ροή ειδήσεων

Πρακτικές μαφίας από τους επιτήδειους στην αγορά καυσίμων


Η επανενεργοποίηση μετά από χρόνια των μηχανισμών του υπουργείου ανάπτυξης, που πραγματοποίησαν μυστικούς ελέγχους για παραβάσεις στις αντλίες των πρατηρίων, κατέδειξε για μια ακόμη φορά ότι η παραβατικότητα στην αγορά των καυσίμων αποτελεί έναν διαχρονικό κανόνα. Η διαφορά είναι ότι όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές (ελλιπείς έλεγχοι) και υπάρχει μεγαλύτερο κίνητρο (υψηλή φορολογία) οι παραβάτες αυξάνοντα με γεωμετρική πρόοδο. Άλλωστε όπως είχε αποκαλύψει το Capital.gr, ανεξάρτητες έρευνες που είχαν διενεργηθεί το προηγούμενο διάστημα κατέδειξαν τα ίδια αποτελέσματα με τους επίσημους ελέγχους του υπουργείου, δηλαδή ότι υπάρχει αύξηση της παραβατικότητας με τις ρυθμισμένες αντλίες.

Τώρα εκτός από τα εντυπωσιακά αποτελέσματα των ελέγχων που κατέδειξαν ότι ένα στα τρία πρατήρια που ελέγχθηκαν εμφάνιζε σημαντικές αποκλίσεις στις ποσότητες καυσίμων που παραδόθηκαν σε σχέση με τα όσα ορίζονται από το νόμο, θλίψη και προβληματισμό προκαλούν και τα όσα συνέβησαν την επόμενη ημέρα των ελέγχων, όπου καταγράφηκαν ύποπτες συμπτώσεις, ανάλογες με αυτές που συναντώνται σε υποθέσεις του υποκόσμου, που οδήγησαν στο να "σβηστούν" τα ίχνη και να εξαφανιστούν αποδεικτικά στοιχεία.

Από στοιχεία που έχει στη διάθεσή του Capital.gr και περιστατικά που ακολούθησαν των ελέγχων προκύπτουν τα εξής:

Σε πρατήριο όπου διαπιστώθηκαν αποκλίσεις από 4,9% έως 5,2% και διαφορές στους αθροιστές αντλίας περίπου 500.000 λίτρων ξεκίνησαν οι διαδικασίες για αφαίρεση της άδειας, δεσμεύτηκαν οι αντλίες και αποκλείστηκε η πρόσβαση σε αυτές προκειμένου να κληθεί ο εισαγγελέας, ο οργανισμός που εξέδωσε το πιστοποιητικό και ο κατασκευαστής της αντλίας. Σκοπός να εξεταστεί η αντλία, να διαπιστωθούν οι λόγοι για τη μεγάλη απόκλιση και να στοιχειοθετηθεί τυχόν δόλια παρέμβαση σε αυτές. Παράλληλα ο υπεύθυνος του πρατηρίου προσήχθη με αυτόφωρη διαδικασία. Ωστόσο τις επόμενες ημέρες σημειώθηκε κλοπή και βανδαλισμός στο πρατήριο και οι αντλίες που τελούσαν υπό δέσμευση είχαν παραβιαστεί και είχαν αφαιρεθεί όλα τα κρίσιμα από μετρολογικής απόψεως εξαρτήματα.. Το συγκεκριμένο πρατήριο είναι σε διαδικασία αφαίρεσης άδειας και σφράγισης από την περιφερειακή υπηρεσία Μεταφορών, λόγω των μεγάλων αποκλίσεων στην παραδιδόμενη ποσότητα, ενώ η το Υπουργείο Ανάπτυξης επέβαλε διοικητικό πρόστιμο 50.000 € για διακίνηση καυσίμων εκτός συστήματος εισροών εκροών.

Σε τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις πρατηρίων όπου ο μυστικός έλεγχος έδειξε μεγάλη απόκλιση στη διάρκεια του μυστικού ελέγχου, όταν έγινε ο επίσημος αιφνιδιαστικός έλεγχος διαπιστώθηκε ότι παραδίδονταν οι κανονικές ποσότητες. Σε ένα εξ αυτών ωστόσο βρέθηκε ότι έχει πειραχθεί το λογισμικό της αντλίας, ενώ εικάζονται διάφορες άλλες πρακτικές για το πώς οι παραβάτες παρέδωσαν σωστές ποσότητες όταν έγιναν επίσημοι έλεγχοι, ενώ όταν οι έλεγχοι ήταν μυστικοί πιάστηκαν να παραδίδουν έως και 11% λιγότερες ποσότητες από τις αναγραφόμενες που φυσικά πληρώνει ο πελάτης.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων, αυτών έρχονται να δικαιώσουν τις εκτιμήσεις ότι η υπερφορολόγηση του κλάδου των καυσίμων, ενισχύει σημαντικά το κίνητρο για την παράνομη διακίνηση καυσίμων, με διάφορες μορφές. Την ίδια στιγμή όπως έχουν καταγγείλει και οι ομοσπονδίες των πρατηριούχων, που εκπροσωπούν τους νόμιμους επαγγελματίες του κλάδου, τα πολυδιαφημισμένα συστήματα εισροών εκροών στην πραγματικότητα δεν λειτουργούν με αποτέλεσμα να αφήνουν πεδίο δόξης λαμπρό για τους επιτήδειους. Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλουν οι νόμιμοι επαγγελματίες, δεν υπάρχουν έλεγχοι και διασταυρώσεις στοιχείων και το σύστημα εμφανίζει σημαντικά κενά και τρύπες καθώς δεν υπάρχει προσωπικό για να διασταυρώσει τα στοιχεία.

Επίσης οι πρατηριούχοι είχαν επισημάνει τη λανθασμένη εφαρμογή της εγκατάστασης του συστήματος εισροών εκροών, καθώς δε χρησιμοποιήθηκε ενιαίο λογισμικό, αφήνοντας το παράθυρο για πιθανές παρεμβάσεις, κάτι που διαπιστώθηκε και στην πράξη στα πρατήρια που εντοπίστηκαν με πειραγμένο το λογισμικό των αντλιών.

Και βέβαια οι πρατηριούχοι έχουν ζητήσει από την Πολιτεία να διευρύνει τους ελέγχους, αφού τονίζουν ότι το πρατήριο είναι ο τελευταίος κρίκος της διακίνησης (νόμιμης ή παράνομης) και επομένως θα πρέπει να υπάρξει μια πλήρης καταγραφή και έλεγχος όλων των εγκαταστάσεων και κυρίως όλων των αποθηκευτικών χώρων καυσίμων. Σημειώνεται ότι εκτός από τις νόμιμες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών που ελέγχονται πλήρως, υπάρχουν και άλλοι μη καταγεγραμμένοι αποθηκευτικοί χώρου που βρίσκονται εκτός των ραντάρ των αρχών καθώς δεν υπάρχει υποχρέωση εγκατάστασης συστημάτων ελέγχου εισροών εκροών.

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *