ροή ειδήσεων

Το VW Passat GTE είναι ο εφιάλτης των πρατηριούχων (pics)


Η Plug-in υβριδική έκδοση του Volkswagen Passat ανεβάζει ακόμη ψηλότερα τον πήχη
στην απαιτητική κατηγορία των οικογενειακών sedan, καθώς οι μπαταρίες του φορτίζονται και εξωτερικά, με αποτέλεσμα να εμφανίζει κατανάλωση μοντέλου πόλης σε συνδυασμό με ανέσεις και επιδόσεις λιμουζίνας.

Εξωτερικά, ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου χάρη στις μπλε λεπτομέρειες που συναντάμε σε αρκετά σημεία του αμαξώματος (μάσκα, δαγκάνες φρένων), τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα "C" στο εμπρός μέρος και βέβαια, από τα διακριτικά λογότυπα GTE. Κατά τα άλλα, διατηρεί την χαμηλών τόνων, αλλά σύγχρονη εικόνα, που αποτελεί σήμα κατατεθέν του Passat τελευταίας γενιάς.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ακόμη λιγότερες και περιορίζονται στις επιπλέον πληροφορίες για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων σίγουρα κερδίζει τις εντυπώσεις με τα εντυπωσιακά γραφικά του και τις πολλαπλές δυνατότητες απεικόνισης στοιχείων, ενώ ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, διαφοροποιείται το στροφόμετρο στο αριστερό μέρος του. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι στο επίπεδο λιμουζίνας και ακόμη και οι ψηλότεροι κάθονται... σταυροπόδι στο πίσω κάθισμα, όμως η μόνη «θυσία» στην υβριδική τεχνολογία είναι αρκετά λίτρα χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ (402 λίτρα αντί για 586) λόγω της τοποθέτησης του ρεζερβουάρ βενζίνης στο δάπεδο και της δημιουργίας ενός χώρου αποθήκευσης των καλωδίων φόρτισης. Τέλος, η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία όπως και η συναρμογή, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολυάριθμοι και σε εύχρηστα σημεία και το σύστημα infotainment προσφέρει πολλές επιλογές σύνδεσης με εξωτερικές πηγές για να κάνει τη μετακίνηση των επιβατών ακόμη πιο ευχάριστη και ασφαλή.


Το μεγάλο νέο στο Passat GTE εντοπίζεται στο κινητήριο σύνολό του, καθώς απαρτίζεται από έναν τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού TSI των 1.4 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 218 ίππους και τα 400 Nm ροπής, τιμές που είναι σε θέση να κινήσουν εξαιρετικά γρήγορα το βαρύ αμάξωμα και συγκεκριμένα, απαιτούνται μόλις 7,4 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ φτάνει έως και τα 225 χλμ./ώρα τελική. Ακόμη πιο εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία κατανάλωσης βενζίνης που ανακοινώνει η φίρμα, καθώς σύμφωνα με τις μετρήσεις της, αρκείται το Passat με τις δύο «καρδιές» σε 1,7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ και εκπέμπει 39 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο! Βέβαια, σε πραγματικές συνθήκες χρειάζεται –όπως διαπιστώσαμε- κατά μέσο όρο 6,0 λίτρα για την ίδια απόσταση, μια ούτως ή άλλως εξαιρετική επίδοση για ένα οικογενειακό σεντάν 218 ίππων.

Η μπαταρία υψηλής τάσης με τη χωρητικότητα των 9,9 kWh φορτίζει από εντελώς άδεια, μέχρι το 100% σε 4 ώρες και 15 λεπτά σε οικιακό δίκτυο, ενώ αν υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης σε ταχυφορτιστή WallBox ο χρόνος περιορίζεται σε 2 ώρες και 30 λεπτά. Η αυτονομία με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει έως και τα 50 χλμ. σύμφωνα με τη Volkswagen και ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό στην αλήθεια, αφού καταφέραμε να διανύσουμε περίπου 40 χιλιόμετρα, χωρίς να τεθεί σε λειτουργία το μοτέρ εσωτερικής καύσης! Αν το κρύο και η βροχή δεν καθιστούσαν αναγκαία τη λειτουργία του κλιματιστικού, του ενός θερμαινόμενου καθίσματος και των υαλοκαθαριστήρων, σίγουρα θα είχαμε προσεγγίσει ακόμη περισσότερο την εργοστασιακή τιμή αυτονομίας. Φυσικά θα πρέπει να τονίσουμε πως οι μπαταρίες φορτίζουν και όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει, μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας αφήνοντας το γκάζι, όπως επίσης και κάθε φορά που πατάει ο οδηγός το φρένο. Με τον τελευταίο τρόπο, βλέπεις το ποσοστό φόρτισης να ανεβαίνει εντυπωσιακά γρήγορα σε ορισμένες συνθήκες, όπως για παράδειγμα στην κατάβαση μιας ορεινής διαδρομής.

Στο δρόμο με το Passat GTE, δύσκολα καταλαβαίνεις το επιπλέον βάρος του, συγκριτικά με τις «απλές» εκδόσεις του μοντέλου. Συνολικά, έχει πάρει περισσότερα από 300 κιλά, όμως σε φυσιολογικές συνθήκες αυτά δεν γίνονται αντιληπτά χάρη κυρίως στην άμεση παροχή ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα όταν πατηθεί το πεντάλ του γκαζιού. Εκεί που θα «αποκαλυφθεί» είναι σε κλειστές στροφές υπό πίεση, όπου θα υποστρέψει ευκολότερα στην έξοδο, όμως ακόμη κι έτσι δεν το καταλαβαίνεις εύκολα αν δεν έχεις οδηγήσει κάποιο άλλο συμβατικό Passat. Σε κάθε περίπτωση αφήνει περιθώρια για γρήγορη οδήγηση και μάλιστα είναι ευχάριστο, καθώς οι σκληρές αναρτήσεις ελέγχουν σωστά τις κλίσεις του αμαξώματος, τα φαρδιά ελαστικά με τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και το τιμόνι παρέχει αρκετή πληροφόρηση στον οδηγό. Το γνωστό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των έξι σχέσεων έχει δεχτεί κάποιες τροποποιήσεις ώστε να είναι συμβατό και με τον ηλεκτροκινητήρα, χωρίς όμως να χάσει τα θετικά χαρακτηριστικά του, όπως είναι οι ταχύτατες αλλαγές και οι άμεσες αντιδράσεις ανάλογα με την πίεση του γκαζιού. Κατά τα άλλα, η έκδοση GTE συνεχίζει να κερδίζει τις εντυπώσεις στο ταξίδι και στον αυτοκινητόδρομο βρίσκεται στο στοιχείο της. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως και η ηχομόνωση, με αποτέλεσμα οι αποστάσεις κυριολεκτικά να εκμηδενίζονται! Τέλος, τα φρένα που εξοπλίζεται η Plug-In Hybrid έκδοση του μεσαίου Volkswagen εντυπωσιάζουν με την απόδοση και την αντοχή τους.

Φτάνοντας στο λογαριασμό αποκαλύπτεται το μεγαλύτερο μειονέκτημα του Passat GTE, που δεν είναι άλλο από την τιμή του. Συγκεκριμένα, κοστίζει 47.650€ με το τετράθυρο αμάξωμα της δοκιμής μας και 48.900€ στην έκδοση Variant (Station Wagon), ένα αρκετά μεγάλο ποσό που δύσκολα θα αποσβεστεί από τις μειωμένες απαιτήσεις σε καύσιμο. Όμως, αναλογιζόμενοι την ποιότητα κατασκευής, τις υψηλές επιδόσεις, το τεχνολογικό του υπόβαθρο και τον υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας (που περιλαμβάνει απλώς τα πάντα όπως θα δείτε στον αναλυτικό πίνακα), σίγουρα δεν κρίνεται υπερτιμημένο. Απλά είναι σε κάθε περίπτωση πολύ ακριβό για τη μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού στη χώρα μας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, τούρμπο, 1.395 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 156 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 250 Nm στις 1.500 σ.α.λ., ηλεκτροκινητήρας με μπαταρίες χωρητικότητας 9,9 kWh, μεγίστη ισχύς 115 ίπποι, μεγίστη ροπή 330 Nm, μεγίστη ισχύς συνόλου 218 ίπποι, μεγίστη ροπή συνόλου 400 Nm, μετάδοση της κίνησης εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, χώρος αποσκευών 402 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.767/1.832/1.456 χιλιοστά.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4'', τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση καυσίμου 1,7 λίτρα ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 39 γραμμάρια ανά χλμ, αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ.

Εξοπλισμός

Εννέα αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας με λειτουργία σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρονικό διαφορικό XDS+, αυτόνομο σύστημα οδήγησης σε κυκλοφοριακή συμφόρηση (Traffic Jam Assist), σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, Exit Assist (αποφυγή σύγκρουσης κατά την έξοδο από πάρκινγκ), σύστημα αναγνώρισης πεζών, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, προσαρμοζόμενο Cruise Control, αυτόματος κλιματισμός τριών ζωνών, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, αισθητήρες φωτός και βροχής, εσωτερικός αντιθαμβωτικός καθρέπτης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών/οκτώ ηχεία/2 θύρες κάρτας SD/θύρα USB/θύρα AUX/Bluetooth/Wi-Fi HotSpot/Google Android Auto/Apple CarPlay/Mirrorlink, διαδραστικός ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, καθίσματα ErgoComfort με πιστοποίηση AGR και ηλεκτρικές ρυθμίσεις, θερμαινόμενα καθίσματα, καθίσματα με επενδύσεις δέρματος/αλκανταρα, πακέτο ατμοσφαιρικού φωτισμού καμπίνας, φώτα ημέρας LED, LED φωτιστικά σώματα με ρύθμιση δέσμης/φωτισμό στροφής/σύστημα πλύσης, θερμαινόμενα ακροφύσια ψεκαστήρων καθαρισμού παρμπρίζ, ζάντες αλουμινίου ειδικής σχεδίασης 18 ιντσών.


Gallery
Previous







Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *