ροή ειδήσεων

ΠΟΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ BLACK Friday μωρέ;


Tο ότι προσπαθούμε να μιμηθούμε κάθε Αμερικανιά που βλέπουμε είναι δεδομένο κι έχει πολλές φορές και την πλάκα του. Ακόμα και το Halloween έχουμε φέρει πλέον στην Ελλάδα και κάθε Οκτώβριο γεμίζουν οι βιτρίνες και τα σπίτια κολοκύθες.

Της Ευγενίας Κουντούρη

Τώρα λοιπόν, αν και αργά είναι η αλήθεια, ανακαλύψαμε και την Black Friday. Ή μάλλον, για να είμαστε απόλυτα ακριβής, ανακαλύψαμε πως μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το έθιμο των Αμερικάνων, ώστε να ξεγελάσουμε ή να προσπαθήσουμε να ξεγελάσουμε τους καταναλωτές.
Κι εξηγούμε: Αυτό που συμβαίνει στην Αμερική τη συγκεκριμένη μέρα είναι, δεδομένα, προς όφελος όσων επιθυμούν να αγοράσουν κάποια προϊόντα σε τιμές κόστους, αν και πρέπει να σημειωθεί, πως από την άλλη πλευρά είναι και μία μέρα που η αξιοπρέπεια του ανθρώπου ποδοπατιέται. Κυριολεκτικά.

Αυτή όμως, είναι μια άλλη κουβέντα. Αφορά τον κάθε ένα προσωπικά και το κατά πόσο θεωρεί πως το να στήνεται όλο το βράδυ έξω από ένα μαγαζί ή το να παίζει μπουνιές για να προλάβει μια τηλεόραση το αντέχει η λογική και η αισθητική του. Ας πούμε όμως πως, ειδικά στην Ελλάδα της κρίσης που πλέον βρισκόμαστε να χαζεύουμε τις βιτρίνες, αλλά να μην πλησιάζουμε την είσοδο των καταστημάτων, είμαστε διατεθειμένοι να ποδοπατηθούμε για να πάρουμε κάτι που εδώ και καιρό ονειρευόμαστε και δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουμε. Θα το καταφέρουμε μήπως αύριο;

Η Black Friday ονομάστηκε έτσι στην Αμερική γιατί συνήθιζαν να σημειώνουν τις ημέρες που ένα κατάστημα έβγαζε κέρδος με μαύρα γράμματα, ενώ αντίθετα οι ημέρες που δεν είχαν κέρδη σημειώνονταν με κόκκινο. Η «μαύρη Παρασκευή» λοιπόν ήταν η ημέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο κέρδος και γιατί συνέβαινε και συμβαίνει αυτό; Γιατί τα καταστήματα αποφασίζουν να αδειάσουν τα ράφια και τις αποθήκες τους, βγάζοντας ελάχιστο κέρδος από το κάθε προϊόν.

Από τα νυφικά, μέχρι και τις ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα, ρούχα κι ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, προσφέρονται με εκπτώσεις της τάξεως του 80%. Και είναι φυσικό και επόμενο πως τα ράφια και οι αποθήκες άδειαζαν, αδειάζουν και θα συνεχίζουν να αδειάζουν.



Εδώ και μέρες λοιπόν έχουν αρχίσει οι διαφημίσεις από διάφορα καταστήματα στην Ελλάδα, κυρίως με ηλεκτρικά ήδη, τα οποία διαλαλούν πως η Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, θα είναι ημέρα ευκαιριών. Για να … πείσουν μάλιστα έχουν ήδη βγάλει και τις προσφορές τους online. Ενημερώνουν με newsletter τους καταναλωτές πως ήρθε η ώρα να αποκτήσουν αυτό που επιθυμούν.
Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

Πως αντιλαμβάνονται όμως την Black Friday εδώ; Κάνουν επιλεγμένα εκπτώσεις σε ορισμένα προϊόντα και μάλιστα εκπτώσεις που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χαρακτηριστούν «ευκαιρίες». Γιατί το να «κόβεις» 30 ευρώ σε κάτι που κοστίζει 500, δεν πρόκειται να κάνει κάποιον που θέλει να το αποκτήσει και μέχρι τώρα δεν το άντεχε η τσέπη του, να τρέξει στο κατάστημα για να το… προλάβει.

Ούτε μιμούνται το Αμερικάνικο έθιμο κάνοντας εκπτώσεις σε τέσσερα προϊόντα, από τα 1.000 που πουλάνε και μάλιστα σε προϊόντα που, όπως γνωρίζουν πολύ καλά, δεν είναι αυτά που κυρίως ενδιαφέρουν τον κόσμο. Άσε το άλλο. Κάποια καταστήματα ξεκίνησαν την Black Friday, μέσω των σελίδων τους στο διαδίκτυο από την Δευτέρα και πλέον ενημερώνουν πως και οι λίγες καλές προσφορές που είχαν, εξαντλήθηκαν μέχρι την Τετάρτη. Ποια Black Friday λοιπόν ρε παιδιά;

Δεν νομίζω πως οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων στις ΗΠΑ είναι ηλίθιοι. Ούτε πως βγαίνουν χαμένοι την συγκεκριμένη ημέρα που κυριολεκτικά δεν μένει τίποτα μέσα στα μαγαζιά τους. Η ημέρα αυτή έχει καθιερωθεί, κυρίως για να κερδίζουν, ξεπουλώντας, τα καταστήματα. Είναι προφανές πως στην Ελλάδα είτε εκτιμούν πως το να πουλούν σε τιμές -πραγματικές ευκαιρίες, δεν τους συμφέρει, είτε δεν τους ενδιαφέρει να ξεπουλήσουν εάν το κέρδος για το κάθε προϊόν δεν είναι γύρω στο 200%. Γούστο τους και καπέλο τους και δικαίωμα τους.

Έλεος όμως με την προσπάθεια να ξεγελάσουν τους καταναλωτές. Δεν υπάρχει καμία ελληνική «Μαύρη Παρασκευή». Η παραπλανητική διαφήμιση πάει… σύννεφο, ενώ θα έπρεπε να υπάρχουν και όρια.

Ας πουν δηλαδή πως «την ημέρα που στην Αμερική έχουν το συγκεκριμένο έθιμο, εμείς θα κάνουμε κάποιες εκπτώσεις σε ορισμένα προϊόντα».
Που είναι και η αλήθεια. Αλλά όχι και «κάνουμε black Friday»!

Όπως θα έλεγαν και οι φίλοι σας «Είχατε και στο χωριό σας;»

epikairo.com
Η κεντρική φωτογραφία είναι στο κέντρο της Δράμας που τράβηξε ο πρόεδρος του ΕΥΚ

Πηγή: http://www.dramini.gr


Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *