ροή ειδήσεων

Έρευνα: Εξαιρετικά χρήσιμο το διαδίκτυο στην οργάνωση διακοπών για το 39% των Ελλήνων


Το 39% των Ελλήνων θεωρεί εξαιρετικά χρήσιμο το διαδίκτυο, όταν οργανώνει τις διακοπές του,
το 95% περνάει χρόνο online κατά τη διάρκεια των διακοπών του και οι Έλληνες κάνουν, μαζί με τους Πολωνούς, το υψηλότερο ποσοστό χρήσης του internet στις διακοπές, στην περιοχή αυτή της Ευρώπης, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PayPal και της and GfK.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, τα εργαλεία του διαδικτύου χρησιμοποιούνται συχνά κατά την φάση οργάνωσης των διακοπών,και είναι ιδιαιτέρως χρήσιμα για το 65% των Ούγγρων, το 56% των Πολωνών, το 42% των Τσέχων και το 39% των Ελλήνων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους.

Οι Έλληνες όχι μόνο αποζητούν προσφορές διακοπών χρησιμοποιώντας μηχανές αναζήτησης (45%) ή ταξιδιωτικά portals όπως το TripAdvisor (37%), αλλά επισκέπτονται επίσης αντίστοιχες ιστοσελίδες, προκειμένου να συγκεντρώσουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τον τελικό ταξιδιωτικό τους προορισμό: αυτό ισχύει μάλιστα για το 89% των Ελλήνων ερωτηθέντων.

Κατά την φάση οργάνωσης των διακοπών, είναι εξίσου σημαντικό να εξασφαλίσουμε την γρήγορη και ασφαλή μετάβαση στο ξενοδοχείο, το κάμπινγκ ή την ενοικιαζόμενη κατοικία των ονείρων μας. Οι ταξιδιώτες στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη επιλέγουν το αυτοκίνητο ως το πρώτο και πλέον δημοφιλές μέσο. Το 69% των Ούγγρων, το 66% των Πολωνών, το 58% των Τσέχων και το 49% των Ελλήνων προτιμούν το αυτοκίνητο ως μέσο μετακίνησης στα ταξίδια τους. Οι Έλληνες ταξιδεύουν επίσης με αεροπλάνο (28%) και με πλοίο (17%), ενώ αποφεύγουν το τρένο (μόλις 2%).

Ο ρόλος του internet δεν πρέπει να υποτιμάται όταν σχεδιάζουμε αεροπορικά ταξίδια: το κόστος είναι ο πλέον κρίσιμος παράγοντας για τους περισσότερους Έλληνες ταξιδιώτες (68%) όταν επιλέγουν αεροπορική εταιρεία, ενώ εξίσου σημαντικό ρόλο παίζουν οι προσφορές προς συγκεκριμένους προορισμούς (43%). Η πολιτική μεταφοράς αποσκευών αποτελεί τον τρίτο κατά σειρά πιο σημαντικό παράγοντα (30%), ενώ μόλις το 19% των Ελλήνων, αναφέρει τη σημασία των κριτικών στο διαδίκτυο, ως βοήθεια εύρεσης της καλύτερης προσφοράς.

Επιπλέον, το 95% των Ελλήνων και των Πολωνών, το 87% των Ούγγρων και το 83% των Τσέχων ‘σερφάρουν’ στο διαδίκτυο όταν ταξιδεύουν. Όταν κάνουμε διακοπές, μας αρέσει να τσεκάρουμε τα social media (το 63% των Πολωνών, το 60% των Ελλήνων, το 48% των Ούγγρων και το 39% των Τσέχων), αλλά και να συμβουλευόμαστε χάρτες – κάτι ιδιαίτερα δημοφιλές για τους Ούγγρους (71%), αλλά επίσης και για τους Έλληνες (66%), να τσεκάρουμε εστιατόρια/ τουριστικά αξιοθέατα και να αναζητάμε θέματα σχετικά με τη δουλειά μας (κάτι που προτιμούν κυρίως οι Έλληνες καταναλωτές – 58% και 33% αντίστοιχα), καθώς και για να κάνουμε αγορές. Το τελευταίο αποτελεί την δεύτερη πιο σημαντική κατηγορία για τους Πολωνούς ταξιδιώτες (28%), ενώ το ποσοστό για τους Έλληνες ανέρχεται στο 22%.

Η έρευνα της PayPal έδειξε ακόμα οτι φέτος το καλοκαίρι, οι περισσότεροι κάτοικοι της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης προγραμματίζουν τις διακοπές τους για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Κατά μέσο όρο, μόλις το 9% έχει ήδη ταξιδέψει στο πρώτο μισό του έτους και το 11% αναμένει τις προσφορές του Σεπτεμβρίου. Η δεύτερη περίοδος είναι κυρίως δημοφιλής στην Πολωνία (15%), ενώ ένα μη αμελητέο ποσοστό των Ελλήνων (9%) θα κάνει το ίδιο. Επίσης, αρκετά μεγάλο είναι το ποσοστό εκείνων που αποφάσισαν να μην πάνε καθόλου διακοπές φέτος, με το μεγαλύτερο ποσοστό (24%) να αφορά τους Έλληνες. Ακολουθούν οι Τσέχοι (16%) και οι Πολωνοί και οι Ούγγροι με 15%: τα ποσοστά αυτά κυμαίνονται περίπου στα περσινά επίπεδα.

Οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τα ξενοδοχεία (74%) ως το πιο σύνηθες είδος καταλύματος για τις διακοπές τους. Η Πολωνία και η Ουγγαρία επιλέγουν συχνά τα οφέλη της ανεξαρτησίας που παρέχουν τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα και σπίτια: αυτή είναι μια δημοφιλής επιλογή και για τις δύο χώρες (το 34% των Πολωνών και το 33% των Ούγγρων), και στην Ελλάδα το ποσοστό είναι εξίσου υψηλό (36%). Στη λύση της διαμονής σε σπίτι φίλου ή συγγενή καταφεύγουν συχνά οι Έλληνες, σε αντίθεση με την Πολωνία, όπου παρατηρείται πτωτική τάση (39% από 50% το 2015, σύμφωνα με την περσινή έρευνα).

Αρκετοί παράγοντες επηρεάζουν τις αποφάσεις σχετικά με τους προορισμούς των διακοπών: η τιμή είναι ο παράγοντας-κλειδί για τις περισσότερες χώρες. Είναι το πλέον σημαντικό για το 64% των Ελλήνων, το 61% των Ούγγρων, το 55% των Πολωνών και το 47% των Τσέχων. Οι Έλληνες επίσης λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις καλές κριτικές/γνώμες από φίλους (30%), το πόσο γνωστό είναι το μέρος για τα μεγάλα τουριστικά αξιοθέατα (20%) και το πόσο δημοφιλές είναι για άλλους τουρίστες (11%). Παρόλο που η τοποθεσία και η αξιοπιστία του επιλεγμένου μέρους ειναι σημαντικές, οι Έλληνες δίνουν επίσης μεγάλη προσοχή στις υποδομές και έξτρα παροχές του καταλύματος. Το 19% των Ελλήνων επιθυμεί να ταξιδεύει με τα παιδιά τους και ελέγχει ή ερευνά υπηρεσίες φιλικές προς οικογένειες στο κατάλυμα που διάλεξε, ενώ το 12% θέλει να παίρνει μαζί του τα κατοικίδια. Οπότε, η δεύτερη ομάδα επίσης ψάχνει να δει εάν τα καταλύματα είναι φιλικά προς τα ζώα. Από όλα τα κράτη της Κεντρο-Ανατολικής Ευρώπης, οι Πολωνοί είναι οι πλέον εξαρτώμενοι από συσκευές και παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως η τηλεόραση και το σίδερο ρούχων μέσα στο δωμάτιο, το πλυντήριο / υπηρεσία καθαρισμού ενδυμάτων, κ.α. Αυτός ο παράγοντας είναι σημαντικός για το 24%, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι σχεδόν το ίδιο (23%). Από την άλλη, οι Έλληνες προτιμούν να μένουν κοντά σε κεντρικές περιοχές, με ποσοστό 23%. Όλες οι χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα ελέγχουν επίσης την δυνατότητα online σύνδεσης κατά τη διαμονή τους και αποζητούν διαθέσιμο δίκτυο Wi-Fi. Αυτό είναι σημαντικό για το 53% των Πολωνών, το 35% των Τσέχων, το 55% των Ελλήνων και για το 48% των Ούγγρων.

Οι περισσότεροι καταναλωτές στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη επιθυμούν 2 εβδομάδες άδεια για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Αυτό ισχύει για το 44% των Πολωνών, το 37% των Τσέχων, το 24% των Ελλήνων και το 24% των Ούγγρων. Όσοι αρκούνται σε μόνο μία εβδομάδα για τις διακοπές τους είναι λιγότεροι συνολικά στις εν λόγω χώρες (το 24% των Πολωνών, το 25% των Τσέχων, και το 14% των Ούγγρων), η Ελλάδα όμως αποτελεί εξαίρεση και υπερισχύει με ποσοστό 36%. Οι Ούγγροι είναι επίσης εκείνοι που αποφασίζουν συχνότερα να πάρουν άδεια άνω των 14 ημερών (50%), σε αντίθεση με τους Έλληνες, όπου το 22% των τουριστών περνάει λιγότερες από 7 συνεχόμενες ημέρες στις διακοπές.

Όσον αφορά το διαθέσιμο budget, οι περισσότεροι από εμάς προσπαθούμε να αποφύγουμε τις πολυτέλειες – οι πιο προσεκτικοί είναι οι Ούγγροι και οι περισσότεροι από αυτούς (51%) σχεδιάζουν να ξοδέψουν έως 250 ευρώ στα ταξίδια τους. Συγκεκριμένα για τους Έλληνες, το μεγαλύτερο ποσοστό (52%) σχεδιάζει να διαθέσει 250-500 ευρώ για τα έξοδα των διακοπών, ενώ μόλις το 9% θα ξοδέψει πάνω από 500 ευρώ, χωρίς όμως να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ. Αντίστοιχα μικρό ποσοστό (9%) από τους Έλληνες ερωτηθέντες διατίθεται να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ για τις διακοπές του, ενώ οι υπόλοιπες χώρες κυμαίνονται σε ακόμα μικρότερα ποσοστά στην κατηγορία αυτή.

Οι τοπικοί καταναλωτές θα πληρώσουν με μετρητά τα περισσότερα έξοδα των διακοπών τους, καθώς αυτός παραμένει ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής. Την πληρωμή μετρητοίς προτιμούν το 79% των Ελλήνων, το 70% των Ούγγρων, το 68% των Πολωνών και το 63% των Τσέχων. Ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο των Ελλήνων ταξιδιωτών βασίζεται σε πιστωτικές κάρτες και μεταφορά χρημάτων μέσω τραπέζης, ενώ διάφορα συστήματα online πληρωμών όπως η PayPal εξακολουθούν να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Ο αριθμός των ατόμων που επιλέγουν τη χρήση συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως η PayPal, για να καλύψουν την πλειονότητα των ταξιδιωτικών τους εξόδων, αυξάνεται και σήμερα έχει φτάσει το 14%. Επιπλέον, το 30% των Πολωνών (το ίδιο ποσοστό με το 2015), το 28% των Ελλήνων, το 12% των Ούγγρων (αύξηση από 10% το 2015) και το 10% των Τσέχων (αύξηση από 7% το 2015) έκαναν χρήση PayPal ή παρεμφερών υπηρεσιών τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια των πιο πρόσφατων διακοπών τους.

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *