ροή ειδήσεων

Aegean: Τι ισχύει για τους σκύλους - συνοδούς στα αεροπλάνα μας



Διευκρινίσεις της Aegean μετά την επιστολή διαμαρτυρίας της ΕΣΑμεΑ για περιστατικό άρνησης μεταφοράς οικογένειας ατόμων με προβλήματα όρασης


Ανακοίνωση, με την οποία απαντάει σε επιστολή της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία περί "απαράδεκτης άρνησης μεταφοράς ΑμεΑ", εξέδωσε την Παρασκευή η Aegean.



"Σε συνέχεια των δημοσιευμάτων με αφορμή τοποθέτηση της ΕΣΑμεΑ, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε πως σε όλες τις πτήσεις της εταιρείας μας, επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων οδηγών για άτομα που χρήζουν επιπλέον υποστήριξης, όπως ορίζει ο κώδικας συμπεριφοράς για τις υπηρεσίες εδάφους, για άτομα με μειωμένη κινητικότητα της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης Πολιτικής Αεροπορίας (ECAC), καθώς επίσης, και από όσα ορίζονται σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA).

Ο συνολικός αριθμός των σκύλων οδηγών που επιτρέπεται να ταξιδέψουν ανά πτήση μας, εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες όπως ενδεικτικά ο τύπος του αεροσκάφους.

Ειδικότερα, στις επικοινωνίες που είχαμε με το συγκεκριμένο επιβάτη για τη μεταφορά δύο σκύλων οδηγών για δύο άτομα και ένα παιδί, αναφέραμε πως στις πτήσεις μας η μεταφορά σκύλων οδηγών εντός της καμπίνας του αεροσκάφους για άτομα με προβλήματα όρασης, επιτρέπεται. Παρόλα αυτά, για λόγους ασφαλείας, όταν κρίνεται απαραίτητη η συνοδεία σκύλου οδηγού σε έναν επιβάτη, δεν επιτρέπεται ο ίδιος ο επιβάτης να φέρει και βρέφος (0-2 ετών). Αυτό συμβαίνει, καθώς στην έκτακτη περίπτωση της εκκένωσης του αεροσκάφους, κατά την οποία θα χρησιμοποιηθούν εν δυνάμει οι τσουλήθρες, είναι απαραίτητο ο ίδιος επιβάτης να πάρει αγκαλιά και το βρέφος, αλλά και το σκύλο οδηγό. Επιπλέον, με στόχο να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, έχουμε ήδη προτείνει στον συγκεκριμένο επιβάτη τη δυνατότητα ιπτάμενης συνοδού για το βρέφος, χωρίς επιπρόσθετη χρέωση.

Προς αποφυγή λανθασμένων εντυπώσεων θα θέλαμε να αναφέρουμε πως μόνο για τον μήνα Ιούνιο, η εταιρεία μας εξυπηρέτησε κατά μέσο όρο, 80 άτομα με προβλήματα κινητικότητας ανά ημέρα. Στο πλαίσιο αυτό της εξυπηρέτησης, και σεβόμενοι απόλυτα τις αυξημένες ανάγκες των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, είμαστε πάντα δίπλα τους για να διασφαλίζουμε την άνετη και κυρίως την ασφαλή μεταφορά τους στις πτήσεις μας, εφαρμόζοντας σε κάθε περίπτωση τους προβλεπόμενους κανονισμούς", αναφέρει η αεροπορική εταιρία.
Η επιστολή της ΕΣΑμεΑ

Επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλε η ΕΣΑμεΑ στην AEGEAN AIR, εξαιτίας της άρνησης της δεύτερης της μεταφοράς σε πτήση οικογένειας ατόμων με προβλήματα όρασης. Η επιστολή κοινοποιείται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και στη Διεύθυνση Αεροπορικής Εκμετάλλευσης της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Για το ίδιο θέμα η ΕΣΑμεΑ απηύθυνε επιστολή και προς την ηγεσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Η άρνηση μεταφοράς της οικογένειας με το 16 μηνών τέκνο και τους δύο σκύλους - οδηγούς αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Κανονισμού ΕΚ 1107/2006 σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς, όσο και του Ν.4074/2012 «Κύρωση της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες και του Προαιρετικού Πρωτοκόλλου στη Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες» και αυτού του ίδιου του Συντάγματος της χώρας.

Ιδιαίτερα μάλιστα όταν προ ενός έτους η εν λόγω εταιρεία είχε αποδεχθεί και υλοποιήσει χωρίς πρόβλημα παρόμοια μεταφορά της οικογένειας τρεις φορές χωρίς επίκληση λόγων ασφαλείας ή παράβασης των ισχυόντων ευρωπαϊκών και διεθνών κανονισμών ασφαλείας.

Τονίζεται παράλληλα ότι ούτε οι Κανονισμοί της ΙΑΤΑ ούτε οι Οδηγίες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θέτουν προϋποθέσεις εξυπηρέτησης παρόμοιες με αυτές που επικαλείται η εταιρεία, πολύ δε περισσότερο η εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η αβάσιμη άρνηση της εταιρείας να μεταφέρει την προαναφερθείσα οικογένεια με τους δύο σκύλους οδηγούς παραπέμπει σε αναχρονιστικές αντιλήψεις και ανεπίτρεπτες συμπεριφορές παρελθουσών δεκαετιών, που καθόλου δε συνάδουν με το σύγχρονο πρόσωπο που η εταιρεία προβάλει στα ΜΜΕ και το καταναλωτικό κοινό, αλλά ούτε βέβαια και με αυτό μιας σύγχρονης και βραβευμένης πρόσφατα για πολλοστή φορά ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρίας.

Τα άτομα με αναπηρία είναι πολίτες και καταναλωτές με ίσα δικαιώματα, οι δε σκύλοι οδηγοί ουδεμία σχέση έχουν με τα κατοικίδια συντροφιάς.

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. απαιτεί την άμεση εξεύρεση λύσης για την έγκαιρη μεταφορά της παραπάνω οικογενείας χωρίς πρόσθετο κόστος για κανένα μέλος της με βάση την εθνική και διεθνή νομοθεσία για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, τονίζοντας ότι θα προωθήσει το θέμα τόσο σε εθνικό όσο και ευρωπαϊκό επίπεδο, μέχρι την οριστική και καθολική διευθέτησή του.

Ζητά επίσης την πραγματοποίηση συνάντησης εκπροσώπων των φορέων της από κοινού με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Κέντρο ΣΚΥΛΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣ για την οριστική αντιμετώπιση παρόμοιων θεμάτων εξυπηρέτησης ατόμων με αναπηρία.

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *