ροή ειδήσεων

SΟS με SMS στο... 100


Τώρα μπορείτε να καλέσετε την Αμεση Δράση με ένα (δωρεάν) μήνυμα από το κινητό τηλέφωνό σας...


Το γνωστό σε όλους 100 δεν είναι μόνο ο αριθμός του τηλεφωνικού κέντρου της Αμεσης Δράσης της Ελληνικής Αστυνομίας. Στον ίδιο αριθμό μπορείτε να στέλνετε γραπτά μηνύματα (SΜS)

από το κινητό σας τηλέφωνο για να αναφέρετε περιστατικά που αφορούν εγκληματικότητα- η ανταπόκριση, λένε οι άνθρωποι της Αστυνομίας, είναι το ίδιο γρήγορη και βέβαια κοστίζει λιγότερο. Αντίστοιχο σύστημα επικοινωνίας εφαρμόζεται και στην Πυροσβεστική, όχι πάντως με την ίδια αξιοπιστία, κάτι που θα πρέπει να λαμβάνουμε υπ΄ όψιν, ειδικά τώρα το καλοκαίρι που οι πυρκαϊές είναι συχνότερες.

Πρόγραμμα αναφοράς
Το πρόγραμμα αναφοράς καταγγελιών στην Αμεση Δράση μέσω SΜS ξεκίνησε στα τέλη του 2003 και έγινε ευρέωςγνωστό την επόμενη χρονιά που διεξήχθησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Εκτοτε ατόνησε ιδιαίτερα και σήμερα βρίσκεται «εν υπνώσει», αν και το πρόγραμμα λειτουργεί κανονικά. Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. εκτιμούν πως «ο κόσμος προτιμά νατηλεφωνεί στο 100 παρά να στέλνει μηνύματα από το κινητό τηλέφωνο, καθώς δεν γνωρίζει ότι και μέσω των SΜS μπορεί να ενημερώνει άμεσα για να καταγγείλει κάποιο κρούσμαεγκληματικότητας ή για να λάβει χρηστικές πληροφορίες,όπως ποιοι δρόμοι έχουν αυξημένη κίνηση ή είναι κλειστοί λόγω συγκεντρώσεων και πορειών». Παράλληλα σε πλήρη εφαρμογή βρίσκεται και το πρόγραμμα επικοινωνίας με την Αμεση Δράση μέσω SΜS «Ερμής» που αφορά άτομα με προβλήματα στην ομιλία ή/και στην ακοή.

Οπως εξηγούν αρμόδιοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., μόλις ο πολίτης, οπουδήποτε και αν βρίσκεται στην Ελλάδα, στείλει το μήνυμα αμέσως «ανοίγει καρτέλα συμβάντος», δηλαδή καταχωρίζεται το συμβάν και δίνεται εντολή στο πλησιέστερο περιπολικό να μεταβεί στο σημείο που έχει αναφερθεί για να ελέγξει τι έχει συμβεί ή, αν έχει συμβεί στην επαρχία, ενημερώνονται άμεσα οι κατά τόπους αρμόδιες αρχές. Το περιεχόμενο του μηνύματος εμφανίζεται σε οθόνη υπολογιστή στο κέντρο επιχειρήσεων της Αμεσης Δράσης. Σε περίπτωση που ο χειριστής του υπολογιστή χρειάζεται κάποια διευκρίνιση στέλνει στον πολίτη που έστειλε το SΜS γραπτό μήνυμα στο κινητό τηλέφωνό του ζητώντας περισσότερες πληροφορίες. Για τους επίδοξους φαρσέρ οι αστυνομικοί διευκρινίζουν ότι ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου που στέλνει το μήνυμα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή και έτσι είναι εύκολος ο εντοπισμός του.

Εκτός από τα SΜS, η αποστολή των οποίων είναι δωρεάν, οι πολίτες θα μπορούν να επικοινωνήσουν με την Αμεση Δράση και μέσω email στη διεύθυνση amdrasi@astynomia. gr, ενώ στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έλεγαν ότι μελετάται το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας διαδικτυακής φόρμας επικοινωνίας όπου θα μπορούν οι ιδιώτες να κάνουν τις καταγγελίες τους.

Στείλτε «199», αλλά...
Τους επόμενους μήνες οι πιθανότητες να εντοπίσουμε εστία πυρκαϊάς, ειδικά σε δασική περιοχή, είναι αυξημένη (και) λόγω των καιρικών συνθηκών. Ανάλογα πολλές είναι και οι τηλεφωνικές κλήσεις στο 199, τον αριθμό του κέντρου επιχειρήσεων του Σώματος. Στο ίδιο νούμερο μπορείτε πλέον να στέλνετε και γραπτό μήνυμα από το κινητό σας τηλέφωνο. Η διαφορά με το σύστημα της ΕΛ.ΑΣ. είναι πάντως μεγάλη: «Το δικό μας δεν μπορεί ακόμη να δεχθεί μεγάλο όγκο SΜS, καθώς δημιουργήθηκε βασικά στο πλαίσιο του προγράμματος “Ερμής”» επισημαίνει αξιωματικός της Πυροσβεστικής και συμπληρώνει: «Αρκετοί, κυρίως νεαροί, στέλνουν μηνύματα παραπλανητικά ή άνευ ουσιαστικού περιεχομένου με αποτέλεσμα να “φορτώνει” το σύστημα και σε περίπτωση που χρειαστεί κάποιος να στείλειSΜS με αναφορά για πυρκαϊά να μην μπορούμε να το δούμε εγκαίρως». Σε κάθε περίπτωση, για πιο άμεση ανταπόκριση της Πυροσβεστικής καλό είναι στο SΜS να λειτουργούμε όπως στη φωνητική κλήση και να δίνουμε κάθε δυνατή πληροφορία για το περιστατικό: την ακριβή τοποθεσία, αν απειλούνται σπίτια, δάσος ή άνθρωποι, κτλ.

Οι παρακάτω τριψήφιοι και τετραψήφιοι αριθμοί αντιστοιχούν σε τηλεφωνικές γραμμές που λειτουργούν σε 24ωρη βάση και στις οποίες οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται για πληροφορίες, παράπονα και καταγγελίες:


100: Τηλεφωνική επικοινωνία για άμεση αστυνομική επέμβαση σε κάθε νομό της χώρας.

Κάθε πολίτης μπορεί να επικοινωνεί με την άμεση Δράση στέλνοντας δωρεάν μήνυμα (SMS) στο 100.


109: Τηλεφωνική επικοινωνία με τις Υπηρεσίες Δίωξης Ναρκωτικών Αττικής, Θεσσαλονίκης και Πάτρας, για καταγγελίες σχετικές με ναρκωτικά.


1156: Παροχή πληροφοριών για εξαφανισθέντες ανήλικους.


11188: Επικοινωνία με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος


1571: Τηλεφωνική επικοινωνία στην ελληνική, αγγλική, γαλλική και γερμανική γλώσσα για την επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ημεδαποί και αλλοδαποί τουρίστες.


10414 και 1014: Επικοινωνία με την Δ.Α.Ε.Ε.Β. (Αντιτρομοκρατική) για παροχή πληροφοριών για θέματα τρομοκρατίας. Διασφαλίζεται απόλυτα το απόρρητο της επικοινωνίας, καθώς και η ανωνυμία του ατόμου που τηλεφωνεί (δεν είναι δυνατή η αναγνώριση κλήσης).


1033: Δυνατότητα τηλεφωνικής επικοινωνίας με όλες τις Αστυνομικές υπηρεσίες της Αττικής και δυνατότητα σύνδεσης με το Τηλεφωνικό Κέντρο (100) όλων των Νομών της χώρας.


Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να απευθύνεστε και στην πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή.

tovima

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *