Στη "φιλοσοφία" του μοντέλου αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων
που θα παραχωρηθούν στην κοινοπραξία Fraport-Slentel έως το τέλος της χρονιάς αναμένεται να υιοθετεί το σχέδιο για την αξιοποίηση των εναπομείναντων 23 αερολιμένων της περιφέρειας. Αυτό το διάστημα το ΤΑΙΠΕΔ, μέσω ειδικού συμβούλου, βρίσκεται στη διαδικασία της προετοιμασίας μελέτης για τον τρόπο αξιοποίησης των συγκεκριμένων αεροδρομίων. Την μελέτη αυτή θα λάβει υπόψη η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (το υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων) στην οποία θα εισφερθούν τα 23 αυτά κρατικά περιουσιακά στοιχεία.
Ωστόσο, μία πρόγευση για το ύψος των απαιτούμενων επενδύσεων στα 23περιφερειακά αεροδρόμια θα μπορούσε κάποιος να αποκτήσει από παλαιότερη μελέτη (2013) του ΤΑΙΠΕΔ. Ειδικότερα, σύμφωνα με την προ τριετίας αξιολόγηση του ΤΑΙΠΕΔ:
- ομάδα οκτώ μικρών αεροδρομίων σε Αλεξανδρούπολη, Άραξο, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Νέα Αγχίαλο, Λήμνο, Χίο και Κάρπαθο, τα οποία, έχουν ανάγκη από επενδύσεις ύψους 26 εκατ. ευρώ.
- 15 ακόμη εγκαταστάσεις που χαρακτηρίζονται ως "αεροπορικοί σταθμοί” θα έπρεπε να απορροφήσουν επενδύσεις 14 εκατ. ευρώ. Αυτές βρίσκονται στη Σητεία, τα Κύθηρα, το Καστελόριζο, την Ικαρία, τη Νάξο, την Κάσο, την Πάρο, την Κάλυμνο, τη Σκύρο, την Λέρο, την Αστυπάλαια, την Καστοριά, την Μήλο, τη Σύρο και την Κοζάνη.
Οι δύο αυτές ομάδες αεροπορικών εγκαταστάσεων, που θα μπορούσαν συνολικά να απορροφήσουν επενδύσεις της τάξης των 40 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται ότι αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του συνόλου της επιβατικής κίνησης, με το υπόλοιπο 90% να εντοπίζεται στα 14 περιφερειακά (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου) που θα αναλάβει να αναβαθμίσει η Fraport-Slentel.
Πάντως, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην προς κατάρτιση μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ, όπως και στο σχέδιο αξιοποίησης της συγκεκριμένης ομάδας αεροδρομίων, η οποία, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι πολύ λιγότερο επενδυτικά ελκυστική, συγκριτικά με την πρώτη ομάδα των 14 αερολιμένων.
dimitris.delevegos@capital.gr
Παράπονα Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.