ροή ειδήσεων

«Stress tests» στα ξενοδοχεία για τις υπηρεσίες που παρέχουν


Η βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου πακέτου αποτελεί ένα από τα βασικά «στοιχήματα»... της επόμενης ημέρας του ελληνικού τουρισμού. Η άνοδος στις αφίξεις είναι δύσκολο να διατηρηθεί επ’ αόριστον, οπότε η παροχή καλύτερων υπηρεσιών από τα τουριστικά καταλύματα είναι κλειδί για να συνεχίσει ο τουριστικός κλάδος να παρουσιάζει θετικό πρόσημο. Στο πλαίσιο αυτό, η διαδικασία που ξεκίνησε σχετικά πρόσφατα για την πιστοποίηση των ελληνικών ξενοδοχείων και καταλυμάτων έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς με αυτό τον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί ότι το κάθε ξενοδοχείο προσφέρει αυτά που υποστηρίζει ότι προσφέρει.

Όπως σημειώνει στην «Η» ο Μανώλης Δεληγιαννάκης, γενικός διευθυντής της DQS Hellas, θυγατρικής της γερμανικής DQS Holdings και είναι ένας από τους 10 φορείς που έχουν αναλάβει να πιστοποιήσουν τα ελληνικά ξενοδοχεία, «η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει παραχωρήσει το δικαίωμα της πιστοποίησης σε διαπιστευμένους φορείς για τον απλούστατο λόγο, ότι προκειμένου να υπηρετήσει τον βασικό της στόχο της συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών που παράγουν και προσφέρουν οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις προς όφελος των καταναλωτών και τον δεύτερο εξίσου σημαντικό στόχο να προστατεύσει το περιβάλλον δεν είχε άλλη δυνατότητα παρά να επιλέξει μεταξύ τριών διαθέσιμων λύσεων: τον αυτοέλεγχο από τους ίδιους τους επιχειρηματίες ,τον έλεγχο από το κράτος και τέλος την ανάθεση του έργου της πιστοποίησης σε ανεξάρτητους διαπιστευμένους από τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς οργανισμούς φορείς. Άρα η απόφαση των ελληνικών αρχών να προχωρήσουν στην διαδικασία κατάταξης των ελληνικών τουριστικών καταλυμάτων από φορείς πιστοποίησης είναι απόλυτα συμβατή με τις αποφάσεις των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων».

Σύμφωνα με τον κ. Δεληγιαννάκη, η επιλεγείσα διαδικασία δεν είναι παρά μόνο ένα πρώτο βήμα προς την σωστή κατεύθυνση, καθώς αυτό που χρειάζεται ο κλάδος της φιλοξενίας στην Ελλάδα είναι η χάραξη μιας ριζοσπαστικής πολιτικής για τον τουρισμό που θα στοχεύει σε δύο κατευθύνσεις: κατ’ αρχήν προς τα μέσα, όσον αφορά κυρίως δράσεις που πρέπει να αναλάβουν οι ίδιοι οι επιχειρηματίες του κλάδου και προς τα έξω, πού αφορά την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

Πιστοποιήσεις
Πρακτικά, οι ίδιοι οι ξενοδόχοι πρέπει να αναλάβουν δράσεις πιστοποιώντας:
• τις υποδομές και τις τεχνικές εγκαταστάσεις των μονάδων που λειτουργούν
• την κουζίνα και τον έλεγχο της παρασκευής των φαγητών που προσφέρουν
• το προσωπικό, βελτιώνοντας συνεχώς την εξειδίκευση και τις ικανότητές του,
• τα διοικητικά στελέχη για προσφορά υπηρεσιών management υψηλού επιπέδου και
• την διαχείριση όλων των απορριμμάτων ,προστατεύοντας το περιβάλλον.
Από την άλλη πλευρά, το κράτος έχει την υποχρέωση :
• να μελετήσει, να αναδείξει και να αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο,
• να προωθήσει το τουριστικό προϊόν της χώρας σε συνεργασία με τις κλαδικές ενώσεις του τουρισμού στις διεθνείς αγορές και
• να αναλάβει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της Ε.Ε. για τη διαμόρφωση μιας ενιαίας ευρωπαϊκής τουριστικής πολιτικής, αίτημα που χρονίζει εδώ και τριάντα χρόνια.
Ενιαία τουριστική πολιτική

Το θέμα της ενιαίας τουριστικής πολιτικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο θεωρείται αρκετά σημαντικό καθώς όπως επισημαίνει ο κ. Δεληγιαννάκης, υπάρχουν άλλοι κλάδοι όπου υπάρχει κάτι τέτοιο, όπως για παράδειγμα αυτός της γεωργίας.
«Προς επίρρωση αυτής της αναγκαιότητας για την διαμόρφωση δηλαδή μιας ενιαίας τουριστικής πολιτικής της Ευρώπης, ας κάνουμε μια μικρή σύγκριση βασικών οικονομικών μεγεθών μεταξύ της γεωργίας που εδώ και δεκαετίες απολαμβάνει το προνόμιο μιας ενιαίας αγροτικής πολιτικής, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο την κοινωνική θέση και τα εισοδήματα των ευρωπαίων αγροτών, ενώ οι απασχολούμενοι στον κλάδο του τουρισμού είναι κυριολεκτικά ξεκρέμαστοι στον αέρα.
Η γεωργία λοιπόν συμβάλλει-σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία με 6% στην διαμόρφωση του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, απασχολεί περίπου 10 εκατ. άτομα στις αγροτικές επιχειρήσεις, που αντιστοιχούν στο 8,3% της συνολικής απασχόλησης στην Ευρώπη και η οικονομική της εισφορά ανέρχεται σε 675 δισεκατομμύρια ευρώ. Από την άλλη πλευρά ο κλάδος του τουρισμού συμμετέχει με 1,8 τρισεκατομμύρια ευρώ που αντιστοιχεί σε 9,2 % στην διαμόρφωση του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, ενώ οι απασχολούμενοι στον κλάδο ανέρχονται σε 35 εκατομμύρια, καλύπτοντας άμεσα ή έμμεσα αντίστοιχες θέσεις εργασίας χωρίς να έχει χαραχτεί ακόμη μια ενιαία ευρωπαϊκή πολιτική.

Το θέμα όμως δεν πρέπει να προσεγγίζεται μόνο από καθαρά οικονομική σκοπιά αλλά να λαμβάνεται υπόψη και η κοινωνικοπολιτική συμβολή του τουρισμού στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, καθώς, μεταξύ άλλων, συμβάλλει στην αλληλοκατανόηση μεταξύ ευρύτατων στρωμάτων του ευρωπαϊκού πληθυσμού, στην ενημέρωση για την εν γένει κατάσταση που επικρατεί στις διάφορες χώρες-μέλη της ΕΕ κ.ά. Πρακτικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο αγρότης διασφαλίζει το ζειν και ο ξενοδόχος το ευ ζειν και ότι οι δύο κλάδοι δικαιούνται επομένως στην λειτουργία κοινών ευρωπαϊκών πολιτικών για το καλό όλων μας».

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος
Συνεχείς οι έλεγχοι στους αξιολογητές
Οι διαδικασίες πιστοποιήσεων έχουν ήδη ξεκινήσει και αρκετοί αναρωτιούνται πόσο αξιόπιστες είναι οι αξιολογήσεις που γίνονται. Όπως σημειώνει ο κ. Δεληγιαννάκης, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), που είναι και ο «εμπλεκόμενος» φορέας, έχει αποφασίσει να διενεργεί και αυτό δειγματοληπτικά ελέγχους στη βάση του εγκεκριμένου σχήματος αξιολόγησης, ενώ η DQS Hellas έχει επίσης αποφασίσει να διενεργεί κατά τη διάρκεια και μετά της αξιολόγηση της τουριστικής μονάδας ελέγχους για το «καλώς έχειν» της όλης διαδικασίας για τις επιχειρήσεις που η ίδια έχει αναλάβει να αξιολογήσει.
«Η DQS με την παγκόσμια παρουσία της και το κύρος που έχει δεν είναι δυνατόν να μην κάνει συμπληρωματικούς ελέγχους και πρέπει επίσης να σας αναφέρω, ότι έχει γραπτές συμβάσεις με όλους τους αξιολογητές που χρησιμοποιεί, μέτρο που αποσκοπεί στην αύξηση του βαθμού ασφαλείας που πρέπει να αισθάνεται ο επιχειρηματίας του κλάδου, κατά την διαδικασία της επιλογής του φορέα που επιθυμεί να αξιολογήσει την επιχείρηση του» τονίζει ο κ. Δεληγιαννάκης.

imerisia

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *