ροή ειδήσεων

Απάτες στις αγορές μέσω Ίντερνετ και στην Ρόδο - Πως μπορούμε να προστατευθούμε



Μεγάλες διαστάσεις φαίνεται να παίρνει τo φαινόμενο εξαπάτησης πολιτών σε αγορές τους μέσω του internet κι η Ρόδος δεν αποτέλεσε εξαίρεση,καθώς αρκετά συχνά έρχονται στο φως της δημοσιότητας υποθέσεις που απασχολούν τη δικαιοσύνη.
ΑΠΑΤΗ ΜΕ ΠΩΛΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ
Κάτοικος της Θεσσαλονίκης είναι κατηγορούμενος για απάτη γιατί μετά από έρευνα διαπιστώθηκε ότι την 1η Σεπτεμβρίου 2015 ανήρτησε στην ιστοσελίδα insomnia.gr αγγελία για την πώληση ενός κινητού τύπου iphone 6 plus έναντι 670 ευρώ κι εξαπάτησε Ροδίτη που επικοινώνησε μαζί του και του απέστειλε μέσω της western union το ως άνω ποσό αλλά ουδέποτε παρέλαβε το κινητό για το οποίο πλήρωσε.


ΑΠΑΤΗ ΜΕ ΑΓΟΡΑ SMARTPHONE
Ποινική δίωξη για απάτη κατ’ εξακολούθηση άσκησε η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου σε βάρος επίσης Θεσσαλονικιού, ο οποίος φέρεται το Φεβρουάριο του 2015, να ανήρτησε στην ιστοσελίδα insomnia.gr αγγελία πώλησης τριών ανύπαρκτων κινητών τηλεφώνων μάρκας iPhone 6 αντί τιμήματος 640 ευρώ για κάθε συσκευή.
Δύο κάτοικοι της Ρόδου ανταποκρίθηκαν στην αγγελία και του κατέβαλαν το ως άνω ποσό έκαστος σε λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς αλλά ουδέποτε παρέλαβαν τις συσκευές που παρήγγειλαν.

ΑΠΑΤΗ ΜΕ ΑΓΟΡΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
Τρίτο περιστατικό απάτης επίσης με δράστες δύο κάτοικους της Θεσσαλονίκης, έναν άνδρας και μια γυναίκα, που την 3η Δεκεμβρίου 2015 διέθεσαν προς πώληση μέσω του internet μια μοτοσυκλέτα.
Πιο συγκεκριμένα ο πρώτος ανήρτησε στην ιστοσελίδα www.car.gr αγγελία με την οποία διέθεσε προς πώληση ένα μαύρο δίκυκλο τύπου Honda Vision Roller/Scooter 50 cc, έναντι 3.750 ευρώ.
Ενας Ροδίτης του κατέβαλε όλο το ποσό της αξίας του δικύκλου και 50 ευρώ για την έκδοση των πινακίδων,καταθέτοντας τα χρήματα σε λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς στον οποίο δικαιούχος ήταν η δεύτερη διωκόμενη και στην πορεία διαπίστωσε ότι το δίκυκλο δεν υπήρχε.

H Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, στο πλαίσιο της ενημέρωσης και προστασίας των καταναλωτών για τις συναλλαγές που διενεργούν μέσω διαδικτύου, εφιστά την προσοχή του καταναλωτικού κοινού προκειμένου να πραγματοποιούν ασφαλείς αγορές, από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα και να μην πέφτουν θύματα διαδικτυακής απάτης.

Ειδικότερα, συνιστά πριν από κάθε συναλλαγή να:

Βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που επιλέγουν, παρέχει τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του, όπως υποχρεούται (υπεύθυνο διαχειριστή, εμπορική επωνυμία, ΑΦΜ, αριθμό ΓΕΜΗ), καθώς επίσης και τη διεύθυνσή του και τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο, fax, email) και να ελέγχουν αν τα στοιχεία αυτά είναι αληθή. Για διασταύρωση των ανωτέρω στοιχείων, για επιχειρήσεις που έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα, μπορούν να επισκέπτονται και τον διαδικτυακό τόπο του ΓΕΜΗ στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.businessregistry.gr/publicity/index

Ελέγχουν αν υφίστανται και διατυπώνονται με σαφήνεια οι «όροι και προϋποθέσεις» για την διενέργεια της συναλλαγής

Ελέγχουν αν γίνεται αναφορά στα νόμιμα δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης που ισχύει για τις συμβάσεις από απόσταση, καθώς και η παροχή εγγύησης για αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών

Επιβεβαιώνουν ότι η τελική τιμή που καλούνται να πληρώσουν ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα, συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων φόρων και κάθε άλλης πρόσθετης χρέωσης (π.χ. μεταφορικών εξόδων)

Βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει σύστημα ασφαλούς πληρωμής («λουκετάκι» στο κάτω μέρος της σελίδας και διεύθυνση που ξεκινά με https://) πριν προχωρήσουν σε συναλλαγή μέσω υπηρεσίας μεταφοράς χρημάτων.

Συμπληρωματικά, μπορούν να:

– Κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους

– Αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε pop-ups παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστα websites

– Μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας

– Αγνοούν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία

– Αναζητούν τυχόν αξιολογικά σχόλια πελατών πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, για περιπτώσεις άγνωστων σε αυτούς ηλεκτρονικών καταστημάτων

Σε κάθε περίπτωση, για συμβουλές και καταγγελίες που αφορούν στις συναλλαγές τους, μπορούν να απευθύνονται στη Γραμμή Καταναλωτή 1520, της ΓΓΕΠΚ, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Σχόλια

Δείτε επίσης

loading...
Εγγραφείτε τώρα!