Συλλογική αγωγή κατέθεσαν στις ΗΠΑ ιδιοκτήτες
πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων Mercedes, σημειώνοντας ότι πιθανότατα φέρουν λογισμικό παραπλάνησης για να χειραγωγούν τα αποτελέσματα ελέγχων των εκπομπών ρύπων. H Daimler, που κατασκευάζει τα Mercedes, αρνήθηκετην κατηγορία αυτή.
Η αμερικανική δικηγορική εταιρεία Hagens Berman, η οποία έχει ήδη υποβάλει μία αγωγή τον Φεβρουάριο, δήλωσε ότι νεότερες δοκιμές έδειξαν πως τα αυτοκίνητα Mercedes BlueTEC παράγουν – σε όλους σχεδόν τους ελέγχους σε δρόμους – εκπομπές οξειδίου του αζώτου πολύ μεγαλύτερεςαπό ό,τι σε ελεγχόμενους εργαστηριακούς ελέγχους.
«Το γεγονός ότι η Mercedes πέρασε τη δοκιμή δυναμόμετρου σε όλες τις δοκιμές, αλλά δεν πέρασε τη δοκιμή στον πραγματικό κόσμο, υποδηλώνει ότι, όπως και η Volkswagen, χρησιμοποιεί ένα “σύστημα αναστολής” (defeat device)», σημειώνεται στην αγωγή που υπεβλήθη στο πολιτειακό Δικαστήριο του Νιου Τζέρσεϊ.
Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η Daimler αναφέρει: «Θεωρούμε αβάσιμη αυτή την ομαδική αγωγή. Η θέση μας παραμένει σταθερή: Στα αυτοκίνητα Mercedes-Benz δεν χρησιμοποιείται εξάρτημα για να μειώνει με μη επιτρεπτό τρόπο τις εκπομπές αερίων». Το BlueTEC είναι ένα σύστημα φίλτρων, το οποίο χρησιμοποιεί ουρία για να βοηθά στον καθαρισμό των καυσαερίων από τα οξείδια του αζώτου που είναι επιβλαβή για την υγεία. Το σύστημα αυτό είναι αρκετά ακριβό και χρησιμοποιείται κυρίως σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως οι μεγάλες λιμουζίνες της Daimler ή σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι εξοπλισμένα με μεγάλης ισχύος πετρελαιομηχανές.
Η Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος δήλωσε, όταν υποβλήθηκε η πρώτη αγωγή της Hagens Berman, ότι είχε ζητήσει πληροφορίες από τη Daimler, αλλά δεν προχώρησε σε επίσημη έρευνα.
Παράπονα Ρόδου
πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων Mercedes, σημειώνοντας ότι πιθανότατα φέρουν λογισμικό παραπλάνησης για να χειραγωγούν τα αποτελέσματα ελέγχων των εκπομπών ρύπων. H Daimler, που κατασκευάζει τα Mercedes, αρνήθηκετην κατηγορία αυτή.
Η αμερικανική δικηγορική εταιρεία Hagens Berman, η οποία έχει ήδη υποβάλει μία αγωγή τον Φεβρουάριο, δήλωσε ότι νεότερες δοκιμές έδειξαν πως τα αυτοκίνητα Mercedes BlueTEC παράγουν – σε όλους σχεδόν τους ελέγχους σε δρόμους – εκπομπές οξειδίου του αζώτου πολύ μεγαλύτερεςαπό ό,τι σε ελεγχόμενους εργαστηριακούς ελέγχους.
«Το γεγονός ότι η Mercedes πέρασε τη δοκιμή δυναμόμετρου σε όλες τις δοκιμές, αλλά δεν πέρασε τη δοκιμή στον πραγματικό κόσμο, υποδηλώνει ότι, όπως και η Volkswagen, χρησιμοποιεί ένα “σύστημα αναστολής” (defeat device)», σημειώνεται στην αγωγή που υπεβλήθη στο πολιτειακό Δικαστήριο του Νιου Τζέρσεϊ.
Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η Daimler αναφέρει: «Θεωρούμε αβάσιμη αυτή την ομαδική αγωγή. Η θέση μας παραμένει σταθερή: Στα αυτοκίνητα Mercedes-Benz δεν χρησιμοποιείται εξάρτημα για να μειώνει με μη επιτρεπτό τρόπο τις εκπομπές αερίων». Το BlueTEC είναι ένα σύστημα φίλτρων, το οποίο χρησιμοποιεί ουρία για να βοηθά στον καθαρισμό των καυσαερίων από τα οξείδια του αζώτου που είναι επιβλαβή για την υγεία. Το σύστημα αυτό είναι αρκετά ακριβό και χρησιμοποιείται κυρίως σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως οι μεγάλες λιμουζίνες της Daimler ή σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι εξοπλισμένα με μεγάλης ισχύος πετρελαιομηχανές.
Η Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος δήλωσε, όταν υποβλήθηκε η πρώτη αγωγή της Hagens Berman, ότι είχε ζητήσει πληροφορίες από τη Daimler, αλλά δεν προχώρησε σε επίσημη έρευνα.
Παράπονα Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.