ροή ειδήσεων

Αρχαία ελικόπτερα, αρχαίες φρεγάτες και... ο Θεός να βάλει το χέρι του.


Η τραγωδία χθες στην Κίναρο με ακόμη τρία στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού να χάνουν τη ζωή τους (η σορός του χειριστή δεν έχει βρεθεί ακόμη) φέρνει στην...επιφάνεια για ακόμη μία φορά με τραγικό τρόπο το γηρασμένο των ελικοπτέρων και των πλοίων επιφανείας του Στόλου. Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν και οι άλλοι δύο κλάδοι των Ένοπλων Δυνάμεων, Στρατός και Αεροπορία, ειδικά μετά την επιβολή του μνημονίου και τείνει να εξελιχθεί σε γάγγραινα για την άμυνα της χώρας.

Τα τελευταία έξι χρόνια οι δανειστές στόχευσαν ουκ ολίγες φορές τις Ένοπλες Δυνάμεις με απώτερο στόχο τον αφοπλισμό της άμυνας της χώρας, πότε αξιώνοντας να περικοπούν οι δαπάνες για εξοπλιστικά προγράμματα διαρρέοντας μάλιστα ψευδώς πώς η Ελλάδα είναι από τις χώρες με τις μεγαλύτερες δαπάνες μεταξύ των κρατών του ΝΑΤΟ και πότε ζητώντας να μειωθεί το προσωπικό. Και στις δύο περιπτώσεις τα κατάφεραν.
Οι δαπάνες για την άμυνα περιορίστηκαν σε τέτοιο βαθμό που όχι νέα εξοπλιστικά προγράμματα δεν μπορούν να υλοποιηθούν για τα επόμενα χρόνια, αλλά ούτε καν να γίνουν οι απαραίτητες προμήθειες σε ανταλλακτικά για τη συντήρηση των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων δύναται.
Όσον αφορά στο προσωπικό, οι εισακτέοι στις σχολές των Ένοπλων Δυνάμεων έχουν μειωθεί σε ποσοστό άνω του 50%. Σε λίγο δεν θα έχουμε πιλότους να πετάνε τα μαχητικά, στελέχη να κουμαντάρουν τα άρματα μάχης και άνδρες στις Ειδικές Δυνάμεις.
Το ελικόπτερο Agusta Bell που κατέπεσε χθες στην Κίναρο ήταν ηλικίας 35 χρόνων. Παρελήφθη το 1981 και ήταν σχεδόν στο μέσο της παρτίδας των συνολικά 10 ελικοπτέρων του τύπου AB-212 που παρέλαβε η Ελλάδα από το 1979 έως το 1984. Όσο και καλή συντήρηση να γίνονταν (τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού δίνουν καθημερινά μάχη να κρατούν επιχειρησιακά τα μέσα, θαλάσσια και ιπτάμενα) τα ψωμιά του τα έχει φάει.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις (για να λέμε και τα πράγματα με το όνομα τους) για μηχανική βλάβη αν και τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί. Πόσο όμως τα AB-212 μπορούν να πετούν στο σύγχρονο πεδίο της μάχης με ένα σωρό προκλήσεις και μάλιστα πάνω από το Αιγαίο και πόσο ευάλωτα είναι σε παρεμβολές συστημάτων τελευταίας τεχνολογίας που διαθέτουν οι Τούρκοι;
Σημειώνεται πώς το προηγούμενο AB-212 κατέπεσε στα Ίμια πριν από 20 χρόνια σε μία αποστολή παρόμοιου χαρακτήρα με αυτή που ανέλαβε το ΠΝ-28 χθες. Εντοπισμού στόχου επιφανείας. Η κρίση του 1996 στοιχειώνει τις Ένοπλες Δυνάμεις και ένα μεγάλο μέρος των σεναρίων των ασκήσεων βασίζεται και στο τι συνέβη τότε.
Τα δε συγκεκριμένα ελικόπτερα φέρονται επίσης από τις “αρχαίες” φρεγάτες τύπου “S”, αναδεικνύοντας στο σημείο αυτό και το γεγονός ότι δεν είναι μόνο γερασμένα τα ιπτάμενα μέσα, αλλά και τα πλοία επιφανείας με εξαίρεση τις ΤΠΚ και τα υποβρύχια όταν με το καλό τα παραλάβουμε, μετά από καθυστέρηση χρόνων. Και μετά τι; Ποιο είναι το πρόγραμμα που μπορεί να “τρέξει” το Πολεμικό Ναυτικό; Τι θα γίνει με το πρόγραμμα των νέων φρεγατών ή έστω την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ;
Ερωτήματα που δεν μπορούν να απαντηθούν καθώς τα μνημόνια άδειασαν τα Ταμεία και οι δανειστέν έχουν επιβάλει τον αφοπλισμό των Ένοπλων Δυνάμεων με ευθύνη των τελευταίων κυβερνήσεων της Ελλάδας. Με τα χίλια ζόρια, κάποια στιγμή, θα έχουμε αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας. Μέχρις εκεί για τα επόμενα τουλάχιστον πέντε χρόνια.
Κι αυτό την στιγμή που η Τουρκία υλοποιεί ένα τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα με στόχο να εντάξει πολλά πλοία στο Στόλο της μέχρι το 2023 και να αυξήσει κατακόρυφα τις δυνατότητες της στη θάλασσα. Υλοποιεί το πρόγραμμα MilGem για τις 4 βελτιωμένες κορβέτες κλάσης Ada και ταυτόχρονα τις αρχικές άλλες τέσσερις κορβέτες τις μετατρέπει σε αντιεροπορικές φρεγάτες TF-2000.
Πριν από περίπου ένα χρόνο, στις 7 Μαίου υπέγραψε τη σύμβαση προμήθειας ενός αποβατικού ελικοπτεροφόρου έναντι περίπου 1 δισ. δολαρίων και την ίδια στιγμή ναυπηγεί 10 ΤΠΚ με αυξημένη ικανότητα απόκρυψης ίχνους (stealth), ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες και μεγάλο-σύγχρονο όγκο πυρός, δύο νέα αρματαγωγά και έξι υποβρύχια τύπου 214, ανάλογα με τα δικά μας.
Κι αυτά είναι λίγα απ' όσα ετοιμάζει η Τουρκία για την αναβάθμιση των Ένοπλων Δυνάμεων της για τα επόμενα χρόνια. Και δεν θα επεκταθούμε σε Στρατό και Αεροπορία. Η Ελλάδα τι θα αντιπαραθέσει; Η μήπως θα ζητήσει από το ΝΑΤΟ να αναλάβει τη φύλαξη των συνόρων στο Αιγαίο;
Όταν έχουμε νεκρούς εν καιρώ ειρήνης τι θα συμβεί αν υπάρξει πόλεμος;

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

  1. Ανώνυμος13/2/16 09:11

    Για ποια αμυνα και ποιας χωρας μου μιλατε?Νομιζετε οτι εχετε πλεον πατριδα?Βγειτε στην Αθηνα και πειτε μου αν νομιζετε οτι εισαστε στην Ελλαδα.Βγειτε στις πλατειες μικροτερων πολεων και χωριων και πειτε μου αν θα βρειτε ανθρωπους να μιλανε Ελληνικα.Τολμηστε να πειτε δυνατα οτι εισαστε Ελληνες,ή τολμηστε να ανεβασετε τη σημαια της Ελλαδος στο μπαλκονι σας ,ετσι επειδη το θελετε και θα ερθουν να σας συλλαβουν.Οποτε τι θα προστατευσουν και τα πλοια και τα κανονια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *