ροή ειδήσεων

Πανελλαδικές και πώς να ενισχύσετε τη μνήμη σας με τη διατροφή!



Καθώς έχουμε μπει στην τελική ευθεία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, αλλά και τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των Γυμνασίων, οι περισσότεροι έφηβοι έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν τις επαναλήψεις τους στη διδακτέα ύλη και να αφιερώνουν πολλές ώρες σε εντατικό διάβασμα.

Το πολύ διάβασμα που φέρνει κούραση, σε συνδυασμό με το άγχος και την πίεση μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να καταβάλλουν το παιδί, με αποτέλεσμα, ακόμα και αν προσπαθεί, να μην αποδίδει το διάβασμά του.

Εξάλλου, όσο και αν πρόκειται ως επί το πλείστον για επαναλήψεις των μαθημάτων που έκανε όλη τη χρονιά, πρόκειται για ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών που πρέπει να μελετήσει εκ νέου το παιδί και με τα κατάλληλα «εργαλεία» να απομνημονεύσει για να μπορεί να τα ανακαλέσει, αν χρειαστεί, στη διάρκεια των εξετάσεων και να πετύχει ένα καλό βαθμό.

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε τη μνήμη του παιδιού, που φτάνει στα όρια των αντοχών της την περίοδο των εξετάσεων; Φροντίστε την καθημερινότητά του σε 3 βασικούς τομείς.

Ύπνος
Αν θέλει να έχει μνήμη «ελέφαντα» τότε θα πρέπει να αποφεύγει να ξενυχτάει πάνω από τα βιβλία του. Ο ύπνος είναι από τα πιο σημαντικά προαπαιτούμενα για την καλή λειτουργία της μνήμης. Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν ο άνθρωπος συμπληρώνει το απαραίτητο 8ωρο ύπνου καθημερινά, σχεδόν διπλασιάζει τις πιθανότητές του να θυμηθεί πληροφορίες που έμαθε την προηγούμενη μέρα ή και παλαιότερα. Αυτό συμβαίνει γιατί, σύμφωνα με μία έρευνα του πανεπιστημίου του Έξετερ, ο ύπνος καθιστά τις πληροφορίες περισσότερο προσβάσιμες και ενισχύει την ικανότητά μας να ανακαλέσουμε πληροφορίες. Μάλιστα, υποστηρίζει τη θεωρία ότι στη διάρκεια του ύπνου αξιολογούμε τις πληροφορίες που κρίνουμε ως πιο σημαντικές, ώστε να μπορούμε να τις θυμηθούμε ευκολότερα.
Φροντίστε, λοιπόν, να συμπληρώνει όσο είναι δυνατόν ένα 8ωρο ύπνου, ώστε αυτά που διαβάζει να μπορούν να «αποτυπωθούν» στον εγκέφαλό του και να τα θυμάται καλύτερα.

Διατροφή
Είναι δεδομένο ότι η καλή διατροφή εξασφαλίζει την καλύτερη υγεία του εγκεφάλου και συνεπώς και την καλύτερη λειτουργεία της συγκέντρωσης και της μνήμης. Τι τρέφει εκτός από το σώμα μας και το μυαλό μας; Το «καύσιμο» του εγκεφάλου είναι η γλυκόζη, την οποία εκτός από τα γλυκά και γενικά ό,τι περιέχει ζάχαρη, μπορούμε να τη βρούμε στο μέλι, τα δημητριακά, τους ξηρούς καρπούς, τις πατάτες, το ψωμί και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης. Η διατροφή του παιδιού πρέπει, ακόμα περισσότερο αυτή την περίοδο, να περιέχει φρούτα και λαχανικά που έχουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών για τον οργανισμό, ενώ δεν πρέπει να παραλείπει το νερό, που είναι απαραίτητο για τον εγκέφαλο και η έλλειψή του αυξάνει το αίσθημα κόπωσης.
Απαραίτητες είναι επίσης όλες οι βιταμίνες Β που ενισχύουν τη μνήμη, και μπορείτε να τις βρείτε σε πολλές τροφές, όπως τα γαλακτοκομικά, τα δημητριακά ολικής, τα πράσινα λαχανικά και ειδικά το μπρόκολο, αλλά και το κάλιο που περιέχουν οι μπανάνες που αυξάνει την ενέργεια και την ικανότητα συγκέντρωσης.

Συμπληρώστε επίσης, τη διατροφή του με ψάρια και καρύδια που περιέχουν τα λεγόμενα καλά λιπαρά, αλλά και με τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως το κόκκινο κρέας, το συκώτι, φασόλια και φακές. Μία ακόμα τροφή πλούσια σε σίδηρο είναι το κακάο, που μπορεί να πίνει αντί για καφέ, ο οποίος πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα της εγρήγορσης και της ενέργειας.

Γυμναστική
Νους υγιής εν σώματι υγιεί έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και φυσικά δεν είχαν άδικο. Εκτός από τη φροντίδα του μυαλού, δεν πρέπει να αμελήσετε και τη φροντίδα του σώματος. Εκτός από τη διατροφή, χρειάζεται να αφιερώσει το παιδί και λίγο χρόνο σε κάποια άσκηση που το ευχαριστεί. Θα βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση αλλά και θα τονώσει σημαντικά τη λειτουργία του εγκεφάλου του, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορεί να «αποθηκεύει» πιο εύκολα πληροφορίες. Βοηθήστε το παιδί να βρει, έστω λίγο χρόνο καθημερινά για να κάνει ένα άθλημα ή κάποιες αερόβιες ασκήσεις για να βοηθήσει το σώμα του αλλά και να κάνει ένα έστω σύντομο διάλειμμα από τα βιβλία και τη συνεχή μελέτη.

Καλή επιτυχία!

Σχόλια

loading...
Εγγραφείτε τώρα!