Για το Πάσχα μετατίθεται η μεταβίβαση των 14 αεροδρομίων στη Fraport


Τη μια μέρα τα αεροδρόμια θα λειτουργούν υπό το ελληνικό Δημόσιο και την αμέσως επομένη θα αναλάβει το προσωπικό της Fraport Greece. Πρόκειται για μία από τις δυσκολότερες «ασκήσεις» στην αεροδρομική ιστορία, καθώς αφορά 14 αεροδρόμια ταυτόχρονα.

Τις ημέρες του Πάσχα αναμένεται να καταστεί δυνατή η μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece σύμφωνα με κύκλους σε άμεση επαφή με τη διαδικασία. Η ακριβής ημερομηνία δεν μπορεί να προσδιοριστεί, καθώς εκκρεμούν ακόμα θέματα τόσο τεχνικά όσο και ουσίας τόσο με το ελληνικό Δημόσιο όσο και με την Ε.Ε. αναφέρουν στην «Κ» οι ίδιες πηγές.

Πρόκληση

H έναρξη της παραχώρησης ή CCD (Concession Commencement Date), όπως αποκαλούν την κρίσιμη ημερομηνία –οπότε και θα καταβληθεί στο Δημόσιο και το εφάπαξ τίμημα του 1,23 δισ. ευρώ– τα στελέχη της Fraport Greece, καθιστά ακόμα μεγαλύτερη την πρόκληση για την παραχωρησιούχο, καθώς συμπίπτει με την έναρξη της περιόδου αυξημένης κίνησης.

Να σημειωθεί, πως τη μια μέρα τα αεροδρόμια θα λειτουργούν υπό το ελληνικό Δημόσιο και την αμέσως επόμενη θα αναλάβει το προσωπικό της Fraport Greece. Πρόκειται έτσι για μία απο τις δυσκολότερος «ασκήσεις» στην αεροδρομική ιστορία, καθώς αφορά 14 αεροδρόμια ταυτόχρονα. Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).

Η Fraport δηλώνει, πάντως, έτοιμη να αναλάβει με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Γεγονός είναι πως ήδη από μήνες λειτουργεί σε διαδικασία προσομοίωσης πραγματικών συνθηκών στα κεντρικά της γραφεία στην Καλογρέζα, ενώ το προσωπικό που θα αναλάβει λειτουργεί σε διαδικασία «shadow», στα 14 αεροδρόμια, ιχνηλατώντας δηλαδή κατά βήμα το υφιστάμενο προσωπικό τους. Αλλά ακόμα και έτσι η πρόκληση είναι μεγάλη και γι’ αυτό θα επιχειρηθεί να μπει η Fraport πριν από τις μέρες αυξημένης κίνησης λόγω της αργίας του Πάσχα. Κάτι που ακόμα αποτελεί στοίχημα, καθώς απομένουν μόλις τρεις εβδομάδες μέχρι την Κυριακή των Βαΐων. Και όλα αυτά εφόσον βέβαια δεν παρουσιαστούν απρόοπτα, κάτι που κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ακόμα.

Εκκρεμότητες

Οι δύο βασικότερες εκκρεμότητες είναι η υπογραφή της σύμβασης παροχής υπηρεσιών πρώτων βοηθειών (ΕΚΑΒ) και η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της όλης ιδιωτικοποίησης. Αν και η τελευταία αντιμετωπίζεται ως τυπική διαδικασία, η απόφαση μπορεί να καθυστερήσει, αφού τα σχετικά έγγραφα εστάλησαν από την ελληνική πλευρά οψίμως. Ομως, η σύμβαση με το ΕΚΑΒ δεν έχει συμφωνηθεί, αν και σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες επανεκκίνησαν οι διαβουλεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών. Υπενθυμίζεται ότι το ΕΚΑΒ είναι ο μοναδικός αρμόδιος φορέας για να παρέχει τις υπηρεσίες πρώτων βοηθειών στα αεροδρόμια και υποχρεώνεται η παραχωρησιούχος να το επιλέξει. Επιπλέον, σύμφωνα με τη σύμβαση, όλες οι περιπτώσεις παροχής κρατικών υπηρεσιών παρέχονται στο πλαίσιο της απόδοσης της αμοιβής παραχώρησης χωρίς περαιτέρω αντάλλαγμα.

Ανοιχτό παραμένει, πάντως, το ενδεχόμενο να μετατεθεί τελικά το CCD και για μετά την Κυριακή του Θωμά, καθώς τόσο επιχειρησιακά όσο και διαδικαστικά ζητήματα μπορεί να προκαλέσουν πρόσθετες καθυστερήσεις.

Πάντως, στη Fraport αντιμετωπίζουν πλέον τη μεταβίβαση ως ούσα σε αντίστροφη μέτρηση παρά το ότι διάφορες πληροφορίες στην αγορά θεωρούν πως ακόμα και το Πάσχα ενδέχεται να αποδειχθεί πολύ φιλόδοξος στόχος μεταβίβασης.

Το οικονομικό κλείσιμο της ιδιωτικοποίησης σημαίνει την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ και την έναρξη της 40ετούς περιόδου κατά την οποία ο επενδυτής έχει δεσμευθεί να επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ άμεσα, να καταβάλει 22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατ’ έτος στο 28,6% των μεικτών κερδών.




Παράπονα Ρόδου

Σχόλια