ροή ειδήσεων

Υπάρχουν και κλήσεις για… πεζούς!


«Δεν νομίζω ότι ένα πρόστιμο θα είναι αυτό που θα συνετίσει του οδηγούς» λέει στην KARFITSA o Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργος Σουρβίνος, αναφερόμενος στους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να αρχίσουν να σέβονται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Όπως εξήγησε ο ίδιος «το πρόστιμο δεν είναι η λύση, αυτό το βλέπω και από τους οδηγούς που τους έχουμε κόψει περίπου από αρχές του έτους 5.500 κλήσεις, αλλά παρ’ όλα αυτά οι υψηλές ταχύτητες εξακολουθούν να υπάρχουν! Πιστεύω ότι αποτέλεσμα θα έχουν οι παρεμβάσεις που κάνουμε ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης στους πολίτες, μαθητές στα σχολεία και σε ΚΑΠΗ». Μάλιστα, αν και «έχουμε ρυθμιστές τροχονόμους – κυρίως στις διασταυρώσεις της Τσιμισκή – σπάνια κόβονται… κλήσεις. Για παράδειγμα, στην Εγνατία είναι η διπλή γραμμή κυκλοφορίας στη οποία πολλοί σταματάνε πάνω της για να διασχίσουν το υπόλοιπο οδόστρωμα στη συνέχεια. Αλλά εκεί είναι δύσκολο να του βεβαιώσει κάποιος την παράβαση, γιατί τροχονόμος θα είναι συνήθως στην διασταύρωση και ο πεζός 50 μέτρα πιο κάτω», διευκρίνισε ο κ. Σουρβίνος.

Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης καταγράφεται και ο μεγαλύτερος αριθμός πεζών που έχουν παρασυρθεί συγκριτικά με τους υπόλοιπους δήμους… «198 σε όλο το δήμο Θεσσαλονίκης, και έχουν παρασυρθεί κυρίως στην Εγνατία, στην Τσιμισκή, στην Βενιζέλου και στην Δραγούμη», πρόσθεσε. «Συνολικά 388 παρασύρσεις πεζών καταγράψαμε από πέρυσι 1/07/15 έως 10/06/16, εκ των οποίων τα 10 ήταν θανατηφόρα, 10 ήταν με σοβαρό τραυματισμό και τα υπόλοιπα με ελαφριά τραύματα» γνωστοποίησε ο κ. Σουρβίνος. «Η συχνότητα των οδηγών που έχουν εμπλακεί στα ατυχήματα ηλικιακά είναι από 25 έως 55. Οι περισσότεροι οδηγοί καλύπτουν το ηλικιακό φάσμα 25 με 35 αγγίζοντας το 27% των εμπλεκομένων σε τέτοια περιστατικά», είπε ο Διευθυντής της Τροχαίας και εξήγησε ότι «στην νεαρή ηλικία… είμαστε πιο νευρικοί, έχουμε πιο αυξημένες ταχύτητες, περισσότερη έλλειψη προσοχής. Στις μεγαλύτερες ηλικίες οδηγάμε πιο προσεκτικά». Παράλληλα επισήμανε ότι… «αντιστρόφως ανάλογα είναι στους πεζούς, όσο πιο μεγάλη είναι η ηλικία τόσο πιο πολλά περιστατικά έχουμε». Τις πρωινές ώρες σημειώνονται συνήθως τα περισσότερα περιστατικά… «το 85% των παρασύρσεων γίνονται ημέρα, κυρίως μεσημεριανές ώρες όπου συνήθως το άγχος και η κούραση καταβάλουν τους πολίτες». «Στα περιστατικά αυτά συνήθως υπάρχει συνυπαιτιότητα. Ο μεν πεζός ή βαδίζει αντικανονικά στο οδόστρωμα ή δεν δείχνει την δέουσα προσοχή όταν περνάει την διάβαση και το φανάρι δεν έχει γίνει ακόμα κόκκινο για τους οδηγούς ή περνά από την διπλή γραμμή ή περιμένει στη στάση το λεωφορείου κάτω από το πεζοδρόμιο και αντίστοιχα οδηγός δεν προσέχει. Οι αποφάσεις του δικαστηρίου σε ποσοστό 90% υπάρχει συνυπαιτιότητα πεζού και οδηγού», κατέληξε ο κ. Σουρβίνος.

Τι ορίζει ο ΚΟΚ για τους πεζούς

«Κατά την κίνηση τους δεν πρέπει να κινούνται στο οδόστρωμα ούτε να προκαλούν σύγχυση και αιφνιδιασμό στους πεζούς. Να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις των πεζών για την μετακίνηση τους και την διάσχιση της κάθε διασταύρωσης», τόνισε στην Κ ο Γεράσιμος Σαβράμης, δάσκαλος οδήγησης και μέλος του σωματείου εκπαιδευτών οδηγών Θεσσαλονίκης «Λευκός Πύργος». «Παραφράζονται συνήθειες του εξωτερικού από τους Έλληνες πεζούς… ότι δηλαδή μόλις πατήσουν το πόδι τους στο οδόστρωμα πρέπει τα αυτοκίνητα να σταματήσουν, ακόμα και όταν δεν υπάρχουν διαβάσεις πεζών … και τότε δημιουργούνται δευτερογενείς ατυχήματα!», είπε ο κ. Σαβράμης. «Είχαμε καταθέσει το 2014 στην Διαρκή Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας να γίνονται κάθε πέντε χρόνια σεμινάρια μέσα από τις σχολές οδηγών, με ένα συμβολικό ποσό, όπου θα μπαίναμε σε νέες διατάξεις και θα αναφέραμε τις νομικές καταστάσεις και ότι προβλέπεται από τον ΚΟΚ. Αρκεί να σας αναφέρω ένα πολύ μικρό παράδειγμα από το βιβλίο Νομοθεσίας Νομολογίας που είχε γίνει ατύχημα με παράβαση πεζού στην Αθήνα. Η υπαιτιότητα ήταν 50-50, γιατί ο πεζός διέσχισε με κόκκινο για τους πεζούς απαγορευτικό και ο δε οδηγός κινούνταν με ταχύτητα 60 χλμ/ώρα, αντί με 50χλμ/ώρα και βγήκε το πόρισμα με συνυπαιτιότητα και μάλιστα ενώ ο πεζός σκοτώθηκε».

Έλεγχοι και… πρόστιμα στην Δωδεκανήσου από την επόμενη εβδομάδα, μετά το ρεπορτάζ μας

«Από την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουμε σχέδιο δράσεων στην Δωδεκανήσου για να βεβαιώσουμε όσα αυτοκίνητα είναι διπλοπαρκαρισμένα σε όποιον και αν ανήκει», ξεκαθάρισε ο Διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργος Σουρβίνος. Όπως προέκυψε και από ρεπορτάζ της KARFITSA που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα «η οδός Δωδεκανήσου «πνίγεται» από την παράνομη στάθμευση», μας είπαν επιχειρηματίες της περιοχής. «Τείνει να γίνει καθεστώς και έχει ως αποτέλεσμα το μποτιλιάρισμα να βγαίνει μέχρι την Εγνατία και να κλείνει μέχρι την 26ης στο φανάρι των Δικαστηρίων», επιβεβαίωσε ο Διευθυντής. «Ήδη από χθες έχουμε δίκυκλο το οποίο διέρχεται συνεχώς στην Δωδεκανήσου για τα δίπλοπαρκαρισμάτα και στην Τσιμισκή για την λεωφορειολορίδα», διευκρίνισε. Για τις αναφορές επιχειρηματιών της Δωδεκανήσου στην Κ ότι «τα περισσότερα διπλοπαρκαριμένα αυτοκίνητα είναι όσων εργάζονται στο Αστυνομικό Τμήμα», ο κ. Σουρβίνος δήλωσε πως … «Το ότι υπάρχουν τα αστυνομικά τμήματα δεν παρέχουν κάποια ασυλία ούτε στους υπηρετούντες εκεί ούτε στα υπηρεσιακά που υπάρχουν οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης», ενώ ο Δημήτρης Παδιώτης, πρόεδρος της ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Θεσσαλονίκης τόνισε ότι «δεν νομίζω πως συμβαίνει. Οι περισσότεροι αστυνομικοί άλλωστε είμαστε δικυκλιστές. Παρ’ όλα αυτά μακάρι να ήταν τα περισσότερα οχήματα δικά μας γιατί αυτό θα σήμαινε ότι δεν θα υπήρχε και υποστελέχωση».

Το ρεπορτάζ δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Μακεδονίας karfitsa

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *