ροή ειδήσεων

Ο κουμπάρος - συν-τροφος Καλογρίτσας τα πήρε όλα.

Ποιος είναι ο Καλογρίτσας ; O Μπόμπολας του Σύριζα.
Ο κ. Καλογρίτσας ήρθε πρόσφατα στην επικαιρότητα καθώς διεκδικεί μία από τις τηλεοπτικές άδειες. Γνωστές είναι και οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας Πάνου Καμμένου (που είναι κουμπάρος του) σύμφωνα με τις οποίες οι εργολάβοι δεν πρέπει να παίρνουν τηλεοπτικές άδειες.
Ο γιός του κ. Καλογρίτσα Γιάννης είναι, επίσης, κουμπάρος του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Ο κ. Σπίρτζης αποφάσισε να σπάσει σε οκτώ τμήματα το έργο του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος με το επιχείρημα πως έτσι θα το διεκδικήσουν και άλλοι, μικρότεροι, κατασκευαστές ώστε να μην πάει πάλι στα χέρια των ισχυρών ομίλων.
Όπως διαβάζουμε στο «βιογραφικό» του Καρδιτσιώτη επιχειρηματία, ήταν ο εκδότης της αριστερής εφημερίδας «Πρώτη» και είναι ο βασικός μέτοχος της εταιρείας δημοσκοπήσεων GPO.
Ο Καλογρίτσας είχε φιλικές σχέσεις με τον Καπετάν Γιώτη, Χαρίλαο Φλωράκη και πήρε τα διαπιστευτήριά του ως αριστερού για να έχει καλές σχέσεις και με πρώην συντρόφους του που είναι σήμερα στην κυβέρνηση.
Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να απαντήσει ο πρωθυπουργός για το πως έγινε η αγοραπωλησία της Τσίπρας ΑΤΕ από τον... Τοξότη του Καλογρίτσα. Όπως επίσης και αν ο επιχειρηματίας έχει ευνοηθεί οπουδήποτε εξαιτίας της κουμπαριάς του με τον Σπίρτζη και με τον Καμμένο.
Ο Καλογρίτσας λοιπόν, που έγινε κάποτε γνωστός επειδή το όνομά του ενεπλάκη σε συνομιλίες που είχε ο επιχειρηματίας Τρομπούκης στην υπόθεση με τον βαρυποινίτη Βλαστό, έχει μια άγνωστη σχέση και με τον Αλέξη Τσίπρα. Ο Καρδιτσιώτης επιχειρηματίας είναι αυτός που εξαγόρασε την εταιρεία Μέδουσα, όπως μετονομάστηκε η κατασκευαστική εταιρεία Τσίπρας ΑΤΕ, του Παύλου Τσίπρα, πάτερα του Πρωθυπουργού μετά από την αποχώρησή του από το εταιρικό σχήμα. Δεν ασχολούμαστε βεβαίως με το αν πήρε δουλειές από τη Χούντα ο πατέρας του Τσίπρα, αυτά είναι... παραφιλολογίες. Αλλά θα πρέπει κάποιος να ασχοληθεί με τον Χρ. Καλογρίτσα και τις σχέσεις του με κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης. Και τις πολλές συμπτώσεις που υπάρχουν. Για παράδειγμα η αγορά βοά ότι ο Καλογρίτσας είναι ο νέος συνέταιρος της γαλλικής εταιρείας Suez η οποία διεκδικεί την ΕΥΑΘ και την ΕΥΔΑΠ. Τι σύμπτωση; Επικεφαλής της ΕΥΔΑΠ ορίστηκε ο σύντροφος της Ρένας Δούρου Ι. Μπενίσης ενώ οι αποκρατικοποιήσεις των «νερών» είναι από τις πρώτες που θέλει να κάνει η κυβέρνηση. Ως συνεταίρος της Suez ο Καλογρίτσας έχει και άλλες δραστηριότητες. Η θυγατρική του γαλλικού ομίλου SITA CZ με έδρα την Πολωνία, εμφανίστηκε σε πρόσφατο διαγωνισμό για την αποκατάσταση χωματερών σε Σέρρες, Κιλκίς, Πολύγυρο και Ανθεμούντα δανείζοντας την τεχνογνωσία της στην εταιρεία Τοξότης που ελέγχεται από τον κ. Χρήστο Καλογρίτσα.
Με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, για τη χρήση 2014, η Τοξότης είχε κύκλο εργασιών 26.500.000 ευρώ και καθαρά κέρδη 230.000 ευρώ και τραπεζικές υποχρεώσεις περί τα 15.000.000 ευρώ. Το 2013 η Τοξότης είχε έσοδα περί τα 20.000.000 ευρώ και κέρδη 30.000 ευρώ.Η συντριπτική πλειονότητα των εσόδων του ομίλου προέρχεται τα τελευταία χρόνια από δύο πελάτες: την ΔΕΔΔΗΕ (τη θυγατρική της ΔΕΗ στα δίκτυα μέσης και χαμηλής τάσης) και την πρώην ΔΕΠΑΝΟΜ που ασχολούνταν με την κατασκευή των νοσοκομείων ανά την Ελλάδα.
Η τεχνική εταιρεία Ομάδα Κατασκευών είναι, κατά κάποιον τρόπο, διάδοχος της πρώτης τεχνικής εταιρείας της οικογένειας Καλογρίτσα, της Χρ. Καλογρίτσας ΑΕ το 2014 είχε έσοδα μόλις 320.000 ευρώ, ενώ είχαν καταστεί απαιτητά δάνεια περί τα 26.000.000 ευρώ (από τα περίπου 45.000.000 ευρώ που οφείλει στις τράπεζες), με τις συσσωρευμένες ζημιές στα 22.000.000 ευρώ.
Η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών (εταιρείες συμφερόντων του κ. Χρ. Καλογρίτσα) μειοδότησε την Τρίτη και στον τρίτο διαγωνισμό για τον οδικό άξονα, με έκπτωση 53%, ποσοστό που για την κατασκευαστική αγορά θεωρείται απαγορευτικό.
Mέσα σε δύο μήνες έχει επικρατήσει και στους τρεις διαγωνισμούς (από τους οκτώ που προγραμματίζονται) για αντίστοιχα τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, συνολικού προϋπολογισμού περί τα 180.000.000 ευρώ.
Mετά και τη μειοδοσία στην τρίτη εργολαβία συνδέεται με το γεγονός πως έχει πλέον θέσει υποψηφιότητα για την ανάληψη και των υπολοίπων πέντε εργολαβιών του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, συνολικού προϋπολογισμού περί τα 400.000.000 ευρώ.
Η κοινοπραξία μειοδότησε προχθές στο διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα του άξονα Πάτρα – Πύργος (Δουναιίκα – Πύργος), που επαναλήφθηκε για τυπικούς λόγους, προϋπολογισμού 67.200.000 ευρώ. Νωρίτερα είχε μειοδοτήσει για το τμήμα (Αμαλιάδα – Δουναίικα), προϋπολογισμού 58.400.000 ευρώ καθώς και για το τρίτο τμήμα (Κυλλήνη – Αμαλιάδα), προϋπολογισμού 53.250.000 ευρώ.
Τώρα στην αγορά περιμένουν το διαγωνισμό για το τέταρτο τμήμα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος (Βάρδα – Κυλλήνη) που προγραμματίζεται για τον Σεπτέμβριο. Τα στοιχήματα, όμως, πως θα επικρατήσει και σ’ αυτό ο όμιλος Καλογρίτσα έχουν αρχίσει να πέφτουν.
Γιατί και στις τρεις εργολαβίες ο όμιλος Καλογρίτσα προσέφερε έκπτωση άνω του 53%, όταν οι ισχυρότεροι όμιλοι του κλάδου, που έχουν και εργοτάξια στην περιοχή (και συνεπώς μπορούν να κάνουν το έργο φθηνότερα, όπως υποστηρίζουν) κινήθηκαν αρκετά χαμηλότερα;



Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *