ροή ειδήσεων

Πόσα ξοδεύουν οι καλύτεροι πελάτες του τουρισμού



Σημαντικές ανακατατάξεις και ανατροπές αποτυπώνουν τα πρώτα στοιχεία για τους ξένους επισκέπτες που ταξίδεψαν στην Ελλάδα το πρώτο δίμηνο της χρονιάς. «Φωτογραφίζουν», ταυτόχρονα, τάσεις οι οποίες, εφόσον διατηρηθούν και τους επόμενους μήνες, ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά τις φετινές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού.

Η μείωση ταξιδιωτικών εισπράξεων από ξένους επισκέπτες κατά 2,7% στο πρώτο δίμηνο (στοιχεία Τράπεζας της Ελλάδας) από μόνο του μπορεί να μην σημαίνει και τίποτα, όπως εκτιμούν παράγοντες του χώρου. Κι αυτό, καθώς αφορά στο εναρκτήριο δίμηνο χαμηλής κίνησης, το οποίο επηρεάζει στον μικρότερο δυνατό βαθμό τα τελικά μεγέθη της τουριστικής χρονιάς.


Από την επεξεργασία των στοιχείων της ΤτΕ ΕΛΛ -0,17%, ωστόσο, προκύπτουν δεδομένα που επιβεβαιώνουν την επιφυλακτικότητα που εκφράζουν κορυφαίοι επιχειρηματίες του χώρου για τα φετινά έσοδα από τον τουρισμό, παρά την αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται για διακοπές στην Ελλάδα.

Τα στοιχεία των συνολικών εισπράξεων από τις επιμέρους αγορές εμφανίζουν μόνο ένα μέρος της αλήθειας. Κι αυτό καθώς οι τρεις από τις πέντε κύριες αγορές που συμπεριλαμβάνονται στα στοιχεία που δημοσιοποιεί ανά μήνα η ΤτE, καταγράφουν άνοδο εισπράξεων.

Πιο συγκεκριμένα, αυξημένες ήταν στο πρώτο δίμηνο οι εισπράξεις από τη Γερμανία (13,4%), τις ΗΠΑ (26,4%) και τη Ρωσία (76,1%). Αντίθετα μειωμένες σε σύγκριση με το πρώτο δίμηνο του 2016 ήταν οι εισπράξεις από τη Γαλλία (-10%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (-3,9%).

Σημαντικά διαφορετική εικόνα, ωστόσο, προκύπτει με βάση τα χρήματα που εμφανίζονται να δαπανούν φέτος οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας. Έτσι, λιγότερα χρήματα από πέρυσι φαίνεται να ξοδεύουν φέτος για να έλθουν στην Ελλάδα οι επισκέπτες από τρεις κύριες αγορές. Μεταξύ των οποίων μάλιστα, συμπεριλαμβάνονται οι δύο κορυφαίες (Γερμανία, Βρετανία).

Κάθε Γερμανός που ταξίδεψε στην Ελλάδα το πρώτο δίμηνο της χρονιάς, εμφανίζεται να ξόδεψε 376,5 ευρώ έναντι 466,9 ευρώ το 2016. Λιγότερο έβαλαν το χέρι στην τσέπη και οι Βρετανοί καθώς δαπάνησαν κατά μέσο όρο 353,8 ευρώ έναντι 435 ευρώ πέρυσι. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι Αμερικανοί οι οποίοι δαπάνησαν 676,3 ευρώ έναντι 778,9 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2016.

Όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, οι ταξιδιώτες που ήρθαν μέχρι στιγμής στην Ελλάδα από τις τρεις συγκεκριμένες, κύριες αγορές, ψαλίδισαν 90-100 ευρώ τις δαπάνες για κάθε ταξίδι τους. Περικοπές που κινούνται στα επίπεδα του 20%. Ας σημειωθεί πως στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, οι τέσσερις από τις πέντε κύριες αγορές (με μοναδική εξαίρεση τότε τη Ρωσία) κατέγραφαν σημαντική αύξηση έναντι του 2015.


Παράγοντες του τουρισμού στους οποίους απευθύνθηκε το Euro2day.gr, εκτιμούν πως η μείωση των χρημάτων που διαθέτουν φέτος οι επισκέπτες από τις συγκεκριμένες αγορές, ενδέχεται να αποτυπώνει νέα συρρίκνωση της διάρκειας παραμονής τους, χαμηλότερες τιμές στα καταλύματα και τους αεροπορικούς ναύλους ή και τα τρία μαζί. Πιο ασφαλή συμπεράσματα, εξηγούν, θα μπορούν να προκύψουν από την πορεία των διανυκτερεύσεων και των εσόδων των καταλυμάτων.

Περισσότερα από πέρυσι, την ίδια στιγμή, εμφανίζονται να ξοδεύουν φέτος στη χώρα μας οι Γάλλοι και οι Ρώσοι. Πιο συγκεκριμένα οι Γάλλοι εμφανίζονται να δαπάνησαν σε κάθε ταξίδι τους στην Ελλάδα 520,7 ευρώ έναντι 414,5 ευρώ στο πρώτο δίμηνο του 2016. Στο ίδιο διάστημα, κάθε Ρώσος εμφανίζεται να ξόδεψε κατά μέσο όρο 613 ευρώ έναντι 608,2 ευρώ στις αρχές του 2016.

Το στοιχείο που προκαλεί τον πιο έντονο προβληματισμό σε επιχειρηματίες του τουρισμού αφορά στις δύο «βασικές δεξαμενές» απ’ όπου αντλεί πελατεία ο ελληνικός τουρισμός, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Κι αυτό καθώς οι ταξιδιώτες από τις δύο κορυφαίες αγορές της χώρας μας ξοδεύουν φέτος τα λιγότερα απ’ όλους τους βασικούς πελάτες της Ελλάδας (376,5 ευρώ οι Γερμανοί, 353,8 ευρώ οι Βρετανοί).

Παράγοντες του τουρισμού, πάντως, επισημαίνουν πως Αμερικανοί και Ρώσοι δαπανούν περισσότερα καθώς προέρχονται από μακρινότερους προορισμούς και συνήθως παραμένουν περισσότερες μέρες στη χώρα μας.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, συνδέουν τις μειωμένες δαπάνες Γερμανών και Βρετανών με τα πολλά αεροπορικά δρομολόγια από εταιρείες χαμηλού κόστους που είναι διαθέσιμα στο τρίγωνο Ελλάδα-Γερμανία-Ην.Βασίλειο αλλά και με την ολοένα ενισχυόμενη διαμονή σε φθηνότερα καταλύματα μέσω εταιρειών, όπως η Airbnb.



Παναγιώτης Δ. Υφαντής
ifandis@euro2day.gr

Σχόλια

loading...
Εγγραφείτε τώρα!