ροή ειδήσεων

«Ιερός πόλεμος» Φίλη-Ιερώνυμου για τα Θρησκευτικά

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος χαρακτήρισε τα νέα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά απαράδεκτα και επικίνδυνα - Ο κ. Φίλης επισήμανε πως είναι αποτέλεσμα πιλοτικής εκπαιδευτικής εμπειρίας και πολύμηνου διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς- θεολόγους

Απαράδεκτα κι επικίνδυνα χαρακτήρισε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τα νέα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά και απηύθυνε έκκληση προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να σταματήσει όλη αυτή την προσπάθεια και να αναβάλει καθεμιά πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων.

Ειδικότερα ο προκαθήμενος της ελλαδικής εκκλησίας μετά τη σημερινή συνάντηση με το ΔΣ της Πανελλήνια Ένωσης Θεολόγων, δήλωσε: «Το μάθημα των Θρησκευτικών περνά μια κρίση κι έχουμε την ανάγκη όλοι και από πλευράς εκκλησίας και από πλευράς πολιτείας να συνεργαστούμε γερά πάνω σε μεγάλη βάση με θετική άποψη και όχι περιοριζόμενοι από χρονικά όρια δέκα ημερών, πέντε ημερών, αλλά με περισσότερο χρόνο και με περισσότερη άνεση για να πάρουμε τις σχετικές αποφάσεις».

Βεβιασμένα τα νέα προγράμματα, τα οποία ξέρουμε πως ελήφθησαν και με, πως προωθήθηκαν και με σφραγίδα ποιων ανθρώπων. Και υπογράμμισε: «Εγώ με μια λέξη θα έλεγα σήμερα, επειδή διάβασα τα καινούργια προγράμματα και τα είδα είναι απαράδεκτα, είναι επικίνδυνα, είναι πράγματα που δεν θα αποδώσουν καρπούς αλλά μεγάλη ζημιά στην παιδεία γενικότερα , στην κοινωνία μας και ρήξη μέσα στην εκκλησία στη σχέση με την πολιτεία. Γι αυτό από αυτή τη θέση σήμερα, θα τα πω και στην ιεραρχία στις αρχές Οκτωβρίου, κάνω έκκληση αυτή τη στιγμή προς των πρωθυπουργό Α. Τσίπρα να σταματήσει όλη αυτή την προσπάθεια , να αναβάλει καθεμιά πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων και σε μια βάση μεγάλης εκκλησίας και πολιτείας να συνεργαστούμε σοβαρά επιτέλους σε ένα τόπο που ακούγονται λόγια, λόγια, λόγια, και λείπει ό λόγος.»

Ο υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης με αφορμή την δήλωση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου για την αναβάθμιση του μαθήματος των
θρησκευτικών δήλωσε:

«Τα νέα προγράμματα του μαθήματος των θρησκευτικών είναι αποτέλεσμα πιλοτικής εκπαιδευτικής εμπειρίας τριών ετών καθώς και πολύμηνου διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς- θεολόγους και εκπροσώπους της Εκκλησίας. Τα θρησκευτικά είναι ένα μάθημα όπως όλα τα μαθήματα. Η ευθύνη για τα προγράμματα σπουδών ανήκει σύμφωνα με τον νόμο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Είναι λάθος ένα ώριμο αίτημα όπως η αναβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών από ομολογιακό σε μάθημα γνώσης των θρησκειών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία, να μετατρέπεται σε αφορμή ακατανόητης αντιδικίας και κινδυνολογίας. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι πάντοτε ανοικτό στο διάλογο με την Εκκλησία και προσωπικά με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, με τον αυτονόητο αμοιβαίο σεβασμό των διακριτών θεσμικών ρόλων.»

Ο «πόλεμος» ξέσπασε καθώς από φέτος αλλάζει το μάθημα των Θρησκευτικών σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης φαίνεται ότι μένει πιστός στο δόγμα «το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να αλλάξει για να μείνει» προχωρά από τη νέα σχολική χρονιά σε κατάργηση του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο θα προσανατολισθεί προς τη θρησκειολογία.

Το θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών αλλά και της εκκλησιαστικής περιουσίας συζητήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δείπνησαν πρόσφατα , μετά στενών συνεργατών τους, επιχειρώντας να αναθερμάνουν τις σχέσεις τους.

Σύμφωνα πάντως με το πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα διδαχθούν θρησκευτικά εφέτος με το νέο αναμορφωμένο Πρόγραμμα Σπουδών των Θρησκευτικών, καθώς δεν έχουν τυπωθεί ακόμα τα νέα αναμορφωμένα βιβλία. Σύμφωνα με πληροφορίες η ολοκλήρωση της συγγραφής των νέων βιβλίων για δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο θα γίνει μέσα στο επόμενο χρόνο.

Βασική αλλαγή είναι ότι Θρησκευτικά να πάψουν να είναι ομολογιακό μάθημα και να γίνουν μάθημα γνώσης των θρησκειών, με έμφαση στην ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η διδασκαλία της ορθοδοξίας θα έχει κεντρικό ρόλο και θα ακολουθούν οι άλλες χριστιανικές θρησκείες της Ευρώπης . Στη συνέχεια , με βάση το νέο πρόγραμμα οι μαθητές θα διδάσκονται τον Ιουδαισμό και τον Ισλαμισμό και τέλος στοιχεία από άλλες θρησκείες όπως ο βουδισμός. Το μάθημα στα δημοτικά δεν θα γίνεται με διδασκαλία της ιστορίας της παλαιάς και καινής διαθήκης αλλά μέσω εκπαιδευτικών παιχνιδιών, φιλικά για τα παιδιά, και βιωματικών τρόπων μάθησης.

Η εικονογράφηση των νέων Προγραμμάτων έχει και την υπογραφή του Φίκου ενός καλλιτέχνη street art αποδίδοντας έναν χαρακτήρα γκράφιτι στις εικόνες.
Το διαφορετικό στοιχείο έρχεται και από τη διαδικασία της μάθησης καθώς το νέο πρόγραμμα θρησκευτικών θα ενσωματώσει και πιο μοντέρνα “εργαλεία”, προκειμένου να γίνει ελκυστικό στους μαθητές. Όπως λένε οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας ακόμα και η Τέχνη μπορεί να επιστρατευτεί προκειμένου ο μαθητής να γνωρίσει τα στοιχεία μίας θρησκείας.

Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, δίνοντας το στίγμα του Νέου Προγράμματος που πλέον θα προσανατολισθεί προς τη θρησκειολογία δήλωσε στη Βουλή «Μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας και όχι ομολογιακό, κατηχητικό» είπε ο υπουργός δίνοντας το στίγμα της αλλαγής. Και τόνισε: «Θα ήθελα να ενημερώσω τη Βουλή των Ελλήνων ότι από φέτος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης θα εφαρμοστεί το νέο πρόγραμμα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Άκουσα μία τοποθέτηση του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη, προ μηνός σε μία τηλεοπτική εκπομπή, που είπε ότι συμφωνεί να αλλάξει το πρόγραμμα των Θρησκευτικών στα σχολεία. Το πρόγραμμα που έχουμε έτοιμο ως ΙΕΠ προέκυψε από ειδική επιτροπή που συγκροτήθηκε και άκουσε όλες τις πλευρές, και την Εκκλησία και τους θεολόγους. Η απόφαση βεβαίως είναι της Πολιτείας, έτσι λειτουργεί το σχολείο. Δεν λειτουργεί με αποφάσεις άλλων, είμαστε έτοιμοι, θα πάμε σε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και θα προχωρήσουμε σε ένα πρόγραμμα αλλαγής του μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε να μην είναι μάθημα ομολογιακό, κατηχητικό αλλά μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας, αλλά και τον άλλων θρησκευμάτων τα οποία περιβάλλουν τη χώρα μας ή θρησκευμάτων, οι πιστοί των οποίων ζούνε στη χώρα μας».

Ο κ. Φίλης αναμένεται να προχωρήσει και σε πρόγραμμα επιμόρφωσης και των καθηγητών θεολογίας προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες του Νέου Προγράμματος Σπουδών.

Σύμφωνα πάντως με τα στελέχη του ΙΕΠ το μάθημα των θρησκευτικών «συνιστά γνωριμία με τα μορφωτικά αγαθά, τις αξίες και τον πολιτισμό που διαμόρφωσε ο Χριστιανισμός και ιδιαίτερα η Ορθόδοξη Παράδοση, ενώ παράλληλα διδάσκονται στοιχεία από τις δύο άλλες χριστιανικές παραδόσεις της Ευρώπης, καθώς και στοιχεία για ορισμένες από τις μεγάλες θρησκευτικές παραδόσεις που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα την ελληνική κοινωνία. Ακόμη, στο πλαίσιο του μαθήματος, τα κοινωνικά και υπαρξιακά προβλήματα του ανθρώπου προσεγγίζονται με πνεύμα διαλόγου, ελευθερίας και καταλλαγής, χωρίς ομολογιακή εμμονή, κατηχητισμό, φανατισμό ή μισαλλοδοξία. Με άλλα λόγια, το σύγχρονο μάθημα των Θρησκευτικών βοηθά στην κατανόηση της παράδοσης και εκφράζει τον θρησκευτικό πολιτισμό μας με σεβασμό προς τη θρησκευτική ετερότητα στο πλαίσιο ενός διαπολιτισμικού διαλόγου. Συνεπώς, ο σεβασμός της θρησκευτικής ετερότητας, η γνωριμία και ο διάλογος με τις άλλες χριστιανικές και θρησκευτικές παραδόσεις αποβαίνει βασικός άξονας του μαθήματος».

Οι σκοποί της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο Λύκειο, σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα είναι:

Το μάθημα των Θρησκευτικών ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, υπηρετώντας, αφενός, τους γενικούς σκοπούς της εκπαίδευσης και, αφετέρου, ένα «θρησκευτικό γραμματισμό», ο οποίος συμβάλλει στη δημιουργία θρησκευτικά συνειδητοποιημένων και διαλεγόμενων πολιτών. Η διευρυμένη αυτή θρησκευτική εκπαίδευση αποβλέπει στον θρησκευτικό γραμματισμό, αλλά και στην ευαισθητοποίηση και στον προσωπικό αναστοχασμό των μαθητών απέναντι στο δικό τους θρησκευτικό και ηθικό προβληματισμό. Το εγχείρημα αυτό δεν είναι θεωρητικό ή νεφελώδες, αλλά ήδη έγινε πραγματικότητα στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου, το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά κατά την περίοδο 2011- 2013 και ήδη έχει βελτιωθεί και αναθεωρηθεί (2014) και υφίσταται ως συμπληρωματικό προς το ισχύον ΠΣ μέχρι την πλήρη εφαρμογή του. Κατ’ αυτό τον τρόπο πραγματοποιείται η σταδιακή – και πάντως όχι αποκλειστική και μονοδιάστατη – μετάβαση από το στάδιο της κατανόησης (Δημοτικό) στην ερμηνευτική προσέγγιση (Γυμνάσιο) και από εκεί στην κριτική προσέγγιση και στη δημιουργική ανίχνευση των ορίων του διαλόγου και της σύνθεσης με τη σημερινή εποχή (Λύκειο), έχοντας ως επίκεντρο την προσωπική εμπειρία των εφήβων.

Η κριτική θρησκευτικότητα με την έννοια της ολιστικής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική
διαδικασία στην οποία συμμετέχουν νους και καρδιά και η οποία διαμορφώνει ανθρώπους με «ζωηρή επιθυμία» για δικαιοσύνη και δημοκρατία. Εφόσον ο άνθρωπος είναι, από τη φύση του ον, που πιστεύει, η θρησκευτική εκπαίδευση του παρέχει τις δυνατότητες «να πιστεύει καλά». Και αυτό σημαίνει κριτικά (ελεύθερα, διερευνητικά, ενεργητικά, με σεβασμό στους άλλους, ειρηνικά, χωρίς ηθικισμούς, φανατισμούς και μισαλλοδοξίες). Στο πλαίσιο αυτό καλλιεργείται η κριτική προσέγγιση του θρησκευτικού φονταμενταλισμού. Οι μαθητές χρειάζεται να έχουν βασική πληροφόρηση και να ασκήσουν την κριτική σκέψη, ώστε να μπορούν να αποκωδικοποιούν τα στοιχεία αρχικά της σύγχρονης ιστορίας, αλλά και γενικά της ιστορίας που σχετίζονται με θρησκευτικά ζητήματα, καθώς και να ερμηνεύουν το παρελθόν και το παρόν του κόσμου στον οποίο ζουν. Η κριτική θρησκευτικότητα βασίζεται στον σεβασμό των άλλων και στον πλουραλισμό, χωρίς να παραιτείται κανένας από το ερώτημα για την αλήθεια της πίστης, η οποία είναι πάντοτε έτοιμη να λογοδοτήσει για την ελπίδα που εμπεριέχει.

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

  1. Όλα σου καλά κύριε Φίλη, αλλά το "τις αξίες και τον πολιτισμό που διαμόρφωσε ο Χριστιανισμός και ιδιαίτερα η Ορθόδοξη Παράδοση" που το βρήκες εσύ αυτό στην Ιστορία ειδικά της πατρίδας σου; Από την μια αναφέρεσαι στην αρνητική στάση της εκκλησίας από την τουρκοκρατία, την κατοχή και την δικτατορία και από την άλλη τους χαϊδεύεις τα αυτιά;;
    Για διάβασε επιφανείς Ευρωπαίους ιστορικούς και μελετητές για το τι "πολιτισμό" έφερε ο χριστιανισμός με τον σκοταδισμό, το κάψιμο μαγισσών και επιστημόνων στον μεσαίωνα, για το ότι η γή είναι τετράγωνη και επίπεδη και άσε τα σάπια σου. Διάβασε τι έγραψε 'ενας από τους χιλιάδες χρονογράφους και ιστορικούς που προφανώς αγνοείς τόσο εσύ όσο και το συνάφι σου στο υπουργείο (παρα)παιδείας, όπως ο Choiseul Gouffier το 1776 στο βιβλίο του και πες μου που τον είδες τον τρισκαταραμένο πολιτισμό τους;;;;;

    Oι καλόγεροι έχουν υποδουλώσει τους εύπιστους Έλληνες. The monks have enslaved the credulous Greeks.

    Ο Γάλλος περιηγητής και διπλωμάτης Choiseul Gouffier (1776) στο έργο του «Voyage pittoresque de la Grece» γράφει: «Όλη η Ελλάδα είναι γεμάτη από καλογέρους που έχουν υποδουλώσει τους εύπιστους Έλληνες και κυβερνούν όπως θέλουν αυτοί».
    «Οι καλόγεροι με τα όργια τους δημιουργούσαν μεγάλα σκάνδαλα. Με τις αγυρτείες τους ξεγελούσαν τις γυναίκες και έπαιρναν από αυτές ότι είχαν και δεν είχαν, και από τους αγρότες έπαιρναν τα χωράφια και το βιός τους ακόμα» (Αλέξανδρος Διομήδης «Βυζαντινές Μελέτες»).
    Οι καλόγεροι πωλούσαν στους ξένους χιλιάδες αρχαιοελληνικούς παπύρους αμέτρητες χιλιάδες βιβλίων σε εξευτελιστικές τιμές. Έχουν γεμίσει τα μουσεία της Ευρώπης και τη Αμερικής από παπύρους, βιβλία και ελληνικά αγάλματα, που πουλήθηκαν από τους αμαθείς ρασοφόρους.
    (από την ανάρτηση του "Ελευσις Διαγοριδών" την 18-9-2016)

    Διάβασε ανιστόρητε Φίλη πως έπεσε η Κωνσταντινούπολη από τα αρχεία των Οθωμανών αλλά και άλλων Ευρωπαίων ιστορικών και τι προδοτικές συμφωνίες έκανε η εκκλησία με τους Τούρκους πριν, αλλά και μετά την άλωση. Διάβασε την Ελληνική Νομαρχία τι επίσημα αναφέρει, όχι μόνο εσύ αλλά και οι υπόλοιποι ανιστόρητοι καθηγητές και θεολόγοι τρομάρα τους και απορώ πως και δεν αντέδρασαν στις πλαστογραφίες, αποκρύψεις και παραποιήσεις της Ελληνικής Ιστορίας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος22/9/16 23:18

    Κύριε Υπουργέ Παιδείας, αν αυτό το εξάμβλωμα περί "αξιών και πολιτισμού των χριστιανών" εσύ το αποκαλείς Παιδεία .... τότε καλύτερα να παραιτηθείς και εσύ και όλο το σινάφι σου όπως σε παροτρύνουν και οι αντίπαλοί σου γιατί είσαι εκτός από ανιστόρητος, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ επιζήμιος στην διαμόρφωση της γενικής παιδείας αυτού του τόπου. Διάβασε λοιπόν για τις αξίες και τον πολιτισμό του χριστιανισμού που έχεις το θράσος να αναφέρεις ανερυθρίαστος.

    NITΣΕ
    Δεν πρέπει να εξωραΐζουμε και να καλλωπίζουμε τον Χριστιανισμό. Εξαπέλυσε πόλεμο μέχρι θανάτου του ανώτερου τύπου ανθρώπου, καταδίκασε όλα τα θεμελιώδη ένστικτα του τύπου αυτού και διαλύοντας τα ένστικτα αυτά, έβγαλε το κακό, το χειρότερο κακό. Τον δυνατό άνθρωπο ως τυπικό παράδειγμα προς απόρριψη, τον διεφθαρμένο άνθρωπο. Ο Χριστιανισμός πήρε το μέρος όλων των αδύναμων, των παρακατιανών, των αποτυχημένων. Εκανε ιδανικό τον λόγο των πνευματικά ισχυρότερων διδάσκοντας ότι οι ανώτερες αξίες του πνεύματος είναι κάτι αμαρτωλό, κάτι παραπλανητικό, πειρασμοί. Το πιο θλιβερό παράδειγμα, η διαφθορά του Πασκάλ, που πίστευε ότι ο λόγος του είχε διαφθαρεί από το προπατορικό αμάρτημα, ενώ είχε διαφθαρεί μόνο από τον χριστιανισμό του.

    Goethe. Η βίβλος είναι Βαβέλ, μια Βαβυλωνία, «μητέρα τόσης μεγάλης πλάνης και απάτης» που αυτοπροσδιορίστηκε μόλις τον 19 αιώνα σαν θρησκεία που ευαγγελίζεται την αγάπη και την ειρήνη

    Από την εποχή αμέσως μετά την Κ.Δ. και την εποχή της Αρχαίας εκκλησίας σώζεται μεγάλο πλήθος λογοτεχνικών πλαστογραφιών. Απέχουν πολύ από το να ανήκουν όλες στην αιρετική βιβλιογραφία, αντιθέτως μπόρεσαν να γεννηθούν και να γίνουν το ίδιο αποδεκτές στο ορθόδοξο περιβάλλον… Συγγραφέας Norden Brox (Falsche Verfasserangaben)

    Καταδικάζω τον χριστιανισμό, απαγγέλλω κατά της χριστιανικής εκκλησίας την εσχάτη όλων των κατηγοριών. Τον θεωρώ ως την μεγαλύτερη διαφθορά. Μετέβαλε κάθε αξία σε απαξία, κάθε αλήθεια σε ψέμα, καθετί έντιμο σε αχρειότητα. Τον θεωρώ ως την μεγαλύτερη κατάρα και διαστροφή, το μεγαλύτερο εκδικητικό ένστικτο, που προκειμένου να επιβληθεί χρησιμοποίησε κάθε μηχανορραφία και υποχθόνιο μέσο, δεν δίστασε μπροστά σε καμία μικροπρέπεια, τον ονομάζω το ανεξίτηλο στίγμα της ανθρωπότητας. Friedrich Nietzsche

    Νικόλαος Τωμαδάκης, καθηγητή της Βυζαντινής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στο έργο του «Εισαγωγή εις την Βυζαντινήν Φιλολογίαν» τόμ. Α΄ τεύχ. Α΄ έκδ. Β΄ Αθήναι 1956, μας λέει τα εξής:
    «Ο χριστιανισμός υπήρξε πολέμιος κατά κύριον λόγον του Ελληνισμού, ως ζωής και σκέψεως… Η μεγαλυτέρα διαβολή την οποίαν ενήργησε κατά του κλασσικού κόσμου είναι η εμφάνισις αυτού ως ειδωλολατρικού. Λατρείαν των ειδώλων, δι’ ήν κατηγορούν τα συναξάρια τους μη χριστιανούς συχνότατα, δεν εγνώρισαν οι Έλληνες, εν τούτοις το όνομα Έλλην ταχύτατα συνέπεσε με την έννοια του ειδωλολάτρης».

    «Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ» εκδ. «Ψυχογιός» 1988, της Πρυτάνεως στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης, Ελένης Γλύκατζη – Αρβελέρ, η οποία θεωρείται ένα από τα ιερά τέρατα της βυζαντινολογίας. Από την σελ. 17 διαβάζουμε: «… Εναντίον των ειδωλολατρών (διάβαζε Ελλήνων) εφαρμόσθηκαν μέτρα, που συχνά πήραν το χαρακτήρα πραγματικών διώξεων. Το μαντείο των Δελφών υποχρεώθηκε να σιγήσει, οι Ολυμπιακοί αγώνες και τα Ελευσίνια μυστήρια απαγορεύθηκαν. Τα ιερά λεηλατήθηκαν από τους χριστιανούς… οι ιερείς υποχρεώθηκαν – να σιγήσουν ή να αποθάνουν – όπως γράφει ο Λιβάνιος…» Και παρ’όλο που η αλήθεια είναι ότι κατά πολύ περισσότερο καταστράφηκαν οι Έλληνες και ο Ελληνισμός από τους χριστιανούς, οι τελευταίοι αυτοί έχουν το θράσος να ομιλούν ακόμα ανενόχλητοι περί Ελληνοχριστιανισμού.


    Και έπονται χιλιάδες άλλοι, φυσικά τελείως άγνωστοι σε σας τους μορφωμένους......



    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *