ροή ειδήσεων

ΣΕΠΕ: Μόλις το 1% του τζίρου των ελληνικών εταιρειών προέρχεται από e-πωλήσεις [πίνακας]


Μία από τις χειρότερες επιδόσεις στην Ε.Ε. έχει η Ελλάδα στις ηλεκτρονικές πωλήσεις...
ως ποσοστό του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων, καθώς μόλις το 1% των εσόδων των ελληνικών εταιρειών προέρχεται από e-πωλήσεις...



Για να γίνει αντιληπτή η απόσταση, που χωρίζει την Ελλάδα από τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη, το 2014 οι επιχειρήσεις της Ε.Ε. πραγματοποίησαν - κατά μέσο όρο - περίπου το 17% του συνολικού τζίρου από ηλεκτρονικές πωλήσεις, έναντι 12% που ήταν το αντίστοιχο νούμερο το 2008.

Κι ενώ ο μέσος Κοινοτικός όρος βρίσκεται στο 17%, χώρες, όπως η Ιρλανδία και η Τσεχία, φαίνεται ότι κάνουν πρωταθλητισμό, με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να αντιπροσωπεύουν το 37% και το 30%, αντίστοιχα, του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο, που δημοσιοποίησε χθες η Eurostat και αφορούν το έτος 2014, πολύ καλές επιδόσεις καταγράφουν η Σλοβακία, η Φινλανδία και η Μεγάλη Βρετανία, όπου το ποσοστό των ηλεκτρονικών πωλήσεων αντιστοιχεί στο 21% του συνολικού τζίρου των εταιρειών. Η Ελλάδα με 1%, η Βουλγαρία με 5%, η Κύπρος με 6% και η Ρουμανία με 8%, είναι οι χώρες με τη μικρότερη συμμετοχή των e-πωλήσεων στο συνολικό τζίρο των εταιρειών.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, όπως παρατηρεί η Eurostat, πολύ χαμηλό είναι και το ποσοστό των επιχειρήσεων που προωθούν online τα προϊόντα τους, καθώς αντιστοιχεί σε μόλις στο 11% του συνολικού αριθμού των εταιρειών, με το μέσο Κοινοτικό όρο να βρίσκεται στο 40%. Ακόμη μικρότερος είναι ο αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων, που πωλούν online, καθώς αντιπροσωπεύουν ποσοστό μόλις 7% του συνόλου, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ είναι στο 19%.



Το διασυνοριακό εμπόριο

Συνολικά, στην Ευρώπη, πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που αφορούν το 2014, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει υποτονικό. Ενώ το 18% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων λιανικής πωλεί online τα προϊόντα του, μόνο το 8% κάνει ηλεκτρονικές πωλήσεις σε άλλη χώρα - μέλος, ενώ μόλις το 5% εξάγει ηλεκτρονικά σε τρίτες χώρες εκτός Ε.Ε.

Επίσης, μόνο το 15% των Ευρωπαίων καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές μέσω του Διαδικτύου από άλλες χώρες της Ε.Ε., ενώ είναι τριπλάσιος, σχεδόν, ο αριθμός εκείνων, που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές (44 %) από τη χώρα τους.

Το 2014, μόνο επτά χώρες της Ε.Ε. κατάφεραν να εμφανίσουν ηλεκτρονικές πωλήσεις σε άλλη χώρα – μέλος, σε ποσοστό άνω του 10%. Σε αυτές ανήκουν η Ιρλανδία, όπου το 17% των εταιρειών έκανε e-πωλήσεις σε άλλη χώρα - μέλος της Ένωσης, με το Βέλγιο να ακολουθεί με 14%, την Τσεχία να έπεται με 13%, τη Μάλτα να ακολουθεί με 12%, ενώ Ολλανδία, Αυστρία και Σλοβενία εμφάνισαν ποσοστό 11%. Το δε ποσοστό των επιχειρήσεων, που πωλούν online σε τρίτες χώρες είναι μικρότερο του 10% σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, με εξαίρεση την Ιρλανδία (12%).

Η Ε.Ε., ως σύνολο, κάθε άλλο παρά αξιοποιεί επαρκώς το δυναμικό των διαδικτυακών πωλήσεων: το 2014, το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στο σύνολο του τομέα λιανικής στην Ευρώπη ανερχόταν σε 7,2%, ενώ στις ΗΠΑ σε 11,6%.

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *