Α.

Τεχνικά συνεργεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και της Υ.Π.Α., σε συνεργασία με έμπειρους κατασκευαστές, επιδιόρθωσαν τη βλάβη, διευρύνοντας την οπή που είχε δημιουργηθεί από καθιζήσεις, και πληρώνοντας την με σκυρόδεμα ταχείας πήξεως, ειδικής σύνθεσης με πρόωρες αντοχές, οπλισμένο με ίνες προπυλενίου, μετά από επάλειψη με ειδικό μίγμα πρόσφυσης. Η παραπάνω επέμβαση, που έγινε στην οπή διαστάσεων 6Χ3μ. και σε βάθος από 10 έως 15 εκ., διήρκησε τρεις ώρες (από τις 9:00 έως τις 11:50), με τη βροχή να είναι κατά διαστήματα καταρρακτώδης.

Το αεροδρόμιο της Ρόδου, λειτούργησε κανονικά από τις 07:30 το πρωί της Τετάρτης 23 Σεπτεμβρίου 2015.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι ενήργησαν με προτεραιότητα την ασφάλεια των πτήσεων. Η Υ.Π.Α. λόγω της χαμηλής ορατότητας μετέθεσε τη λύση της μετατόπισης της αρχής του διαδρόμου και της εκτεταμένης επισκευής, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα όταν σταματήσει η βροχόπτωση και θα έχει στεγνώσει ο διάδρομος.

Αυτό έγινε την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015. Την ημέρα εκείνη η Υ.Π.Α. διέκοψε τις πτήσεις για τέσσερις ώρες, εξέδωσε νέα notαm και σχεδίασε το λεγόμενο “σκαλοπάτι’’, μειώνοντας τον διάδρομο στα 1800 μ. Δεν είχε ανοίξει εκ νέου η οπή ή κάποια άλλη. Υπήρχε ρηγμάτωση, όπως υπήρχε από την πρώτη στιγμή περιμετρικά της αρχικής επέμβασης, σε μία ευρύτερη επιφάνεια.

Με τις πτήσεις να εκτελούνται κανονικά, τα υλικά να έχουν φτάσει από την Αθήνα μαζί με υπεύθυνο πολιτικό μηχανικό της Υ.Π.Α., τις καιρικές συνθήκες να είναι ιδανικές, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, έπειτα από γραπτό αίτημα της Υ.Π.Α., συνέδραμαν εκ νέου τους κατασκευαστές, στην εκτεταμένη - προγραμματισμένη - αποκατάσταση του ευρύτερου προβλήματος του διαδρόμου, η οποία ξεκίνησε τα χαράματα της Παρασκευής 25 Σεπτεμβρίου 2015 και ολοκληρώθηκε στις 8:00 μ.μ. της ίδιας ημέρας, αποδίδοντας τον αερολιμένα, το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015, σε πλήρη λειτουργία.



Επιμύθιο

Είναι γνωστό σε όλους τους Ροδίτες, ότι στην περιοχή που κατασκευάσθηκε το αεροδρόμιο, στην πεδιάδα που οι Παραδεισιώτες καλλιεργούσαν τα κηπευτικά του νησιού, υπήρχαν εκατοντάδες πηγάδια.

Η ¨επαρκέστατη μελέτη¨ που είχε συνταχθεί τότε και είχε λάβει υπ’ όψη τις επικρατούσες στην ευρύτερη περιοχή συνθήκες υπόγειων και επιφανειακών ροών και η αντίστοιχη ¨επαγγελματική επίβλεψη¨ της, είναι προφανές ότι ευθύνεται για τα σημερινά προβλήματα του αεροδρομίου. Γεγονός που απέδειξαν οι τομές του εδάφους κατά την πρόσφατη επισκευή.

Άραγε ποιοι στεναχωρήθηκαν τόσο, ώστε να διαδώσουν το απολύτως ψευδές, ότι το δεύτερο κλείσιμο του διαδρόμου οφειλόταν σε αστοχία της αρχικής επέμβασης;

Όποιοι θέλουν να βοηθήσουν πραγματικά, κατέχοντας την αποκλειστικότητα της γνώσης, του επαγγελματισμού και της επιστημοσύνης, αντί να αρθρογραφούν και να πετάνε λάσπη στις τουρμπίνες των αεροσκαφών, θα ήταν προτιμότερο να καταθέσουν τα στοιχεία που έχουν στις αρμόδιες υπηρεσίες, δηλώνοντας όμως ταυτόχρονα και τον πραγματικό λόγω της θλίψης τους.

Ή μήπως θα ήταν προτιμότερο όλοι οι τοπικοί φορείς να συσκέπτονται ακόμη μέχρι σήμερα και η Υ.Π.Α. να βγάλει ανακοίνωση: ‘’Δεν πετάς κυρά Μαρία! Tο αεροδρόμιο είναι κλειστό, γιατί περιμένουμε να μας πουν, αυτοί που το κατάντησαν έτσι, τι θα κάνουμε;’’




Γράφει ο

Νίκος Οικονόμου

Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ., M.Sc.
Πρόεδρος Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας, Τμ. Δωδ/σου
Σύμβουλος Υποστήριξης Δνσης Τεχνικών Έργων Δωδ/σου, Π.Ν.ΑΙ.





Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

  1. Ανώνυμος28/9/15 19:57

    Πείτε μας ακριβώς τις προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ταχείας πήξεως που χρησιμοποιήσατε, τι ήταν c25/30 c30/37 και με τι κάθιση S3 S4?
    Νομίζω ότι είναι απαγορευτικό έως και επικίνδυνο όπως ακριβώς εσείς το περιγράφετε, να λέτε ότι είχατε οπή 6x3μ. σε βάθος 10 με 15 εκ. και ρίξαμε ταχείας για πλήρωση, γιατί 6x3 μέτρα οπή δεν την λες και το ταχείας δεν σηκώνει αεροπλάνα ειδικότερα σε "φόρμα έκχυσης" χύμα στο κύμα, όχι τίποτα μην ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε.
    Γνωρίζετε λογικά λόγο ειδικότητας ότι γενικότερα η μέθοδος που χρησιμοποιήσατε ήταν λάθος, ανοιξε-δεν-ανοιξε, θα άνοιγε, θα έσπαγε και θα δημιουργούσε θραύσματα και η Παναγιά μαζί μας.
    Γνωρίζατε τις μεθόδους που πρέπει να ακολουθήσετε λογικά... και δεν το πράξατε. Όσο τώρα για την εμπειρία των εργολάβων, δεν νομίζω ότι είχαν στο παρελθόν εμπλακεί σε κατασκευές ή επισκευές αεροδιαδρόμων απ' όσο γνωρίζω (αν πάλι ναι συχωρέστε με λάθος μου δεν είμαι ενημερωμένος).
    Επίσης, αν έχετε την καλοσύνη πείτε μας πόσο στοίχισε η επισκευή αυτή και αν λειτουργούσατε κατόπιν υποδείξεων ή εμπειρικά στο έργο, όχι τίποτα απλά για να ξέρουμε αν και η ΥΠΑ συμφωνούσε με την μέθοδο καθώς αυτό δεν προέκυψε από την ανακοίνωση της και απ'οτι είδα ήταν και λίγο καυστική........ λέγοντας ότι και ξανάνοιξε και στο ίδιο σημείο - κλείσαμε το αεροδιάδρομο - κατεβαίνουμε Ρόδο.
    Δια'ταυτα... ευτυχώς που δεν μας πήρανε χαμπάρι να ξεφτιλιστούμε διεθνώς.
    ΥΓ1. Το "Δεν πετάς κυρά Μαρία" ίσως να είναι μια εύθυμη προσέγγιση στο θέμα αλλά ίσως πρέπει να είμαστε ολίγον πιο σοβαροί και πιο διαβασμένοι...
    ΥΓ2. Στα παραπάνω γίνετε ιδιαίτερη αναφορά στα καιρικά φαινόμενα, στο περασμένο της ώρας και τον συντονισμό μια επιχείρησης κάτω από αυτές τις συνθήκες. Δεν είστε μετεωρολόγος για να μας πείτε τον καιρό Είστε μηχανικός σε πόστο αντιμετώπισης καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης... δηλαδή σαν βασικό σας πλάνο πρέπει να έχετε αυτές τις αντίξοες συνθήκες ως δεδομένες εκ προϋποθέσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος29/9/15 10:44

    Να προσθέσουμε επίσης ότι αυτό το άρθρο ειρωνεύεται όσους "αντιμίλησαν". Το ίδιο κάνει και ο περιφερειάρχης σε ανακοίνωσή του.
    Μάλλον η μύγα μυγιάζεται, γιατί αλλιώς δε θα έβγαιναν να διαμαρτυρηθούν και να στηρίξουν κάτι το οποίο είναι καθαρά αρμοδιότητα της ΥΠΑ. Άν το έκαναν από την καλή τους την καρδιά, ας κρατήσουν χαμηλούς τόνους, γιατί ο διάολος έχει πολλά ποδάρια και ενίοτε σπάει κανένα και η τρύπα ξανανοίγει.

    Στο δια ταύτα! Η ΥΠΑ έδωσε τις τεχνικές προδιαγραφές για τη 2η επισκευή με C30/37 (χωρίς να ορίζει κάθιση). 30εκ ελάχιστη εκβάθυνση, η οποία τελικά χρειάστηκε να φτάσει περίπου τα 70εκ. Μετά επίχωση 10εκ με συμπιεσμένο αμμοχάλικο και το υπόλοιπο άοπλο σκυρόδεμα.

    Η πρώτη επισκευή ήταν όντως αστεία. Άοπλο σκυρόδεμα 10-15εκ με τέτοια φορτία δε θα κρατήσει.

    Κάτι άλλο που ο κος Οικονόμου δεν αναφέρει, αλλά απλά ειρωνεύεται αυτούς που είπαν μια διαφορετική άποψη, είναι το γεγονός ότι πέρσυ τον Ιανουάριο ή Φεβρουάριο, ο μισός διάδρομος είχε και πάλι κλείσει για να γίνει προγραμματισμέν επισκευή στο ίδιο σημείο. Η οποία επισκευή δεν απέδωσε. Που σημαίνει ότι είτε δεν έγινε σωστά, είτε υπάρχει ένα πιο σοβαρό και όχι επιφανειακό πρόβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *