ροή ειδήσεων

Μειώθηκε 6% ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ το 5μηνο



Το 51% (στοιχεία Nielsen για το 2016) του όγκου των επώνυμων προϊόντων πωλείται σήμερα σε προσφορά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:


Με αρνητικό πρόσημο παραμένει η ζήτηση από τα σούπερ μάρκετ, καθώς το πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου έκλεισε με μείωση του κύκλου εργασιών τους κατά περίπου 5% με 6%. Η συνέχιση της υποχώρησης του τζίρου στο λιανεμπόριο καταναλωτικών αγαθών εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να πυροδοτεί την περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο, τουλάχιστον για την επόμενη τριετία, μέσω αφενός της πτώχευσης ή πώλησης μικρομεσαίων αλυσίδων και αφετέρου της διακοπής λειτουργίας σημείων πώλησης.

«Ο κλάδος τα προηγούμενα χρόνια κολλούσε στον αριθμό των καταστημάτων, υπό την έννοια ότι πίστευε ότι ο τζίρος θα έρθει από το πολύ μεγάλο δίκτυο, κάτι που αποδείχθηκε λάθος πολιτική», υποστήριξε χθες σε δημοσιογραφική συνάντηση ο επικεφαλής της Metro AEBE (My Market και Metro Cash & Carry) κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης. Ο ίδιος υποστήριξε ότι πλέον αναποτελεσματικά στην παρούσα συγκυρία είναι τα υπερμάρκετ, καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. Πρόκειται για καταστήματα που έχουν έντονη δραστηριότητα και σε άλλες κατηγορίες αγαθών, μη τροφίμων, όπως για παράδειγμα ηλεκτρικές συσκευές και ρούχα. «Τώρα πλέον υπάρχουν φθηνά εξειδικευμένα καταστήματα για αυτές τις κατηγορίες προϊόντων», επισήμανε ο κ. Παντελιάδης. Ο ίδιος τόνισε ότι το ιδανικό μοντέλο καταστημάτων είναι όσα έχουν επιφάνεια από 800 έως 1.500 τ.μ.

Η πλειονότητα των καταστημάτων της Metro είναι μεσαίου μεγέθους, ενώ η αλυσίδα δεν διαθέτει πολύ μικρά «καταστήματα γειτονιάς» (convenience stores). Η αλυσίδα που πλέον διαθέτει πολλά υπερμάρκετ είναι η «Σκλαβενίτης», καθώς στα τρία δικά της έχουν προστεθεί και περίπου 30 της «Μαρινόπουλος». Ο κ. Παντελιάδης, ερωτηθείς σχετικά, εμφανίστηκε ιδιαιτέρως επιφυλακτικός για την εξέλιξη των πωλήσεων στα υπερμάρκετ αυτά.

Καθοριστικός παράγοντας για τις εξελίξεις στον κλάδο αναμένεται να είναι και η συνέχιση των προσφορών, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν ενταθεί, κατά πολλούς με υπέρμετρο τρόπο.

Το 51% (στοιχεία Nielsen για το 2016) του όγκου των επώνυμων προϊόντων πωλείται σήμερα σε προσφορά, κάτι που σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη αποτελεί πλέον σχεδόν οριακή κατάσταση για το λιανεμπόριο και τους προμηθευτές. Ερωτηθείς για το αν αναμένεται περιστολή της πολιτικής προσφορών στον κλάδο, ο επικεφαλής της Metro AEBE τόνισε ότι κάποιες βιομηχανίες οι οποίες αποπειράθηκαν να μειώσουν τις προσφορές, υπέστησαν απώλειες σε πωλήσεις και μερίδια.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της Metro, το 2016 έκλεισε με τζίρο 1,15 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,5% σε σύγκριση με το 2015. Το πρώτο πεντάμηνο του 2017 η Metro καταγράφει αύξηση των πωλήσεών της κατά 2,65%, κυρίως λόγω των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης που καταγράφουν τα καταστήματα της πρώην Βερόπουλος, τα οποία μεταβιβάστηκαν στη Metro τον Φεβρουάριο του 2016. Το 2017 η εταιρεία εκτιμάται ότι θα κλείσει με τζίρο άνω του 1,2 δισ. ευρώ, ενώ για το υπόλοιπο του έτους σχεδιάζει την ίδρυση 8 ακόμη καταστημάτων (ήδη μες στο 2017 έχει εγκαινιάσει άλλα δύο), κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα. Μέσα στο 2017 θα πραγματοποιηθούν ανακαινίσεις σε 42 καταστήματα του δικτύου της «Βερόπουλος», ενώ έως το τέλος του 2018 θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα ανακαινίσεων που ξεκίνησε πέρυσι με εργασίες σε 45 ακόμη καταστήματα.

Για τις Κυριακές

Αναφερόμενος στο θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, ο κ. Παντελιάδης, αν και εξέφρασε την αντίθεσή του στο μέτρο, τόνισε ότι στις περιοχές όπου θα επιτρέπεται η λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές για την περίοδο από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο θα ανοίγουν κάποια My Market για τέσσερις ώρες. «Εάν δεν ανοίξουμε κανένα, τότε θα ευνοηθούν από το μέτρο 1-2 αλυσίδες», υπογράμμισε.

Σχόλια

loading...
Εγγραφείτε τώρα!

Δείτε επίσης