ροή ειδήσεων

Γιατί η Ρόδος ποτέ δεν θα ξεφύγει από την μετριότητα;


Έπειτα από δυο χρόνια στο εξωτερικό και μετά την πολυετή απασχόληση και σπουδές του στον τουρισμό και δη της κρουαζιέρας, ο Μανώλης Χατζημιχάλης αναλύει τους προβληματισμούς και τις σκέψεις του για τον συγκεκριμένο τομέα, παραθέτοντας πολύ εύστοχα στοιχειά και γεγονότα, που έχουν οδηγήσει στο τέλμα την κρουαζιέρα στη Ρόδο. Παράλληλα, αναφέρεται στη λάθος νοοτροπία που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια στην πρωτεύουσα των Δωδεκανήσων,-τονίζοντας επί της ουσίας- πως «το ήλιος και θάλασσα» πλέον δεν πουλάει μόνο του.



«Ζώντας στο εξωτερικό τα τελευταία 2 χρόνια, και έχοντας καθημερινή επαφή με φίλους και γνωστούς, όλοι μου εκφράζουν την ανησυχία τους ότι η οικονομική κατάσταση στο νησί δεν ήταν καλή.

Βέβαια κάποιος θα σημειώσει ότι Το τουριστικό μας προϊόν παρουσιάζει σταθερό ίσως και αυξητικό ποσοτικό δείκτη αλλά ουσιαστικά το επίπεδο φθίνει, και το κατά κεφαλήν ποσό το οποίο ξοδεύουν οι τουρίστες είναι κάθε χρόνο και μικρότερο.

Τα κρουαζιερόπλοια τείνουν να εξαφανιστούν από το λιμάνι της Ρόδου , παρόλο που κάθε φορά συναντάμε υπέρμετρη αισιοδοξία για τις προγραμματισμένες προσεγγίσεις.

(Από 800 κρουαζιερόπλοια κάθε χρόνο, φτάσαμε στα 250, αλλά βέβαια όλοι θεωρούσαν ότι η καμπανιά μας ως δήμος και ως λιμενικό ταμείο είναι επιτυχημένη).

Θα ήθελα να παραθέσω ένα απλό παραδειγμα της επιτυχημενης «επιθετικης» στρατηγικης μας ως προορισμος.

Όταν πριν από μερικα χρονια η Costa Cruises, που είχε πάνω από 110 προσεγγίσεις στο λιμάνι μας, και από αυτές τουλάχιστον 30 κατά τη διάρκεια του χειμώνα, αιτήθηκε μια μικρή έκπτωση για την χειμερινή περίοδο, ο δήμος αδιαφόρησε τελείως χωρίς καν να μπει στον κόπο να απαντήσει στο επίσημο αυτό έγγραφο-αίτημα.

Η απάντηση όλες αυτές τις φόρες που ενημερώναμε τους αρμοδίους ήταν « που θα πάνε; που θα βρουν καλυτέρα;» Προφανώς βρήκαν και καλυτέρα και φτηνότερα.

Η Σμύρνη σε συνεργασία με το τοπικό τους επιμελητήριο και επιχειρηματίες επιδότησε με ένα επαναστατικό τρόπο την Costa, ώστε να συγκεντρώσει όλες της τις προσεγγίσεις εκεί τα τελευταία 4 χρόνια.

( Αυτή τη στιγμή η Costa Δεν έχει καμιά απολύτως προγραμματισμένη προσέγγιση στο λιμάνι μας για το 2016)

Επαναστατικό ήταν βέβαια και το πρόγραμμα προώθησης της Ρόδου και της Κρουαζιέρας μέσω του ΠΡΟΤΟΥΡ. Απελπιστικά αποτελέσματα. O ΠΡΟΤΟΡ ποτέ δεν είδε σοβαρά τον θαλάσσιο τουρισμό, η αντιπροσώπευση ήταν απαράδεκτη και τα αποτελέσματα εμφανή.



Άλλοι λοιπόν θεωρούν υπεύθυνη την Κυβέρνηση γιατί, άλλοι την περιφέρεια, τον δήμο, άλλοι το Λιμενικό Ταμείο, άλλοι τα All Inclusive, τον ΠΡΟΤΟΥΡ, κάθε φορά και ανάλογα με το επάγγελμα του καθενός φταίει και ο ανάλογος αρμόδιος.

Αυτό που παρατήρησα τελικά εγώ είναι όμως ότι σαν Ρόδος δεν έχουμε ταυτότητα. Δεν έχουμε αναπτύξει το δικό μας Branding.

Branding είναι ο θεμέλιος λίθος του Μάρκετινγκ και είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την επιχειρηματική στρατηγική. Συνεπώς, είναι περισσότερο απ’ το να βάλουμε μια ετικέτα σε ένα φανταχτερό προϊόν. Στις μέρες μας, μια εταιρεία, δικηγορικό γραφείο, μια χώρα, ένα πανεπιστήμιο, ένα μουσείο, ένα νοσοκομείο, μια διασημότητα, ακόμη και ο καθένας από εμάς στην καριέρα του μπορεί να θεωρηθεί ως ένα brand.

Ως εκ τούτου, ένα Brand είναι ένας συνδυασμός χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων, το οποίο επικοινωνεί με ένα όνομα, ή ένα σύμβολο, και επηρεάζει τη διαδικασία σκέψης στο μυαλό ενός ακροατηρίου – κοινού, και δημιουργεί αξία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Μύκονος. Είναι το νησί με ατέλειωτα parties, ένα νησί gay friendly , που έχει το δικό του κοινό που είναι διευθετημένο να πληρώσει αδρά για να βρεθεί εκεί. Βέβαια οι Μυκονιάτες ξενοδόχοι δεν ξεπούλησαν τις τιμές τους ποτέ , και κράτησαν το προϊόν τους ακριβό και κερδοφόρο.

Οι ίδιοι Μυκονιάτες όταν είδαν ότι οι κρατήσεις τους ήταν μέτριες πριν από 3 χρόνια, πλήρωσαν τις Kardhasian και ολόκληρη η Αμερική επί 1 εβδομάδα έπαιζε την Μύκονο.

Το ίδιο ισχύει και στην Σαντορίνη, η οποία έχει προωθήσει ότι το ηλιοβασίλεμα της, τα στενά σοκάκια είναι από τις ομορφότερες κ ρομαντικότερες εικόνες πάνω στην Γη. Και οι τουρίστες θα πάνε να ξοδέψουν τα χρήματα τους γιατί αυτό είναι που επιζητούν.

Και ενώ στην Ρόδο έχουμε και αρχαία μνημεία, και μεσαιωνικά μνημεία, δεν είμαστε ικανοί να αποδώσουμε την απαραίτητη ταυτότητα στο προϊόν μας.

Δεν είμαστε ικανοί ακoμη να ξεχωρίσουμε τι ακριβώς προσφέρουμε στους πελάτες μας.

Τι είναι αυτό που δίνει άξια στο προϊόν μας?

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά και οι ιδιότητες?

Νομίζω μονό η νοτιά Ρόδος προσπαθεί να φτιάξει μια διαφορετική ταυτότητα τα τελευταία χρόνια αλλά θέλει ακόμα αρκετή δουλεία και εκεί.

Πουλάμε χαλάρωση και όμορφες θάλασσες?

Γιατί και η Πάτμος μπορεί να το κάνει αυτό!

Τι ακριβώς είναι αυτό που μας κάνει μοναδικούς?

Και εάν κάποιος ξέρει γιατί δεν προσπαθούμε να το προωθήσουμε όσο μπορούμε?

Αντί πχ να έχουμε ιππότες μπροστά στο καστέλο, ιππότες με άλογα να κυκλοφορόν μέσα στην μεσαιωνική πολύ, αντί να δημιουργήσουμε μια μαγική ατμόσφαιρα , εμείς ακόμα ποστάρουμε στο facebook για τον εάν θα πρέπει να γίνει ο Νέος Κολοσσός η όχι. Λες και μονό αυτό το μνημείο είναι ικανό να μας σώσει.

Αυτό που δεν έχουμε αντιλήφθη είναι ότι η Ρόδος γίνεται ολοένα και πιο άσχημη, και το πρόβλημα τελικά είμαστε εμείς οι ίδιοι.

Παντού πινακίδες, κτίρια χωρίς καμιά αρχιτεκτονική ομοιομορφία, κτίρια αθλία συντηρημένα, δίνουμε μια πολύ άσχημη εντύπωση στους επισκέπτες μας.

Το αρχαίο στάδιο απεριποίητο, θα έπρεπε να συντηρείται καλυτέρα γιατί είναι ένα εκπληκτικό μνημείο

Οι 100 χουρμαδιές θα μπορούσε να γίνει ένας εκπληκτικός πεζοδρόμος και πάρκο αναψυχής.

Η νέα αγορά θα έπρεπε να στεγάζει τα περισσότερα μπαρ και night clubs, και όχι η παλιά πολύ αλλά…

Το μονό που μας ενδιαφέρει είναι το μαγαζί μας, ο μικρόκοσμος μας, χωρίς να σκαφτόμαστε ότι μακροπρόθεσμα όλο αυτό θα θίξει και τα δικά μας συμφέροντα.

Σε τελική ανάλυση όμως αυτό που πρέπει να δούμε είναι όχι ποιος φταίει αλλά ποιος θα φταίει εάν η κατάσταση δεν γίνει καλύτερη.

Ποιος θα είναι αυτός ο δήμαρχος, περιφερειάρχης που θα συγκρουστεί με όλους για ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο? Ποιος είναι αυτός που θα πάρει αποφάσεις όχι με ψηφοθηρικά κριτήρια αλλά με αντικειμενικά για το ευρύτερο καλό??

Ποιος θα πει στα καταστήματα της παλιάς πολύς να μην έχουν τα εκθέματα τους απλωμένα παντού στην παλιά πολύ, μπροστά από πινακίδες, μπροστά από μνημεία?

Ποιος θα πει στους καταστηματάρχες να μην χρεώνουν για ένα κρουασάν και μια μπύρα 25 ευρώ?

Ποιος θα ενημερώσει όλους εμάς ότι η παλιά πολύ είναι μνημείο ΟΥΝΕΣΚΟ και δεν μπορείς να παρκάρεις όπως και οπού σε βολεύει ?

Ποιος θα μας πείσει ότι το προϊόν που μας συντηρεί είναι ο τουρισμός και θα πρέπει να προσαρμόσουμε τις περισσότερες δραστηριότητες και την νοοτροπία μας προς αυτήν την κατεύθυνση?

Ποιος θα πάρει τα καραβάκια από το Αντράκι για να βάλουμε γιοτ?

Ποιος είναι αυτός που θα ξεβολευτεί για το κοινό καλό?

Νομίζω κανένας και στο κάτω- κάτω ας ψοφήσει αυτή η κατσίκα του γείτονα».



Μανώλης Χατζημιχάλης
Πρώην Ναυτιλιακός Πράκτορας

http://aegeantoday.gr

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

  1. Ανώνυμος26/1/16 09:23

    προτείνω το brandging της Ρόδου να γίνει ένας άδειος κάδος σκουπιδιών . Όταν καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε τότε θα σκεφθούμε και για τα υπόλοιπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος26/1/16 17:04

    Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις και θα συμφωνήσω σε όλα.
    Η παιδεία μας λείπει καθώς οι άνθρωποι που ασχολούνται με τα κοινά είναι κατώτεροι των περιστάσεων.
    Και μιλάω για τοπικό επίπεδο.

    Έχει γίνει μεγάλος θόρυβος για την κατασκευή του Κολοσσού,και μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση η προχειρότητα με την οποία σκέφτεται ο μέσος Ροδίτης.
    "Να φτιάξουμε το Κολοσσό για να έχουμε περισσοτερους τουρίστες."Έτσι απλά χωρίς να μπούνε στον κόπο να σκεφτούν.
    Ok, καλώς έχουμε περισσοτερους τουρίστες.Έχεις την υποδομή για να τους φιλοξενήσεις;
    Έχεις λύσει το κυκλοφοριακό στο κέντρο της Ρόδου,έχεις λύσει το θέμα του parking,έχεις λιμάνι ικανό με σύγχρονες προδιαγραφές να φιλοξενήσει περισσότερα κρουαζιερόπλοια που ζητάς;
    Έχεις σύγχρονο και λειτουργικό αεροδρόμιο;
    Έχεις δρόμους;
    Έχεις πεζοδρόμια που να είναι προσβάσιμα σε ανθρώπους και όχι σε πινακίδες και μηχανάκια;
    Θα μπορούσα να γράψω πολλά πεισσότερα αλλά δεν έχει σημασία.
    Στο μόνο που ενδιαφέρονται είναι η αριθμητική ποσότητα των τουριστών που.Να γεμίσουμε τα μαγαζιά,τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα,και από εκεί και πέρα τίποτα.
    Ένας τέτοιος λαός με αυτή τη νοοτροπία δεν έχει μέλλον.

    Και όπως είπα και παραπάνω από τη Ρόδο λείπουν οι ηγέτες εκείνοι που θα την πάρουν και την κάνουν νούμερο ένα στη Μεσόγειο.
    Και από την τοπική παρούσα αρχή,με εξαίρεση τον κύριο Χατζημάρκο,που τρέχει και προσπαθεί,αλλά τι να κάνει και αυτός μόνος του,όλοι οι άλλοι είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος26/1/16 19:30

    Ολοι οι δήμαρχοι και οι παρατρεχάμενοί τους που περάσανε ήταν και είναι κατώτεροι των περιστάσεων. Μόνο για να βολέψουν υμέτερους και να κάνουν σωρεία παρανομιών (ποδηλατόδρομοι, beach-party παράνομες καντίνες κτλ) Να μας πουν δηλαδή οι αντιδήμαρχοι και δήμαρχοι που το παίζουν και ήρωες τρομάρα τους τι κάνανε τόσα χρόνια για το οδικο δίκτυο, για τις παράνομες πινακίδες, την αφισορρύπανση, τους γύφτους επαίτες, τους κράχτες, τα σκουπίδια και την τόσο διατυμπανιζόμενη "ευταξία" που ήταν μια κακόγουστη καρικατούρα της "αταξίας" τελικά! Αλλά δεν φταίνε αυτοί, φταίνε οι πολίτες, αυτοί οι "βλάκες" που ψηφίζουν τους ίδιους κάθε φορά! Από "αριστοι" κάποτε, πέσαμε στην "μετριότητα". Εχουμε κτίσματα ανεπανάληπτης ομορφιάς και αρχιτεκτονικής και τα έχουμε εγκαταλείψει για να κάνουμε σουβλατζίδικα και καμπαρέ και ονειρευόμαστε τον Κολοσσό, όταν καλά-καλά δεν έχουμε δρόμους και φωτισμό. Δεν έχουμε ακόμα καταφέρει ούτε να κάνουμε τα φώτα στους δρόμους να ανάβουν και να σβήνουν όποτε πρέπει και θέλουμε να χτίσουμε τρομάρα μας τον Κολοσσό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *